Skocz do zawartości
dariuszo

Jaki wybrać monitor 4k do RTX4090

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć

Od dwóch tygodni szukam monitora 4k do nowego komputera. Opcji jest tak dużo, że już nie wiem czy ma to jakiś wpływ

propozycję:

 

1. Lenovo Legion Y32p-30 - 31,5 cala, LED, IPS, 144Hz, czas 0,2s  - cena 2800zł

https://www.x-kom.pl/p/1130425-monitor-led-32-i-wiekszy-lenovo-legion-y32p-30.html#Specyfikacja

 

2. ASUS ROG Strix XG32UQ HDMI 2.1 - 32 cala, LED, IPS, 160/144Hz, czas  1s  - cena 3600zł

https://www.x-kom.pl/p/1107357-monitor-led-32-i-wiekszy-asus-rog-strix-xg32uq-hdmi-21.html#Specyfikacja

 

3. Gigabyte M32UC HDR KVM HDMI 2.1 - 32 cala, LED, IPS, 160/144Hz, czas 1s lub 2s  - cena 2300zł

https://www.x-kom.pl/p/1050274-monitor-led-32-i-wiekszy-gigabyte-m32uc-hdr-kvm-hdmi-21.html?utm_source=forum&utm_medium=pclab-dl&utm_campaign=Q1#Specyfikacja

 

Wszystkie mają rozdzielczość 3840 x 2160 (UHD 4K)

Wcześniej chciałem kupić monitor 21:9 o rozdzielczości 3440 x 1440

iiyama G-Master GCB3480WQSU-B1 Red Eagle - 32 cala, LED, VA, 180Hz, czas 0,4s  - cena 1500zł

https://www.x-kom.pl/p/1192959-monitor-led-32-i-wiekszy-iiyama-g-master-gcb3480wqsu-b1-red-eagle.html

 

 

Monitor do gier i prac biurowych. Najbardziej ciekawiłby mnie ten bez 4K, lecz uznałem, że przy komputerze z RTX4090 warto już iść w 4K. 

Proszę o sugestię, czy czas 1s czy 2 s jest jakoś zauważalny, czy 4K dają aż tak dobry obraz?, itp.

 

Nawet zastanawiałem się czy później (za 5 lat) nie wstawić do innego pokoju jako ekran do filmów i kupić coś wtedy lepszego. Czy na takim zakrzywionym można obejrzeć film czy te zakrzywienie bardzo wtedy przeszkadza?

Oczywiście z chęcią posłucham innych propozycji (31-34 cali)

pozdrawiam,

 

Edytowane przez dariuszo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet na 4090 będziesz ciął ustawienia/ stosował rozmydlacze w 4k

to jeszcze nie czas na 4k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, dariuszo napisał:

Wcześniej chciałem kupić monitor 21:9 o rozdzielczości 3440 x 1440

iiyama G-Master GCB3480WQSU-B1 Red Eagle - 32 cala, LED, VA, 180Hz, czas 0,4s  - cena 1500zł

https://www.x-kom.pl/p/1192959-monitor-led-32-i-wiekszy-iiyama-g-master-gcb3480wqsu-b1-red-eagle.html

Mam i mogę polecić, fajny niedrogi UW.

Na amazonie za 1379zł https://www.amazon.pl/dp/B0CFQRW4MB/?creative=380333&creativeASIN=B0CFQRW4MB&ceneo_cid=5c8a1ca1-c24c-cd62-7daa-15ebe23c877c

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie podałeś budżetu ale skoro masz 4090 to raczej nie jest on problem. Bierz Aliena i ciesz się z grania na oledzie. To 3 generacja panelu więc czcionki nie są już jakimś wielkim problem. A wypalanie oleda można przy normalnym użytkowaniu włożyć między bajki.

https://www.ceneo.pl/167164485?srsltid=AfmBOortlY7sLb2sergkVb12t1Hp4itPG3LjvoCqUCWvSRK7FOOCDx29

