Skocz do zawartości
RoToX

Odświeżanie powyżej 60Hz i starsze gry [pytanie]

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo wiele starszych gier działa po prostu źle z klatkarzem powyżej 60fps. Obecnie mając monitor 60Hz wystarczy że w samej grze lub w panelu sterowania nvidia (jeśli gra sama w sobie nie ma wbudowanego vsynca) włączę synchronizację pionową i problem znika. Klatki samoczynnie blokują się na 60 i wszystkie stare gry chodzą bardzo dobrze. 

Pytanie jak to będzie wyglądać po przesiadce na monitor 120Hz lub więcej? Rozumiem, że włączając opcję vsync w jakiejś grze te klatki będą blokowały się automatycznie nie na 60, tylko na 120. I chcąc zablokować na 60 trzeba będzie robić to za każdym razem ręcznie np. w panelu nvidii, albo amd, a potem ręcznie wyłączać, żeby móc dalej korzystać z odświeżania 120Hz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 FPS? w GTA4 jest misja którą da się przejść tylko na 30 FPS.

Odpowiedź na wszystkie pytania, za wyjątkiem ostatniego, brzmi: Tak.

Możesz to ustawiać w sterowniku, w profilu dla danej gry/aplikacji (nie wiem jak w AMD, ale pewnie jest podobnie):

obraz.png.4c943662c4ff37329aadc0e1ba5daaac.png

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, MassTA napisał:

Możesz to ustawiać w sterowniku, w profilu dla danej gry/aplikacji (nie wiem jak w AMD, ale pewnie jest podobnie):

Dzięki, zupełnie zapomniałem o tej opcji mimo że kilka lat temu jej używałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość starych gier będzie normalnie działać powyżej 60fps. A te, w których z liczbą klatek jest powiązana fizyka można ręcznie zablokować na te 60fps czy to w panelu Nvidia czy w RTSS. To nie jest żaden problem. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zapytam o jedną rzecz. Jeśli mam kartę graficzną od Nvidii (RTX 4070) to teoretycznie powinienem szukać monitorów z technologią Nvidia G-SYNC. Tylko że w internetowych sklepach monitory są oznaczane jako 

Nvidia G-Sync Compatibile

i

Nvidia G-SYNC

o co w tym właściwie chodzi? Dlaczego są jakby dwa odłamy tej samej opcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G-Sync i G-Sync Ultimate to są techniki synchronizacji wykorzystujące sprzętowy moduł Nvidii, a G-Sync Compatible to technika oparta o Adaptive-Sync (tak jak Freesync). Są różnice między tymi technikami, ale dla Ciebie wystarczy G-Sync Compatible. Zresztą monitory ze sprzętowym modułem to głównie topowe modele za kilka tysięcy. 

G-Sync Compatible będzie działał na każdym monitorze z Freesync/Adaptive-Sync i złączem Display Port. Monitory z oficjalnym certyfikatem od Nvidii były przez tego producenta dodatkowo sprawdzone pod kątem poprawności działania tej funkcji (brak migotania itp). 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet te których nie ma na "certyfikowanej liście" działają przy takich synchronizacjach bez problemu w większości przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Gsync to nie tylko monitor, ale też karta także w zależności od połączenia może różnie działać.Co do kalibracji to wszystkie QD są mniej więcej tak samo skalibrowane i jest to kwestia sztuki niż samej samej kalibracji przez danego producenta.
    • O cholera, totalnie zapomnialem o GP a mam akurat 1mc kupon I punkty z rewards na kolejne 2. Dzieki za przypomnienie. Dla mnie recenzje maja bardzo male znaczenie, sam zazwyczaj sprawdzam i oceniam gry ktore mnie interesuja.  A pitolenie o tym na co kto zasluguje... no coz...
    • RAM jest na dane chwilowe, wykorzystywane aktualnie, w danej sesji. Przeglądarki część zapisują też na dysku, żeby przy kolejnym uruchomieniu nadal te dane mieć. Dodatkowo mogą zapisywać dane potrzebne do wznowienia sesji po wywaleniu się. Patrząc po przeglądarkach jakie mam, to widzę że trzymają na dysku po około 2GB każda. Cache Firefoxa mam przerzucony do ramdysku (archiwizuję go przy zamykaniu i wypakowuję przy uruchamianiu systemu). W starszych wersjach przeglądarek można było normalnie przeglądać jpg, avi itp. pliki. Obecnie to jest bardziej pochowane jak bazy danych, czy inne własne formaty. Jak bardzo ci to wadzi, to można standardowy cache przerzucić do ramdysku, tylko wtedy przy każdym uruchomieniu będzie się czyścić. Innych danych bym nie przerzucał, bo to będzie utrata danych (np. stan gier przeglądarkowych).   Jak już jesteśmy przy ustawianiu systemu, to usypianie hybrydowe i fast boot masz wyłączone? Jeżeli nie, to każde uśpienie i "wyłączenie" systemu robi hibernację. Na spokojnie, ochłoń. Zanim taki dysk faktycznie się zużyje od zapisów, to go pewnie zmienisz bo będzie za ciasny lub za wolny. Druga sprawa, to warto spojrzeć na realne zużycie, a nie na świeżo postawionym (?) systemie. Np. mam na system Plextora 256GB NVMe, według CristalDiskInfo mam średni zapis niecałego gigabajta na godzinę, zużycie 4%. W tym tempie musiałby dociągnąć do okolic 245k godzin. Kilka lat już go mam, kolejnych kilka spokojnie pociągnie, a jak będę zmieniać sprzęt, to i tak wejdzie nowy szybszy i pojemniejszy (pewnie nie będzie tak małych ). Drugi do MX500 1TB sata, ten ma średni zapis 3GB/h i zużycie 7%. Powinien w takim tempie dociągnąć do 136k godzin. Trochę lat to zajmie. Gdybym trzymał wszystko na jednym dysku, to czas życia by się skrócił. Ale nawet wtedy osiągnięcie 40kh powinno być realne, a to i tak okolice 5 lat w trybie 24/7. Nie jestem przekonany czy pokazuje faktyczne zapisy i odczyty. Systemowy podgląd dysku pokazuje mi teraz dla przeglądarki pojedyncze kB/s, ten program kilkadziesiąt. Zaraz sprawdzę na świeżo uruchomionej co będzie.
    • Też będę szukał- możemy się pinami podzielić:)
    • Na początku wspomnę, że jestem zielony w sprawach komputerowych, dlatego proszę o jak najszczególniejsze opisanie co jak zrobić (tuman w tej dziedzinie)… Dobra wiec przejdę do rzeczy przed wymianą procesora siedział r5 5600 raportowanie było cały czas 100% nic się nie działo temperatury w normie po przesiadce na r7 5800x3d raportowanie jest na granicy 50% do max 82% temperatura potrafi skakać do 83C przy odpaleniu jednej gry w cs2, czy ktoś może miał taki problem? Jak spróbować doprowadzić, to raportowanie do 100%, lub nawet do tych 90% z tego, co tu piszę to BIOS używa ustawień, które powodują nadmierne raportowanie mocy wiec procesor myśli, że działa z wyższa mocą niż w rzeczywistości. (HwInfo64) Procesor: r7 5800x3d RAM: 32GB ddr4 3600mhz  Płyta główna: B550 GAMING X V2 Karta: Rtx 4060 Zasilacz: 80 Plus bronze 750w Ps. Normalnie bym się tym nie przejmował ale procesor przyszedł nowy z reklamacji bo z poprzednim miałem tak samo i padł nikt nie widział z jakich przyczyn..  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...