Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

O właśnie zapomniałem napisać. U mnie nic nie gwizdało na deszczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to gwiżdże na pewnym rodzaju asfaltu. Najczęściej jak jest taki ciemny, blyszczacy, bez wyraźnych dodatków typu kamyczki używany na laty lub wylewany na zjechana nawierzchnie. No nie wiem jak to opisać, ale ten, który pierwszy się topi w upały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się powoli nad letnimi oponami i myślę czy XL czy pójść w te Runflaty ale boje się betonu strasznego 255/30/19 i 225 , opony raczej jestem zdecydowane na pilot sport 4s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

255/30/19? powodzenia :E przeca to naleśnik.

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Rozglądam się za oponami wielosezonowymi, rozmiar najpopularniejszy 205/55/16, ale trochę się waham nad indeksem. H do 210 to mniej niż Vmax auta (230)  ale też nie mam w planach przekraczania 200. Czy skusić się na wyższy indeks prędkości?

A teraz też ciekawie. Wyczytałem tutaj ostatnio, że CC+ nie są aż tak dobre jak się na początku pisano. Goodyear Vector 4s gen-2, też jeden sprzedający mówił że wcale taka dobra nie jest, gen-3 podobno o wiele lepsza.  A czy coś wiecie nt. Falken AS210, albo Nokian Seasonproof (nowość 2020).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, huudy napisał:

255/30/19? powodzenia :E przeca to naleśnik.

Tzn ? No takie muszą być na 19' raczej szerszej nie chce a w 18 która obecnie mam nie wejdzie poznien swap hebli :/

na hondzie miałem semislicki i sprawowały się rewelacyjnie ale cena 19 to z 1400zl trochę przydużo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimą zdecydowanie lepiej jeździć na kartoflach niż na naleśnikach przy profilu 40 to życzę powodzenia na dziurach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega akurat chce na zimę 30 profil :D 

 

Przynajmniej wybór opony będzie łatwy na zimę :D
1. Dunlop SP WINTER SPORT 3D 1300-2500zl
2. Toyo Snowprox S954 1300zl
3. Nic więcej nie ma w tym rozmiarze ;)

 

Ale gorzej będzie z 225/30 R19:
1. Rotalla RU01 za 300zl sztuka ;) 

 

Chociaż 225/30 ma zupełnie inną wysokość niż 255/30. Tu powinno być raczej 225/35 albo 225/40 ? :) 

225/35R19
640.10 mm
4.50 mm
0.70 %

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, magdak2000 napisał:

Zimą zdecydowanie lepiej jeździć na kartoflach niż na naleśnikach przy profilu 40 to życzę powodzenia na dziurach.

Akurat profil 40 nie jest znowuż taki niski. Da się na takim normalnie jeździć; także zimą ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tył ma 255/30, to przód przy szerokości 225 powinien mieć wyższy profil (35?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Minciu napisał:

Kolega akurat chce na zimę 30 profil :D 

 

Przynajmniej wybór opony będzie łatwy na zimę :D
1. Dunlop SP WINTER SPORT 3D 1300-2500zl
2. Toyo Snowprox S954 1300zl
3. Nic więcej nie ma w tym rozmiarze ;)

 

Ale gorzej będzie z 225/30 R19:
1. Rotalla RU01 za 300zl sztuka ;) 

 

Chociaż 225/30 ma zupełnie inną wysokość niż 255/30. Tu powinno być raczej 225/35 albo 225/40 ? :) 

225/35R19
640.10 mm
4.50 mm
0.70 %

 

Jest jeszcze Pilot Alpine które chyba też są bdb oponą. I opony tak jak w swoim poście wyżej na pisałem rozmiary raczej do bmw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, magdak2000 napisał:

Zimą zdecydowanie lepiej jeździć na kartoflach niż na naleśnikach przy profilu 40 to życzę powodzenia na dziurach.

