Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

NotebookM

Nvidia GeForce RTX 3060 12GB - "rwanie/zacinanie" płynności obrazu/scrollowania/animacji

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
15 godzin temu, Kyle_PL napisał:

To czemu kolega wyżej na 192bit szynie w RTX 3060 12GB ma te przycinki?

To czemu ta 128bitowa szyna (RTX 4060Ti 288GB/s) pozwala na płynniejszą rozgrywkę w 4K niż szyna 256bit? (RTX 2080 448GB/s)

f1-2022-3840-2160.png

Kupiłeś kibel na 192bit szynie? To ja w 2009r w HD4850 miałem już 256bit :] Poza tym, kolega wyżej ma 192bit i przycinki - przypadek?

Tak ale znów nie porównuj technologicznie 4060TI do 2080 bo to przepaść 2080 wcale nie były wydajne miałem tą kartę w momencie premiery one na swój czas niewiele lepsze były od GTX 1080 a w RT to już wogule klapa. W seri 4xxx nvidia za dużo kombinuje z szynami pamięci jak by chociaz 4060TI miała 192 bit było by ok, 4070/4070S/4070TI powinny miec 256 bit 4080 320bit/ no i 4090 ma pełnoprawne 384 bit więc moim zdaniem najbardziej skrzywdzona w tej generacji jest 4070 i 4080 gdzie zabrakło 320 bitowej szyny w kolekcji dla 4080 jest przeskok odrazu z 256 bit na 384 bit. Ciekawi mnie jak będzie wyglądało 5xxx z tego co wiem 5080 ma miec szynę 448 bit. a 5090 512 bit ostatnia taka szyna była w GTX 280.

Edytowane przez RobertoPC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, RobertoPC napisał:

jak by chociaz 4060TI miała 192 bit było by ok, 4070/4070S/4070TI powinny miec 256 bit 4080 320bit/ no i 4090 ma pełnoprawne 384 bit

RTX 4060Ti (układ AD106) zdecydowanie powinien mieć szynę 192bit (czyli dwa 32 bit kontrolery VRAM więcej), ale głównie po to, by można było tam wsadzić bezproblemowo te 12GB VRAM tanich GDDR6 ... no i trochę ta karta zyskałaby na wydajności (wyższy średni, minimalny i maksymalny FPS), szczególnie, gdyby odblokowali w RTX 4060Ti wszystkie 4608 cuda cores.

RTX 4070 Ti (układ AD104) powinien mieć również moim zdaniem 256bit szynę (głównie po to by wcisnąć tam 16GB VRAM). Tym samym oparty na tym samym układzie RTX 4070 mógłby mieć szynę 224bit i 14GB VRAM.

RTX 4080 (układ AD103) powinien mieć 320bit szynę i 20GB VRAM.

Generalnie nVidia za mało wyrzeźbiła kontrolerów VRAM w układach AD106, AD104 i AD103.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Przy stałych 60Hz ekran może rwać nawet przy 145fps (to nie żart). Także jak miałeś 80-100fps i przycinki przy 60Hz - normalka. Po ustawieniu limitu fps na 60 (przy takich ustawieniach, że karta robi 80-100fps) jest nieporównywalnie płynniej na stałych 60Hz.

ps. oczywiście "fast sync" też pogarsza płynność (nie pogarsza tylko w bardzo specyficznych przypadkach, jak stałe 120fps, przy ekranie 60Hz)

W 99,99% przypadków to się jak najbardziej zgadza a taki cs go i teraz cs2 działa znacznie lepiej np jak ktoś ma monitor 144hz na 300fps niż z lockiem na te 141 powiedzmy + każda możliwa synchronizacja pogarsza znacznie płynność :E taki rodzynek. Ogólnie to aby "feeling" był w pełni satysfakcjonujący to trzeba było mieć te 250fps bez synchronizacji 🙃

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Kyle_PL napisał:

RTX 4060Ti (układ AD106) zdecydowanie powinien mieć szynę 192bit (czyli dwa 32 bit kontrolery VRAM więcej), ale głównie po to, by można było tam wsadzić bezproblemowo te 12GB VRAM tanich GDDR6 ... no i trochę ta karta zyskałaby na wydajności (wyższy średni, minimalny i maksymalny FPS), szczególnie, gdyby odblokowali w RTX 4060Ti wszystkie 4608 cuda cores.

RTX 4070 Ti (układ AD104) powinien mieć również moim zdaniem 256bit szynę (głównie po to by wcisnąć tam 16GB VRAM). Tym samym oparty na tym samym układzie RTX 4070 mógłby mieć szynę 224bit i 14GB VRAM.

