Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na pewno nie chcę rainsportów bo one znikają w oczach niestety,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gang napisał:

Ja na pewno nie chcę rainsportów bo one znikają w oczach niestety,

Bez przesady. Ja po 50kkm nadal miałem jakieś 4,5mm bieżnika. Tylko, że to ganiane w trasach. Oszacuj sobie, ile będziesz robił km tym accordem. Czasem opony szybciej się zestarzeją niż zniknie bieżnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, marko125-91 napisał:

Bez przesady. Ja po 50kkm nadal miałem jakieś 4,5mm bieżnika. Tylko, że to ganiane w trasach. Oszacuj sobie, ile będziesz robił km tym accordem. Czasem opony szybciej się zestarzeją niż zniknie bieżnik ;)

Marko między 20 a 30 kkm, a chciałbym aby te opony starczyły chociaż na 3-4 sezony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwzględnij w szacunkach dwa komplety LATO/ZMA. Marko też dobrze jakby potwierdził, że te 50k zrobił na jednym komplecie RS a nie z zimowymi na zmiane ;-)

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwzględniam, do samej pracy dziennie będę robić 100km;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gang napisał:

Uwzględniam, do samej pracy dziennie będę robić 100km;)

Ja tyle aktualnie robię. To wychodzi ze 25-30k rocznie. Na jesień czeka mnie zakup dwóch nowych całorocznych... Albo i nie, bo te co mam teraz znikają wolniej, niż sądziłem że będą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj z niemieckiego Auto Zeitung wyniki testów UHP w 225/40/r18, najnowsze Ventus S1 Evo 3, głównie za właściwości na mokrym, wylądowały na 9 z 10 miejscu:
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Auto-Zeitung-Summer-UHP-Tyre-Test.htm

Tutaj ADAC i 225/50/r17 z bieżącego roku:
https://www.thetirelab.com/adax/summer/2021/225-50-r17/

I test hamowanie z Auto Bild w 205/55/r16
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-53-Summer-Tyre-Braking-Test.htm

U nas (205/45/r17) wpadły w 2020 letnie Fuldy Sportcontrol 2 i po 1. sezonie sprawdziły się bardzo dobrze;
Grande Punto ~172KM / ~280Nm; Wybieraliśmy między nimi a Falkenami FK510, wygrała kwestia dorwania nowego kompletu Fuld w sensownej kasie;

@Gang:
Zakładając trasy do pracy + jakość + żywotność to u Ciebie powinny się sprawdzić:
- taniej: Falken Ziex ZE310 Ecorun 225/40R18
- drożej: Bridgestone TURANZA T005 225/40/R18

@Lewy648
Rozważasz ew:
Falken FK510 215/45/R17
Fulda SportControl2 215/45/R17

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mądry może mi powiedzieć jak to jest powinny być opony 255/30/r19 i 225/35/r19 jak założę 255/35/r19 i 225/40/r19 to będę miał wyższy profil esp / abs / licznik nie będzie jakoś wariował ? Można w ogóle tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, ale prędkościomierz będzie przekłamywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Postrach napisał:

Ktoś mądry może mi powiedzieć jak to jest powinny być opony 255/30/r19 i 225/35/r19 jak założę 255/35/r19 i 225/40/r19 to będę miał wyższy profil esp / abs / licznik nie będzie jakoś wariował ? Można w ogóle tak?

 

1 minutę temu, Kowal napisał:

Nic się nie stanie, ale prędkościomierz będzie przekłamywał.

W tym konkretnym przypadku raczej się właśnie wyrówna. Lekko wyższy profil = lekko większy obwód koła = lekko wyższa rzeczywista prędkość przy tym samym wskazaniu. Fabrycznie to prędkościomierz zawsze zawyża. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegary zawsze można przeprogramować z tego co widzę , bardziej mnie martwi tylko to, że powinny być niby runflaty o tym niższym profilu a założę wyższe XL.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 1.03.2021 o 16:42, Postrach napisał:

powinny być niby runflaty o tym niższym profilu a założę wyższe XL.

