Skocz do zawartości
qqwertyuiopp

Jakie macie rowery?

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, jagular napisał:

Widełki w kształcie sinusoidy to już chyba częsty widok w rowerach z możliwie krótkimi tylnymi widełkami oraz możliwie dużą ilością miejsca na oponę.

Głównie chodziło mi o tylne górne, które wyglądają jakby ktoś z buta zapodał ;)
Tak czy inaczej spore kombinacje, żeby zmieścić jedynie 45mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A, to. Może to tylko symuluje, a może także i realnie działa jako trick na zmniejszenie sztywności górnej części tylnych widełków. Może tylko symuluje bo kto wie czy da się takie rzeczy dłubać w metalu na tyle żeby to realnie coś dawało.

Tam wszystko jest ciasne przecież, mało miejsca, a rurki muszą mieć jakąś średnicę.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadgarstki, nadgarstki mają być prosto.....dopiero zobaczyłem i poprawiłem 🙄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

20240515-130639.jpg

Edytowane przez tomek25
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.06.2024 o 15:07, Bono[UG] napisał:

Głównie chodziło mi o tylne górne, które wyglądają jakby ktoś z buta zapodał ;)
Tak czy inaczej spore kombinacje, żeby zmieścić jedynie 45mm.

Teraz jak na to patrzę to oni chyba to raczej zrobili dla stylu, który jednym bardziej innym mniej się będzie podobał.
Są przecież gravele z prostymi widełkami mieszczące większe opony. Tutaj w tym rowerze jak sobie tak z grubsza pomierzyłem na wielkość opony i tak limiterem są dolne widełki(czy jak to się nazywa :E) Ale ogólnie patrząc i mierząc po moich tufo thundero 44, to 48 też tutaj powinny spokojnie wejść mimo, że w specu jest max 45.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakupiłem nowy rowerek. W porównaniu do starego, to jest super maszyna i od razu leśne testy. 😄

BVUgT7b.jpeghPh7XDe.jpeg

nSiQlwD.jpeg

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i prawidłowo, że przesiadłeś się na coś nowoczesnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kakarotto jak jest z jakością tego Unibike. Pytam ponieważ mój bardzo dobry kumpel zakupił rower tej marki (tzw. MTB) w kwocie 4-4,5k i narzeka na trzaski (chyba w okolicy kierownicy) i być może rury podsiodłowej (musiałbym dopytać). Pytam dlatego, ponieważ rozważam zakup roweru tej marki ( na forum odradzono mi "modernizację w kwestii napędu" mojego leciwego Mbike Renegade 0.5 z roku pańskiego 2009).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Harddrinkingman

U mnie nic nie hałasuje, a wczoraj testowałem w lesie intensywnie (rower w błocie prawie po kierownicę, a ja tylko do pasa.😉

Solidna konstrukcja, dobrze spasowana, a przynajmniej w moim odczuciu. 

Kumpel kupił przez neta do samodzielnego złożenia czy stacjonarnie prosto ze stojaka? 

Jeśli powyższe, to trzeba wszystko podkręcać i sprawdzić, czy nic nie jest uszkodzone w transporcie. Ewentualnie mógł też trafić na jakiś niesprawny egzemplarz, takie przypadki bywają. 

Ja kupiłem stacjonarnie, przewiozłem swoim autem do garażu i tam 2h co trzeba przykręciłem (pedały i inne akcesoria), dokręciłem kierownicę (i wszystko inne sprawdziłem czy jest ok, np. siodełko) i wyregulowałem przerzutki. W sklepie by mi to zrobili dopiero w sobotę, a, że jeszcze byłem nie miejscowy i chciałem rower jak najszybciej, zrobiłem jak wyżej sam. 

Co do polecenia. Mogę polecić jak najbardziej, głównie przez doświadczenie z moim nabytkiem. 

Ogólnie się obejrzało i czytało sporo recenzji różnych rowerów i wyszło mi z tego, że Unibike ma najlepszy stosunek ceny do jakości. I chyba coś w tym jest, ponieważ miał niezgorsze części, w porównaniu do rowerów droższych. 

