Skocz do zawartości
Dylu

Czy to już czas na zmianę opon ?

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT ZBIORCZY O SEZONOWEJ WYMIANIE OPON

Edytowane przez Dylu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja z zalozenia czekam z kapciami do pierwszego sniegu zeby oszczedzic miekkiego bierznika na suchych drogach ale slyszalem ze warto przerzucic znacznie wczesniej...

 

Był już taki temat... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie 10? Jeśli już to 7. A i tak uważam to za bzdurę (czyt. działania marketingowców). Pierwsze przymrozki/śnieg dopiero zmieniam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze poczekam - na razie jest za ciepło. Pewnie po 1 listopada zmienię - no chyba, że dalej będzie tak ciepło. Przy obecnych temperaturach wciąż większą skuteczność mają opony letnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie 10? Jeśli już to 7. A i tak uważam to za bzdurę (czyt. działania marketingowców). Pierwsze przymrozki/śnieg dopiero zmieniam.

Ja słyszałem że 5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zmienie jak już będą konkretne kilkustopniowe mrozy w nocy, a w dzień w okolicach 0-3*C, ewentualnie śnieg spadnie.. nie ma sensu wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coz...czekam do pierwszego sniegu. Nawet gdyby mialby byc to dopiero 1 wszego stycznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coz...czekam do pierwszego sniegu. Nawet gdyby mialby byc to dopiero 1 wszego stycznia.

 

I przejedziesz się na suchyma asfalcie po porannej mgiełce :lol2:

 

Ja amieniam "na wyzczucie" --> ja zaczynam czuć się niepewnie. Moim zdaniem nie warto oszczedzać opon - znacznie gorsze skutki może wywołać jazda na letnich w zbyt niskich temperaturach niż "gorsze własciwości jezdne" zimówek w wyższych ;)

Na pewno nie warto czekać na pierwszy śnieg.

 

Na początku miesiąca kupiłem już nowe kółka i jak "kontrolki" zaczną za czesto się pokazwać, to pokręcę lewarkiem i kluczem :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coz...cale zycie jezdzilem samochodami z napedem na tyl. Czasem nawet najlepsze zimowki powodowaly, ze jazda w zime po naszych zadbanych, odsniezonych drogach byla krotko mowiac skadaliczna. W zeszlym roku (od lutego) posiadam autko z napedem na przod. Z roznych przyczyn nie wymienialem juz opon i przejezdzilem caly luty i marzec na letnich oponach.

Jazda byla duzo latwiejsza i przyjemniejsza... Podejrzewam, ze jak zaloze dobre zimowki to bede wniebowziety hehhe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam w takie bla bla o oponach nie wierze. przez kilka zim poldek jezdzil na letnich oponach z przodu i bylo ok. teraz chyba jednak zmienimy bo przod jest lysy. jedyna dobra rzecza jest obciazenie z tylu (przy samochodach tylnionapedowych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie wierzysz to poczytaj o testach chamowania w warunkach zimowych (snieg, mroz) na oponach letnich i zimowych. Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, ze o tym, ze nie ma wielkiej roznicy pisza ci, ktorzy takich opon nie maja :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe, ze o tym, ze nie ma wielkiej roznicy pisza ci, ktorzy takich opon nie maja :[

 

Dla mnie ktoś, kto mówi, że nie ma różnicy między oponami letnimi a zimówkami jest po prostu głupi. Tyle w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tam w takie bla bla o oponach nie wierze. przez kilka zim poldek jezdzil na letnich oponach z przodu i bylo ok. teraz chyba jednak zmienimy bo przod jest lysy. jedyna dobra rzecza jest obciazenie z tylu (przy samochodach tylnionapedowych).

przejedz sie po sniegu na letnich oponach, a pozniej na zimowkach to wtedy odczujesz roznice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tam w takie bla bla o oponach nie wierze. przez kilka zim poldek jezdzil na letnich oponach z przodu i bylo ok. teraz chyba jednak zmienimy bo przod jest lysy. jedyna dobra rzecza jest obciazenie z tylu (przy samochodach tylnionapedowych).

 

Obyś nie znalazł się między dwoma autami z zimowymi oponami, gdy wszyscy będziecie musieli nagle zahamować - uderzając w przód pierwszego będziesz mógł podziwiać w lusterku krótką drogę hamowania tego za Tobą.

