Skocz do zawartości
sephii88

[Zamknięty]Morele net pozew

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Szukam osób które miały styczność z opóźnionymi dostawami z morele net. 

Mój przypadek zamówiłem procesor z expresową dostawa z 02.07 na 03.07 po czym okazało się że logistyka morele zawaliła totalnie i zmieniła adres dostawy na Gdynię a nie Katowice i dostawa była dopiero 08.07 według art 471 nie wywiązali się ze swoich obowiązków a jedynie co zaproponowali to bon w wysokości 20zl.

 

Czy jest ktoś kto miał podobny lub gorętszy przypadek bo czuję że mają klientów totalnie gdzieś 

  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz pozywać z Art 471 KC, to przygotuj się, że to ty będziesz musiał udowodnić jakie konkretnie poniosłeś straty i to dość konkretnie, bo sąd raczej nie łyknie mglistych potencjalnych korzyści. Jeżeli ten procesor miał być do grania to może być słabo...  Tzn dało by się zrobić np. jak byś na ten okres wypożyczył coś zastępczego, albo założył jakieś konto do grania w chmurze, to rachubki byłyby konkretną podkładką.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz pozwać sklep dlatego, że ktoś się na magazynie pomylił i źle coś wstukał w system wysyłki? :) 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panie przecież to sprawa życia i śmierci była, może coś mu wyginęło w grze przez to opóźnienie 😁

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem ile autor ma lat ale taki pozew zbiorowy wymaga pewnych nakładów finansowych które są proporcjonalne do zgłoszonych roszczeń. Uprzedzam bo jak kolega oczekuje milionowych odszkodowań. to może się nie wypłacić 😆

Edytowane przez bourne2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież u Morele to norma że dostawa jest opóźniona. Ja tam nigdy nie zamawiam nic co jest potrzebne na już, albo kilka części w jednym zamówieniu - ZAWSZE dojdzie później bo czegoś nie ma w danym magazynie.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, jagular napisał:

Chcesz pozwać sklep dlatego, że ktoś się na magazynie pomylił i źle coś wstukał w system wysyłki? :) 

A ten magazyn i człowiek to czyj pracownik? Kosmitów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, wypada tego magazyniera ukrzyżować...ale za co konkretnie? Jakie to straty wynikają z opóźnionej o tydzień dostawy procesora? Pójdźmy dalej: skoro to tak niewiarygodnie ważna dostawa była, w jaki sposób autor się sam zabezpieczył przed zdarzeniami losowymi, niezależnymi już od samego systemu magazynowego Morele? I jeszcze dalej: jakie proporcje sił i środków mamy pomiędzy stratami związanymi z opóźnioną dostawą a pozwem zbiorowym? 

Czy administracja publiczna ma tak mało do roboty, że powinna się zajmować leczeniem czyjegoś nadszarpniętego ego? ;) 

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to KC i oskarżyciel musi zbierać i dostarczyć dowody.

Wpłaci kasę za sprawę, zapłaci koszta sądowe jak przegra.
Ma dużo p niepotrzebnych pieniędzy i czasu  to może próbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jakby to był procesor za 10 tys potrzebny do ukończenia projektu to miałoby to sens. Mógłbyś wtedy wykazać, że poniosłeś realne straty finansowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jeszcze raz podkreślam że potrzeba mi osób bo samemu to mi się nie opłaca,Mam znajomego adwokata który zrobił by to Pro Bono tylko właśnie kwestia zebrania ilości przypadków. Morele już dostało pare wezwań co prawda inne sprawy ale zawsze coś. 

Procesor za 2.5k tutaj chodzi o to że opłaciłem dostawę ekspresową by otrzymać go następnego dnia a nie 5dni później. Mam w sumie wszystkie informacje mailowe i potwierdzenia że zawalili no gdybym sam złożył wniosek nic z tego nie bedzie nie chce też Miliardów ale jak jest opcja zadośćuczynienia i to że inni mogą coś zyskać to jak najbardziej. 

Wiadomo jest to śmieszne że można kogoś pozwać o dostawę ale każda firma odpowiada za swój system dostawy i błędy. Bo gdybym wiedział że będa takie problemy kupił bym to w kompletnie innym sklepie stacjonarnie. 

55 minut temu, jagular napisał:

No tak, wypada tego magazyniera ukrzyżować...ale za co konkretnie? Jakie to straty wynikają z opóźnionej o tydzień dostawy procesora? Pójdźmy dalej: skoro to tak niewiarygodnie ważna dostawa była, w jaki sposób autor się sam zabezpieczył przed zdarzeniami losowymi, niezależnymi już od samego systemu magazynowego Morele? I jeszcze dalej: jakie proporcje sił i środków mamy pomiędzy stratami związanymi z opóźnioną dostawą a pozwem zbiorowym? 

