Skocz do zawartości
lukadd

Jaka jest rozdzielczość twojego monitora? Ankieta 2024

Jaka jest natywna rozdzielczość twojego wyświetlacza?  

183 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaka jest natywna rozdzielczość twojego wyświetlacza?



Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, SylwesterI. napisał:

ostrość nie jest większa , tylko szczegółowość

Przecież wiem, jak wyglądają obiekty na krawędzi poddane DLSS - im wyższa rozdzielczość wyjściowa (właściwie większe PPI matrycy), tym większa ostrość.

3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

dlss daje więcej fps od natywnego 4k nie od 1440p

Zależy jaka jakość ustawiona tego DLSS w tym 3840x2160 i jaki rendering 2560x1440 (czy z DLAA, czy TAA, czy bez niczego, a może DSR, bo pisałeś wcześniej o 140% renderingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to znowu za kłótnie ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SylwesterI. napisał:

problem jest taki że 4k jest lepsze od 1440p i tu nikt nie ma wątpliwości, tylko że nie ma sprzętu do nakarmienia tych 4k, a korzystanie z rozmydlaczy ubija sens stosowania 4k

Dla jednego lepiej wygląda na 27" 2560x1440 DLAA, a dla innego 27" 3840x2160 DLSS Balanced-Quality.

1 minutę temu, kadajo napisał:

Co to znowu za kłótnie ?

Różnica zdań w kwestii wyższości jednego trybu nad innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Kyle_PL napisał:

Przecież wiem, jak wyglądają obiekty na krawędzi poddane DLSS - im wyższa rozdzielczość wyjściowa (właściwie większe PPI matrycy), tym większa ostrość.

Zależy jaka jakość ustawiona tego DLSS w tym 3840x2160 i jaki rendering 2560x1440 (czy z DLAA, czy TAA, czy bez niczego, a może DSR, bo pisałeś wcześniej o 140% renderingu.

no w cytowanym przez ciebie TLoU  4k z dlss q to mniej niż 1440p dokładnie 2304x1296 , więc nie wiem czemu się dziwiłeś że to daje więcej fps od dlaa 140%(3584x2016) , ba 1440p dlaa 100% daje więcej fps od 4k dlss q mimo większej rozdzielczości renderowania (2304x1296 vs 2560x1440)
😎

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnożniki DLSS raczej się nie zmieniają i przy DLSS Q dla 4K rendering jest w 2,5K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, SylwesterI. napisał:

no w cytowanym przez ciebie TLoU zeby 4k zdlss q to mniej niż 1440p dokładnie 2304x1296 ,

DLSS Quality dla wyjściowej 3840x2160 to bazowa 2560x1440.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kadajo napisał:

Co to znowu za kłótnie ?

techpowerup napisał ZNOWU że dlss daje artefakty 😭

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

ba dlaa 100% daje więcej fps od 4k dlssq mimo większej rozdzielczości renderowania 😎

2560x1440 DLAA to ta sama rozdzielczość bazowa, co 3840x2160 DLSS Quality.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Mnożniki DLSS raczej się nie zmieniają i przy DLSS Q dla 4K rendering jest w 2,5K

w TLoU nie masz presetów tylko procenty i masz albo 60 albo 70% czyli ciut mniej lub więcej od dlss q (powinno być 65%)

Teraz, Kyle_PL napisał:

2560x1440 DLAA to ta sama rozdzielczość bazowa, co 3840x2160 DLSS Quality.

nie w TLoU tam masz albo w + albo w - 5% (60% vs 70% gdzie q=65%)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, SylwesterI. napisał:

w TLoU nie masz presetów tylko procenty i masz albo 60 albo 70% czyli ciut mniej lub więcej od dlss q (powinno być 65%)

... że co?