Edytowane przez Borys-Tech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, SylwesterI. napisał:

nawet na 4090 będziesz ciął ustawienia/ stosował rozmydlacze w 4k

to jeszcze nie czas na 4k

Kupiłeś 2560x1440 i straszysz ludzi, żeby nie kupili monitora wyższej rozdzielczości. Poza tym w dzisiejszych czasach i tak pełno gier bez możliwości wyłączenia rozmydlaczy. Co do różnic w jakości:

a37aca34c20a0.jpg

źródło:

https://www.techpowerup.com/review/lords-of-the-fallen-fsr-2-2-vs-dlss-2-vs-dlss-3-comparison/

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

kolejny raz nie potrafisz w angielski :E , było się uczyć a nie tylko obrazki oglądać

"The DLSS Super Resolution implementation also isn't perfect in this game. While it produces a slightly improved quality of small details in tree leaves, vegetation, thin steel objects and particle effects, like different varieties of magic spells for example, unfortunately the DLSS image also has some ghosting and smearing issues, particularly on flying birds in the distance and in some cases on falling snow or ash particles. The DLAA image does not have any issues with stability in motion and produces an excellent image quality with more details on screen compared to native TAA and DLSS, and surprisingly, with a slight performance boost compared to the native TAA solution.

 

nie wspominając już że kolejny raz manipulujesz zdjęciami, powiększając je, naturalnym jest że zdjącie powiekszone do tego samego rozmiaru ale jedno zrobione w 4k a drugie w 1440p będzie wyglda gorzej jeśli chodzi o 1440p, a w rzeczywistości jest inaczej, skoro kolega rozważa tv4k z ppi 105 vs 27 1440p z ppi 109

wrażenia bedą podobne , ale brak baboli 😎

 

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiadomo, że jak rozdzielczość masz robioną z niższej do wyższej (przykładowo z 2560x1440 -> 4K na DLSS Quality 4K) to będziesz miał w pewnych sytuacjach objawy spadku jakości w kierunku tej niższej. Natomiast jak przez cały czas masz tą niższą (2560x1440 DLAA) to przez cały czas masz gorszą jakość.

W powyższym tekście angielskim, masz napisaną sytuację przejścia z DLSS na DLAA przy tej samej rozdzielczości wynikowej, a nie jest to porównanie 4K DLSS vs 2560x1440 DLAA. Tym czasem znowu udało ci się wyważyć otwarte drzwi, czytając z angielskiego, że DLAA o wyjściowej rozdzielczości 2560x1440 wygląda lepiej niż DLSS o wyjściowej rozdzielczości 2560x1440 - braVo ty.

Także fajnie, że uczysz się czytać z angielskiego, ale jak zaczniesz jeszcze przy tym myśleć i wyciągać trafne wnioski, to już w ogóle będzie super.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Kolejny raz pokazujesz, że nie potrafisz myśleć.

Wiadomo, że jak rozdzielczość masz robioną z niższej do wyższej (przykładowo z 2560x1440 -> 4K na DLSS Quality 4K) to będziesz miał w pewnych sytuacjach objawy spadku jakości w kierunku tej niższej. Natomiast jak przez cały czas masz tą niższą (2560x1440 DLAA) to przez cały czas masz gorszą jakość.

W powyższym tekście angielskim, masz napisaną sytuację przejścia z DLSS na DLAA przy tej samej rozdzielczości wynikowej, a nie jest to porównanie 4K DLSS vs 2560x1440 DLAA. Tym czasem znowu udało Ci się wyważyć otwarte drzwi, czytając z angielskiego, że DLAA o wyjściowej rozdzielczości 2560x1440 wygląda lepiej niż DLSS o wyjściowej rozdzielczości 2560x1440 - braVo Ty.

