Tak Alder/Raptor daje konkretna boosta w tej grze, ale AMD nawet X3D działa słabo w tej grze.
12900k vs 9900k przy tych samych zegarach miałem kopniaka tego co pamiętam ~1.5x w mieście w odpowiedniej miejscówce.
Physx od zawsze działał na CPU w większości gier, ale ma o dawna wsparcie poza CUDA także można odpalić na każdym GPU w nowszych grach. Od razu wspomnę, że identyfikator Physx w sterach NV pokazuje bzdury i nie należy się tym sugerować także w grach gdzie wsparcie jest na poziomie GPU i tak pokazuje, że działa na CPU. NV cały czas posiada dużą przewagę w tesselacji tylko to jest bez znaczenia obecnie.
Physx w sumie i tak przestał się liczyć w momencie kiedy większość gier działa na UE i przestał być domyślnym silnikiem od 5.x Także problemowa kwestia na AMD to tylko starsze tytuły z Physx.
wygląda że wszystko jest ok gdyby to "-30" nie działało to byś nie miał temperatur rzędu 78-80 a bardziej 88-90 wynik wynik tylko trochę niski wypluło ale w normie.
Tylko zmień ten monitor kiedyś, bo stare TN psuje odbiór Już za chyba 600 zł są jakieś sensowne, zwykłe monitory VA. Nie pamiętam tylko który to monitor AOC. Z monitorów FullHD nadal nie mogę znaleźć sensownego następcy dla Benq 277hdr.
Ram można zawsze zmienić ponad 16GB, a gry prawie nigdy nie zapchają, aż do następnej generacji konsol.
KCD1 potrzebuje mocnego CPU dopiero po przejściu z 10900k na 13700k + mocne RAMy miałem minimum 60 fps w grze, wcześniej bywało, że karta się nudziła, a klatkaż niski (spadało do 30 fps w 4k).
Kwestia (oprócz engine'u) directX 11?
Jak będzie na directX 12 powinno być lepiej.
Aczkolwiek przesunięcie premiery + słowa Vavry, że główna miasto Kutna Hora/ Kuttenberg jest aż za duże niepokoją. Znów wymagania względem CPU mogą być wysokie - w Kuttenbergu powinno być sporo więcej NPCów niż w Ratajach.