RTX 4080 (układ AD103) powinien mieć 320bit szynę i 20GB VRAM.

Generalnie nVidia za mało wyrzeźbiła kontrolerów VRAM w układach AD106, AD104 i AD103.

Zgadza się wystarczy popatrzeć na Generacje Ampere 3060 192 bit, 3060TI 256 bit 3070 tez 256 bit a 3080 juz 320 bit 3080TI 384 bit i 3090/TI 384 bit , w generacji 4xxx moim zdaniem zepsuli serię zwykła 4060 mogła zostac na 128 bitach nie mam nic przeciwko bo to i tak budzetowa karta, ale 4060TI jak by miała 192 bit i 12 GB Vram to by był Hit jeszcze cena ok 1800 rozbiła by bank. Natomiast RTX 4070 powinny być na pełnoprawnej 256 bitowej szynie dziwi mnie ze 4070 Super dalej pozostało na 192 bitach względem pierwszej wersji 4070. 4070TI  Super zyskała 256 bit ale tam siedzi AD103 ten sam układ co w 4080 tylko nieco wykastrowany

Edytowane przez RobertoPC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem rtx 4060ti  i mam też ścinki. Albo karta jest dławiona przez cpu, albo przez wąską szynkę. Wróce z tyrki i wsadzę z powrotem rtx 3060 i nie będzie ścin to rtx 4060 poleci na zwrot...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@JacekRTX

Ja mam też RTX 4060Ti 16GB i nie mam ścin (np. teraz testuję w Red Dead Redemption 2, bez synchronizacji, w 3840x2160 FSR Quality, ustawienia custom - większość opcji średnie, tekstury wysokie, API Vulkan). FPS zmienia się dosyć płynnie i oscyluje w rejonach 46, nie spadając poniżej 40, jednak gwałtownych przycinek nie ma.

Także jak Wam coś ścina, to nie przez szynę, skoro u mnie tak dociśnięta 128bit karta w 4K (choć robione z bazowej 2560x1440) nie przycina.

... aha ... moje pamięci to DDR4 3200 JEDEC (CL22) :] Procesor mam prawie ten sam co Ty (i5 12400F, ale na włączonych zalecanych limitach mocy, czyli PL1=65W, PL2=117W, TAU=28s). Windows 11, sterowniki jakieś stare 552.22

Także uprzejmie proszę już nie gadać głupot, o jakimś "juddringu z powodu 128bit szyny". 192bit szyna też nie jest problemem. Co ciekawe mam wyłączony plik strony (w sumie to od dekad).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle_PL również potwierdzam brak jakichkolwiek ścinek na wersji 4060Ti 8GB. Grałem na niej rok, wszystko w 2K, wymaksowane na ile się dało, DLSS lub FG (jeśli była potrzeba) i kompletnie nic się nie działo, zarówno pod Win10 i 11, jak i Linuxem (PoP OS i Zorin OS). Reszta konfiga to 5600X i 32GB RAM.

Więc bajki o tym, jakoby to szyna była powodem tego, że "coś" się dzieje, wsadził bym tam, gdzie ich miejsce - do bajek. Coś panowie macie innego na rzeczy, tylko ciężko Wam to zdiagnozować / lub / zwyczajnie tylko Wam się wydaje, że coś wiecie :) 

@JacekRTX Twój CPU jest do tej karty wystarczający, skoro mój bez problemu raził sobie z kartą, to tym bardziej Twój, bo to ta sama półka. Chyba, że Intel skopał coś więcej, jak 13 i 14 gen...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam że w takim Train Sim World czy GTA 5 fps lata cały czas od 120 do 180 fps i są ściny, więc to raczej wina cpu. Po włączeniu synchronizacji pionowej problem ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak testowałem GTA5 to całkiem spoko to chodziło na tej karcie w 4K (na detalach w rejonach wymaxowanych, przy fps zawsze powyżej 60). Także mogłem zrobić np. stałe 60fps @ 4K i z tego co pamiętam było płynniutko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, JacekRTX napisał:

Po włączeniu synchronizacji pionowej problem ustąpił.

Właśnie potwierdziłeś to, o czym pisałem razem z @Kyle_PL - to nie wina szyny. Takie właśnie niedopatrzenia są powodem dziwnych zachowań, w tym wypadku karty. Nie ma więc co zwalać winy na sprzęt, później nie ma się co dziwić, że do całkiem dobrej karty przylgnie łatka tej "złej", jak kiedyś do Radeonów problem ze sterownikami, który już od dłuższego czasu nei występuje, ale ludzie dalej narzekają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak najbardziej jest jak pisze @Crypt

Taki ciekawy przypadek miałem: w Days Gone, w 4K na fajnych detalach, miałem ~76fps (bez synchronizacji, ekran 60Hz, brak spadków poniżej 60fps) i to miejscami przycinało/skakało strasznie. Po ograniczeniu fps do 60 (uzyskałem tak stały fps równy częstotliwości odświeżania) i zsynchronizowaniu - płynniutko, zero zacięć.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, Crypt napisał:

nie ma się co dziwić, że do całkiem dobrej karty przylgnie łatka tej "złej", jak kiedyś do Radeonów problem ze sterownikami, który już od dłuższego czasu nei występuje

Tak, na pewno. NA PEWNO problemy ze sterownikami w radeonach już nie występują :lol2:

 

53 minuty temu, Crypt napisał:

Więc bajki o tym, jakoby to szyna była powodem tego, że "coś" się dzieje, wsadził bym tam, gdzie ich miejsce - do bajek.

Stwierdzenia, że problemy ze sterownikami AMD to już przeszłość też można wsadzić tam gdzie ich miejsce - do bajek. Dokładnie tak jak napisałeś.

Edytowane przez esiendeo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałem Radeon RX460 4GB, to jedyny problem ze sterownikami AMD jaki miałem (i nawet nie wiem, czy to były sterowniki, czy niedoskonałości Windows) to niewybudzający się ekran, jeśli pc go wygasił. Po paru łatkach Windows, po paru aktualizacjach sterowników, problemu nie było.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@esiendeo chyba nie zauważyłeś, że temat nie dotyczy strikte sterowników, ale co tam. Specjalnie dla Ciebie napiszę tak: RX6800XT, czas posiadania 12mc, ilość występujących problemów ze sterownikami - 0 - słownie zero. I tak, podtrzymuję to, co napisałem w poście wyżej. Problemy ze sterownikami nV również wystepują i są ostatnio częściej, niż u AMD, wystarczy poczytać sobie temat dotyczący sterowników tu, czy na Reddicie. I naucz się czytać ze zrozumieniem, a nie wyrywkowo, wówczas zauważyłbyś, że chodziło mi o to, iż dzisiaj to nie ten sam problem, co kiedyś, za czasów tych właśnie sławetnych dużych problemów.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Crypt napisał:

Nie ma więc co zwalać winy na sprzęt, później nie ma się co dziwić, że do całkiem dobrej karty przylgnie łatka tej "złej"

Za 1799 złotych nówka z morele, chyba nie ma co narzekać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Monitor już wykluczyłem - podłączałem trzy różne monitory i na każdym to samo czyli przerywa na teście UFO na trybie 60fps. Natomiast wpadłem na inny pomysł - zamieniłem kartę graficzną na GeForce GT 740 która nie wymaga podłączania dodatkowego kabla zasilania. I niby nie szarpie. Czyżby jednak to był za słaby zasilacz? Musiałbym jeszcze sprawdzić stawiając na dysku USB Windows 10 toGo i wtedy bez reinstalki bym sprawdził czy to nie jest kwestia jakiegoś bałaganu w systemie. W BIOS nic na razie nie przestawiałem.

Edytowane przez NotebookM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, na GTX 1060 nie przerywa, na GTX 1660 Super nie przerywa, na RTX 3050 nie przerywa. Na RTX 3060 nadal przerywa więc sugerowałoby to że zasilacz 500W jest za słaby do mocniejszych kart, zwłaszcza tych mających TDP 140 i wyżej. Ale to musiałbym jeszcze sprawdzić RTX 3050 w jakimś mocniejszym komputerze dla porównania. Jednak nie mam do takiego komputera dostępu. Może więc niech siedzi słabsza karta a w przyszłości gdy zmienię zasilacz to wrócę do RTX 3060 i wtedy potestuję.

Walczę jeszcze ze smużeniem w karcie przechwytującej AverMedia Live Gamer HD 2, ale tutaj jest loteria bo raz przerywa a raz nie, ale częściej przerywa.

Edytowane przez NotebookM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie są objawy "za słabego" zasilacza... komputer by ci sie resetował gdyby mocy zabrakło, masz diodę led na tej swojej 3060 przy grzędzie zasilania? jeżeli byłby problem to podczas obciążenia powinna migać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem co to może być. Komputer cały czas pracuje stabilnie, nie resetuje się i nie wyłącza. Diody led na karcie nie widzę. Może karta uszkodzona ale nie mam jak sprawdzić bo nie mam dostępu do innego w miarę mocnego komputera z zasilaniem 8-pin.

Edytowane przez NotebookM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...