Pisałem o używkach. Jak ktoś będzie chciał przeskoczyć z 5800x3d na 9800x3d będzie musiał dać sensowną cenę a nie z tyłka wzięte tysiąc+. Cena będzie musiała być poniżej 850 zł bo za tyle można mieć 7500f z chińczyka i A620 lub B650 z outletu.
Gra nie operuje na rdzeniach. Moze sobie watki stworzyc, ktore i tak dla procesu gry rozloza sie po 6 rdzeniach - na tym polega parkowanie - gra widzi tylko 6 rdzeni. Ilosc gier, ktore umieja cos sensownego zrobic z 6 rdzeniami jest rowna zeru - bo nikt nie ma czasu tak tego optymalizowac. Glowny bottleneck w grach to istnienie jakiegos watku ktory robi znaczaco wiecej pracy od innych. Niestety silniki gier sa na tyle skomplikowane ze ciezko odkrecic dekady architektur opartych o jeden rdzen.
Przeciez GTA to bedzie glownie wisiec na GPU. Obcizenie CPU bedzie maksymalnie na tym co konsole obecnej generacji sa w stanie pociagnac. Twoj procek ma duzy zapas mocy.
Szukaj CCD control w biosie i filmow na YT
Dwa kontolery pamieci w przy dwoch chipletach, wiec odczyty x2, ale dla pojedynczego rdzenia to polowa tej predkosci.