Skocz do zawartości
qqwertyuiopp

Jakie macie rowery?

Rekomendowane odpowiedzi

Popaczałem na jakiegoś kalkulatora online, wyszło mi około 155rpm. Ciężko nazwać to dokręcaniem, ale spoko.

Ale gdyby tak kręcić na szosie, to na blacie kompakta dostajemy 89km/h. Na klasycznym zestawie 94km/h. Gdzieś na jutubach wisi wideło chyba z mistrzostw w Insbruku, jazda grupowa na czas, prędkość chyba 115-120km/h. Kilka rowerów TT bliziutko siebie, oczywiście z kozakami w siodłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Badam nowe tereny pod względem tras MTB, na razie nie wygląda to mega zachęcająco. Małe przewyższenia, mało leśnych ścieżek.

Trza było się przeprowadzać? ;)

 

Okolica to też mocny czynnik co się wybiera. Jak nie ma dobrych asfaltów, to bez sensu pchać się w szosę. Jak nie ma solidnych gór, to ścieżkowce, enduro, a tym bardziej DH traci sens.

MTB w płaskiej okolicy może się jeszcze bronić szerokim kapciem, o ile są piaszczyste drogi.

 

Podsumowując mocnego offa, wybór roweru:

-co komu pasuje

-jakie ma tereny w okolicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Póki co zdjęcia nie ma, ale będzie jak złożę go spowrotem 8:E

 

Kross Level A6 2008

 

Rock Shox Tora 318 Solo Air z manetką

koła Shimano WH-M505

Opony Schwalbe Racing Ralphy - jedna stara 2.1 druga nówka 2.25

dętki Continental

Stery VP-A41-AC

korba Truvativ Firex 3.3

kiera jakiś truvativ randomowy

wspornik Accent 350mm

przerzutka przód Shimano LX (jeszcze przed podziałem w 2009r)

tył Shimano LX + nowe kółka BBB BDP-02 na łożyskach maszynowych

kaseta była Sram PG-950 11-34 będzie PG-950 11-28

heble Avid SD7

siodło jakieś randomowe, będzie zmiana ale póki co dupa musi poczekać i jeździć w pampersie :E

geje Shimano PD-M520 - będzie zmiana na zintegrowane platformy Shimano PD-EH500

pancerze były zwykłę czarne będą szare Accent Pro 5mm, końcówki czarne Accent

linki nierdzewne Clarks hamulce i przerzutki

 

Do tego buty Sidi Eagle (chyba pierwsza wersja z 2009r)

 

Rower głównie do dosyć agresywnej jazdy po lesie i bezdrożach ;)

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam coś takiego poniżej. Wygodnie się jeździ po lasach, polach, drogach. Kształt kierownicy jest super wygodny. Pozbawiłem go zbędnych elementów (osłon na łańcuch, odblasków, fabrycznych świateł, bagażnika i metalowych błotników). Nie wiem czy Niemiec płakał jak wyrzucał go na śmieci 20 lat temu. Nie da się długo jechać na jednym kole. Nie rozleciał się przy 60km/h po drodze (aktualna maks. prędkość). Nie jeżdżę po ścieżkach rowerowych bo jest za duży ruch, a same ścieżki są płaskie i nudne. Normalne drogi na zadupiach (znikomy ruch samochodowy) i jazda po pół kilometra w górę i w dół, to jest to!

originalslika_McKenzie-velika-alu-bicikl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprzedałem mojego kross level A3. Teraz wjechał romer aspre 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że radykalna zmiana.
Szkoda, że z tyłu tylko 8rz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim rowerze występuje następujący problem : w tylnim kole pojawił się luz , i podczas jazdy słyszę trzaski (dosyć głośne)  :( co może być przyczyną tego problemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Bono[UG] napisał:

Powiedziałbym, że radykalna zmiana.
Szkoda, że z tyłu tylko 8rz.

Claris jest wcale nie taką złą grupą i powinien sobie poradzić w przypadku spokojnej jazdy.
Przeskoki pomiędzy biegami, związane z małą biegów ilością, pewnie nie będą mocno inne od przeskoków pomiędzy biegami wypasionych napędów 1x :)
Jeżeli rower się nie rozpęknie (internetowa legenda Rometa), to jest to fajna opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy 60-100km wokół Warszawy wystarczy. MTB już mnie męczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, jagular napisał:

Przeskoki pomiędzy biegami, związane z małą biegów ilością, pewnie nie będą mocno inne od przeskoków pomiędzy biegami wypasionych napędów 1x :)

Dla mnie większym ograniczeniem jest zakres przełożeń. Z 8 nie bardzo jest co kombinować, w 10 jest znacznie ciekawiej ale zmiana wychodzi drogo.
Do spokojnej jazdy, zwłaszcza jak nie ma dużych górek, to ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Patrząc na tego Aspre 1, jest tam zakres od 46-11 do 34-32. Można by może ponarzekać na przełożenia najbardziej miękkie, ale z drugiej strony, zaawansowany użytkownik jeżdżący w ostrzejszym terenie chyba nie będzie jeździć na tym rowerze, więc jest ok.

EDIT: popaczałem na inne modele, one też mają stosunkowo twarde najbardziej łagodne biegi. Czyli ogólnie chyba jest taki trend, że gravele nie mają tak miękkich, jak mtb, biegów i nikt nie oczekuje od tego, żeby jeździć na tym w terenie trudnym.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oczekuję i jak na razie w planach napęd będzie 28-42 z kasetą 10rz 42-11. Tylko muszę się w końcu ruszyć, żeby poprzekładać graty między rowerami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łomatko Bosko Szimanowsko! Tosz to będzie podjeżdżać pod gradienty 100%+! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...