Skocz do zawartości
andrzej1971

Lenovo Legion Pro 7-16 i9-13900HX rtx 4080 problem z działaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Posiadam Legion Pro 7-16 i9-13900HX/32GB/1TB/Win11 RTX4080. Od  trzech  miałem problem z laptopem objawiający się okresowym zamrożeniem ekranu.  Musiałem robić twardy reset aby go ponownie uruchomić. Postawiłem od nowa system. Przez chwilę laptop działał

Zawiesił się po raz kolejny. Teraz  sama klawiatura obecnie świeci się na niebiesko a sam laptop nie uruchamia się (nie pojawia się nawet logo Lenovo) Na początku myślałem że laptop zawiesza się pod obciążeniem ale zaczęło go zamrażać nawet bez obciążenia. Dochodziło do sytuacji że na nowym systemie potrafił zamrozić  kilka min po uruchomieniu systemu

Bardzo proszę o rady i sugestie co dalej z tym zrobić (laptop ma jeszcze 14 mieś gwarancji)

Edytowane przez andrzej1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

pokaż historię z systemowego podglądu zdarzeń jak to wygląda z tego czasu jak dostawałeś freeza, do sprawdzenia także pamięc ram np tym https://github.com/CoolCmd/TestMem5/releases i smart dysku np https://www.guru3d.com/download/crystaldiskinfo-download/ chyba że już kompletnie nie jesteś w stanie odpalić systemu to nawet nie ma co tracić czasu jeżeli masz możliwość zwrotu ;) 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam możliwości zwrotu bo laptopa kupiłem 19/07/2023 w  x-kom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fakt czytałem na szybko i jak zobaczyłem to "14" to mnie zmyliło :E czyli obecnie po włączeniu nic nie pojawia się na matrycy? 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obecnie wygląda to tak. Laptop się uruchomił i na tą chwilę się uruchamia. Co jakiś czas jednaj mrozi ekran i trzeba zrobić twardy reset. Było już tak że zawiesił się zaraz po uruchomieniu systemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetestuj na jeden i drugi moduł pamięci osobno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na mój gust to jednak wina pamięci. System postawiony od nowa a potrafi zawiesić się zaraz na ekranie logowania. Najciekawsze że potrafi zawiesić się podczas próby ustawień w samym biosie. Na mój gust nie jest więc to wina przegrzewania procesora

Awarie zgłosiłem do lenovo. .Laptop objęty jest gwarancją premium care. ( naprawa w domu właściciela laptopa) Zobaczymy więc jak to będzie wyglądało w praktyce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ci pisałem wyżej abyś przetestował po jednym module bo masz 2x16 i mogłeś to zrobić sam bez utraty gwarancji ;) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, rozebrać i wyjąć moduł - czy nawet dysk twardy - możesz w każdej chwili, bez utraty gwarancji. Obstawiałbym ramy lub dysk. I można to szybciutko zweryfikować. 

W wypadku ramu sprawdzasz po jednym module, w wypadku dysku wkładasz inny dysk, robisz na nim na szybko system. Jeżeli nie masz dysku nvme to niestety trzeba zainwestować, ale najtańsze 512 tki to dzisiaj koszty rzędu 130-150zł, a nawet na takim dysku sprawdzisz czy jest wszystko ok.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co do dysku to można z pendrive na usb odpalić system bez kupowania jakiegoś do środka dla sprawdzenia czy działa ;) 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Send1N napisał:

Co do dysku to można z pendrive na usb odpalić system bez kupowania jakiegoś do środka dla sprawdzenia czy działa ;) 

Można, tylko w skrajnych przypadkach coś mogło stać się z gniazdem pci-e, więc to też warto mieć sprawdzone. A taki dysk zawsze można wrzucić w zewnętrzną kieszeń i wykorzystać później pod usb. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale to dodatkowy koszt zawsze jeżeli miałby zostać (jak ktoś nie lubi się  bawić w zwroty :E) + jest 99% szans że to sam dysk jest walnięty niż gniazdo, mając w domu jakiś dysk przenośny czy pendrive o odpowiednim rozmiarze od razu bym to sprawdził  stawiając windowsa to go ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie lubię tych mobilnych wersji OSa, bo miałem kilka przypadków że tam działało ok, a jak się zainstalowało system na dysku wewnętrznym to się zaczynały dziwne historie powtarzać. Zwykle wtedy już było wiadomo, że problem leży po stronie płyty głównej :/ tylko robota 2x niepotrzebnie. Niemniej tutaj objawy są na tyle oczywiste i łatwe do weryfikacji że w sumie nawet na tym pendrive już będzie wiadomo czy działa czy nie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy to samo się dzieje na zasilaniu z baterii oraz gdy bateria jest odłączona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

aby zakończyć temat i na przyszłość ktoś mógł skorzystać.

