Skocz do zawartości
qqwertyuiopp

Jakie macie rowery?

Rekomendowane odpowiedzi

Patrzę na te zdjęcia po raz kolejny i mam wrażenie, że siodełko masz za wysoko. Chodzi mi o trzecie zdjęcie - lewa noga wygląda na prawie całkowicie wyprostowaną, a ramię korby nie jest jeszcze w najniższym położeniu. Zdjęcie może oczywiście przekłamywać. 

Wygodniejsze "położenie się" na rowerze prawdopodobnie można by jeszcze uzyskać przez wymianę mostka kierownicy na dłuższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może mam lekko za wysoko ale ze swojej urody czy jakichś starych kontuzji muszę mieć wysoko. Tutaj nie poszaleję za dużo, bo będą problemy z kolanami na dłuższych tasach.
W tej chwili mam tak, że piętą ledwo sięgam do pedału, zaczynam już wtedy pływać na siodełku. W normalnej wpiętej pozycji spokojnie sięgam i noga nie jest całkiem wyprostowana.

Inna sprawa, że w najniższa pozycja pedału, to nie jest najdłuższa linia. Ta przebiega równolegle do podsiodłówki, ewentualnie staw biodrowy - kostka (+/- pozycja bloku).

Odnośnie kierownicy, to wypróbowałem ustawienie na poziomo. Dolny chwyt z hamulcami o wiele wygodniej, dolny dolny ciut mniej nie układa się prostopadle do ramion.
Górny nie taki zły, miałem lepsze rękawiczki i tak nie zjeżdżałem jak poprzednio.

W dniu 4.05.2021 o 10:07, jagular napisał:

Z kierownicami może być tak, jak z rowerami ogólnie: drugą wybierasz na podstawie rozczarowania swoją pierwszą :E

No właśnie tego się obawiam.
Trochę za długa miałem przerwę od poprzedniej, która też nie była zbyt wygodna. Musiałbym odgrzebać stare zdjęcia i porównać.
Zawsze chodziły mi po głowie takie bardziej kanciaste, z prostymi odcinkami, a nie równo zagięte ale nie wiem czy to by pasowało mi.

W dniu 4.05.2021 o 10:07, jagular napisał:

Zastanawiam się, jaką miałbyś pozycję, gdybyś miał przedramiona praktycznie poziomo - czy to by nagle nie pokazało, że rower jest nieco za krótki na taki wzrost?

Postaram się strzelić przy najbliższej okazji. Na razie muszę wyczyścić, bo jest cały w piachu jak mnie deszcz w poniedziałek złapał (bieda błotniki wygrzebane z piwnicy niewiele pomogły).

W dniu 4.05.2021 o 10:07, jagular napisał:

Patrząc na zdjęcia, masz chyba już dosyć dużego dropa (siodełko vs kierownica) - jak jest więcej, niż ok. 20cm pomiędzy siodłem a dolnym chwytem, to chyba już będzie problem z daszkiem kasku i widocznością - głowa idzie mocno w dół. 

Planuję wymienić amortyzator, to się mniej rurę przytnie i będzie można podnieść, pokombinować więcej z pozycją. Obecny był kupiony z demontażu i rura jest na styk.
Nie mogę się tylko zdecydować czy pójść w NRX S od Suntoura, czy Paragona Gold od RoxShocka. RST Vogue chyba odpuszczę, bo słabo z dostępnością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dowód na cokolwiek, ale ja w swoim Treku miałem chyba ten model kierownicy (nazwa kształtu to gięcie kompaktowe), wymieniłem go na coś, czego kształt jest nazywany klasycznym - łuk jest "pełniejszy", bardziej okrągły (=bliżej dźwigni), ma bardziej zaznaczoną dolną półkę (=więcej miejsca na dłoń). Wada (?) to większy drop, dla mnie nieco za duża różnica, ale jakoś się przyzwyczaiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko ocenić na podstawie zdjęć (choć wyszły bardzo fajnie), ale odnoszę wrażenie, że rama jest rozmiar za mała. Baranka nie ustawiałbym aż tak do góry, bo utrudnia to kontrolę nad manetkami w dolnym chwycie. Nie jestem też fanem kombinowania z jej wysokością, preferuję "fabryczne" ustawienie i dostosowanie się do niego. Może siodełko ciut niżej i mostek wyżej? Będzie mniej "areło", ale nieco wygodniej. Z drugiej strony w terenie jak często się korzysta z dolnego chwytu?

Fajny rower btw, pomijając kolor ramy. Tak, dla mnie ma znaczenie, pomarańcz odpada definitywnie. Z drugiej strony co ja wiem, większość moich ciuchów i dodatków to odcienie niebieskiego. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma większego rozmiaru tej ramy (22") ;)
Mostek mam w planach dać wyżej, jak się zdecyduję na jaki amortyzator zmienić.