Także fajnie, że uczysz się czytać z angielskiego, ale jak zaczniesz jeszcze przy tym myśleć i wyciągać trafne wnioski, to już w ogóle będzie super.

nie koleżko to ty nie myślisz , niezależnie od rozdzielczości DLAA nie dodaje baboli i glutów na ekranie , a to robi dlss , ale widzę że myślenie boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleżko pokaż mi te babole i gluty, przy porównaniu 3840x2160 DLSS balanced vs 2560x1440 DLAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

dla mnie obraz bez glutów jest i będzie ZAWSZE lepszy, a rozdzielczość i jej odbiór zależy od ppi ekranu , który na tv 42" jest gorszą wartością, 32 mają lepszy ppi , ale dalej zostają gluty na ekranie, a im ostrzejszy obraz tym bardziej to widać 😎

1 minutę temu, Kyle_PL napisał:

Koleżko pokaż mi te babole i gluty, przy porównaniu 3840x2160 DLSS balanced vs 2560x1440 DLAA.

do autorów tekstu się zwróć, niech ci pokażą, bo dla takich jak ty przygotowali tylko statyczne obrazki :E

to ich słowa z ich testu 😎

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a dla mnie obraz bez glutów i baboli (natywna rozdzielczość) zawsze będzie lepszy kiedy jest ona wyższa, niż niższa 😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, Kyle_PL napisał:

... a dla mnie obraz bez glutów i baboli (natywna rozdzielczość) zawsze będzie lepszy kiedy jest ona wyższa, niż niższa 😎

ale takiego z dlss nie masz , za to masz gluty i babole, i o natywnej rozdzielczości 4k zawsze pisałem że jest lepsza od 1440p (co jest oczywiste), problem jest w tym że w natywnej 4k bez generatorów glutów, nawet rtx 4090 sobie nie radzi

w co ty chcesz grac w 4k? :E

performance-3840-2160.png

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Porównanie 3840x2160 DLSS Balanced z wyłączonym wyostrzaniem (suwak ostrości maksymalnie w lewo) 117fps vs 2560x1440 TAA 118fps:

4044c4e1b85a3.jpg

ty wolisz jakość obrazu tą po prawej, a ja tą po lewej - twój wybór. :E

39 minut temu, SylwesterI. napisał:

w co ty chcesz grac w 4k? :E

We wszystko :E

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

znowu jakies screeny z kole p... daj link do testu misiu

czemu taa , a nie dlaa?

czemu nie można poczytać konkluzji z testu

 

ps. we wszystko z glutami , widać lubisz :E

kolejna manipulacja, bo przedstawiasz rożne rozdzielczości w tej samej wielkości screena (jeden powiększony na 200% drugi na 300% 🤣), a wszystkim wiadomo że np.1440p na 32" wygląda źle, tu optymalne jest 27", tak samo jak 4k na 32" da ładniejszy obraz od 4k na 42"

PPI misiu , słowo klucz 😎

 

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No właśnie misiu ... PPI. Zrozum, że u ciebie masz przy DLSS mydło, bo masz 2560x1440 @ 27" natomiast na 3840x2160 @ 31,5" już takiego rozmycia nie ma.

Ponieważ test zrobiłem sam to konkluzja jest taka, że DLSS balanced na ekranie 3840x2160 jest znacznie ostrzejsze i bardziej szczegółowe od TAA na ekranie 2560x1440, a fps jest na podobnym poziomie.

Co do powiększenia 200% (ze screena 3840x2160) vs 300% (ze screena 2560x1440) to chyba logiczne czemu tak jest (2560 x 300% = 3840 x 200%).

6 godzin temu, SylwesterI. napisał:

ps. we wszystko z glutami , widać lubisz :E

Jak zwykle jesteś w błędzie:

c9731f88130c3.jpg

Natomiast "gluty" (które i tak są ostrzejsze przy 4K, niż 2560x1440 bez DLSS) uruchamia się tylko tam, gdzie jest to optymalna decyzja (np. bardzo wysokie wymagania gry).

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
35 minut temu, Kyle_PL napisał:

No właśnie misiu ... PPI. Zrozum, że u ciebie masz przy DLSS mydło, bo masz 2560x1440 @ 27" natomiast na 3840x2160 @ 31,5" już takiego rozmycia nie ma.

1.