 

Nie musisz runflatów zakładać :)

 

Ja mam inny dylemat - sprzedawać letnie i ewentualnie zimowe i jakie letnie w rozmiarze 175/65/14 do 205 kupić - na pewno nie Uniroyal, w teorii chciałbym sie zmieścić w 800zł za komplet, chyba że coś lepszego a używanego kupić. Ciekawie wygląda Nokian Wetproof ale nie jestem przekonany do Nokiana, Barumy 5?

Edytowane przez Grzechu_1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grzechu_1990 
https://www.tyrereviews.com/Article/2018-ADAC-Summer-Tyre-Test-175-65-R14.htm

Starszy test tego rozmiaru, Barum 5 to będzie poziom raczej środka stawki;

Pozytywnie wtedy wypadły Falkeny 832, natomiast chyba nowszą oponą (niekoniecznie tak dobrą) będzie... model 110 (832 pojedyncza aukcja z r. produkcji 2018, gdzie 110 pełno i z 2020):
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-175-65r14-falken-sincera-sn110-82t-2020-9138139675

A jak nie Falken, Barum to ew. Kleber HP4
https://allegro.pl/oferta/4x-kleber-175-65r14-82h-dynaxer-hp4-letnie-10434761314

206 dostanie na lato przynajmniej dwie letnie opony, bo zostały mi dwie sprawne wielo-sezonowe Barumy z 2019r po 10 tys km przelotu.
Dwie, bo przez uwaloną geometrię / belkę jedna para Barum'ów jest ścięta do może 1mm bieżnika :E;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Falken mnie nie przekonuje - w robocie jak zakładałem je (niskoprofilowe) to zawsze miałem z nimi problemy jak z żadnymi innymi :E

Najbardziej to mnie interesuje trzymanie na mokrym bo 205 ma tendencje do lecenia bokiem jak RWD - do tego mamy stosunkowo ciężki przód i lekki tył, zastanawiam sie też czy nie iść w 185/60/14 - ale nie wiem czy nie będzie profil za wysoki przez to, no i czy jest sens w ogóle iść w ciut szerszą oponę.

Edytowane przez Grzechu_1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Zostałem poproszony o pomoc w wyborze opon letnich 225/60R16. Jest coś godnego polecenia w tym dziwacznym rozmiarze w "normalnych" pieniądzach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzechu ja żaden spec od opon nie jestem, ale wiem że żony focus MK1 z dieslem na firestonach się super zachowywał, a potem na hankookach już tak dobrze nie było.

195 szerokie, też ciężki przód lekki tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grzechu_1990

to nie wiem czy na mokrym Barumy się jakoś super sprawdzą;
185/60/14 rozmiarowo wyjdzie ciut mniejsze nawet, szerokość teoretycznie spora jak na wielkość auta... ale... w wyborze opon niewiele to zmienia;

Na olx widzę komplet Goodyear'a z 2019 zdjęte z auta-demo (z WWA) za 660,00 zł / komplet 175/65/r14; Ok, gwarancji brak, dowodu zakupu brak ale opona już sensowna;
Znajomy ma ten EfficientGrip Performance u siebie w Focusie i chwali;

@seeba03
e tam dziwaczny, jeździłem na 215/65/r16 czy (krótko) 235/60/r16 i to w sedanie :E


Jak r. produkcji 2018 nie przeszkadza ~1373,00 zł:
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-225-60r16-hankook-k125-98v-10150303929

Produkcja 2020 ~1550,00 zł
https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-225-60r16-hankook-k125-98v-9384997243
 

 


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.03.2021 o 00:16, serwal4 napisał:

185/60/14 rozmiarowo wyjdzie ciut mniejsze nawet, szerokość teoretycznie spora jak na wielkość auta... ale...