Czy administracja publiczna ma tak mało do roboty, że powinna się zajmować leczeniem czyjegoś nadszarpniętego ego? ;) 

Gdyby każda firma tak robiła traciła by klientów. Tak każdy odpowiada za swoja prace? jak coś zawalisz u siebie i traci na tym klient to chyba oczywiste.  Pozatym nie jest to nadszarpnięte Ego , jeżeli dostał bym zniszczone pudełko ze swoim sprzętem i była by to wina magazyniera bo by mu spadło na podłoge też byś powiedział NO zdarza się ? Ale chyba po to jest cos takiego jak Kodeks Konsumencki i każdy ma do tego prawo. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda firma miewa potknięcia, zwłaszcza teraz, w czasach ogólnego obniżenia standardów prawie wszystkiego :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkreślam, Co mnie to powinno obchodzić? Mając na rynku inne firmy powinni walczyć o jak największy standard ,firmy obniżają standard tracą klientów a później upadają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, sephii88 napisał:

Pozatym nie jest to nadszarpnięte Ego , jeżeli dostał bym zniszczone pudełko ze swoim sprzętem i była by to wina magazyniera bo by mu spadło na podłoge też byś powiedział NO zdarza się ?

Próbujesz manipulować :) Szybko przeszedłeś od faktu (opóźniona dostawa) do wymyślonej sytuacji (produkt zniszczony). Z oferty pro bono od znajomego adwokata do "nie opłaca mi się samemu".

Jeżeli jednak to nie jest nadszarpnięte ego, to może podziel się z nami jakimś realnym wyliczeniem strat finansowych związanych z opóźnieniem dostawy. Bo wiesz, no musisz jakoś zmotywować wymiar sprawiedliwości do działania, nie?

Dostałeś ofertę zadośćuczynienia. No mało, ale z drugiej strony: czy straciłeś na sprawie więcej niż 20zł i jesteś to w stanie udowodnić? Nie wliczam nerwów i czasu, bo widać że jesteś gotów poświęcić to wszystko aby udowodnić że twoje jest twojsze :) 

1 minutę temu, sephii88 napisał:

Podkreślam, Co mnie to powinno obchodzić? Mając na rynku inne firmy powinni walczyć o jak największy standard ,firmy obniżają standard tracą klientów a później upadają. 

Bardzo się przejmujesz kondycją finansową firmy, którą właśnie próbujesz pozwać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jagular napisał:

Próbujesz manipulować :) Szybko przeszedłeś od faktu (opóźniona dostawa) do wymyślonej sytuacji (produkt zniszczony). Z oferty pro bono od znajomego adwokata do "nie opłaca mi się samemu".

Jeżeli jednak to nie jest nadszarpnięte ego, to może podziel się z nami jakimś realnym wyliczeniem strat finansowych związanych z opóźnieniem dostawy. Bo wiesz, no musisz jakoś zmotywować wymiar sprawiedliwości do działania, nie?

Dostałeś ofertę zadośćuczynienia. No mało, ale z drugiej strony: czy straciłeś na sprawie więcej niż 20zł i jesteś to w stanie udowodnić? Nie wliczam nerwów i czasu, bo widać że jesteś gotów poświęcić to wszystko aby udowodnić że twoje jest twojsze :) 

Nikogo nie manipuluje to po 1. Po drugie co ciebie obchodzi moja sytuacja i co na tym straciłem. Chcesz Bronić sobie Morele to broń ale ja szukam osób które miały ten sam problem koniec tematu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bronię morele, po prostu sugeruję uspokojenie się i powstrzymanie się od marnowania życia na wojnę o nic. Ale cóż, powodzenia :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie trochę zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz. Rozumiem, że zapłaciłeś by dostać procesor jak najszybciej. Jednak jak nie poniosłeś żadnych realnych strat finansowych z tego powodu to może być ci ciężko cokolwiek wywalczyć. To, że się zdenerwowałeś to żaden argument dla sądu. Jednak życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze byscie tak przestali projektowac Wasze widzimisie na kogos innego? 

Ktos specjalnie wybiera konkretny sklep, bo sklep oferuje dostawe na jutro - sklep sie nie wywiazuje, mimo ze wzial za to ekstra kase. To chyba jest cos nie halo, nie?

Nie ma tutaj znaczenia, czy ktos podchodzi emocjonalnie, czy potrzebowal tego procka zeby postawic na polce czy do projektu za 200k $. Placisz wiecej za usluge ekstra, to powinienes ja dostac. Tyle i az tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep powinienen oddać pieniądze za usługę, której nie wykonał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1. Otworz sklep z elektronika
2. Dodaj 'dostawe w 30 min za 5 PLN'
3. Podnies marze o 5 PLN na kazdym produkcie.
4. Zwracaj 5-taka, bo dostawa jest po tygodniu. 


