Phoenix. 12411 Napisano 20 Września (edytowane) 12 minut temu, Qrdello napisał: Returnal: Returnal technical problems reddit - Wyszukaj (bing.com) masz swoję ideolo premierę Były tylko drobne problemy i nawet DF mówiło że to dobry port z małymi problemami. A że tobie nie działało , no cóż nie zawsze wszystko działa, znajomy grał od premiery i nie miał żadnych problemów z grą ale to zapewne wszystko zależy od konfiguracji. I nadal przystaje po materiał DF że to jeden z lepszych portów. Ja tam ludziom nie ufam, mają źle skonfigurowane PC i co grę mają problemy z crashami i stuterami a mi jak zwykle cud się zdarza i problemów nie mam. Wszystkie inne gry na premierę miały większe problemy od Returnal. I nigdzie nie napisałem że nie było problemów ale były one mniejsze w porównaniu do innych gier. Edytowane 20 Września przez Phoenix. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kelam 3656 Napisano 20 Września (edytowane) Cytat Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą. @caleb59 A na koniec Edytowane 20 Września przez Kelam 2 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 12411 Napisano 20 Września 6 minut temu, caleb59 napisał: Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą. W sumie God Of War na PC też miał swoje akcje, zobaczcie sobie w historii aktualizacji Steam ile tego było. Problem z myszką to chyba po roku naprawili Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 20 Września (edytowane) 9 minut temu, caleb59 napisał: Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą. W sumie God Of War na PC też miał swoje akcje, zobaczcie sobie w historii aktualizacji Steam ile tego było. A co było z nim nie tak? Bo szczerze to nie pamiętam jakiegoś wielkiego żalu czy tutaj czy na YT, a zwykle jak optymalizacja skopana to ludzie wpadają w histerię dosłownie wszędzie. Ponownie, u mnie na RTX 3050 mobile i odpowiednio ustawionych detalach gra śmigała elegancko w 60 fps. Ostatnio ją odświeżałem też na obecnych konfiguracjach i zero stresu w kontekście wymagań. Generalnie premiery gier z PS, jakkolwiek zawsze są obarczone jakimiś problemami, to nie dorastają do pięt takim potworkom jak Gotham Knights czy DS Remake czy Callisto Protocol. To były dopiero twory na start. @Phoenix. a bo widzisz, ja nawet za myszkę nie ruszam jak uruchamiam porty z konsol. Dla mnie to są natywnie gry na pada i basta. Edytowane 20 Września przez Qrdello 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 12411 Napisano 20 Września Ja wierzę że mogłeś mieć problemy jednak przy tej grze to nie był tak masowy problem i tak duży problem jak mogłoby się wydawać a dziś Returnal po kilku latkach działa jak złoto i nie ma wcale wysokich wymagań. Ilość opcji w jest oszałamiają i ma też wbudowany solidny benchmark. A jeśli dałeś na laptopie i 3050 to cóż mogę powiedzieć, dla mnie taka karta to padlina i nie do gier AAA. Do tego walące po 100st cpu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 20 Września Dzisiaj to one wszystkie działają jak złoto. Ale przyznać trzeba, że trend jest raczej rosnący od premiery TLOU. To że są jakieś czkawki na premierę, to zawsze będą - ale kupując takie Forbidden West czy ostatnio GoT czy teraz GoW nie mam wrażenie bycia beta testerem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kelam 3656 Napisano 20 Września Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy. 1 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GTM 211 Napisano 20 Września (edytowane) Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC. Edytowane 20 Września przez GTM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 10104 Napisano 20 Września No powinno działać Tak samo jak regulacja FOV być powinna. Szczególnie, że jest tu z tego co piszą tryb 21:9, a to nic innego niż szerszy FOV tylko z obciętą górą i dołem względem 16:9. Ja kupię pewnie za pół roku, albo rok TLoU remake też dopiero jakoś po 10 miesiącach od premiery zakupiłem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MroczneWidmo 394 Napisano 20 Września (edytowane) 10 minut temu, GTM napisał: Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC. Taki zarzut o rozbudowanym DLC to można mieć do praktycznie każdego sequela. Moim zdaniem ta gra jednak wygląda istotnie lepiej na wielu polach, zarówno efekty, takie cuda jak rozdziałka głębi ostrości, modele, detale. Oświetlenie też znacznie na plus. Nie powiedziałbym, że wymagania wzrosły a grafika stoi w miejscu. Problem jest taki, że ludzie nie