Co do przeglądu gwaracyjnego, jeśli w tej sytuacji nie został zrobiony i pojawiły się problemy, to kumpel jest sam sobie winny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel z tego co wiem kupił stacjonarnie. Jest przed przeglądem (rower jest nowy). Dokręcanie nie rozwiązało problemu/problemów. Pierwszy przegląd, który będzie miał oczywiście miejsce najprawdopodobniej również ich nie rozwiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dokręcanie śrubek, nawet jeżeli będzie robione z właściwą siłą (a w domowych warunkach nie będzie bo ilu ludzi ma klucz dynamometryczny wyskalowany pod rower? :P ) wcale nie musi rozwiązać problemu trzasków, a i same trzaski wcale nie muszą oznaczać że rower jest zły.

Może to być problem z np. łożyskami główki ramy, czy z niedoborem smaru, albo z zanieczyszczeniem piaskiem. Tego kluczem imbusowym się nie usunie :) 

Za to jakość produktu wyjdzie pośrednio podczas sprawdzania jakości serwisu.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie kupiłem trochę taki lepsiejszy klucz dynamometryczny już zaraz po zakupie roweru.

Z trzaskami trzeba rozgryźć, nie zawsze dokręcenie bo czasami pomaga mniejszy docisk :E W instrukcji, albo przy zaciskach powinno być podane z jaką max siłą dokręcać poszczególne elementy.

W pędzidle na początku trzeszczała mi regulowana kierownica. Trzeba było rozebrać przesmarować, ja dałem trochę pasty do karbonu i dokręcić z odpowiednią siłą i znikło trzaskanie.

Przy sztycy karbonowej też mi trzeszczało, na początku myślałem, że to trzeszczy sztyca w rurze, przez jakieś zabrudzenia, ale po konkretniejszych testach i obserwacjach wyszło, że to zacisk sztycy do mocowania siodełka na tych rurkach. Mam tam max 5Nm w specu. Rozwiązanie raz na jakiś czas ściągnąć, wyczyścić i przesmarować pastą następnie skręcić, ale tak do ~4.5nm bo powyżej już się nie zgrywa i zaczyna trzeszczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Takie cuda dźwiękowe wychodzą zwłaszcza w rowerach, które widzą jakieś błocko, piach itd. Drobinki piasku się potrafią wcisnąć w niemożliwe  teoretycznie miejsca. 

PS. Ta siła to jest maksymalna siła, z jaką jest gwarantowane poprawne działanie elementu. Nie zawsze trzeba dawać maks. Z drugiej strony to też nie powinno być tak, że po przekroczeniu o dosłownie odrobinkę skręcana część eksploduje - wszystko, poza najbardziej wycieniowanymi komponentami do bicia rekordów wagi, powinno mieć wliczony margines błędu użytkownika, margines niedokładności narzędzia.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 29.07.2024 o 22:34, Kakarotto. napisał:

Dziś zakupiłem nowy rowerek. W porównaniu do starego, to jest super maszyna i od razu leśne testy. 😄

 

Jaka cena zakupu tego rowerka🤑

Edytowane przez kadajo
W jakim celu cytowałeś te zdjęcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@tomek25Sam rower 2699 zl z (niby) rabatem 200 zł. 

Stacjonarnie jak zawsze drożej niż online. 😄 

Edytowane przez Kakarotto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Full dostał buttlifting.

Dla porównania:
W wersji oryginalnej: https://forum.pclab.pl/topic/199812-jakie-macie-rowery/?do=findComment&comment=15619907
z 2021:

AP1GczPtxyyjDYYDSJzCQk4VswxXWInD6r7GBoy3

2024:

AP1GczP7IiOagIClsFxAy9n4gDsoIsJwhH8x05-x

Sztyca z trekowej/bontragerowej 150mm -> BikeYoke Revive 213mm (w 2023), w końcu nie walę tyłkiem w siodło na muldach. Na minus nie mogę mocniej pochylić do przodu; ma też tendencję do blokowania się po ogrzaniu zimą.
Błotnik SKS MudRocker - nie do końca rozwiązał problem ocierania opony przy dużych nierównościach, ale przynajmniej nić już o ramę nie wali.
Napęd: przerzutka i manetka ze Srama NX na GX, kaseta Garbaruk 52-11 (poprzednio nx 50-11), łańcuch KMC silver, korba została, zębatka z 32 na 34 (wziąłem na pałę offset 6mm, a był 3mm, na szczęście się mieści).
Rogi z Pro na XLC, w końcu wypadało wymienić jak jeden złamany (trzymał się ale górna część była dosyć luźna).
Gdzieś w międzyczasie pedały z 520 na Look x-track. Tylny hamulec z MT500 na SLX.

