Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Minciu napisał:

POKAŻ MI GDZIE WSZĘDZIE PISZĄ, ŻE MOŻESZ JEŹDZIĆ NA OPONIE KILKUNASTO LETNIEJ, STARTEJ DO ZERA AUTEM BEZ USTAWIONEJ GEOMETRII. A jak jesteś jeszcze tego świadom i umyślnie od miesięcy a może i lat jeździsz takim złomem, to powinni Ci zabrać prawko nie tylko dowód. Na kursie miałbyś okazję od nowa zapoznać się z podstawami przepisów drogowych.

https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/opony/nierowne-zuzycie-bieznika-opony-przyczyny-i-skutki

No dobra, może nie wszędzie i generalizuję, ale mi to wygląda na ząbkowaną oponę właśnie.
A jak piszą w podanym artykule - nie dyskwalifikuje to opony z użytku.
A geometeria jest już od dawna ustawiona jak należy :)
 

Opony pójdą na wieś do przykrycia plandeki, zarówno letnie jak i zimowe.
Do tego się nadają idealnie :E
A ja już mam komplet upatrzony nowiutkich opon, produkcja 2022 :E 

Używanych nie chcę, bo będą mieć tyle samo lat, a może nawet więcej :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

wyząbkowanie bieżnika ;) eh... 

To schodki na bieżniku. W sumie nie wiem jak do tego nawet nieraz dochodzi, ale opona staje się wtedy głośna jak Quadrex 2 :D 

 

Ty po prostu nie masz bieżnika na części opony. Czytaj jest poniżej dopuszczalnego minimum, które obejmuje cały przekrój opony. Starcie opony poniżej 1.6mm w najbardziej zużytym miejscu = śmieć. I pomiar dokonuje się właśnie w takich punktach. Dla tego nie lubię allegro z używkami, gdzie sprzedający szuka sobie gdzieś na samym środku opony najgłębszej wartości dla miernika :) 

 

W skrócie, nigdzie nie piszą że zstarta opona na zero nadaje się do jazdy, tylko Ty sobie jakieś teorie dorabiasz, że to nie starcie a może ząbki, a może jednak może ? :-D 

 

Zbieżność ustaw zanim kapcie zmienisz.

 

Wówczas też gołym okiem możemy dostrzec wyząbkowane opony. Objawy to charakterystyczny wygląd ogumienia – krawędź spływu jest bardziej wytarta od znajdującej się tuż przed nią krawędzi natarcia. Patrząc z boku ma się wrażenie, że opona przypomina tarczę piły z ząbkami. 

zabkowanie-opon-1-016079.webp

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, elkocuro napisał:

Wg mnie jeżeli auto będzie jeździć wokół komina to warto zainwestować w dobre wielosezonowe :D u siebie w taki sposób pozbyłem się letnich + zimowych, które w sumie i tak zaraz bym musiał kupować nowe... 

Micheliny, Hankooki, Goodyeary - na te bym patrzył... chociaż siostra drugą zimę teraz będzie jeździć na dębicach navigatorach 3 i zobaczymy jak pójdzie :) 

Jezu no, Dębica to taki dobry przeciętniak jest. Do zwykłych zastosowań nie ma sensu przepłacać ponad 200zł na sztuce za Micheliny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

to zależy od rozmiaru, u mnie chyba nawet wyszloby w obu autach 800-1200zl vs 2200-2700 za komplety 17" i 18"

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Może kogoś zainteresuje, zamówiłem na "testy" opony Goodride All Seasons Elite Z-401 205/50R17

https://allegro.pl/oferta/1x-opona-caloroczna-205-50r17-goodride-z-401-93v-11436734633

 

Dam znać jak się spiszą z czasem. Mam nadzieję, że to nie będzie taka wtopa jak kiedyś z Imperial Eco Sport 2 syf total plastik fantastik już po roku jazdy ;) 

 

Myślałem nad Dębica Navigator 3, ale dostępne rozmiary 17" jakoś mi nie leżą, bo 225/45R17 i Citroen C4 1.6HDi pasują do siebie jak pięść do oka ;) 

https://opomarket.pl/a3,goodride-z401-rzeczywista-opinia-o-calorocznych-oponach.html

 

