Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Pirelli Sottozero 2 225/45/17 94V przetestowane na suchym i mokrym. Rewelacyjnie się spisują jeśli chodzi o komfort, hamowanie i hałas. Z 210km/h do 100km/h na lekko mokrej nawierzchni - rewelacja. Czuć za to dużo słabszą responsywność i odbijanie na zakręcie. Dziś na śniegu polatam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w Łodzi pod wieczór zimowe, letnie, slicki nie było znaczenia, wszyscy lądowali na barierkach albo na torach, chyba, że ktoś miał kolce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i polatane po śniegu. Wyśmienicie się sprawują pirelki. Kierowalność wzorowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetestowane zimowe gumy w kopnym śniegu - Astra bez zająknięcia wyjechała z zaspy. Kumpel na letnich poddał się - było pchane :D

 

Próbowałem też wpaść w lekki uślizg na parkingu przy pracy i nie udało się, czego nie mogę powiedzieć o aucie klienta, którym na 1-szym biegu (jakieś 10km/h) bezwładnie leciałem prosto na płot - oczywiście kapcie letnie :mad2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hankooki test zimowy zdały na piatkę, hamowanie bardzo spoko, trzymanie boczne aż za mocne, ciężko się poślizgać na parkingu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firestone WinterHawk 3 też dają radę, prowokowane dzisiaj po pracy dość rzadko wzbudzały kontrolę trakcji;

 

Ze ślizgania nici bo bezpiecznika nie będe wyciągał a moja VC to wersja bez wyłącznika TCS/ESP na desce rozdzielczej :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę po mokrym (od wczoraj cały czas pada) i moje Hankook Winter i*cept RS2 W452 dają radę. Jak się jedzie ma się wrażenie że się wgryzają w mokra nawierzchnię :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tanie, a jakie pozytywne zaskoczenie kelly winter na śniegu :).

W góry można jechać śmiało :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie najtańsze zimowki będą lepsze na śniegu od najlepszych all season. Ale są wyjątki od reguły. Siostra w zeszłym roku miała jakieś wynalazki, niby zimowe a moje wtedy michelin mxv4 były mieksze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie miałem Bridgestone Blizzak.

A jeszcze wcześniej w poprzednim samochodzie Sava Eskimo S3+.

Z Sava byłem bardzo ale to bardzo pozytywnie zaskoczony.

Czekam aż mocniej popada. Bo na asfalcie obecnie cichutko aż miło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki wniosek? Każda opona jest świetna :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zwykłej jazdy tak. Wolę nie mieć okazji w kryzysowych sytuacjach testować :D.

Może żywotnością się będą znacznie różnić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy nabytek mam na tych Blizzak'ach. Póki co, to jedynie gubię trakcję na mokrej nawierzchni przy mocniejszym ruszaniu. No ale opony już 5-letnie. W sobotę wrzucam Nokiany.

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki wniosek? Każda opona jest świetna :E

 

 

 

Wniosek jest prosty - każda nowa opona jest świetna ;) Moim zdaniem stąd się biorą oceny opon np. w internecie, w Polsce nawet Dębice mają oceny w okolicach 5/6, tak samo chińczyki. Ale co się dziwić, kupujesz auto od handlarza na 10 letnich oponach na 2 sezony a potem nówki to jest przepaść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nokiany WR D4 wczoraj spisywały sie świetnie na błocie - auto nie zrywa przyczepności przy przyśpieszaniu i ABS wcześnie sie nie załącza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest prosty - każda nowa opona jest świetna ;) Moim zdaniem stąd się biorą oceny opon np. w internecie, w Polsce nawet Dębice mają oceny w okolicach 5/6, tak samo chińczyki. Ale co się dziwić, kupujesz auto od handlarza na 10 letnich oponach na 2 sezony a potem nówki to jest przepaść.

Dużo w tym prawdy. Gdy kupiłem samochód opony zimowe miały dokładnie 6 lat. Dlatego od razu je wymieniłem na takie. Nawet nie mam zamiaru próbować jechać w trasę na starszych.

A bajki o super oponach (bieżnik jest a opona twardsza od betonu) lepiej zostawić :).