Z tym chwytem już przetestowałem, że przy zadarciu słabo, chyba że się też manetki przesunie ale na razie nie chce mi się w to bawić, bo to oznacza robienie owijek na nowo.

Odnośnie dolnego w terenie, to jak na razie korzystałem z niego na bardziej stromych zjazdach. Chwyt wydaje się pewniejszy, modulacja i siła hamulców lepsza. Minusem jest dziwna pozycja ale to kwestia przyzwyczajenia. Brakuje myk-myka, to by szalenie ułatwiło - może kiedyś, bo to jednak nie za tanie (mam nadzieję, że nie znikną pasujące do tej ramy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale te 22" to jest podsiodłówka, nie? Tzn. stara/mtb metoda opisu rozmiarów.
Nie wiem ile masz dokładnie wzrostu, ale na podstawie zdjęć moja szklana kula by mi podała: 192cm.
Z takim wzrostem (jeżeli kula dobrze trybi) wskoczyłbyś może na rozmiar szosowy np. 60-62cm - to jest długość wirtualnej górnej rury (wirtualnej bo wiadomo, sloping realnej swojej robi) plus jakieś 120mm mostka.
Oczywiście na szosowej geo, ale jednak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęcia na tyle wygląda, przy moim 191 rama 60 Treka jest w sam raz. No, ale właśnie geometria, czym człowiek dłuższy, tym trudniej się wstrzelić w rozmiar, z mojego doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździ i daje radość, to nie trzeba gonić za nowościami ;)

W dniu 6.05.2021 o 09:12, jagular napisał:

Ale te 22" to jest podsiodłówka, nie? Tzn. stara/mtb metoda opisu rozmiarów.
Nie wiem ile masz dokładnie wzrostu, ale na podstawie zdjęć moja szklana kula by mi podała: 192cm.
Z takim wzrostem (jeżeli kula dobrze trybi) wskoczyłbyś może na rozmiar szosowy np. 60-62cm - to jest długość wirtualnej górnej rury (wirtualnej bo wiadomo, sloping realnej swojej robi) plus jakieś 120mm mostka.
Oczywiście na szosowej geo, ale jednak.

Przegapiłem posty...

Jak się nie garbię to powinno być 195cm.

W dniu 6.05.2021 o 09:23, Vulc napisał:

Ze zdjęcia na tyle wygląda, przy moim 191 rama 60 Treka jest w sam raz.

Z wygrzebanych notatek z testów Emondy w 2016, to 60 była za niska, a 62 za długa.
Pewnie inną sztycą dało by radę skorygować, niecała godzina jazdy też nie pozwoli zaadoptować się do roweru.
Na pewno był podobny efekt z brakiem mocy w nogach, tak jakbym nie mógł ich w pełni wyprostować, wykorzystać.

Porównując z Emondą, to mają podobną długość ale moja ma podaną górną, a Trek efektywną.
Dla porównania stary góral, obecny mieszczuch ma górną 62,5, efektywną 65,1 i pierwsze wrażenie było, że jest za długi, dało się jednak przyzwyczaić. Kierownica prosta, mostek 110mm.
Full ma 65, mostek 80mm.

W dniu 4.05.2021 o 10:07, jagular napisał:

Zastanawiam się, jaką miałbyś pozycję, gdybyś miał przedramiona praktycznie poziomo - czy to by nagle nie pokazało, że rower jest nieco za krótki na taki wzrost?

Na razie nie było okazji do zrobienia zdjęć. Na zgiętych rękach tyłek ma tendencję do uciekania do tyłu.

W dniu 4.05.2021 o 10:07, jagular napisał:

Patrząc na zdjęcia, masz chyba już dosyć dużego dropa (siodełko vs kierownica) - jak jest więcej, niż ok. 20cm pomiędzy siodłem a dolnym chwytem, to chyba już będzie problem z daszkiem kasku i widocznością - głowa idzie mocno w dół.

Przybliżone pomiary to dolny dolny daje 28cm (według mnie jest dosyć wygodnie). Dolny na hamulcach 24cm, może to już za nisko na ten chwyt. No ale na razie nie mam jak pokombinować, muszę najpierw wymienić widelec i zostawić z 5cm podkładek do eksperymentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geo górala będzie inne, nie? Inny mostek oraz inna kierownica (=mniejszy potrzebny zasięg w stosunku do baranka) zmienią odczucia.