nauczyli się jeszcze iż coraz częściej drobna poprawa kosztuje niewspółmiernie dużo, dlatego mimo nienajgorszego sprzętu ja tam lubie te zoptymalizowane ustawienia do gier z Digital Foundry i sobie je aplikuje, ew. jak uznam że coś jest jednak według mnie warte podniesienia to podnoszę. Natomiast wyższa rozdziałka cieni na trzecim planie co widać dopiero po 300% zoomie, a zjada Ci 5 klatek to coś czego się wystrzegam, no chyba ze moj komp nawet po wszystkich suwakach na maks nie jęczy. Edytowane 20 Września przez MroczneWidmo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frog67 5178 Napisano 20 Września (edytowane) Ciekawe że Svartelheim jes bardziej wymagający niż początkowa lokacja czyli dom Kratosa z okolicznym laskiem A iVram nieco puchnie z czasem, chociaż wątpie aby zapchało mi 16GB bo część z tego to pewno alokacja. 1 godzinę temu, GTM napisał: Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC. Ragnarok wygląda zauważalnie lepiej niż poprzednia część, na pewno tekstury są ostrzejsze i w wyzszej rozdzielczości a to zawsze dużo waży. Mnogość wersji językowych też zapewne nie jest bez wpływu na objętość.. Może za wiele do tej pory nie ugrałem wiele, ale jak dla mnie w porównaniu do poprzedniej częsci to tutaj ładnie zwiększyli ilość i długość cut-scen, momentami można się poczuć jak u Kojimy w MGS. Edytowane 20 Września przez frog67 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caleb59 8210 Napisano 20 Września (edytowane) Co to za 56-59fps poniżej ludzkiej godności? Obelgą jest wrzucanie takich screenów. Edytowane 20 Września przez caleb59 11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frog67 5178 Napisano 20 Września 3 minuty temu, caleb59 napisał: Co to za 56-59fps poniżej ludzkiej godności? Obelgą jest wrzucanie takich screenów. Lepsze to niż włączanie generaratora i udawanie że jest 30 wincyj 1 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 20 Września (edytowane) 2 godziny temu, Kelam napisał: Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy. To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi. I gry wtedy na konsole kosztowały zdecydowanie więcej niż na PC. I też developerzy powinni byli cyt: za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie ale jakoś tak nie bardzo im to wychodziło. Sprawiedliwe? Za wuja. A tutaj nagle jak wychodzi gra, która co do zasady została rozpisana pod dwa modele gamepada (ds4 i dsense) ma kiepską implementację myszki - i to nie wszędzie - bo z ciekawości pograłem chwilę na klawie i myszce - i, o dziwota, zero problemów prócz oczywistych - jest wyjątkowo niewygodnie - jest hurdur i obrona częstochowy. I podśmiechujki to są hehe po Twojej stronie kolego. Edytowane 20 Września przez Qrdello 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Reddzik 5508 Napisano 20 Września (edytowane) Co? jakiś błąd z vramem? Panie to już nie te czasy. Edytowane 20 Września przez Reddzik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 20 Września 50 minut temu, frog67 napisał: Lepsze to niż włączanie generaratora i udawanie że jest 30 wincyj Z ciekawości sprawdziłem przed chwilą fsr i z 80fps zrobiło się 150 jakość obrazu jakoś tak nie boli zbyt bardzo, więc póki co jest ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejTrg 5500 Napisano 20 Września 12 minut temu, Reddzik napisał: Co? jakiś błąd z vramem? Panie to już nie te czasy. Na poprzedniej stronie pisałem że gra działa na kartach poniżej 6gb jednak żeglarze są bardziej ogarnięci niż 99% programistów w tych dużych firmach. 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*** ChOpLaCz *** 4202 Napisano 20 Września (edytowane) 3 godziny temu, Kelam napisał: Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy. Ja dlatego odpuściłem wyczekiwaną małpę. Edytowane 20 Września przez *** ChOpLaCz *** Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*** ChOpLaCz *** 4202 Napisano 20 Września Godzinę temu, Qrdello napisał: To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi. Godzinę temu, Qrdello napisał: To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi. A teraz na poważnie. No chyba kpisz Kolego ?! Konsola, to pad (koniec dyskusji). Komputer do K+M (koniec dyskusji). To są ich środowiska naturalne. I jeżeli gracz konsolowy, mający na wyposażeniu pada i umiejętności wyłącznie padowe, kupuje grę wydawaną NA KONSOLE, to chyba oczywiste, że dostanie grę konsolową na ten operator konsolowy = pad. I dokładnie tego samego oczekuję od gry komputerowej wydawanej na komputer. Naturalnego operatora tej platformy = K+M. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 20 Września (edytowane) A czy ktoś wyłączył możliwość korzystania z klawiatury i myszy na PC? Nagrać Ci film, że działa to w porządku i bez żadnych problemów? Pultacie się o jednostkowe problemy, które mogą być powodowane np softem do obsługi myszy (mówię tutaj o stutterze wywołanym ruszaniem postacią czy jakieś skopane opóźnienia kliknięcia) i których rozwiązanie to najczęściej właśnie wyłączenie jakiejś appki, która powoduje problem. Ciekawe, że dzisiaj na 3 różnych configach odpaliłem grę i mam 0 zero null nada problemów ze sterowaniem różnymi myszami i klawiaturami. 100 lat temu w RE3 miałem spadki fps przy korzystaniu z aplikacji do obsługi myszy i klawiatury razer, w ogóle synapse jest tak ciężki dla kompa, że czasem się jajca z nim dzieją - no ale to btw. Chcąc celować myszą i klawiaturą musiałem wyłączać synapse. No trudno, widocznie moja kombinacja sprzętu x gra nie chciała działać porządnie. Powód to jojczenia w sieci? Zaden. Dorosły jestem? No chyba, to sobie z tym jakoś poradzę. Ja wiem, że wydawca czy developer odpowiada za wszystko związane z grą, ale problemem PC od zawsze była mnogość konfiguracji i wynikające z tego jajca. Jak ktoś tego nie kuma to pozostaje granie w bierki albo konsola. I to tyle. I nie, sufit mi nie spadł. Myślę realnie a nie stawiam siebie w epicentrum wszechświata. Zresztą ja się nie mam zamiaru z Wami szarpać, zwyczajnie takie mam zdanie w tej sprawie i jestem w stanie sporo zaakceptować bo dla mnie granie na PC od zawsze wiązało się z problemami mniejszymi czy większymi. Jestem przyzwyczajony i oswojony, a jak się cos sypnie to szukam rozwiązania problemu i to najczęściej jest jakaś pierdoła softowa. Jedyna sytuacja, gdzie mówię wyraźnie nie deweloperowi to idiotyzmy w wymaganiach sprzętowych lub poziom zabugowania tak wysoki, że nie sposób w grę normalnie grać. (patrz TLOU PC, kupiłem dopiero po roku). Edytowane 20 Września przez Qrdello Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris194 4387 Napisano 20 Września 22 godziny temu, brainq napisał: Optymalizacja pit top żeby tak każda gra działała. Ta gra była robiona pod PS4, nawet na złomie zadziała... "Dobra optymalizacja" gdy niemal nie ma czego optymalizować to żadne osiągnięcie, gra jest bardzo lekka jeśli chodzi o wymagania pod kątem CPU. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Crew 900 1107 Napisano 20 Września 15 minut temu, Kris194 napisał: Ta gra była robiona pod PS4, nawet na złomie zadziała... "Dobra optymalizacja" gdy niemal nie ma czego optymalizować to żadne osiągnięcie, gra jest bardzo lekka jeśli chodzi o wymagania pod kątem CPU. Tia?? Powiedz to GTA IV 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qrdello 530 Napisano 21 Września (edytowane) Doszedłem do świata krasnoludów i tutaj fpsy spadły wyraźnie. Wciąż jest to 1440p/ultra/natywna ale zamiast wcześniejszych 80-100 fps teraz mam 70-90. W dodatku podczas przemieszczania się między światami fpsy potrafią chrupnąć poniżej 60, najniżej jak widziałem to 49. Oczywiście sprawę ratuje FG, bo z nim włączonym nigdy nie spada poniżej 90 fps, ale te kilka miejsc wymaga optymalizacji bo są chyba ciut za ciężkie do pokazywanych możliwości wizualnych. No i trafił się pierwszy bug - walka z Thorem w drugim etapie crashowała przez włączonego locka na 60 klatek Edytowane 21 Września przez Qrdello 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frog67 5178 Napisano 21 Września (edytowane) Włączyłem sobie FG do testów Z danych po opóżnieniu wcyhodzi że naprawde mam 60fps bo 16ms na to wskazuje, natomiast OSD pokazuje mi 100-105fps zazwyczaj czyli wychodzi że generator dokłada dodatkowo 40-45 swoich klatek, nie spodziewalem się tego, oczywiście jak ktoś jest wprawiony to od razu wyłapie że za nic w świecie to nie odpowiada płynności 100fps tytlko wtedy właśnie patrzy się na opóźnienie. No właśnie bujam się po Svartelheim i od razu wyłapałem że wymaga więcej niż początkowa lokacja Tam mialem 70-80fps, a u krasnoludów 60-60 pare czasem spadnie poniżej 60 kilka klatek. Edytowane 21 Września przez frog67 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azgan 9172 Napisano 21 Września Ja się nadal nie mogę przekonać do tego generatora klatek i nie chodzi mi nawet o te opóźnienia tylko bardziej artefakty. Robienie z 💩 miodu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach