Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

No właśnie te conti wg testów wypadają całkiem ok. Do tego cena/jakość jest najlepsza z tych wszystkich. Patrzyłem na te micheliny ale raz, że do mnie pasuje wersja SUV, której testów nie widzę, dwa są w moim warsztacie nieosiągalne. A zależy mi kupić u nich, bo raz, mam zniżkę, dwa, mam ubezpieczenie opon w cenie. 

Poczekam jeszcze miesiąc i jak nic się nie zmieni, to wrzucam te Continentale. 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z gwarancją Quadrex2? Obejmuje ona parcenie gumy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Minciu napisał:

Jak jest z gwarancją Quadrex2? Obejmuje ona parcenie gumy?

Jakiś czas temu skusiłem się na te wielosezonowe Klebery Quadraxer 2 i po kilku dniach oddałem do Oponeo. Po przekroczeniu 50 km/h zaczynały strasznie piszczeć, że aż w kabinie było słychać. Pisk był tym głośniejszy, im większa była prędkość. Przy 80km/h to było nie do wytrzymania. Jeszcze specjalnie pojechałem do mechanika żeby to usłyszał, był bardzo zdziwiony że tak hałasują. Trochę się wykłóciłem z Oponeo, ale na szczęście oddali pieniądze. Kupiłem później letnie Continentale i takiego problemu nie było. Nie wiem, czy to wina tego, że to jest wielosezon - bo spotkałem się z opiniami że piszczą, czy może po prostu byłe wadliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pszczółka w quadrex2 to norma. Zależy jaki asfalt i na mokrym się nasila. Ale że zbiegiem kilometrów cichnie. 

Mimo wszystko drugi raz quadrex2 raczej bym nie kupił, bo drażni. A teraz jeszcze widzę degradację gumy. 

To parcenie można reklamować?

104139b859143.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.oponaok.pl/download/GW/Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich.pdf

Czy obejmie? Nie wiem.
W samej k. gwarancyjnych wyłączenia są jedna obszernie podpisane, więc zapewne pod jeden z punktów by to podpięli.
Pozostaje rękojmia, ale zużycia eksploatacyjnego z tego tytułu raczej nie ugrasz (potencjalna wada nie istniała w trakcie zakupu);

A co do hałaśliwości wielosezonowych opon to - świadomy opinii - kupiłem Hankook Kinergy 4S2 H750 do Accorda;
Rzadko, kiedy jeżdżę powyżej 90-100km/h (bo unikam ekspresówek/autostrad i/lub nie muszę nimi jeździć)... ale przy wyższych prędkościach są dość hałaśliwe;
Zwłaszcza na suchej nawierzchni.
No ale w ostatnie upały dzielnie walczyły, mimo miękkiej mieszanki + na mokrym też jest całkiem ok;
Jak gruz dożyje śniegu to zobaczymy w zimę jak będzie.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zużycie eksploatacyjne to starcie. Ja mam pekanie gumy tam gdzie z asfaltem się nie styka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, serwal4 napisał:

http://www.oponaok.pl/download/GW/Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich.pdf

Czy obejmie? Nie wiem.
W samej k. gwarancyjnych wyłączenia są jedna obszernie podpisane, więc zapewne pod jeden z punktów by to podpięli.
Pozostaje rękojmia, ale zużycia eksploatacyjnego z tego tytułu raczej nie ugrasz (potencjalna wada nie istniała w trakcie zakupu);

A co do hałaśliwości wielosezonowych opon to - świadomy opinii - kupiłem Hankook Kinergy 4S2 H750 do Accorda;
Rzadko, kiedy jeżdżę powyżej 90-100km/h (bo unikam ekspresówek/autostrad i/lub nie muszę nimi jeździć)... ale przy wyższych prędkościach są dość hałaśliwe;
Zwłaszcza na suchej nawierzchni.
No ale w ostatnie upały dzielnie walczyły, mimo miękkiej mieszanki + na mokrym też jest całkiem ok;
Jak gruz dożyje śniegu to zobaczymy w zimę jak będzie.
 

na Hankookach 4S2 przelatałem cały sezon zimowy i teraz latam letni. Ogólnie nie jest źle :) mi hałas aż tak nie przeszkadza - są na pewno cichsze niż poprzednie letnie :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nikt nie reklamował jeszcze opon i nas z powodylu tych pęknięć? Opony maja 7lat gwarancji. Opony kupione w lutym 2019 roku. Świeże, nie leżaki. Wyglądają w połowie okresu gwarancyjnego, jakby już dawno były po gwarancji.. słabo trochę.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przyznam się szczerze, że dotąd nie reklamowałem żadnych opon, bo nie wyszła taka potrzeba;
Najstarsze (kupione jako nowe) opony w autach w domu to para zimówek Hankook z 2016r, która idzie do utylizacji z racji naturalnego zużycia;
No, bieżnik jest lekko zmasakrowany ale nie miały lekko w G-Punto od października 2019 (to i tak ta lepsza para, przednie w 2020r poszły).

Inne opony, jakie przewijały się w domu, przez okres ich użytkowania (max 4 lata) też zużywały się naturalnie i/lub szły w świat jeszcze jako sprawne opony.
Mowa tu o oponach marek Nexen, Kleber, Hankook, Uniroyal, Vredestein, Fulda czy Firestone jak i Barum / Dębica.

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądają moje 3-letnie Nokiany :kupa:

 

20220710_101822.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, seeba03 napisał:

tak wyglądają moje 3-letnie Nokiany :kupa:

Wyglądają gorzej niż moje 8 letnie zimówki :o ale parchy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, seeba03 napisał:

A tak wyglądają moje 3-letnie Nokiany :kupa:

 

 

Ile gwary mają? Reklamujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, resistance napisał:

Gdzie robione?

Rosja :(

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w dupie, podwójny powód, żeby więcej się nie interesować Nokianem. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te Nexeny co wstawiałem poszły w kilkanaście sekund. Ja się nie wyrobiłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, resistance napisał:

Te Nexeny co wstawiałem poszły w kilkanaście sekund. Ja się nie wyrobiłem. 

u mnie podobnie... pojawiła się informacja, żeby podać kod z SMS :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.07.2022 o 10:19, seeba03 napisał:

A tak wyglądają moje 3-letnie Nokiany :kupa:

Ale "Power" jest!

W dniu 10.07.2022 o 11:42, huudy napisał:

Wyglądają gorzej niż moje 8 letnie zimówki :o ale parchy 

Najwyższa pora na coś świeżego ;)

Obserwuję ostatnio rynek opon i od jakiegoś tygodnia ceny zaczynają się podnosić. Zamówiłem sobie komplet z darmowym zwrotem. Zobaczymy

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G-Punto na ten sezon dostanie nowe zimówki i właśnie dumam, czy czekać - czy brać teraz;
Na jakieś super nowości nie czekam, a prawdopodobnie znowu wpadną Hankook RS2 z racji stosunku cena/jakość;

A co do stanu opon:
cb5dd18823358716.jpg

Zimowy BfGoodrich (Kleber Krisalp HP3), produkcja 41 tydzień 2018r, kupione ze znikomym przebiegiem (max 0.5mm zużycia) jako roczne w 2020r - na przednią oś;
Przechowywane w budynku, użytkowane w ww. Punto (~170KM / ~260-280Nm) przez nas przez 2 sezony (20/21 i 21/22); 185/60/r15
Nie jest źle, zwłaszcza, że dopiero dzisiaj zeszły z auta od listopada 2021 (auto przebywało poza domem, a akurat podkarpackie było jednym z cieplejszych rejonów w PL) :E 
Ale i tak lecą na utylizację, bieżnika z 3.5-4mm zostało max;

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marko125-91 napisał:

Najwyższa pora na coś świeżego ;)

Dobry bieżnik miałem to jeszcze jeździłem, ale na przyszły sezon nowe wlecą ;) słuszna uwaga 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, serwal4 napisał:

Nie jest źle

Przecież wyglądają do dupy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, starałem się dopasować do poziomu oceny stanu opon przez przeciętnego Kierowcę :E 
Ale tak, jak pisałem - idą na utylizację, bo takich opon nie mam zamiaru pchać dalej w świat; 

Graniczny wiek opon w każdym aucie, jakie przewija się w domu, to 5 lat od daty produkcji, chyba że wcześniej dotrą do stanu jak widoczne BF-Goodrich;
Wyjątkiem jest jedna para RS2, która skończyła 6 lat i również idzie "się utylizować".


Kupując auto dlatego mało co zwracam uwagę na stan opon, bo i tak na 99% wlecą nowe;
Wyjątkiem jest C4 G-Picasso, które kupił brat - dostał je na świeżych wielo-sezonowych Nokianach z listopada 2021 (zakup auta kwiecień 2022);
Tak, bacznie się im przyglądamy... choć nie kojarzę teraz kraju produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, serwal4 napisał:

G-Punto na ten sezon dostanie nowe zimówki i właśnie dumam, czy czekać - czy brać teraz;
Na jakieś super nowości nie czekam, a prawdopodobnie znowu wpadną Hankook RS2 z racji stosunku cena/jakość;

Są już nowe Hankook RS3 W462. Też będę musiał kupić nowe zimówki, ale wstrzymam się z zakupem do października. Zazwyczaj było najtaniej, choć obecnie sam nie wiem czego się spodziewać. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Cały czas na tym samym kablu jedziesz? A np. wyciągnięcie i ponowne włożenie kabla nie likwiduje problemu?
    • Jak oni te pasty nakładają? Ręcznie czy maszynowo? Bo jak miałem 970 strixa, to po chyba 4-5 latach od kupna uznałem że wymienię pastę, bardziej z ciekawości jak to się robi, niż ze wzrostu temperatur, jak ściągnąłem chłodzenie, to sobie myślę WTF? Pasta tak walnięta jakby ktoś to po kilku głębszych robił, nie wiem ale połówka rdzenia była bez pasty  może to tak miało być, bo wsumie jeden jedyny raz wymieniałem pastę na gpu.
    • Nie ma czegoś takiego... ta zgoda podobno istniała już kilka razy w ciągu kilku miesięcy, a jednak... Obecnie Partia Republikańska w większości to opłacane przez Putina pionki, mniejszość to ta, która chce pomóc Ukrainie. Do tego masz karierowiczów, którzy zrobią wszystko(Johnson, który bez przyzwolenia Trumpa nie kiwnie palcem). Trump jest najważniejszym politykiem po prawej stronie w USA i to on decyduje o kształcie i kierunkach polityki Partii Republikańskiej. Właśnie z tego powodu rozdzielili te pakiety pomocowe, bo okazało się, że część demokratów nie chciała poprzeć pomocy dla Izraela(morderstwa osób cywilnych w Gazie), a tym samym dla Ukrainy i zrobił się kłopot. Teraz pomoc dla Izraela przejdzie, a pomoc dla Ukrainy zostanie uwalona, jeśli w ogóle zostanie poddana pod głosowanie. Reagan przewraca się w grobie, bo jest totalnie niezrozumiałe czym stała się prawica w USA i czyich interesów broni.
    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...