Ponieważ test zrobiłem sam to konkluzja jest taka, że DLSS balanced na ekranie 3840x2160 jest znacznie ostrzejsze i bardziej szczegółowe od TAA na ekranie 2560x1440, a fps jest na podobnym poziomie.

2.

Co do powiększenia 200% (ze screena 3840x2160) vs 300% (ze screena 2560x1440) to chyba logiczne czemu tak jest (2560 x 300% = 3840 x 200%).

Jak zwykle jesteś w błędzie:

c9731f88130c3.jpg

3.

Natomiast "gluty" (które i tak są ostrzejsze przy 4K, niż 2560x1440 bez DLSS) uruchamia się tylko tam, gdzie jest to optymalna decyzja (np. bardzo wysokie wymagania gry).

1. tyle wystarczy :E wybierasz sobie do 1440p skopane TAA i robisz porównanie 🤣, a co ty tam jeszcze namodziłeś ? skoro taki obiektywny jesteś ....

2. logiczne dla ciebie :E ale znajdź mi monitor 27" 4k oleda , albo 32" 1440p oleda 🤣nie masz takich więc twoje powiększenia to kolejna manipulacja 😎

3. no to jedziemy z festiwalem glutów, tak jak lubisz , a to gry nowe , a będzie jeszcze gorzej:

performance-rt-3840-2160.png

 

performance-3840-2160.png

\min-fps-3840-2160.png

performance-rt-3840-2160.png

performance-3840-2160.png

performance-rt-3840-2160.png

w pasjansika sobie pograj w 4k bez glutów :E

to nie są nawet jakieś gpu killery 🤣

 

tu masz przykład glutowni z cp2077 z dlss 🤣

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To TAA tak samo jest "skopane" w innych grach (lepiej wygląda 4K DLSS od 2,5K TAA w choćby The Last OF Us).

No jedyne co "tam jeszcze namodziłem" to całkowicie wyłączyłem wyostrzanie przy DLSS.

4K z glutami i tak potrafi wyglądać lepiej, od 2560x1440 bez glutów. Nawet "pasjansik" lepiej wygląda w 4K niż w 2560x1440 :E

Pomijam fakt, że poza grami to na 4K masz na OLED (np. 31,5") lepszej jakości czcionki, niż OLED 27" 2560x1440 (wina PPI). To samo zdjęcia.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Kyle_PL napisał:

To TAA tak samo jest "skopane" w innych grach (lepiej wygląda 4K DLSS od 2,5K TAA w choćby The Last OF Us).

No jedyne co "tam jeszcze namodziłem" to całkowicie wyłączyłem wyostrzanie przy DLSS.

4K z glutami i tak potrafi wyglądać lepiej, od 2560x1440 bez glutów. Nawet "pasjansik" lepiej wygląda w 4K niż w 2560x1440 :E

tylko dla ciebie , jak masz dlss to masz i dlaa

a że ty lubisz gluty to dla ciebie jest lepiej :E

chyba wiem czemu powiększasz te obrazki do tego samego rozmiaru 🤣

bo ci w 4k kapeć gpu nie wyrabia i dajesz zamiast natywnej 1440p :E

przykład glutowni z cp2077 2 lata po premierze:

 

rozmydlone napisy , wycinane oświetlenie 🤣

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1) No akurat nie mam w tym Midnight Suns opcji DLAA

2) Akurat nie lubię "glutów"/rozmycia obrazu ... i z tego powodu wolę monitor 4K

3) Zrzuty powiększam do tego samego rozmiaru, żeby było widać jak to wygląda (np. przy 27" 2560x1440 vs 27" 3840x2160 to tak to dokładnie będzie wyglądać)

4) Przecież masz screen wyżej, jak w natywnym 4K bez jakichkolwiek rozmydlaczy jest 84fps. Ślepy?