... swoją drogą DLSS Quality to bazowa równa 2/3 wyjściowej, czyli 66,66...%

Edytowane przez Kyle_PL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

w TLoU nie masz presetów tylko procenty i masz albo 60 albo 70% czyli ciut mniej lub więcej od dlss q (powinno być 65%)

nie w TLoU tam masz albo w + albo w - 5% (60% vs 70% gdzie q=65%)

Ale one faktycznie działają czy tak jak w Wukong, że przy ustawieniu DLSS % ustawienie "nie działa jak należy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajo tylko Wukong jest taki dziwny. W The Last Of Us nie widziałem takich jaj jak w Wukong. Nie mniej jednak nawet w Wukong jak ustawimy okolice 67% to uzyskamy DLSS Quality. (nie ma różnicy między nastawą 64% a 68% w Wukong, bo tak na prawdę uruchamiane jest DLSS Quality, czyli 66,66...%)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Ale one faktycznie działają czy tak jak w Wukong, że przy ustawieniu DLSS % ustawienie "nie działa jak należy".

sorki sprostowanie , ja ustawiałem przez dlaa bo to daje lepsze możliwości dopasowania co 10% od 50% do 200% , ale jest opcja przez dlss , wtedy masz gotowe presety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowie ze nie da rady z poziomu gry zmienić precyzyjnie mnożników DLSS, potrzebny jest do tego DLSS Tweaker.

0d5c0fc9e8f127e0e307783b6c113fdb.png

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Kyle_PL napisał:

... że co?

 

👍tu moje niedopatrzenie , można ustawiać tak , albo jak ja dokładniej przez  dlaa , wtedy wybierasz co 10% skale renderowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie tylko zieloni zrobili cały ten DLSS, tylko więcej kłótni i problemów z tym jak pożytku :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

DLSS (FSR) daje możliwość zmiany zniekształceń obrazu i dobrze, że jest. Im wyższa rozdzielczość ekranu, tym mniej rozmyty obraz i ostatecznie więcej daje pożytku niż strat.

Generalnie czego się nie włączy, to daje jakieś artefakty (prawdziwa natywna czyli bez jakichkolwiek filtrów też daje artefakty {fatalną dokładność na krawędziach co objawia się w postaci aliasingu}, jak i "pseudo natywna" czyli np. z TAA, jak i oczywiście DLSS/FSR też dają artefakty).

Niestety, trzeba wybrać sposób (to oznacza kompromis) dający najlepszą jakość wyjściową przy dostępnej mocy obliczeniowej.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę miał 4090 u siebie to sobie potestuje ten cały DLSS jednak osobiście małe są szanse że tego będę używać. Z resztą i tak będę miał 3440x1440 monitor więc to nie 4K a tam będę i tak miał w najnowszych grach i tak 100fps lub więcej więc nie widzę sensu dla mnie stosowania tego.

 

Poza tym ja wolę zmienić jakiś detal jak jakieś cienie czy gestów trawy albo inny badziew niż próbować tych cudownych technik. Jak już nowy sprzęt dotrze do mnie to nie będę i tak wiedział jaka grę uruchomić pierwszą (stalker 2 jeśli nie przesuną premiery będzie na pewno pierwszy) a jeszcze nawet dodatków do W3 nie przeszedłem do tego Metro, RDR2 i wiele innych gier które będę chciał ponownie przejść, ehhh zimy mi zabraknie i wątpię że tutaj przez miesiąc zajrzę jak się będę zachwycać oledem normalnie fap fap :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, tasak napisał:

Z resztą i tak będę miał 3440x1440 monitor

Swoją drogą przy 34" PPI może nie być wystarczające, do satysfakcjonującej ostrości DLSS/FSR - dla mnie raczej by nie było, biorąc pod uwagę, że to okolice PPI 27" 2560x1440.

https://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-34-inch-d{3440x1440}

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto wie być może wleci 4K bo jest fajny monitor od LG dokładniej UltraGear 32GS95UE-B w praktycznie tej samej cenie co Dell Alienware AW3423DW. LG kosztuje 5599 zł a Dell 5460 zł więc dla mnie absolutnie pomijalna różnica cenowa a jednak mamy już 4K i do tego OLED i 240Hz odświeżanie plus jeszcze ma opcję dual mode i można odpalić FHD w 480Hz raczej bym z tego i tak nie korzystał chyba tylko do sprawdzenia czy działa bo gdzie będę miał 500fps.

