Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

ghs

Geografii, biologii i chemii mówimy stanowcze NIE!

Rekomendowane odpowiedzi

lepiej wiecej religii i hitu !!! :exclam:

  • Like 1
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I przystosowania do życia w rodzinie, które prowadzi ksiądz. Przecież to idealna osoba znająca się na temacie.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innej drogi do integracji tysięcy murzynów niż systemowe obniżenie IQ żeby zmniejszyć różnicę. Póki co będzie śmiech ale robota ma być wykonana.

  • Like 3
  • Confused 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wiecie że:

1. To są póki co rozważania teoretyczne na rok 2026/2027, nikt niczego jeszcze nie wprowadził, nie ma nawet żadnych projektów, a w wielu miejscach bardzo często w ogóle jest używane sformułowanie "prawdopodobnie".

2. W kwestii przyrody jeśli już w ogóle o niej mowa, to miałaby być tylko w klasach IV-VI jako przedmiot łączony przedstawiający zagadnienia nie tylko z geografii i biologii, ale również z fizyki i chemii, czyli przedmiotów, które obecnie są i dalej byłyby dopiero od VII klasy.

 

 

  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie nowy przedmiot: gender? Jeszcze matematykę niech zrobią fakultatywną od siódmej klasy.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jak się nad tym zagłębić to ile z tego materiału jest potrzebne?? Na geografii przez klasy 4-6 uczyłem się mapy fizycznej, w tym masa pierdół jak wszystkie dopływy rzek w Polsce, rzeki na świecie itd. Materiał który totalnie był zbyteczny. 

Biologii bym nie tylkał, tu akurat sporo wiedzy o budowie ciała która się przyda, nawet bym rozszerzył temat odżywiania. 

Chemia mogłaby zostać, z tym, że ograniczyłbym materiał odrobine w szkole średniej, jeśli kierunek nie jest czysto analityczny. 

  • Upvote 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie. Program jest przeładowany i męczący dla uczniów. W efekcie trwałej wiedzy i zrozumienia tego o czym się uczą nie ma.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Najlepiej niech tylko wf w szkole zostanie :). Już teraz z 90% młodzieży można pogadać co najwyżej  o pogodzie.

Kiedyś myślałem, że te wszystkie netowe filmiki z pytaniami w stylu " Czy Brazylia leży na Antarktydzie -TAK" to zwykłe fejki ale poziom ignorancji i niewiedzy lwiej części uczniów dokładnie taki jest i ta ciemnota się powiększa z każdym rokiem. 

Edytowane przez Klakier1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zapytaj starszego pokolenia gdzie jest jakieś państwo na świecie albo jaka rzeka płynie przez Afrykę :D jeśli ktoś się nie interesuje, nie kojarzy, nie lubi się uczyć to i tak nie będzie wiedział choćby codziennie oglądał o tym w TV. 

Ja uważam że młodzi i tak więcej wiedzą od swoich rodziców, nie wspominając o dziadkach którzy kończyli 6 klas i przyuczenie do zawodu. 

16 minut temu, Klakier1984 napisał:

Już teraz z 90% młodzieży można pogadać co najwyżej  o pogodzie.

I tak, i nie... A może trzeba spojrzeć z drugiej strony, czy ja jako stary jestem w stanie czymś zainteresować w rozmowie młodych. Pamiętaj, że jak byliśmy młodzi to zbieraliśmy Pokemony :D

Edytowane przez T0TEK
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 minut temu, T0TEK napisał:

Zapytaj starszego pokolenia gdzie jest jakieś państwo na świecie albo jaka rzeka płynie przez Afrykę :D jeśli ktoś się nie interesuje, nie kojarzy, nie lubi się uczyć to i tak nie będzie wiedział choćby codziennie oglądał o tym w TV. 

Ja uważam że młodzi i tak więcej wiedzą od swoich rodziców, nie wspominając o dziadkach którzy kończyli 6 klas i przyuczenie do zawodu. 

I tak, i nie... A może trzeba spojrzeć z drugiej strony, czy ja jako stary jestem w stanie czymś zainteresować w rozmowie młodych. Pamiętaj, że jak byliśmy młodzi to zbieraliśmy Pokemony :D

 

Co do starszego pokolenia - rozumiem że jesteś taki kozak i wszystko bedziesz pamietał po 30-40 latach ? Bez jaj. Człowiek wypiera z pamięci długotrwałej wszystkie zbędne i niepotrzebne mu rzeczy. Człowiek pracuje - czy mu takie rzeczy do roboty potrzebne ?

