Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, pszemek233 napisał:

W moim budżecie są 

Wielosezon albo klasy premium albo żaden. Weź to sobie do serca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.11.2021 o 11:25, pszemek233 napisał:

Do "nowego" auta będę kupować wielosezon, mam tylko letnie. Rozmiar będzie 205/55/16. Jazda głównie miasto, czasem droga ekspresowa i krajówka
[...]
Chodzi mi głównie o zachowanie na mokrym oraz śnieg, miałem przelotnie dębice navigator 3 i nie mam pojęcia jak te opony zachowują się na śniegu, wiem tylko że są bardzo pewne na mokrym

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-205-55r16-hankook-kinergy-4s-2-10143729909

Ew. Quadraxer 2 - lepiej na śniegu vs 4S, słabiej na mokrym;
Natomiast 4S na śniegu też sobie poradzi, a z Twojego opisu nie wynika że auto ma latać po bocznych, mniej odśnieżanych drogach;
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, MAR89TUM napisał:

Wielosezon albo klasy premium albo żaden. Weź to sobie do serca. 

Kupiona dębica navigator 3. Za komplet zapłaciłem 925 zł + 90 zł założenie

 

 

Edytowane przez pszemek233

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej
Również mam pytanie odnośnie opon wielosezonowych.

Auto Honda Accord VI Coupe v6
 205/65 R15 lub 205/55 R16 (tu jeszcze się zastanawiam nad felgami) - klasa V, do 240km/h 
zależy mi na oszczędności paliwa, przyzwoitym prowadzeniu oraz akceptowalnej ciszy.

Budżet elastyczny,. 
Czy coś innego porządnego (może tańszego?) niż Michelin Crossultimate+ znajdę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, fliperpl napisał:

Hej
Również mam pytanie odnośnie opon wielosezonowych.

Auto Honda Accord VI Coupe v6
 205/65 R15 lub 205/55 R16 (tu jeszcze się zastanawiam nad felgami) - klasa V, do 240km/h 
zależy mi na oszczędności paliwa, przyzwoitym prowadzeniu oraz akceptowalnej ciszy.

Budżet elastyczny,. 
Czy coś innego porządnego (może tańszego?) niż Michelin Crossultimate+ znajdę? 

chyba wszystkie propozycje już tutaj padły :)

 

ja aktualnie testuję Hankooki 4S2 w rozmiarze jak szukasz i puki co uślizgów nigdzie nie zauważyłem. Napisałbym nawet, że są cichsze od wcześniejszych letnich 8:E

Edytowane przez elkocuro
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.11.2021 o 08:52, elkocuro napisał:

chyba wszystkie propozycje już tutaj padły :)

 

ja aktualnie testuję Hankooki 4S2 w rozmiarze jak szukasz i puki co uślizgów nigdzie nie zauważyłem. Napisałbym nawet, że są cichsze od wcześniejszych letnich 8:E

Póki co to jeszcze warunki, że letnie całkiem spoko dają radę :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Postrach napisał:

Póki co to jeszcze warunki, że letnie całkiem spoko dają radę :D 

od jakiegoś czasu temperatura oscyluje pomiędzy -1 a 7 więc nie jest źle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.11.2021 o 19:15, pszemek233 napisał:

Kupiona dębica navigator 3. Za komplet zapłaciłem 925 zł + 90 zł założenie

 

 

Cześć,

 jak Ci się jeździ na tych dębicach? 
 

szukam czegoś do potwora Corsa D 1.0 w rozmiarze 185/65/15 :D jako alternatywę dla dębicy mam droższe:

Hankook 4s2 - mam je założone na hondę i puki co jestem zadowolony, 

Falken AS210 

Dunlop Sport all season 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, bergercs napisał:

szukam wielosezonu, bo siostra będzie robić ~5000km rocznie, nie ma gdzie przechowywać kół / opon, no i ma dwie lewe ręce ;)

Jeszcze pod uwagę biorę Vredsteina Quatrac i Firestone Multiseason Gen2, niby Vredstein z Hankookiem wypada najlepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, elkocuro napisał:

[...]