Ale u mnie dużo momentu będzie zaraz w aucie i zastanawiam sie jak to przenieść na asfalt przy ograniczeniach spowodowanych felgami i oponami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@serwal4 Ostatecznie stanęło na Falken Ziex ZE310 225/60R16 102V XL. Dostałem niezłą cenę w pobliskiej hurtowni, były na miejscu, więc przytulone.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.02.2021 o 18:06, serwal4 napisał:

@Gang:
Zakładając trasy do pracy + jakość + żywotność to u Ciebie powinny się sprawdzić:
- taniej: Falken Ziex ZE310 Ecorun 225/40R18
- drożej: Bridgestone TURANZA T005 225/40/R18

 

 

 

Dzięki raz jeszcze, okazało się że na mam 225/45/18

A one jeszcze droższe... Nie wiele dołożyłem i zamiast turanzy kupiłem w końcu CONTI eco6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś chciał kupić kiedyś wielosezon Klebera model Quadraxer 2 to przestrzegam, że opony wydają strasznie dziwne odgłosy, gdy przyspieszamy i przekraczamy barierę 40km/h z opon zaczyna dochodzić niesamowicie głośny świst. Zupełnie tak, jakby ktoś w aucie gotował wodę w czajniku. Dodatkowo, im szybciej jedziemy, tym mocniejszy jest ten efekt. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Szukałem informacji na innych forach o autach i faktycznie znalazłem opinie, że akurat ten model opon posiada "efekt pszczółki". To jest straszne. Rozmawiałem, również z kilkoma wulkanizatorami i stwierdzili, że to po kłosie bieżnika, który układa się na jezdni w dość specyficzny sposób. Gdyby to były opony na jeden sezon, to może bym to jakoś przeżył, ale jeździć tak przez cały rok to jest tragedia. Do samych właściwości jezdnych zarówno na ubitym śniegu, jak i na suchej nawierzchni nie mam większych zastrzeżeń, trochę gorzej jest w deszcz, gdzie powstaje delikatna akwaplanacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylo o tym mowione. Na suchym ciszej. Na mokrym znacznie głośniej. Do tego w zależności jaki asfalt. Jak praktycznie sama smoła bez kamieni to jest najgłośniej. Jak jest wiecej kamieni to ciszej. 

Z każdym sezonem jest coraz ciszej. Ja malo jeżdżę i deszczu jak wylacze radio i specjalnie przyspiesze to jeszcze cos tam slychac po poltorej roku, czyli po 7-10k km. 

Jak radio cicho gra to juz nie słychać. 

Mnie quadrexy 18" kosztowaly 1600zl i jak bralem je, to nic ciekaweszeo bez doplaty ponad 700zl za komplet nie bylo. 

Jak ktos ma rozmiar taki, ze brakuje do innych 100-200zl to polecam doplacic. Albo roczne uzywki kupic quadrexa XD

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek, gdzie rozmiar opon, rocznik (zmiana mieszanki?) albo... sponsor ma sporo do powiedzenia :E 
https://www.thetirelab.com/autobild/summer/2021/205-55-r16/

Jako całokształt polska Dębica Presto HP2 (nie UHP2) wyprzedziła Bridgestone'y T005 - zajmując odpowiednio 4 i 5 miejsce;
A 1. miejsce zajęły mało popularne Kumho HS51, wyprzedzając Conti PremiumContact 6 czy zajmujące 3. miejsce Semperit Speed-Life 3;
Ventus Prime 3 dzielnie trzymają się 6. pozycji, nowe Goodyear EfficientGrip 2 lądują na środku stawki a takie marki jak Kleber (Dynaxer HP4 nowe), Nokian (WetProof) czy Dunlop (Sport BlueResponse) lądują prawie na dole tabelki, z Nexenem na ostatnim miejscu - 20.

Sortując wyniki wg. ocen za jakość na mokrej nawierzchni czołówka to Kumho, Semperit i klasyka Ventus Prime 3;

Dla porównania test z br. w 205/55/r16 wykonany przez ADAC:
https://www.thetirelab.com/adac/summer/2021/205-55-r16/

Tutaj niezmiennie dla nich Conti na 1. miejscu, Kumho spadły na 5. miejsce; Semperit miejsce drugie, a trzymające środek stawki EfficientGrip 2 w teście AB - tutaj 4.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...