 

 

Najbardziej śmieszą mnie osoby, które nigdy nie jeździły na zimowych oponach i tłumaczą się, że potrafią świetnie jeździć w zimie na letnich, bo mają xx-letnie doświadczenie. A opon nie kupują z czystego sknerstwa i jeszcze się cieszą, że zaoszczędzili. Zwykle do czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakiej oszczednosci tu mowic. Wg mnie oszczedza sie kupujac zimowki! Przeciez letnie opony latwo zniszczyc w czasie zimy przez ciegle problemy z trakcja. Lepiej wiec kupic jeden komplet zimowych i jeden letnich niz kupowac w krotszym czasie 2 komplety letnich na skutek ich szybszego zuzycie przez trudne warunki pogodowe do ktorych nie sa przystosowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedy zakladacie zimowe kapcie do auta ??

Nigdy :P

Edytowane przez B@ZYLI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najbardziej śmieszą mnie osoby, które nigdy nie jeździły na zimowych oponach i tłumaczą się, że potrafią świetnie jeździć w zimie na letnich, bo mają xx-letnie doświadczenie. A opon nie kupują z czystego sknerstwa i jeszcze się cieszą, że zaoszczędzili.

Świetnie potrafię jeździć w zimie na letnich, bo mam xxxxxxxxxxxx-letnie doświadczenie :cool: A ile zaoszczędziłem, ho ho!

 

Obyś nie znalazł się między dwoma autami z zimowymi oponami, gdy wszyscy będziecie musieli nagle zahamować

Nie hamuję. Wyprzedzam :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie hamuję. Wyprzedzam :E

 

A potem mam już na stałe taki uśmiech :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdy :P

No ja nie wiem.... zeszłą zimę przetrawłem..... a przy okacji wyrobiłem sobie TCS w lewej i prawej nodze, ABS w prawej :P:) Na fabrycznych letnich pierlkach z przebiegiem 40k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja nie wiem.... zeszłą zimę przetrawłem..... a przy okacji wyrobiłem sobie TCS w lewej i prawej nodze, ABS w prawej :P:) Na fabrycznych letnich pierlkach z przebiegiem 40k

Zeszłą zimą mi bardzo ciężko było przetrwać zwłaszcza pamiętnego dnia kiedy była taka szklaneczka że hej drogowcy niczym nie sypali a ja musiałem jechać...stracha miałem zwłaszcza gdy ktoś przedemną hamował ale jakoś mi się udało :P

Teraz się zastanawiam czy nie kupić jakiegoś kompleciku albo chociaż 2 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz się zastanawiam czy nie kupić jakiegoś kompleciku albo chociaż 2 :P

 

Radzę kupić tańsze 4 niż drogie 2 sztuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Akurat co do podbijania vcore przez sekcje to chyba jedna z najlepszych pod am3 - msi b550 tomahawk  w stress testach sekcja nie dobija do 40st.
    • No ja zawsze widziałem na forum, że jak ktoś pytał czy AF musi działać do OC / UV to zawsze odpowiedz padała: TAK.    Dlatego napisałem post bo jak się okazało to nie musi.  Co do nowej krzywej wentylatorów to też jest w opisie teh funkcji, że będzie ją trzymać.  Nie wiem od kiedy jest ta funkcja ale to świetnie, że jest.     
    • To chyba musiałeś coś źle zrozumieć MSI AF nie musi działać w tle by trzymało ustawienia taktów i napięcia. Co innego ustawienia nowej krzywej dla wentylatora, ale jest też nowy tryb na którym też nie musi działać w tle tylko to nie działa na każdej karcie. 
    • Jeśli nie zależy ci na odpaleniu od strzała tylko chcesz kręcić to wybierz moduły 6400CL32, niezależnie od producenta najczęściej siedzą tam Hynixy A-die.
    • Dziś pierwszy raz zająłem się UV karty. Zawsze czytałem, że MSI Afterburner musi działać w tle, aby ustawienia się trzymały, musi startować razem z systemem itp.   Nie wiem czy akurat miałem pecha i tylko na takie posty trafiałem, nie wiem czy może to się pojawiło niedawno, ale jak sobie właczycie ten program to w prawym górnym rogu obok ikonki minimalizuj / zamknij jest ikonka windowsa która włącza funckję, że program nie musi działać w tle, a zmiany które w nim dokonaliście obowiązują i karta działa według tego co naklikaliście w programie.   Może to jakiś drobny moduł programu tylko działa bo w menedzerze nie widzę MSI aktywnego, może wstrzykuje ustawienia i się wyłączą, nie wiem, ale fakt jest taki, że po OC / UV karty, dzięki tej funkcji program nie musi być non stop włączony, a karta operuje na custom ustawieniach.      Piszę to bo do mnie wcześniej taka inforacja nie dotarła i nie wiem do kogo jeszcze i może się męczycie ze zbędnym programikiem w tle, który zabiera te 0,1% mocy procka i garstkę RAMu  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...