Emonda i wysokość (niskość?) główki (?) ramy - jeżeli to była wersja H1, do tego z mostkiem na pozycji najniższej, to rzeczywiście mogło być nisko, zwłaszcza na pierwszej, krótkiej jeździe, która na pewno nie odbywała się na zasadzie "jadę na limitach roweru i swoich", bo kto tak jeździ wypożyczonym rowerem :) Ta geo była już radykalna nawet w świecie szosowym i "działa" w zasadzie głównie przy agresywnej jeździe.
Wersja H2 była bliższa rowerom endurance i powinna nie dawać takiego wrażenia, chociaż można oczywiście też ją "uekstremić" (mam H2 i tak zrobiłem: podkładka pod mostkiem wymieniona na płaską+zero dystansów+mostek o 2cm dłuższy i na kącie -17st.).
Obecnie Trek zdecydował się na postawienie na jedną geo dla całości oferty wyższych modeli: H1.5 - coś pomiędzy dwoma wyżej.

Ze względu na sloping, zawsze patrz na efektywną/wirtualną górną rurę. Inny wskaźnik geo, może nawet lepszy to proporcje stack/reach.

Może kierownica wyżej doda przestrzeni nogom? Może dłuższy mostek by zrobił to samo? Ot takie dywagacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens pokazywać widząc tutaj rowery po kilka koła ;)

Moja "profanacja" oldschoolowej kolarzówki (Ogołocona ze wszystkiego co zbędne, zmieniona kiera, manetki, pedały i opony. Klamka od roweru mtb ;) Przedni hamulec ałt. Był czas, że nie miała nawet nóżki, ale ta się jednak przydaję). Sprzęt był wykorzystywany do typowego zapierdzielania po mieście o pierwszej czy drugiej w nocy. Strasznie podoba mi się jej rama i był nawet plan przeróbki na ostre koło, ale jakoś upadł ;)

https://zapodaj.net/b5e336d39dcd2.jpg.html

https://zapodaj.net/e7ed29cb47abb.jpg.html

https://zapodaj.net/4ade705876341.jpg.html

ps

Dużo osób ma tutaj sprzęt MTB, wiec od razu pytanie... Da rade poruszać się na tym (koła) po utwardzonych drogach szutrowych (po wymianie opon na agresywniejszy bieżnik? Są w ogóle jakieś opony quasi terenowe, które wejdą na szosowe koła?). Od razu uprzedzam, ze nie chodzi mi o żadną jazdę terenową tylko poruszanie się po wiejskich/leśnych ścieżkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak nie jeździsz spacerkiem, to jednak proponowałbym założyć przedni hamulec. Tylnym to sobie można poślizgi robić, a nie skutecznie hamować.

Wszystkim się da, kwestia ile wytrzyma.
Koła nie wyglądają na jakieś wylajtowane, raczej standard tanich, gdzie szosowe, trekkingowe/crossowe czy do górala, praktycznie niczym się nie różnią oprócz średnicy. Tanie jak to tanie, mogą się łatwo zwichrować przy ostrzejszej jeździe po wertepach.

Jak nie używasz wylatowanych szosowych opon, to spokojnie dadzą radę na szutrach. Kwestia co chcesz osiągnąć, jakiej spodziewasz się przyczepności, czy komfortu.
Co wejdzie to kwestia rozmiaru obręczy. Masz tam obecny standard 622mm (28") czy +/- 630mm (27-27,5")? Widać jeszcze jakiś opis rozmiaru na oponach?
Na szerokość nie wyglądają na jakieś wąskie, więc ograniczeniem będzie rama. Trzeba zmierzyć wewnętrzną szerokość lub na obręczy będzie oznaczenie.

Edytowane przez Bono[UG]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na oponie jest 700x25G (25 - 622) 28 x 15 / 8XI, ale z tego co pamiętam to jakiś macher w serwisie mówił mi, że kupiłem za wąskie opony do obręczy (czy jakoś tak, nie pamiętam... ;)). Jeżeli chodzi o hamulec to... sorry jestem dziwną osobą i u mnie wygląd roweru > funkcjonalność. Już prędzej wywaliłbym wszystko (hamulce, przerzutki) i spiął na sztywno bez "wolnobiegu". Na swoje usprawiedliwienie mogę dodać, że mało emeryckie tempo przemieszczania towarzyszyło mi w mieście i to głównie nocami ;) Obecnie mieszkam na wsi i rower będzie raczej służył do rekreacji. Zresztą jak sam dobrze zauważyłeś przy bardziej hardcorowej jeździe to byłaby kwestia czasu kiedy coś dupnie na jakieś większej nierówności ;)  Z drugiej strony zasuwając po mieście też pełną parą zeskakiwało się z wysokich krawężników i wszytko "żyje" :) Może kwestia farta? 

Zapomniałem, że przecież po ojcu mam kilka "trupów" :D Muszę zobaczyć czy jakieś szersze koła nie podejdą...