Wybrałbym 4S, dobre opinie - Sam zresztą je masz, ~975zł komplet i zapewne posłużą do końca użytkowania Corsy;
Navigator 3 wydaje się sensownym budżetem, ale uparcie nikt tego nie testuje, a jednak brać w ciemno oponę - która już wg. metki na mokrym ma gorszą drogę hamowania - dla okazjonalnego Kierowcy...

PS. Nie uderzam do płci, ale jak dobrze zrozumiałem to Kierująca Corsą nie ma statusu kierowcy zawodowego;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, elkocuro napisał:

Cześć,

 jak Ci się jeździ na tych dębicach? 
 

szukam czegoś do potwora Corsa D 1.0 w rozmiarze 185/65/15 :D jako alternatywę dla dębicy mam droższe:

Hankook 4s2 - mam je założone na hondę i puki co jestem zadowolony, 

Falken AS210 

Dunlop Sport all season 

 

Auto jest pewne przy ruszaniu i hamowaniu, miałem okazję przejechać troszeczkę przez ośnieżony las i też nie było żadnych niespodzianek. Bieżnik mają taki że wgryzają się w śnieg. Gdyby ten model opony byłby dziadostwem to nie byłoby tyle pochlebnych opinii. Ogólnie to mogę polecić, ale jak was stać to kupcie coś droższego np goodyear vector g3 jest to na pewno lepsza wersja tej opony i w testach zawsze jest top3.

 

Tutaj kolega pisał że debica jest słaba na mokrym, jakoś nie zauważyłem żeby auto zachowywało się w jakiś nieprzewidywalny sposób.

Edytowane przez pszemek233

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam test ostrego hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No miałem ostatnio na rondzie i trakcja się nawet nie załączyła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trakcja to ESP jak Ci auto ucieka bokiem.
Ostre hamowanie to do odpalenia ABSu jak Ci pedał hamulca wibruje jak telefon.

Jeśli warunki są trudne a na rondzie nie odpala się ani ABS, ani trakcja przy ostrym hamowaniu, to pewnie dla tego że wyprzedziła Cię babcia z balkonikiem po wewnętrznej i zastawiła drogę bo zobaczyła 5gr na asfalcie? :) 

 

Ja za to ostatnio jak sypało śniegiem to miałem różne przeboje, naciskam na hamulec a auto nie bardzo hamuje i tak na wszystkich bocznych średnio uczęszczanych uliczkach przy dość długich opadach lepkiego śniegu. Na uniwersalnych Quadrex2. Ale w drugim aucie było to samo na Michelinach zimowych. Przed skrzyżowaniami ugnieciony i wyślizgany śnieg sypnięty cienką warstwą świeżego puchu. Dalej od skrzyżowań było znacznie lepiej tam gdzie nie było wszystko wyślizgane, ale to w mieście, gdzie piaskarki, sól i piasek są rzadsze niż najgorsza biegunka i tak od lat jak pamiętam. W sumie to może z 10 ulic było czarnych na tych opadach bo sól tam już wcześniej leżała, a resztę na szczęście na drugi dzień rozpuściła pogoda XD 

Nawet mój 9 letni synek się z tego nabija bo pamięta z przed przeprowadzki poprzednie miasto.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje Fuldy wielosezon 4 mm już miały ciężko jak w okolicach weekendu się zabieliło, ale generalnie już do końca auta muszą dojechać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.12.2021 o 04:15, Minciu napisał:

Trakcja to ESP jak Ci auto ucieka bokiem.
Ostre hamowanie to do odpalenia ABSu jak Ci pedał hamulca wibruje jak telefon.