U mnie już trzecia zima 235/35/19 :D Nie ma opcji na kartofle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Wu70 napisał:

U mnie już trzecia zima 235/35/19 :D Nie ma opcji na kartofle

Czytaj uważniej, on chce szersza niż Ty o niższym profilu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale co w związku z tym? :E Ja pisałem co ja mam zimą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.01.2021 o 19:48, Louzen napisał:

A teraz też ciekawie. Wyczytałem tutaj ostatnio, że CC+ nie są aż tak dobre jak się na początku pisano. Goodyear Vector 4s gen-2, też jeden sprzedający mówił że wcale taka dobra nie jest, gen-3 podobno o wiele lepsza.  A czy coś wiecie nt. Falken AS210, albo Nokian Seasonproof (nowość 2020).

Hej, macie jakieś doświadczenie albo informacje od innych nt. tych opon?

Edytowane przez Louzen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.01.2021 o 19:48, Louzen napisał:

Hej,

Rozglądam się za oponami wielosezonowymi, rozmiar najpopularniejszy 205/55/16, ale trochę się waham nad indeksem. H do 210 to mniej niż Vmax auta (230)  ale też nie mam w planach przekraczania 200. Czy skusić się na wyższy indeks prędkości?

A teraz też ciekawie. Wyczytałem tutaj ostatnio, że CC+ nie są aż tak dobre jak się na początku pisano. Goodyear Vector 4s gen-2, też jeden sprzedający mówił że wcale taka dobra nie jest, gen-3 podobno o wiele lepsza.  A czy coś wiecie nt. Falken AS210, albo Nokian Seasonproof (nowość 2020).

Kleber quadraxer 2. Mam, polecam. 

Indeks zostaw w spokoju, skoro nie zbliżasz się do max wartości indeksu. Co najwyżej nośność opony o ile masz jakieś cięższe auto. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie kupiłem do żony puga 307 wielosezonówki Goodyear Vector 4S. Po raz pierwszy w życiu mam/mamy na aucie wielosezonówki i nawet się mile zaskoczyłem, guma daję radę, ładnie ciągnie w śniegu i na samym błocie pośniegowym też jest znacznie pewniejsza niż np moje zimówki (ale mają już kilka lat). Generalnie wyboru nie żałuję, przy naszych warunkach pogodowych myślę, że będzie ok.

Edytowane przez zdunzdun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warunki jakie są każdy widzi. Kelnerki* znów na 5 się spisują ;)

 

*Kleberki żesz... 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Petru23 napisał:

Kelnerki znów na 5 się spisują ;)

Fajna kelnerka w takie zimno potrafi rozgrzać 8:E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy na auto wrzucił również Goodyear 4 Seasons (najnowsze Gen3); 
Auto typu kompakt, 205/55/r16; Miasto zaśnieżone, zero sypania dzisiaj.

Uznał, że auto w pełni (jak na warunki drogowe) sterowalne, w śniegu kopnym sobie radziły i nie żałuje wyboru all-seasons;
Zwłaszcza, że auto jeździć po PL / EU nie będzie a raczej tylko wokół komina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, katystopej napisał:

Fajna kelnerka w takie zimno potrafi rozgrzać 8:E

Kur... Kleberki być miało :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie teraz Falken Eurowinter HS449 już kilku letnie , ale mogę polecić 18tki 225 , jak by ktoś się kiedyś nad zimówkami zastanawiał.

Edytowane przez Postrach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co byście wybrali z letnich w rozmiarze 225/40/18?
Budżet 1000-1500 za 4.

Dużo dobrego czytam o UHP2, ale jakoś nie do końca przekonany jestem


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni sezon przejeździłem na Presto UHP2 w tym rozmiarze i jestem zadowolony z osiągów, tym bardziej, że zapłaciłem za komplet nowych 900 zł. Jeśli chcesz coś z półki "premium" to być może w budżecie zmieścisz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Ewentualnie Uniroyal Rainsport 5, też całkiem dobrze wypada w testach.

Edit. Zastanowiłbym się jeszcze nad Hankook Ventus S1 Evo 3 K127. Do kupienia za 335 zł/szt., ale produkcja zeszły rok.

Edytowane przez Grabarz14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast szukam czegoś w rozmiarze 215/45 r17. Co myślicie o Nokian Powerproof?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...