Skocz do zawartości
Quattro

Ciekawostki warsztatowe

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś rzuci w google "Motul", a tam zachwalają 300V i później kupuje Kowalski Motula...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś rzuci w google "Motul", a tam zachwalają 300V i później kupuje Kowalski Motula...

Nie przesadzaj Klima bo na pewno to nie jest poziom Castrola albo Mobila 10W40.

 

Tutaj masz zdjęcie po zdjęciu pokrywy i wyjęciu wałka w motorze (też tdi pd) znajomego, jeździ na Motulu Specific 5W40, chyba widać ogromną różnicę względem tego co wrzuciłem wyżej.. A sam chyba znasz temat ubijania VVTi w Toyotach przez Castrola ;)

 

bodd.jpg

 

Dmuchnąłbyś powietrzem i wszystko byłoby czyste, nawet kolory kabli da się rozróżnić ;)

Edytowane przez Kowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, tym przewodom od PD nic się nie stanie? :P

 

nie to jest normalne w pompowtryskiwaczu ;) gdzie chciałes je umieścić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ściankach zalać w peszlach!

 

 

w 2.0 Siemensowych "naprawia się " pompowtryski po zwarciu przetwornika piezoelektrycznego poprzez wykonanie otworów zalewanie specjalnymi klejami i silikonami, aby odizolować co trzeba.... a później wszystko ładnie zaizolować... 8:E

 

najciekawszym rozwiązaniem jest chyba sposób dostarczania paliwa do PD ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sam chyba znasz temat ubijania VVTi w Toyotach przez Castrola ;)

ja znam bardzo dobrze również, ale Castrol mi pasuje w skrzyni o dziwo i to bardzo

 

miałem Gear 300 75W90 a więc nie tani olej i 100% oryginalny GL4/5, a instrukcja każe lać 75W90 GL4/5

jeździłem nim 4 pory roku

haczył mi wsteczny, było nieco lepiej po rozgrzaniu

 

zlałem go po roku. stwierdziłem, że kij - 1.5 litra niecałe wchodzi w tę skrzynię to sobie zmienię skoro mi coś nie pasuje

 

zalałem Castrola Syntrans Multivehicle czyli dawnego SMX. jest to olej 75W90, ale w zasadzie w karcie opisywany jest jako 75W85 GL4 gołe w każdym razie

 

no i ten sam samochód te same pory roku, brak innych napraw, a wsteczny wchodzi jak nigdy, reszta biegów podobnie, a i czuć, że nie potrzebuje tyle czasu na optymalne działanie

 

nie cierpię Castrola po akcjach z SLX, i po tym co sam widziałem w moim Yarisie, dopiero teraz zmieniam ze słomkowego na słomkowy, a pełno olei i płukanek się przewinęło w międzyczasie, ale o przekładniowym mam dobre zdanie jak dotąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rcva.jpg

 

W pewnym samochodzie (domyślni się kapną po ilości rdzy co to za auto, w każdym razie perełka klubowa przywożąca ze zlotów trofea :E ) mniej więcej tak wyglądały amortyzatory 2,5 roku temu, nie były zmieniane od tamtej pory. Właściciel stwierdza że są dobre bo na przeglądzie jest po 75%, teraz ma zamiar jeździć od stacji do stacji żeby potwierdzili jego pewność co do tego że są one w idealnym stanie :D Czy tylko mi się coś rzuciło na oczy i widzę tu wylany amor, gdy spece klubowi nie... czy odwrotnie? 8:E

 

Castrol to je fajny olej... 8:E

 

tdi pd i castrol 5W40. Ogólnie cały silnik w szlamie..

 

A u mnie po gównianym platinumie 10W40 dla ciężarówek czyściutko było pod pokrywą :P

Edytowane przez krzysiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, tym przewodom od PD nic się nie stanie? :P

A co ma się stać? Są w izolacji, a olej prądu nie przewodzi.

 

ja znam bardzo dobrze również, ale Castrol mi pasuje w skrzyni o dziwo i to bardzo

Też do skrzyni wlałem Castrola, Syntrans Transaxle, ale do silnika? Nigdy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też do skrzyni wlałem Castrola, Syntrans Transaxle, ale do silnika? Nigdy :P

A co byś wlał? Do silnika na mazut? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej Frostemu chodziło o możliwość reakcji izolacji z olejem.

 

Tak wyglądają zawory u mnie. Przez ostatnie 52kkm było wlane:

th_DSC_1739.jpg

 

- lotos semisyntetic 10w-40 1x + na dolewkę

- valvoline durablend 10w-40

- total quartz 7000 1x (+ teraz na dolewki)

- valvoline maxlife 10w-40 2x

- shell helix hx7 10w-40 ( na dolewki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej Frostemu chodziło o możliwość reakcji izolacji z olejem.

No skoro to całe życie ma być w oleju to raczej jest ta izolacja z olejoodpornego materiału ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No skoro to całe życie ma być w oleju to raczej jest ta izolacja z olejoodpornego materiału ;)

To wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Castrol to je fajny olej... 8:E

 

tdi pd i castrol 5W40. Ogólnie cały silnik w szlamie..

 

 

 

Mogę podesłać jak silnik wygląda po super, hiper Motulu 8100 :P Gorzej niż to co wrzucił Kowal.

 

To co lać do TDI PD? :E

W praktyce jakieś efekty uboczne ma ten Castrol poza teoretyczną mniejszą żywotnością silnika?