Podział jest /powinien być zawsze praca/hobby .. A reszta to sobie gdzieś tam wisi albo i nie :)

 

To że młodzi mają  nieograniczony dostęp do wiedzy który i tak mają  w dupie bo wolą rolki z TikToka to jedno - a wykorzystanie wiedzy której nie mają w praktyce to drugie .. 

Oczywiście są jednostki .. jednostki które są ogarnięte i nie marnują czasu lampiąc sie cały czas w telefon - niestety moja córka i jej podobni to nich nie należy .. 

Żeby z nimi pogadać to musisz oglądać Love Island czy jak mu tam i śledzić wszystkich dużych influencu :)

Edytowane przez Yedi
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, T0TEK napisał:

Z drugiej strony jak się nad tym zagłębić to ile z tego materiału jest potrzebne??

To już lepiej zreformować j. polski, który jak pamiętam był najbardziej useless przedmiotem, licząc od 4 klasy podstawówki do końca liceum. Uczenie się kompletnych bzdur. które w praktyce nie wiele dawały. Do tego np. Historia gdzie 100x większy nacisk jest położony na starożytność niż na ostatnie 150 lat, co jest również absurdalne

Matma, Fizyka + Angielski powinny być zawsze na jak najwyższym poziomie i jak najwcześniej. Do tego od późniejszych lat przedmiot mający przygotować do dorosłego życia, coś a 'la przedsiębiorczość - czyli nauka bardziej praktycznych rzeczy. Niestety trend jest bardziej w stronę ogłupiania ludzi, porpozycje wycofania matmy na maturze (XD) i w wieku 18 lat człowiek nie ma zazwyczaj pojęcia co to są podatki, jak jest rozliczać czy z czego biorą się pieniądze.

Do tego nacisk na WF od najmłodszych lat, brak jakiś dziwnych zwolnień lekarskich itd.

Edytowane przez FataIity
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, T0TEK napisał:

Z drugiej strony jak się nad tym zagłębić to ile z tego materiału jest potrzebne?? Na geografii przez klasy 4-6 uczyłem się mapy fizycznej, w tym masa pierdół jak wszystkie dopływy rzek w Polsce, rzeki na świecie itd. Materiał który totalnie był zbyteczny. 

Biologii bym nie tylkał, tu akurat sporo wiedzy o budowie ciała która się przyda, nawet bym rozszerzył temat odżywiania. 

Chemia mogłaby zostać, z tym, że ograniczyłbym materiał odrobine w szkole średniej, jeśli kierunek nie jest czysto analityczny. 

Z geografią zgoda, nie ma potrzeby wiedzieć kto na świecie produkuje najwięcej boksytów albo żelaza, korzystanie z mapy też trochę przeżytek, no bo GPS, można by to zostawić dla fanów, mieliby bonus gdyby coś na świecie poszło mocno nie tak.

W biologii mniej szczegółów, bo jak sobie przypomnę te fazy rozwojowe różnych organizmów to faktycznie nie ma to sensu.

No ale chemia, a także fizyka, to jest tak jakby pokazanie stanu współczesnej wiedzy. Tutaj można by to może bardziej sprofilować na humana i ścisłe, ale po prostu obcinać to chyba nie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, FataIity napisał:

Do tego nacisk na WF od najmłodszych lat, brak jakiś dziwnych zwolnień lekarskich itd.

Zwolnienia owszem, ale to jest najbardziej niesprawiedliwy przedmiot, bo zależny od naszych predyspozycji fizycznych. Kto będzie słaby temu zawsze srednią będzie obniżał. Mi osobiście zawsze przeszkadzał w średniej jak "maxowałem" świadectwo do paska. Musiałem chodzić i prosić o naciągnięcie do 4, na szczęście nauczyciele nie robili problemów jak komuś przedmiot przeszkadzał. Nie powinien się zaliczać do średniej, lub być jak praktyki, po prostu "zaliczone" na świadectwie. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja was tutaj spróbuję pogodzić. Uważam, że NALEŻY ZOSTAWIĆ TAK JAK JEST W DUŻEJ MIERZE!