 

ps

Dzięki za odzew ;)

Edytowane przez duch11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od szerokości wewnętrznej/zewnętrznej obręczy. Na zdjęciach wyglądają na stare, a więc raczej przystosowane do wąskich opon. Nawet jak nie jest nic napisane na obręczach, możesz je zmierzyć i znaleźć w internetach tabelę z bezpiecznymi rozmiarami opony do konkretnej szerokości obręczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, duch11 napisał:

Na oponie jest 700x25G (25 - 622) 28 x 15 / 8XI,

Przypuszczam, że to nie jest G a C.
Nie pasuje mi rozmiarówka calowa. 1 i 5/8" to około 41mm, 1,5" to 38mm, 1 i 3/8" to 35mm, 25mm to powinien być niecały cal.
Jeżeli 622 poprawnie odczytane, to standardowe koło 28", więc zostaje kwestia doboru szerokości opony, żeby się zgrała z obręczą i ramą oraz widelcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

622 na stówę (jest dobrze widoczne), wiec pewnie standardowe 28". Bedę kombinował... Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e69d1b2f708ff.jpg

 

Jeszcze nie ustawiałem pod siebie i pedałów SPD nie założyłem. Siodełko do góry na pewno, mostek pewnie na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

284615534_427551942182910_38314007668501

 

735km już na nim przejechałem. Generalnie jestem zadowolony. Jeździ się wygodnie, wygląd cieszy, osprzętowo mnie raczej zadowala z tym, z tym że są dwie uwagi. Chyba  bym jednak wolał napęd 1X. 46 zębów to sporo, w terenie wiadomo, że nie do używania, zjazdów u siebie też nie mam takich żeby zapiąć najcięższe przełożenia. I opony mogłyby być szybsze na asfalcie, ale w terenie przynajmniej dobrze idą i sporo amortyzują. Także kiedyś tam w przyszłości założę GRX tylną przerzutkę i wstawie jakieś Tufo Thundero jak zostawię go na dłużej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tanio kupiłem używkę marin nicassio. Bo geometria aspre 1 już mnie w 2 lata mocno zmęczyła. Ten to obok tribana 520 podobno jeden z wygodniejszych graveli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stack do reach w Romecie 1.47, nieźle, pewnie jeszcze jakiś mostek 100mm dowalili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, resistance napisał:

Stack do reach w Romecie 1.47, nieźle, pewnie jeszcze jakiś mostek 100mm dowalili

Loteria. Trafiasz na 90/100/110 w zależności od tego co mieli na stanie. Mi się trafił 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gross v2.

Nowa rama, sztyca, przednia przerzutka i tarcze hamulcowe, no powiedzmy że jeszcze prawa klamkomanetka po reklamacji, no ale to nowa sztuka, a nie coś zupełnie nowego.
Rama Mosso 771TB 21", czyli oczko mniejszy rozmiar. Mogła by być 23" ale obawiałem się że będzie za długa. Jak na razie wydaje się w miarę ok ale jeszcze pewnie będą lekkie poprawki ustawień.
Sztyca Kind Shock Lev 175mm - cóż za bardzo mnie ciągnie w teren, w poprzedniej wersji trochę mi brakowało na zjazdach możliwości szybkiego zejścia tyłkiem niżej - przyzwyczajenia z fulla.
Manetka sztycy Pro Koryak - działa, jedynie trzeba uważać na pozycję mocowania, bo można sobie zablokować klamkę (dzisiaj mi się obkręciła i się lekko zdziwiłem dlaczego nie mogę mocniej hamować, na szczęście to nie był ostry zjazd).
Przednia przerzutka Tiagra - w sumie nie rozglądałem się co brać, zdałem się na serwis, gdzie robili przekładkę ramy.

Mimo roku przerwy od baranka nie miałem problemu z zaadaptowaniem się. Jak na razie jest ok ale pewnie wszystkie mankamenty wyjdą na dłuższych trasach.
Dzisiaj głównie po lesie i jest ok, nawet trochę za bardzo ok bo momentami zapominam, że to nie full i z tyłu jest twardo. Kilka poślizgów na piasku i korzeniach też było ale to dobry trening równowagi ;)

ggNmi2ZqGcmO9EWu05Dkg6-pUm0cAPeggclAVBPy

RoYv4_4efKW9m4noixtmpPTfm16HluqPAxl7gjNk

x4fFXXRrTq1H1IoyGf-yIkWivERd2CJih_fLNel9

aGyQy0c6AVFWabX8EwcjGmOxd7aGf-baNxR6fmm4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O matko, o matko jaki dziwny! Do tego, patrząc na wysunięcie sztycy, krótki! :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były rowery road+, ten jest road +/- :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...