 

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy wokół komina się sprawdzą, martwi mnie tylko ich głośność: wzór bieżnika i 73dBa na metce nie sugerują komfortu :( 

Znajomy E39 dostał na świeżych wielo-sezonach Imperial czy coś z tej półki Chińczyków.
Zmęczone 2.8 192km gubiło trakcję na tych oponach dość... sprawnie :E 

Brat wygrał i przegrał jednocześnie, kupił C4 Grand Picasso ~3msc temu, na zakładanych w grudniu 2021 przez poprzednika, nówkach... Nokian'ach wielosezonowych;
Opony praktycznie nowe (zrobiły może 3tys. km od założenia), ale nowe Nokiany (produkcji RU zwłaszcza) lubią się 'sypać'.
Póki co z samych opon jest zadowolony, na wakacje nad pl morze w upały się sprawdziły. Jeździć, obserwować...

Ja po dłuższym użytkowaniu Hankook 4S wielosezonowych:
Nie jest źle, czasem na mokrym przy ruszaniu szukają trakcji + próba pokonania ronda na 2. biegu przy ~45km/h (+22-24'C na dworze, ~6:30 rano) kończy się extra efektami dźwiękowymi, ale auto jest dalej stabilne.
Natomiast - jeśli wierzyć danym katalogowym + moja masa + paliwo -> to Accord VI waży siakieś ~1.6 tony (1405KG auto wg. katalogu);
A same opony to 185/65/r15 (katalog 195/60/r15); 
Także masa i wąska opona robią swoje, a sam acc stoi na seryjnym zawieszeniu (czyt. koza).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośniej niż z Quadrex2 i tak nie będzie XD

Żywotnośc Quadrex2 jak już ostatnio wspominałem i tak daleka jest od deklarowanej w gwarancji opony. Niby można reklamować i patrzeć co odpisza o parceniu tak szybko opony, ale to kłopot bo na czas reklamacji na samych felgach jeździć się nie da ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

196zl wymiana opon na alu 17" z wentylami.. i jak tu nie kupić uniwersalnych?

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Minciu napisał:

196zl wymiana opon na alu 17" z wentylami.. i jak tu nie kupić uniwersalnych?

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

Ja zakładałem wielosezon w tamtym roku na alufelgach to 90 zł rozmiar 16 miasto 300k,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Minciu napisał:

Ile u was wołają? Kosmos jakiś w miasteczku 40tys ludzi.

No drogo. Kwestia jeszcze czy cena jest warta usługi, czy po prostu zdzierają. Mam na myśli porządne wyważenie, a nie nawalenie odważników z każdej strony, czy też oczyszczenie piasty przed montażem. Mój wulkanizator w Polsce tanio też nie miał, ale zawsze robił starannie. Raz pojechałem do innego, to po 15km prawie koło odpadło. 3 śruby już odkręcone, dwie luźne. Nie chciało się piasty przeczyścić

Teraz za Odrą podnieśli mi tak stawki, że wymiana (montaż opon) z magazynowaniem = jedna opona całoroczna (premium). Przy 6-7kkm rocznie wybór był prosty 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja 3 lata temu płaciłem okolice 100zl za 18". 2 lata temu 150zl za 17". Dzisiaj prawie 200zl za 17".

Wszystko z normalnym wyważaniem i nowymi wentylami bez azotu.

Kiedyś strzelił mi wentylek na skrzyżowaniu. Od tamtego czasu jak zdejmuje kapcie to zawsze z wentylami. 

A pamiętam jeszcze ceny po 50-60zl za komplet. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten rozmiar, ale dość niedawno (marzec br.) za montaż 4x opony na 15" stali (+ nowe wentyle), wyważenie i montaż na aucie zapłaciłem 140zł;
Usługa wykonana na wsi, żadne (duże) miasto;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zawsze za stalówki mniej brali... ceny masakra.. Uzywane opony to wogóle pomyłka dzisiaj XD Na sezon dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz było 120 za 19", rok temu ciut taniej.