Jedyne, co bym zmienił to podejście do oceniania. Nastawienie na to, by każdy miał 5 i 6 ze wszystkiego należy posłać na śmietnik historii. Należy odpowiedzialniej i o wiele dokładniej egzekwować wykładaną wiedzę. To że mamusia nie zobaczą na świadectwie czerwonych pasków to trudno. Tak odkrywa się talenty.  

 

  • Confused 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@T0TEK przedmiot dotyczący odżywiania ma być osobno w ramach zajęć edukacja zdrowotna. Chemia i fizyka jak pisałem jest od 7 klasy i tak miałaby zostać, tutaj mowa o wprowadzeniu jedynie elementów tych dziedzin ale za to już w klasach 4-6.

1 godzinę temu, Klakier1984 napisał:

Już teraz z 90% młodzieży można pogadać co najwyżej  o pogodzie.

Po prostu starzejesz się i nie masz wspólnych tematów z młodzieżą. Taka kolej rzeczy. Jak byłeś w liceum też ochoczo rozmawiałeś z 40-50 latkami o wszystkim, w tym o tym co Cię nie interesowało?

Nie myl wiedzy o której później piszesz ze wspólnym językiem i tematami do rozmów ;) 14 czy 15 latek nie będzie rozmawiał o polityce, ekonomii, geologii, geografii itp. bo ma to po prostu w danym okresie swojego życia gdzieś i sprowadza tę wiedzę wyłącznie do obowiązku szkolnego. Oczywiście będą wyjątki i robię tu uogólnienie, ale akurat dość zasadne. 

Godzinę temu, T0TEK napisał:

Pamiętaj, że jak byliśmy młodzi to zbieraliśmy Pokemony :D

Ja zbierałem kapsle i nietypowe puszki, więc czy zbieracz pokemonów pogadałby o drużynach piłkarskich robionych z kapsli, którymi potem rozgrywało się mecze? :P 

 

Co do WFu to właśnie, nie każdy ma predyspozycje w skakaniu, bieganiu czy sportach siłowych. Ja zawsze lepiej rzucałem piłką, kulą itp. czy wykonywałem inne aktywności siłowe niż np. biegi długodystansowe czy skok wzwyż. Trafiłem akurat na świetnego nauczyciela, który potrafił ogarnąć kto jakie miał predyspozycje i jak było programowo coś na zaliczenie to po prostu się próbowało, a jak nie wyszło, to zaliczenie zamieniał na coś do czego dany uczeń miał predyspozycje. Dzięki temu każdy miał szansę dostać dobry stopień z tego w czym był lepszy. 

  • Like 3
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja powiem że przedmioty powinny zostać, ale znacząco przeobrażone w taki stan aby się przydawał w codziennym życiu jak i w trudnych sytuacjach, np. geografia może nie potrzebna w erze smartfonów ale jakbyś się w lesie zgubił bez telefonu to przynajmniej z lekcji geografii wiedziałbyś gdzie jest północ, może wydaje się głupie ale przynajmniej potrafiłbyś iść w jednym kierunku, a nie kręcił się jak 💩 w przeremblu. Dużo można znaleźć przydatnych rzeczy w ww przedmiotach, tylko one są zrzucane na dalszy plan, i tłuką do głowy wszystkie dopływy Wisły, które się w ogóle w życiu nie przydadzą. 

26 minut temu, LeBomB napisał:

@T0TEK

Ja zbierałem kapsle i nietypowe puszki, więc czy zbieracz pokemonów pogadałby o drużynach piłkarskich robionych z kapsli, którymi potem rozgrywało się mecze? :P 

 

Kapsle chyba każdy zbierał, ale my graliśmy "w kapsle" rysowało się kredą na osiedlu tory, robiło się przeszkody i "popychało" się je paluchem, kapsle oczywiście woskiem zalane z flagą ulubionego państwa, pamiętam jak Ojciec otworzył atlas świata a tam Brazylia wycięta, dobrze że żelazko miało już zwykły kabel, bo ten w oplocie to wiadomo jak było :E aż się łezka w oku zakręciła 

kapsle-4.jpg

Edytowane przez AndrzejTrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kapsle się uskuteczniało na okienkach i przerwach :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja tu jestem młokos skoro wy kapsle pamiętacie :D 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, LeBomB napisał:

Po prostu starzejesz się i nie masz wspólnych tematów z młodzieżą. Taka kolej rzeczy. Jak byłeś w liceum też ochoczo rozmawiałeś z 40-50 latkami o wszystkim, w tym o tym co Cię nie interesowało?