Jeśli warunki są trudne a na rondzie nie odpala się ani ABS, ani trakcja przy ostrym hamowaniu, to pewnie dla tego że wyprzedziła Cię babcia z balkonikiem po wewnętrznej i zastawiła drogę bo zobaczyła 5gr na asfalcie? :) 

 

Ja za to ostatnio jak sypało śniegiem to miałem różne przeboje, naciskam na hamulec a auto nie bardzo hamuje i tak na wszystkich bocznych średnio uczęszczanych uliczkach przy dość długich opadach lepkiego śniegu. Na uniwersalnych Quadrex2. Ale w drugim aucie było to samo na Michelinach zimowych. Przed skrzyżowaniami ugnieciony i wyślizgany śnieg sypnięty cienką warstwą świeżego puchu. Dalej od skrzyżowań było znacznie lepiej tam gdzie nie było wszystko wyślizgane, ale to w mieście, gdzie piaskarki, sól i piasek są rzadsze niż najgorsza biegunka i tak od lat jak pamiętam. W sumie to może z 10 ulic było czarnych na tych opadach bo sól tam już wcześniej leżała, a resztę na szczęście na drugi dzień rozpuściła pogoda XD 

Nawet mój 9 letni synek się z tego nabija bo pamięta z przed przeprowadzki poprzednie miasto.

 

Nawet najlepsze opony nic nie dadzą jeśli nie dostosujesz prędkości do warunków panujących na drodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, pszemek233 napisał:

 

Nawet najlepsze opony nic nie dadzą jeśli nie dostosujesz prędkości do warunków panujących na drodze

Jasne. Z 20kmph nie dało się zatrzymać bo pod cienką warstwą śniegu była lodowa niespodzianka. 

A na śniegu nawet to z każdej prędkości ostre hamowanie bije ABSem szczególnie na rondzie. Więc nie chrzan, że jakiekolwiek opony przegryzają się do suchego asfaltu i nic ich nie rusza XD Nawet ostre hamowanie na rondzie po białym. 

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2021 o 13:12, bergercs napisał:

Dzisiaj 2 godzinny "szybki przelot" w deszczu - na mokrym niezwykle stabilne. W warunkach typowo zimowych nie miałem ich jeszcze okazji przetestować - żona twierdzi, że jeździ się "normalnie" czyli raczej nie zaskakują negatywnie. Czekam na śnieżyce aby samemu się przekonać.

 

No i aura dała okazję sprawdzić je na ubitym śniegu - jest 5 /5 - pozostało jeszcze trafić na kopny śnieg aby mogły pokazać co potrafią w zaspach. Ale jak wspomniałem jak na razie zasłużyły na 5 gwiazdek, żona od siebie dorzuca 3, więc ocena:

***** ***

 

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Feedback odnośnie Bridgestone Blizzak LM005 po dwóch miesiącach jazdy - kleją na mokrym jeszcze lepiej jak jest 1-2 stopnie niż jak 5-6.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lato będę szukał opon, felgi rozmiar 8j x17 et 38. Jaki rozmiar opon do tych felg by był sensowny? Fabrycznie są 245/45. 

Do tej pory jeździłem na Dunlop Blueresponse ale 205/55/16 na poprzednim samochodzie. Mega zadowolony byłem z nich. Zastanawiam się czy do tego brać też ten model ale w rozmiarze 245/45 czy inny dobrać do tych felg 17. Może 225/50 byłyby lepszym wyborem (wyższy profilu).

Edytowane przez larry.bigl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest 2mm różnicy ;)

Larry wierz że 45/50/65 to nie jest wysokość nominalna tylko procent szerokość opony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, ale nadal to 2mm. Obecne 245/45 wydają mi się za niskie a max co mozna na te felgę włożyć to właśnie 225/50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście uważam że to żadna różnica i bym to olał. Mocniej napomujesz i je odzyskasz. Albo zamień koło zapasowe na zestaw i nie tankuj do pełna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...