Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, elkocuro napisał:

Wg mnie jeżeli auto będzie jeździć wokół komina to warto zainwestować w dobre wielosezonowe :D u siebie w taki sposób pozbyłem się letnich + zimowych, które w sumie i tak zaraz bym musiał kupować nowe... 

Micheliny, Hankooki, Goodyeary - na te bym patrzył... chociaż siostra drugą zimę teraz będzie jeździć na dębicach navigatorach 3 i zobaczymy jak pójdzie :) 

Jezu no, Dębica to taki dobry przeciętniak jest. Do zwykłych zastosowań nie ma sensu przepłacać ponad 200zł na sztuce za Micheliny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zależy od rozmiaru, u mnie chyba nawet wyszloby w obu autach 800-1200zl vs 2200-2700 za komplety 17" i 18"

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kogoś zainteresuje, zamówiłem na "testy" opony Goodride All Seasons Elite Z-401 205/50R17

https://allegro.pl/oferta/1x-opona-caloroczna-205-50r17-goodride-z-401-93v-11436734633

 

Dam znać jak się spiszą z czasem. Mam nadzieję, że to nie będzie taka wtopa jak kiedyś z Imperial Eco Sport 2 syf total plastik fantastik już po roku jazdy ;) 

 

Myślałem nad Dębica Navigator 3, ale dostępne rozmiary 17" jakoś mi nie leżą, bo 225/45R17 i Citroen C4 1.6HDi pasują do siebie jak pięść do oka ;) 

https://opomarket.pl/a3,goodride-z401-rzeczywista-opinia-o-calorocznych-oponach.html

 

 

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy wokół komina się sprawdzą, martwi mnie tylko ich głośność: wzór bieżnika i 73dBa na metce nie sugerują komfortu :( 

Znajomy E39 dostał na świeżych wielo-sezonach Imperial czy coś z tej półki Chińczyków.
Zmęczone 2.8 192km gubiło trakcję na tych oponach dość... sprawnie :E 

Brat wygrał i przegrał jednocześnie, kupił C4 Grand Picasso ~3msc temu, na zakładanych w grudniu 2021 przez poprzednika, nówkach... Nokian'ach wielosezonowych;
Opony praktycznie nowe (zrobiły może 3tys. km od założenia), ale nowe Nokiany (produkcji RU zwłaszcza) lubią się 'sypać'.
Póki co z samych opon jest zadowolony, na wakacje nad pl morze w upały się sprawdziły. Jeździć, obserwować...

Ja po dłuższym użytkowaniu Hankook 4S wielosezonowych:
Nie jest źle, czasem na mokrym przy ruszaniu szukają trakcji + próba pokonania ronda na 2. biegu przy ~45km/h (+22-24'C na dworze, ~6:30 rano) kończy się extra efektami dźwiękowymi, ale auto jest dalej stabilne.
Natomiast - jeśli wierzyć danym katalogowym + moja masa + paliwo -> to Accord VI waży siakieś ~1.6 tony (1405KG auto wg. katalogu);
A same opony to 185/65/r15 (katalog 195/60/r15); 
Także masa i wąska opona robią swoje, a sam acc stoi na seryjnym zawieszeniu (czyt. koza).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośniej niż z Quadrex2 i tak nie będzie XD

Żywotnośc Quadrex2 jak już ostatnio wspominałem i tak daleka jest od deklarowanej w gwarancji opony. Niby można reklamować i patrzeć co odpisza o parceniu tak szybko opony, ale to kłopot bo na czas reklamacji na samych felgach jeździć się nie da ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

196zl wymiana opon na alu 17" z wentylami.. i jak tu nie kupić uniwersalnych?

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Minciu napisał:

196zl wymiana opon na alu 17" z wentylami.. i jak tu nie kupić uniwersalnych?

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

Ja zakładałem wielosezon w tamtym roku na alufelgach to 90 zł rozmiar 16 miasto 300k,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Minciu napisał:

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

No drogo. Kwestia jeszcze czy cena jest warta usługi, czy po prostu zdzierają. Mam na myśli porządne wyważenie, a nie nawalenie odważników z każdej strony, czy też oczyszczenie piasty przed montażem. Mój wulkanizator w Polsce tanio też nie miał, ale zawsze robił starannie. Raz pojechałem do innego, to po 15km prawie koło odpadło. 3 śruby już odkręcone, dwie luźne. Nie chciało się piasty przeczyścić

Teraz za Odrą podnieśli mi tak stawki, że wymiana (montaż opon) z magazynowaniem = jedna opona całoroczna (premium). Przy 6-7kkm rocznie wybór był prosty 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja 3 lata temu płaciłem okolice 100zl za 18". 2 lata temu 150zl za 17". Dzisiaj prawie 200zl za 17".