 

Różnica to całe 32 vs 34 i inne proporcje i Dell to QD-OLED a LG WOLED z jakimś tam niebieskim pikselem czy coś takiego. Muszę jeszcze obczaić ten monitor bo wpadł w oko a jak mówię cena prawie identyczna więc kusi te 4K na oledzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Swoją drogą przy 34" PPI może nie być wystarczające, do satysfakcjonującej ostrości DLSS/FSR - dla mnie raczej by nie było, biorąc pod uwagę, że to okolice PPI 27" 2560x1440.

https://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-34-inch-d{3440x1440}

to jest to samo ppi , 34" to 27" szersze na boki

41 minut temu, tasak napisał:

Będę miał 4090 u siebie to sobie potestuje ten cały DLSS jednak osobiście małe są szanse że tego będę używać. Z resztą i tak będę miał 3440x1440 monitor więc to nie 4K a tam będę i tak miał w najnowszych grach i tak 100fps lub więcej więc nie widzę sensu dla mnie stosowania tego.

w najnowszych grach to się nie zbliżysz do 50fps z RT w tej rozdzielczości natywnie, z monitorem 4k będzie jeszcze gorzej

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, SylwesterI. napisał:

w najnowszych grach to się nie zbliżysz do 50fps z RT w tej rozdzielczości natywnie, z monitorem 4k będzie jeszcze gorzej

Może źle sprecyzowałem, w te nowe gry które będę grał to wiele i tak nie będzie produkcji AAA. Na pewno Stalker 2 będzie najnowszy jak wyjdzie a tak to raczej będę ogrywał na razie i tak starsze tytuły. 

 

Wiele z nowych gier mnie w ogóle nie interesuje jedynie ten Alan Wake 2 i może TLoU jeszcze pograć bym chciał poza tym więcej będę spędzać czasu w W3, poprzednich stalkerach. Jeszcze Forza ale to nie ma aż tak potężnych wymagań i działa ładnie nawet na słabszych kartach.

 

Wiadomo 4K zarzyna ładnie jednak w tych grach w których będę spędzać 70-80% czasu i tak będę miał spokojnie ponad 100fps, RT oslwssem włączy się tam gdzie się da bo jak będzie na prawdę poniżej 50fps czy to w 3440x1440 czy 4K z czegoś trzeba będzie wtedy po prostu zrezygnować i zejść z detalami albo zrezygnować całkowicie z RT ewentualnie ratować się DLSS i kombinować z optymalizowaniem detali w ustawieniach. Tyle i aż tyle :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to będziesz używał DLSS, czy nie będziesz używał DLSS ? 8:E

4 godziny temu, tasak napisał:

Będę miał 4090 u siebie to sobie potestuje ten cały DLSS jednak osobiście małe są szanse że tego będę używać

 

4 godziny temu, tasak napisał:

będę i tak miał w najnowszych grach i tak 100fps lub więcej więc nie widzę sensu dla mnie stosowania tego.

 

3 godziny temu, tasak napisał:

ewentualnie ratować się DLSS

:rotfl:

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maras2574 powiem tak jeśli będzie to monitor 3440x1440 to nie będę tego używać.

 

Jeśli zdecyduje się jednak na monitor 4K to użyje tego w tych grach gdzie będę miał poniżej 50fps a takich gier w które ja będę grał będzie można policzyć na palcach jednej ręki 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tasak napisał:

Kto wie być może wleci 4K bo jest fajny monitor od LG dokładniej UltraGear 32GS95UE-B

Jak jesteś zainteresowany tym monitorem to prawdopodobnie dalej działają te promocje kupując bezpośrednio na stronie LG:

 

"Za założenie konta z automatu dostajemy 2% i kolejny rabat 50 PLN jak są to pierwsze zakupy u nich.

Jak mamy konto w banku ING (albo znajomego) to możemy wygenerować kod 7% w aplikacji.

Wszystkie powyższe kody się sumują. W poprzednim tygodniu zakupiłem monitor w ten sposób i cena wyszła mi około 5050 PLN.

Więc jak ktoś się zdecyduje to może za tyle zakupić. Ciekawe czy X-kom da podobny rabacik jak ktoś poprosi o zrównanie ceny ;-)"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...