5) co do rozmytych napisów przy 2560x1440 z DLSS Quality, które pokazałeś na filmie z cyberpunk 2077:

No przecież to oczywiste, że im niższa rozdzielczość bazowa, tym bardziej widać takie spadki jakości. W 2560x1440 DLSS Quality, masz rozdzielczość bazową marne 1707x960. Teraz pokaż jak to wygląda w 3840x2160 z DLSS quality ... choć nawet przy performance będzie wyglądać lepiej, bo bazowa jest 1920x1080.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jak się angielskiego nie ogarnia to nie ma opcji dlaa :E

2. a widzisz w 4k masz same gluty i stwierdzili to testujący a nie ja, z tego powodu juz się na testy obraziłeś i swoje "wynalazki" wklejasz

3. po pierwsze temat jest o oledach , a oledów 4k 27" nie ma, po drugie nie ogarniasz jak włączyć dlaa to "pszypadkiem" dajesz porównanie do najgorszego taa

4, daj taki screen z gier które pokazałem, które na 4090 nie wyrabiają, a nie dajesz jakieś indyki , których żaden portal nie ma w procedurze 

5. niestety w każdej rozdzielczości dlss powoduje takie gluty :DDDD

a wycięte światełka to też zniknęły przez rozdzielczość ?:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
25 minut temu, SylwesterI. napisał:

1. jak się angielskiego nie ogarnia to nie ma opcji dlaa :E

Menu w Midnight Suns mam PL, więc nawet jak nie ogarniasz angielskiego, to możesz mi wskazać, gdzie jest opcja włączenia DLAA w Midnight Suns (dawaj print-screen gdzie to się włącza, to włączę i przetestuję). ... no chyba, że tak tylko trolujesz?

25 minut temu, SylwesterI. napisał:

3. po pierwsze temat jest o oledach , a oledów 4k 27" nie ma, po drugie nie ogarniasz jak włączyć dlaa

Po pierwsze są OLED 27" 4K, a po drugie ogarnij jak włączyć DLAA w Midnight Suns.

25 minut temu, SylwesterI. napisał:

5. niestety w każdej rozdzielczości dlss powoduje takie gluty :DDDD

Bo masz monitor zbyt niskiej rozdzielczości 😁

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naucz się języków to znajdziesz program dlss tweaker, bo nie ogarniasz tematu w ogóle, dlaa to dlss tylko z wyższej/tej samej rozdzielczości, działa bdb jako antyaliasing, a nie powoduje baboli bo algorytm nie musi sobie "wymyślać" co uzupełnić z niższej rozdzielczości do wyższej 😎

pokaż mi oleda 27" 4k którego polecisz do gier :E

z rozumieniem tekstu pisanego też jesteś na bakier , każda rozdzielczość to nie rozdzielczość mojego monitora

trollujesz i trollujesz, a pośmiewisko z siebie robisz wklejając linki do testów gdzie piszą o babolach z dlss :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mam jakichś "tweakerów" używać?! ... żeby i tak wyszło, że obraz w 3840x2160 DLSS nie gorszy od 2560x1440 DLAA, a Sylwek nadal będzie marudził "że się nie liczy, bo i tak jest ślepy i nie umie angielskiego" 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

generalnie jestem zmęczony twoim trollowaniem , a żebyś nie sprowadził mnie do swojego poziomu i pokonał doswiadczeniem od teraz za odpowiedź otrzymasz cytaty z testów które sam linkowałeś :E

" The second most noticeable issue is that the quality of the depth of field effect when upscaling is enabled. In our routine testing of upscaling solutions we usually disable depth of field for better visibility, however, as this game has depth of field enabled by default, we played the introduction sequence with it enabled and noticed that all objects in the distance that were affected by depth of field are extremely pixelated and have a low resolution presentation. These artifacts are especially visible on small particle effects such as fire effects, and around characters during cinematic cutscenes. Also, the sharpening sliders for upscaling and antialiasing solutions are completely missing in this game, instead, the developers have set custom sharpening filter values. "

"With DLAA enabled, the overall image quality improvement is even higher, offering the best graphical experience overall when compared to the TAA solution, FSR 3, DLSS or XeSS."

takie jak ten

😎

 

ps. kompa umniesz odpalić , czy opiekuna wołasz :E

zmiany w sterownikach są trudniejsze od zastosowania gotowego tweakera 🤣

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...