Napęd działa, choć nie tak płynnie jak poprzedni. Jest wyraźnie głośniej na skrajnych przełożeniach, ale może się jeszcze dotrze. O tyle lepiej, że nowy i nic nie lata luźno, nie jest wyciągnięte. Na plus brak spadania łańcucha przy kręceniu do tyłu.
Małe zaskoczenie miałem przy regulacji. Zwykle jest trochę zabawy w dobranie naciągu linki, a tutaj praktycznie wystarczyło założyć i wyregulować wózek śrubą i przyrządem.

W kolejce, ciągle się łamię nad wymianą amortyzacji i kół.
Na razie trzeba trochę pogrzebać przy barankowym i przygotować go na urlop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzacji w sensie przód tylko czy damper też? Chcesz coś o większym skoku czy po prostu coś lepszego?

U mnie nadal bez droppera, czekam na jakiś magiczny spadek ceny, co się raczej nie wydarzy, bo 27.2 jest na wymarciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba komplet. Z przodu pojawiają się luzy, z tyłu przydałaby się pośrednia blokada.

Myślałem o zwiększeniu skoku ale tył nie bardzo ma możliwość. Damper o 5mm dłuższy raczej się nie zmieści, a mniej więcej po tyle się rozmiary zmieniają. Jak sprawdzałem, to mam może 3mm zapasu na mino linku i dosłownie lekkim podniesieniu ramy (jest blokada).
Przód nie wiem czy jest sens wejścia na 130mm. Może jakby dało radę podnieść tył.

Lepsze działanie, trochę wagi do urwania zawsze na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie nie wytrzymały 100 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Łożyska trzeba było ciągle smarować, bo jak tylko wody dostały, to zaczynały głośnio hałasować (ostatnio to już nawet na sucho) . I bardzo się buty ślizgały po nich, gdy tylko się wilgotno robiło. 

Nowe przetestowałem i już zostaną ze mną póki wytrzymają. Są jak przyklejone. 😉

Edytowane przez Kakarotto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i minęło 3,5k km na gravelu. Z roweru jestem mocno zadowolony. Po 150km w siodle dobre 7h, jedynie co boli to nogi. Przez kilka pierwszych jazd był tylko dyskomfort/ból w dolnej części pleców, ale po czasie to minęło. Na Crossie w tamtym sezonie co prawda takiego dystansu nigdy nie robiłem, ale już po 80km ból rąk i tyłka był mocno odczuwalny. Same średnie oczywiście wzrosły przy tych samych trasach o 3,5-4km/h względem crossika. Mówię tu o bezpośredniej przesiadce, bo teraz po paru miesiącach forma pozwala na jeszcze ciut więcej ;). W przyszłym sezonie może wejdą jakieś semi slicki, bo 70-80% tras to asfalt, albo szuter premium. Nowe Hutchinson Caracal Race TLR 40 w testach wyglądają spoko.

No i właśnie mija rok od mojej przygody rowerowej po 28 latach przerwy :E. Sierpień, kupno crosika Unibike Viper, bo nawet nie wiedziałem czy jazda na rowerze mi się to spodoba, ale jak zobaczyłem wartość 100kg na wadzę przy 173cm wzrostu, to coś trzeba było zrobić :). Miesiąc później licznik Garmina i pomiar tętna. Październik pedały i buty spd. Na zimę trenażer i przed końcem roku udało mi się zrzucić 17kg bez żadnej diety. Nowy rok, nowy sezon, nowy rower, Canyon. Po jakimś czasie przejście na tubeless i koła karbonowe, a później jeszcze wleciał pomiar mocy, tak dla siebie :D. Nie wiem czy nie za szybko to wszystko, ale w sumie na co mam czekać. Puki daje frajdę, to się tym cieszę.

ZNZVvDu.jpeg

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, bocieque napisał:

Nie wiem czy nie za szybko to wszystko

Jak masz przy tym jeszcze trochę czasu na granie i PCty to wszystko w normie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...