No co tu sie moze nie udac? :E

Edytowane przez offensive
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jagular napisał:

No tak, wypada tego magazyniera ukrzyżować...ale za co konkretnie?

Nie wiem z kim teraz dyskutujesz. Przecież nikt nic nie chce od tego magazyniera. Nie wiemy nawet jak się nazywa i czy na prawdę istnieje czy to jakieś głupie tłumaczenie kolesia na infolinii, żeby mu upierdliwy klient dał spokój. Morele jako sprzedawca odpowiada za wysyłkę, w tym organizację pracy pracowników. Z resztą nie wiem jak wygląda praca na magazynie, ale wyobrażam sobie, że w  wieku w tak dużym sklepie to nikt nic nie wklepuje tylko dane lecą z systemu sprzedażowego na etykietę automatycznie.

42 minuty temu, sephii88 napisał:

chodzi o to że opłaciłem dostawę ekspresową by otrzymać go następnego dnia a nie 5dni później.

Z tego co widzę na stronie morele to dopłata między zwykłą wysyłką a 24H wynosi całe 2 zł i 9 groszy :E

9 minut temu, offensive napisał:

Nie ma tutaj znaczenia, czy ktos podchodzi emocjonalnie, czy potrzebowal tego procka zeby postawic na polce czy do projektu za 200k $.

Jak chcesz się (nomen omen) procesować to ma znaczenie i to fundamentalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, offensive napisał:

1. Otworz sklep z elektronika
2. Dodaj 'dostawe w 30 min za 5 PLN'
3. Podnies marze o 5 PLN na kazdym produkcie.
4. Zwracaj 5-taka, bo dostawa jest po tygodniu. 


No co tu sie moze nie udac? :E

Jak sklep leci w kulki to mamy od tego specjalne instytucje w Polsce. Co innego jak coś zdarza się sporadycznie w wyniku niezamierzonego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, offensive napisał:

Ktos specjalnie wybiera konkretny sklep, bo sklep oferuje dostawe na jutro - sklep sie nie wywiazuje, mimo ze wzial za to ekstra kase. To chyba jest cos nie halo, nie?

Nie ma fizycznej możliwości, żeby biznes był w stanie _zagwarantować_ absolutne 100.00% dostaw, zwłaszcza że nie wszystkie zmienne są związane z biznesem. Nie ma realnej możliwości wyeliminowania wszystkich błędów. Myślę że znajdzie się nawiązanie do tego w regulaminie. Można dyskutować o zwrocie kosztów ekspresowej wysyłki, ale sklep zaoferował 20zł, co jest (post 209458) i tak sumą wyższą od kosztów tej wysyłki.

Szczerze mówiąc, jeżeli ktoś realnie i poważnie potrzebuje jakiegoś sprzętu na konkretny moment, to czasami robi coś innego - niezbyt etyczny przykład to zamówienie w dwóch różnych sklepach i odesłanie jednego z zamówionych egzemplarzy bez dotykania opakowania.

@209458 

Zawsze jest czynnik ludzki i czynnik błędów nie do usunięcia typu jeden na 100000 skanów kodu kreskowego daje niewłaściwy, lecz systemowo poprawny wynik.

Ej, nawet ludzie budujący rakiety kosmiczne popełniają błędy, a tu nagle się szokują niektórzy że market komputerowy coś tam zawalił z wysyłką. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sephii88 napisał:

Hej, 

Szukam osób które miały styczność z opóźnionymi dostawami z morele net. 

Mój przypadek zamówiłem procesor z expresową dostawa z 02.07 na 03.07 po czym okazało się że logistyka morele zawaliła totalnie i zmieniła adres dostawy na Gdynię a nie Katowice i dostawa była dopiero 08.07 według art 471 nie wywiązali się ze swoich obowiązków a jedynie co zaproponowali to bon w wysokości 20zl.

 

Czy jest ktoś kto miał podobny lub gorętszy przypadek bo czuję że mają klientów totalnie gdzieś 

A czy przypadkiem ten Kurier Express w Morele to nie 24h od wysyłki, a nie 24h od złożenia zamówienia?

Tak widzę na stronie:

Kurier Express, czas dostawy: 24h od wysyłki

Kurier Standard, czas dostawy: 48h od wysyłki

Czy Morele gwarantuje wysyłkę tego samego dnia?
Daty podawane przez nich są przecież orientacyjne.
Wszystko zapewne jest w regulaminie i jestem pewien, że jak piszę, że coś będzie u Ciebie jutro to tego nie gwarantują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Powodzenia w szukaniu chętnych do tego pozwu. Obstawiam całe ZERO 😁

Edytowane przez bourne2008
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...