Wszystko z normalnym wyważaniem i nowymi wentylami bez azotu.

Kiedyś strzelił mi wentylek na skrzyżowaniu. Od tamtego czasu jak zdejmuje kapcie to zawsze z wentylami. 

A pamiętam jeszcze ceny po 50-60zl za komplet. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten rozmiar, ale dość niedawno (marzec br.) za montaż 4x opony na 15" stali (+ nowe wentyle), wyważenie i montaż na aucie zapłaciłem 140zł;
Usługa wykonana na wsi, żadne (duże) miasto;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zawsze za stalówki mniej brali... ceny masakra.. Uzywane opony to wogóle pomyłka dzisiaj XD Na sezon dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz było 120 za 19", rok temu ciut taniej.

Miałem brać Pilot Sport 4S ale w testach świetnie wyszły nowe ContiSportContact 7 i skusiłem się. Ostatnio byłem na południu w górach to po krętych drogach pięknie kleją :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie cen, to dzisiaj spojrzałem na rachunek z lutego 2016, kiedy to 4x 185/65/r15 Hankook RS2 zimowy wyszedł 665zł nowy z wysyłką;
Teraz RS3 (RS2 niewiele taniej w tym rozmiarze) to ~1000-1100zł za komplet :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to sie wkopałem z oponami 17". Kupiłem alusy ori citroena bo były gdzieś blisko zamiast stalaków 16". Mogłem wpierw sprawdzić ceny opon bo one bardziej jak 18" stoją a nie jak 16tki :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Minciu napisał:

Ja to sie wkopałem z oponami 17". Kupiłem alusy ori citroena bo były gdzieś blisko zamiast stalaków 16". Mogłem wpierw sprawdzić ceny opon bo one bardziej jak 18" stoją a nie jak 16tki :D

 

Bez przesady, za 8 stów kupisz komplet rozsądnych 17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w popularnym 225/45/r17;

205/50/r17 czy 205/45/r17 to już inna bajka :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam 5 procentami nie przejmuje. W Civicu mam 5procent więcej od zawsze. 3 nowe kompletu tak kupiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grande punto od 205/45/r17 wychodzi taniej 215/45/r17;
Ale fabrycznie felga ma tylko 6" szerokości, więc nawet ten 1cm w różnicy już nie chciałem kombinować.

225/45/r17 wyglądałyby już dość dziwnie w tym aucie :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka, wygląda na to, że na letnich nie dojadę sezonu. Zastanawiam się co brać w rozmiarze 245/45/17. Myślałem o Uniroyal Rainsport 5, Hankook Ventus V12 evo2 K120, Fulda Sport Control i Dunlop Sport Max RT. 

Rocznie robię 8-10k km. Nie widzę sensu dopłacać do lepszych niż wyżej wymienionych robiąc taki przebieg rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja o dziwo jestem przeciwnikiem hankookow.

Jak się trochę zużyją to na deszczu jest tragedia. Miałem jeden komplet letnich i jeden zimowych i na obu to samo. Na wodzie jechałem jak na łyżwach. Do niedawna myślałem że to tylko odczucia moje i zony. Ale kumpel w pracy mowi to samo.

O dziwo mam 3 komplet toyo [które w rankingach wypadają średnio/słabo] ale one caly czas dla mnie jeżdżą tak samo. I to że mam 3 komplet to nie przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tej całej listy która wymieniłem jakoś najbarwniejszych mnie przekonują Uniroyal, Fuldy i Dunlopy. Uniroyal ma teść w minimalnie mniejszym rozmiarze (225/50/17) i fajnie na nich się jeździ, chociaż moim zdaniem najcichsze nie są (ale też nie głośne). Dunlopy (Blueresponse zamiast Sport Max) miałem poprzednio i byłem z nich bardzo zadowolony. Fuldy jakoś tak mnie same sobą przekonują, jedyne co martwi to że jako jedyne mają klasę B przyczepności na mokrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuldy mamy (mieliśmy? :E) na GP i dawały radę;
Przede wszystkim były ciche i komfortowe.

Tak czy siak, z modeli, które podałeś każda będzie ok;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda będzie okej a człowiek i tak martwi się, czy wybór jest optymalny :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się przymierzam do opon zimowych do Accorda 225/50/17 i albo pójdę w Toyo albo klebery hp3.  Znajomy jak się dowiedziałem że zamierzam wydać 2k na opony to nowi że powalony jestem. on ma sprawdzone zetexy i zawsze to kupuje..

A wyobraźcie, że on się że mnie śmieje że LPG to barbarzyństwo i on swojego 1.6 w audi nie będzie truł gazem, mówi że jak nie stać to się nie powinno jeździć ;E

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...