W laptopie została wymieniona płyta główna  i i cały układ chłodzenia w dniu wczorajszym czyli 27/06/2024

Zgłoszenie zostało odebrane ode mnie 24/06/2024

Legiony objęte są gwarancją premium care czyli polega  to na tym że serwisant wymienia części w miejscu znajdowania się  laptopa. (w moim wypadku było to w pracy)

Miałem natomiast szczęście do serwisanta albowiem pracę zakończył dopiero jak upewnił się że laptop po wymianie jest w 100-stu procentach sprawny

Pomimo że laptop był i jest używany intensywnie to w środku nie było grama kurzu (jakim cudem? nie wiem)

 

Jedna ważna rzecz. Gwarancja biegnie w dalszym ciągu  od daty zakupu a nie od daty wymiany części. (niestety)

 

 

Edytowane przez andrzej1971
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Takiego czegoś się właśnie spodziewałem że jak usługa na miejscu to chłop wymieni pół laptopa :E @andrzej1971 czyli pamięć ram i dysk zostały te same co wcześniej? 🤔 jeżeli tak to może procek był walnięty, w tamtym roku kupowałem kumplowi lapka z ryzenem 5600h który właśnie dawał podobne objawy, błędy whea w podglądzie zdarzeń, bluescreeny podczas grania, czasem problem aby w ogóle odpalić system, po 3 dniach poszedł na zwrot.

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

fachowo :) nie ma co...

 bus wypełniony płytami itp a ciekawe czy ogarnia chłop lutownicę i miernik ;)

Edytowane przez Paacz81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma być na miejscu to musi być jak najszybciej zrobione więc nawet mnie to nie dziwi ;) tylko ciekawe jest to że to nie była wina pamięci czy dysku skoro autor pisze że chłop płyte razem z chłodzeniem wymienił i działa teraz :] 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pan zadowolony,,  co poradzić 😐 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Równie dobrze mogła być uszkodzona grafiką. Oczywiste jest ciekaw co uległo uszkodzeniu ale z drugiej strony mojego punktu widzenia liczy się efekt i reakcja samego serwisu

Ram i dysk zostały te same natomiast. Inna sprawa że zastanawia mnie co doprowadziło do takiej awarii laptopa. 

Pierwszy raz w życiu mam taki przypadek a kilka laptopów już miałem

Edytowane przez andrzej1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat awaria gpu czy cpu mniej mnie dziwi niż gdyby to ram się nagle uszkodził ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lenovo  to porażka ostatnio , przez klej pod układami uszkadzają się połączenia miedzy układem a płytą główną. Ostatnio robiłem w Legiona z  i7 10gen RTX 2060 po  reballu proca pochodził kilka dni bez problemu , był testowany mocno w  grach. Wczoraj pograłem chwilę i padły połączenia pod grafiką i vramem , wywala z gry i artefakty. I to nie jest tylko moja opinia , wiele osób naprawiających lapki sądzi to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klej zewnątrz na rogach nie robi problemów, ale pod układem prędzej czy później robi problem i nie jest to problem tylko w laptopach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

kleje na rogach to od X lat są na układach i łatwo je usunąć allas miał na myśli właśnie klej pod układem które w "modzie" są od nie tak dawna wiele serwisów nawet nie tyka bga z klejem.

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież o tym pisałem:szczerbaty:

Tylko kleje pod układami są stosowane w innych urządzeniach i to od dawna.

Nie raz już robiłem moduły z aut, lawet etc. to wiem jak jest co robi klej. Potrafi nawet wykrzywić układ i zerwać kulki.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...