Skocz do zawartości
sabaru

Poprawa poszarpanego zdjęcia z telefonu komórkowego. Czy możliwe??

Rekomendowane odpowiedzi

Robię sobie moda do pewnej gry. Mod będzie polegał na tym że będzie to znacznie powiększone pomieszczenie i będzie można robić różne misje. Tekstury, które wykorzystuje do teksturowania modeli to zdjęcia zrobione telefonem komórkowym mojego pokoju i różnych obiektów (poza tapetą na ścianie i na podłodze). Z jednym z czym mam problem to że kiedy zrobię zdjęcie i je powiększę to widać jakby kto nadgryzł obiekty z różnych stron. Tak wygląda zdjęcie przybliżone do maksymalnych rozmiarów.

020013ab033fb.jpg

Czy da się te nadgryzienia w jakiś sposób poprawić na takim zdjęciu albo chociaż trochę zniwelować żeby nie były tak widoczne ? Tutaj dodam że samo zdjęcie jak jest normalnych rozmiarów to nie widać tego nagryzienia. Również po dodaniu do gry zrobionego takiego modelu z takimi zdjęciami jak postać nie jest z byt blisko obiektu to nie widać tych nadgryzień. A tak to prezentuje się w samej grze.

f64c3ed5c9e16.jpg

Dobra, temat chyba wyżej powinien być. Jeżeli jakiś admin może to niech temat przeniesie do działu grafika. I przepraszam za problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To są efekty zbyt agresywnego odszumiania przy obróbce zdjęcia przez telefon. Jak chcesz lepszej jakości zdjęcia to albo rób je przy lepszym oświetleniu, albo rób je w trybie RAW i obrabiaj sam w jakimś Photoshopie. Będziesz miał o wiele lepszą kontrolę nad takimi artefaktami.

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli byś przesłał jedno z takich zdjęć w oryginale , to mogłbym zrobić pare testów i moze coś poradzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.09.2024 o 12:37, bourne2008 napisał:

 albo rób je w trybie RAW i obrabiaj sam w jakimś Photoshopie.

Można tak, ale jest jeszcze jedna opcja: OpenCamera i wyłączenie w tym programie do robienia zdjęć, wszystkich filtrów "upiększających" (czyli można wyłączyć wyostrzanie i odszumianie, które to filtry zwykle zamieniają naturalne zdjęcie w sztuczną kupę).

To zdjęcie co kolega pokazał, to efekt agresywnej obróbki jaką robi zdecydowana większość aplikacji fabrycznych w dzisiejszych telefonach (jak i tandetnych aparatach kompaktowych) - nie wiem czemu, ale wielu ludzi takie sztuczne g... lubi 😀

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Z plombą kupić można ale nie taką  ja kładłem ptm'a u siebie na karcie i nawet nie bawiłem się w ściąganie oryginalnej bo kupiłem 5 sztuk za 10zł które niczym się nie różnią od oryginału i nakleiłem po zabiegu  no może troszeczkę przytarłem pałęczką kosmetyczną nasączoną ipą aby lekko zmatowić druk i nawet jubiler by się nie poznał 🤣
    • U kolegi też będzie crashować jak solidniej potestuje. Kwestia czasu. Kolega myśli, że matrixa rozgryzł, niestety to nie takie proste. Takie zajście z offsetem, to można na solidnym oc zrobić i podbiciu zegarków, a nie na downclockingu. Manipulowanie tym offsetem jest o tyle mylące, bo ludki sobie wyobrażają, że to system podobny jak u zielonych, a więc ze schodzeniem zegarkami powinno być git jak na nv. Otóż nie. 
    • @sideband Tylko, że karta jak była nowa miała na Hot Spocie ok. 10 stopni więcej od normalnej temperatury rdzenia. Coś jest nie tak z pastą. @Send1N chyba ostatni raz kupiłem GPU z plombą. @Kelam idę w UV. Z resztą na codzień mam, jednak zaniepokoił mnie wzrost temperatur to rzuciłem okiem. @skunRace A co ma piernik do wiatraka? Producent jak widać dał dziadowską pastę która się degraduje. Chłodzenie jest OK, na nowej HS był ok. 10 stopni wyższy więc wzorcowo. Gdyby nie ta pastą nie miałbym żadnych zastrzeżeń. Z resztą widziałem gdzieś analizę komponentów tej GPU to jest porównywalnie z asusem dualem. A z tymi konstrukcjami 3-wentylatorowymi to trochę przesadyzm. Zobacz zdjęcie Asusa Duala obok Zotaca (chodziło chyba o 7900XT). Poza tym nie każdy chce w budzie klocka którego trzeba podpierać. Mój wybór pod tym kątem był świadomy.
    • HS wyższy niż u mnie na 6950Xt przy ponad 400W jak odkręcę Limit mocy  
    • Zawsze odradzam Inno3D z dwoma wentylatorami i już nie pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, że HS w tych kartach jest wysoki. Różnice w cenie tych kart w stosunku 3 wentyli jak tak mała, a później przynajmniej taka karta dużo lepiej reaguje na nawet lekkie UV, nawet gdy trafiło się sztukę z gówniana pastą @Lameismyname Ty je często polecasz, mówiąc, że 4060/4070 ma taki mały pobór, że w zupełności wystarcza. Tutaj ewidentnie spotkało Cie chyba to co nie jedną osobę, zdarza się u różnych producentów, że pasta bardzo szybko straciła swoje właściwości, bo pewnie nie masz jej zbyt długo ? Taki Asus podobno nawet HS 105 stopni potrafił odrzucać, że w normie, mimo, że karta wyła. Tutaj może być różnie, PNY gdzieś kiedyś czytałem, że wymienia w takich wypadkach z miejsca pastę. Tutaj chyba nie pozostaje cin innego jak wymiana samemu, albo pogodzić się z tym, że karty się chwile nie będzie miało, próbować wysyłać i liczyć na to, że wymienią.  Na co dzień z jakim UV jej używasz i jakie ma temperatury ? Tragedii jeszcze może nie ma, ale przez HS na poziomie 97 stopni, wentyle lecą na 2200rpm i wyobrażam sobie jak to musi wyglądać.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...