Skocz do zawartości
RoToX

Odświeżanie powyżej 60Hz i starsze gry [pytanie]

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo wiele starszych gier działa po prostu źle z klatkarzem powyżej 60fps. Obecnie mając monitor 60Hz wystarczy że w samej grze lub w panelu sterowania nvidia (jeśli gra sama w sobie nie ma wbudowanego vsynca) włączę synchronizację pionową i problem znika. Klatki samoczynnie blokują się na 60 i wszystkie stare gry chodzą bardzo dobrze. 

Pytanie jak to będzie wyglądać po przesiadce na monitor 120Hz lub więcej? Rozumiem, że włączając opcję vsync w jakiejś grze te klatki będą blokowały się automatycznie nie na 60, tylko na 120. I chcąc zablokować na 60 trzeba będzie robić to za każdym razem ręcznie np. w panelu nvidii, albo amd, a potem ręcznie wyłączać, żeby móc dalej korzystać z odświeżania 120Hz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 FPS? w GTA4 jest misja którą da się przejść tylko na 30 FPS.

Odpowiedź na wszystkie pytania, za wyjątkiem ostatniego, brzmi: Tak.

Możesz to ustawiać w sterowniku, w profilu dla danej gry/aplikacji (nie wiem jak w AMD, ale pewnie jest podobnie):

obraz.png.4c943662c4ff37329aadc0e1ba5daaac.png

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, MassTA napisał:

Możesz to ustawiać w sterowniku, w profilu dla danej gry/aplikacji (nie wiem jak w AMD, ale pewnie jest podobnie):

Dzięki, zupełnie zapomniałem o tej opcji mimo że kilka lat temu jej używałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość starych gier będzie normalnie działać powyżej 60fps. A te, w których z liczbą klatek jest powiązana fizyka można ręcznie zablokować na te 60fps czy to w panelu Nvidia czy w RTSS. To nie jest żaden problem. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zapytam o jedną rzecz. Jeśli mam kartę graficzną od Nvidii (RTX 4070) to teoretycznie powinienem szukać monitorów z technologią Nvidia G-SYNC. Tylko że w internetowych sklepach monitory są oznaczane jako 

Nvidia G-Sync Compatibile

i

Nvidia G-SYNC

o co w tym właściwie chodzi? Dlaczego są jakby dwa odłamy tej samej opcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G-Sync i G-Sync Ultimate to są techniki synchronizacji wykorzystujące sprzętowy moduł Nvidii, a G-Sync Compatible to technika oparta o Adaptive-Sync (tak jak Freesync). Są różnice między tymi technikami, ale dla Ciebie wystarczy G-Sync Compatible. Zresztą monitory ze sprzętowym modułem to głównie topowe modele za kilka tysięcy. 

G-Sync Compatible będzie działał na każdym monitorze z Freesync/Adaptive-Sync i złączem Display Port. Monitory z oficjalnym certyfikatem od Nvidii były przez tego producenta dodatkowo sprawdzone pod kątem poprawności działania tej funkcji (brak migotania itp). 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet te których nie ma na "certyfikowanej liście" działają przy takich synchronizacjach bez problemu w większości przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...