Edytowane przez Tyxu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej Frostemu chodziło o możliwość reakcji izolacji z olejem.

No właśnie, albo od temperatury ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest wyraźna różnica w spalaniu paliwa na oleju 5w30 i 5w40? Silnik 1.6tdci, chodzi często na wyższych obrotach, obecnie na 5w30 i zastanawiam się nad zmianą na 5w40, tym bardziej, że przez pierwsze lata z fabryki na takim jeździł. Po za tym dla turbosprężarki w40 będzie chyba odpowiedniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica że jak będziesz wyżej kręcił na innym oleju to więcej ropy spalisz :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest wyraźna różnica w spalaniu paliwa na oleju 5w30 i 5w40? Silnik 1.6tdci, chodzi często na wyższych obrotach, obecnie na 5w30 i zastanawiam się nad zmianą na 5w40, tym bardziej, że przez pierwsze lata z fabryki na takim jeździł. Po za tym dla turbosprężarki w40 będzie chyba odpowiedniejszy?

 

Odpuść sobie przejście na 5W-40, w Twoim silniku idealnie spisuję się 5W-30 A5/B5 bez C2 (jeżeli masz FAPa to z C2). Twój silnik wymaga oleju niskolepkościowego, 5W-30 w zupełności zabezpiecza silnik jak i turbinę, co obecnie masz zalane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik bez filtra FAP 109KM. Z tego co się zorientowałem ta wersja w peugeotach na początku produkcji jeździła na totalu 5w40, teraz też gdy wejdę na stronę totala, wybiorę peugeota z dokładnie z tym silnikiem to dobiera 5w40 a dla wersji z FAP 5w30.

Obecnie śmiga na millersie 5w30 nano, wcześniej na motulu specific 5w30, jeszcze wcześniej na mobilu 5w30 a dawniej formuła E i F z aso. Na stronach francuzów też panuję opinia, że 5w30 do 1.6hdiFAP, 5w40 do zwykłej wersji, dlatego też się nad tym zastanawiam, mimo, że ford silnik francuski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co lać do TDI PD? :E

W praktyce jakieś efekty uboczne ma ten Castrol poza teoretyczną mniejszą żywotnością silnika?

Jeśli taka smoła zacznie się odkładać w okolicach łożyskowania turbo to może być nieciekawie. No i standard - od gównianego oleju wycierają się krzywki wałka, w dalszej kolejności szlag trafia pompowtryskiwacze :)

 

Ja ostatnio zalałem Liqui Moly TopTec 4600 5W30 i póki co przy takim pozostaję. Brak zużycia od wymiany do wymiany, szybko pompki cichną przy niskich temperaturach, ma oficjalną aprobatę VW 505.01. Jest niestety dość drogi (ok. 180zł za 5l). Ale jeśli szukasz tańszego dobrego oleju to Motul Specific 5W40 505.01 jest również bardzo dobry do tdi pd.

Edytowane przez Kowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik bez filtra FAP 109KM. Z tego co się zorientowałem ta wersja w peugeotach na początku produkcji jeździła na totalu 5w40, teraz też gdy wejdę na stronę totala, wybiorę peugeota z dokładnie z tym silnikiem to dobiera 5w40 a dla wersji z FAP 5w30.

Obecnie śmiga na millersie 5w30 nano, wcześniej na motulu specific 5w30, jeszcze wcześniej na mobilu 5w30 a dawniej formuła E i F z aso. Na stronach francuzów też panuję opinia, że 5w30 do 1.6hdiFAP, 5w40 do zwykłej wersji, dlatego też się nad tym zastanawiam, mimo, że ford silnik francuski.

 

Obojętnie czy silnik posiada FAP czy nie to zalecanym olejem jest 5W-30 A5/B5 (przy FAP dodatkowo C2), a nawet zastanawiałbym się nad 0W-30 A5/B5. Przejście na 5W-40 niczego nie poprawi, a nawet pogorszy.

Edytowane przez Qbaas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, pogorszy w sensie większe opory i spalanie? Czy może lepsza ochrona silnika, czyli film olejowy? I taka ciekawostka Total dobiera olej dla peugeota 5w40 kiedy dla forda już 5w30 z tą różnicą, że w spisie peugeotów jest oddzielna wersja silnika z FAPem i bez a dla forda uogólnione dla obu. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio TopTeca 5W40, na 15kkm wziął 100-kę, teraz mam Millersa XF 0W40 i ubyło 2 razy tyle. Tak czy siak raczej zostanę przy Millersie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą lepszą ochroną silnika bym nie przesadzał, akurat wyszukiwarka Totala to żaden wyznacznik. Przy 5W-40 masz gorszą pompowalność, większe opory, a przez to wyższe spalanie, gorsze rozprowadzanie ciepła (akurat w przypadku tego silnika), z uwagi na wyższą lepkość. Tutaj potrzebny jest olej z HTHS poniżej 3,5MPa (grubość filmu defacto). Zwróć uwagę, że wszyscy producenci w nowoczesnych silnikach schodzą z lepkościami aż do 0W-20 i silniki są w doskonałej kondycji, mimo takiej lepkości. Jeżeli olej jest odpowiednio dopakowany dodatkami + dobra baza, to można być spokojnym o ochronę jednostki. Zalej ponownie 5W-30 A5/B5 i będzie git.

Edytowane przez Qbaas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...