 

Dziwią mnie właściwości jezdne gdy opona niższej półki ma wyższe typu C/C względem markowej E/E.

Edytowane przez Harnax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guano w tym prawdy. Każdy z nas jest ograniczony, bo może porównywać oponę do kilku, kilkunastu innych? Te naście to już na obcych autach, z innymi zawieszeniem bla bla bla. Do tego nie sprawdzę ja, Klima, Kowal czy ktokolwiek drogi hamowania. Wszystkie opinie o oponach zimowych to "super jedzie w śniegu/wyjechałem z zaspy a kolega nie/cichutkie". W ogóle ocenianie opony, że jest świetna bo cicha to jakiś żart. Owszem, fajnie jak dobra opona jest cicha no ale ludzie, Kelly cud miód malina bo cicha na autostradzie?

Do tego zawsze plusy przesłaniają minusy. Ludzie chwalą nalewki, bo w śniegu czołg i gdzieś tam mimochodem wspomną, jakie są miękkie na suchym asfalcie. Czyli już wiadomo, żę drogi hamowania za dobrej nie będzie a na zakrętach mogą zrobić niemiłą niespodziankę. Ale super, bo w śniegu jedzie! Aż dziwne bo letnią oponę każdy ocenia w deszczu i na suchym, a zimówka nagle dla 90% ludzi ma tylko w śniegu jeździć dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W gwoli ścisłości.

Moje kryteria są ograniczone.

- Jest cicha okey

- Sprawdziła się przy pierwszym delikatnym śniegu okey

- czekam aż mocno popada to raz

- napisałem, że nie wiem jak się zachowuje w nagłej sytuacji czyli ostre odbicie czy hamowanie to po drugie

 

Nie są to dla mnie pro uber opony.

A porównuje faktycznie z kilku opon ale co ważne zawsze na nowych jeżdżę.

Michelin, Bridgestone, Sava czy kelly i tak dalej...

 

Reasumując: każda opona jest dobra do jazdy...

I tak jak wyżej kolega pisał.

Ze starej opony przejść na nową to będzie efekt wow praktycznie zawsze.

 

Jednak dopiero w odpowiednich sytuacjach czyli przy pomiarach drogi hamowania na nawierzchni odpowiedniej można ocenić oponę jaka jest faktycznie.

 

Jeśli ktoś odebrał to co pisałem czyli Kelly to jest jedyna opona godna uwagi. To przepraszam.

Byc może w testach odstaje konkretnie od innych.

To jest tylko i wyłącznie moja opinia czyli osoby, która nie jeździ ekstremalnie ani nie posiada żadnych przyrządów pomiarowych w celu ukazania dominacji danej opony.

 

Miłego :)

Edytowane przez Harnax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego na zimę?

 

GoodYear ULTRA GRIP

 

Może ktoś coś napisać o tym modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś UG 7+ 195/65/15 spisywały się bardzo dobrze, opony z najwyższej pułki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wybralem na ta zime nowe Debice Frigo HP2 205/55 R16 91H M+S BSW

 

hejty za 3..2..1.. :E

Edytowane przez DonMateok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się Klebery przetestować w śniegu. Zeszłej nocy zrobiłem 250km po Krakowie i obwodnicy w trakcie mocnych opadów śniegu. Obwodnica biała, 120km/h zupełnie pewne prowadzenie, lekkie zaspy z świeżo nawianego śniegu przecina bez problemu i nie wyrywa przy tym kierownicy. Dziś natomiast miałem starcie z 15-20 cm zmrożonego śniegu i do tego podjazd pod górkę do posesji. Zderzakiem robiłem za pług.

Zaj***ście grają mi te opony (Krisalp HP3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja już dostrzegam pierwszego minusa nowych opon - ni chusteczki nie mogę auta w "kontrolowany" poślizg wprowadzić, co do tej pory trudne nie było.

 

Weź tu człowieku pobaw się w zakrętach :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio takie dobre? Bo waham się jeszcze nad tymi trzema:

 

Continental WinterContact TS 860

GoodYear ULTRA GRIP

Nokian WR D4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...