Ja trochę o czym innym. Teraz mam wrażenie graniczące z pewnością, że większość młodzieży konsumuje bezmyślnie durne kilku sekundowe filmiki i do tego ogranicza się ich ciekawość świata. Zapytasz takiego jedno z drugim o to jakie mają hobby to nie są w stanie z siebie dwóch zdań sensownych wydukać, a na pytanie kim chcą zostać odpowiedzą, że influencerem 🙃 Wiadomo, że są od tego wyjątki jednak jest ich coraz mniej.

Wiadomo, że wiele rzeczy wyniesionych ze szkoły w prawdziwym życiu nie jest wykorzystywane ale po to są te wszystkie przedmioty, żeby ludziom jakoś te horyzonty poszerzyć i być może pomóc odnaleźć jakieś zainteresowanie, pasję. 

  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Klakier1984 wczoraj widziałem jakiś filmik i gość pytał nastolatków gdzie by chcieli żyć w PL czy USA każdy dosłownie każdy odpowiadał że w USA, ale zapytany dlaczego, to oprócz tego że tam jest lepiej,  to nikt sensownego wytlumaczenia nie potrafił skleić. Młodzież jest strasznie ogłupiona krótkimi filmikami, bo myślą że to będzie ich sposób na życie...ale jak nadejdzie czas, wielu minka zrzednie.

Edytowane przez AndrzejTrg
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu okroją ten przeładowany program? Za moich czasów uczyli w 90% zbędnych pierdół.

I myślę, że szkoła mogłaby uczyć też praktycznych, ponadczasowych rzeczy. Niżej kilka przykładów.

1) Jak się zdrowo odżywiać, dlaczego tyjemy albo nie przybieramy na wadze?

2) Jak odróżnić prawdziwą informację od fejka?

3) Na czym polega populizm i dlaczego jest taki niebezpieczny?

4) W jaki sposób rozmawiać z AI (prompty), żeby uzyskać właściwe informacje?

Sporo tego by się znalazło w sumie. Uczenie się na pamięć dat czy klepanie ciągle tych samych wzorów to straszny przeżytek.

Kto z nas teraz umiałby wyliczyć całkę na kartce papieru, zamiast wklepać ją w kalkulator? xD

Godzinę temu, LeBomB napisał:

Co do WFu to właśnie, nie każdy ma predyspozycje w skakaniu, bieganiu czy sportach siłowych.

Po ostatniej kontuzji barku doszedłem do wniosku, że WF jest bardziej potrzebny, niż się wydaje. Np. gdybym nauczył się bezpiecznie upadać, to nie miałbym dwóch operacji i kilkumiesięcznej rehabilitacji. Takich rzeczy jak koordynacja  powinno uczyć się na WF. Bezwzględnie.

  • Like 4
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ampere napisał:

Jedyne, co bym zmienił to podejście do oceniania. Nastawienie na to, by każdy miał 5 i 6 ze wszystkiego należy posłać na śmietnik historii. Należy odpowiedzialniej i o wiele dokładniej egzekwować wykładaną wiedzę. To że mamusia nie zobaczą na świadectwie czerwonych pasków to trudno. Tak odkrywa się talenty.  

Że współzawodnictwa chciałbyś jakoś zrezygnować? Nie wydaje się to dobrym pomysłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, adashi napisał:

Że współzawodnictwa chciałbyś jakoś zrezygnować? Nie wydaje się to dobrym pomysłem.

Nie chodzi o brak współzawodnictwa. Tylko o to, by każdy odnalazł i szlifował dziedzinę, z którą potem będzie wiązał przyszłość. Oszczędzi to czas i bezproduktywne napięcie w szkole, które jeno wywołuje znęcanie się nad sobą nawzajem przez dzieci. Tylko tyle i aż tyle. Niech ze sobą konkurują poloniści, historycy, biolodzy w ramach swoich dziedzin. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zanim skrytykujecie to może posłuchacie co o tym myślą nauczyciele? Biologia czy chemia jako oddzielne przedmioty w klasach IV-VI są potrzebne jak grzejnik na Saharze.

Edytowane przez Kris194
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...