Miałem brać Pilot Sport 4S ale w testach świetnie wyszły nowe ContiSportContact 7 i skusiłem się. Ostatnio byłem na południu w górach to po krętych drogach pięknie kleją :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie cen, to dzisiaj spojrzałem na rachunek z lutego 2016, kiedy to 4x 185/65/r15 Hankook RS2 zimowy wyszedł 665zł nowy z wysyłką;
Teraz RS3 (RS2 niewiele taniej w tym rozmiarze) to ~1000-1100zł za komplet :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to sie wkopałem z oponami 17". Kupiłem alusy ori citroena bo były gdzieś blisko zamiast stalaków 16". Mogłem wpierw sprawdzić ceny opon bo one bardziej jak 18" stoją a nie jak 16tki :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Minciu napisał:

Ja to sie wkopałem z oponami 17". Kupiłem alusy ori citroena bo były gdzieś blisko zamiast stalaków 16". Mogłem wpierw sprawdzić ceny opon bo one bardziej jak 18" stoją a nie jak 16tki :D

 

Bez przesady, za 8 stów kupisz komplet rozsądnych 17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w popularnym 225/45/r17;

205/50/r17 czy 205/45/r17 to już inna bajka :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się tam 5 procentami nie przejmuje. W Civicu mam 5procent więcej od zawsze. 3 nowe kompletu tak kupiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grande punto od 205/45/r17 wychodzi taniej 215/45/r17;
Ale fabrycznie felga ma tylko 6" szerokości, więc nawet ten 1cm w różnicy już nie chciałem kombinować.

225/45/r17 wyglądałyby już dość dziwnie w tym aucie :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka, wygląda na to, że na letnich nie dojadę sezonu. Zastanawiam się co brać w rozmiarze 245/45/17. Myślałem o Uniroyal Rainsport 5, Hankook Ventus V12 evo2 K120, Fulda Sport Control i Dunlop Sport Max RT. 

Rocznie robię 8-10k km. Nie widzę sensu dopłacać do lepszych niż wyżej wymienionych robiąc taki przebieg rocznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja o dziwo jestem przeciwnikiem hankookow.

Jak się trochę zużyją to na deszczu jest tragedia. Miałem jeden komplet letnich i jeden zimowych i na obu to samo. Na wodzie jechałem jak na łyżwach. Do niedawna myślałem że to tylko odczucia moje i zony. Ale kumpel w pracy mowi to samo.

O dziwo mam 3 komplet toyo [które w rankingach wypadają średnio/słabo] ale one caly czas dla mnie jeżdżą tak samo. I to że mam 3 komplet to nie przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tej całej listy która wymieniłem jakoś najbarwniejszych mnie przekonują Uniroyal, Fuldy i Dunlopy. Uniroyal ma teść w minimalnie mniejszym rozmiarze (225/50/17) i fajnie na nich się jeździ, chociaż moim zdaniem najcichsze nie są (ale też nie głośne). Dunlopy (Blueresponse zamiast Sport Max) miałem poprzednio i byłem z nich bardzo zadowolony. Fuldy jakoś tak mnie same sobą przekonują, jedyne co martwi to że jako jedyne mają klasę B przyczepności na mokrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuldy mamy (mieliśmy? :E) na GP i dawały radę;
Przede wszystkim były ciche i komfortowe.

Tak czy siak, z modeli, które podałeś każda będzie ok;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Tu masz średnią wydajność w grach: https://ithardware.pl/testyirecenzje/amd_ryzen_7_5800x3d_test_recenzja_opinia-21933-8.html Zmiana na 10700K to +19%, 10700K OC +25%. Zależy, czy Ci brakuje fps albo czy chcesz mieć zapas. 11700K byłby wydajniejszy, ale na Z590. 11 gen + Z490 to odejmij kilka procent ze względu na wolniej działające pamięci. Tyle że testy CPU są w miejscach, gdzie karta graficzna ma zapas fps.
    • Wiesz o tym że te 80% poparcia Rosjan dla wojny to dane uzyskane bezpośrednio z rosyjskiej tuby propagandowej czytaj telewizji, dalej powielane a Ty w to wierzysz i na tym opierasz swój argument. Pogratulować.     
    • Okej wpadły mi w oko jeszcze następujące zestawy - który z nich byłby najbardziej opłacalny ? 1) 3 399 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI DDR4 Zasilacz: NZXT C850 850W 80 Plus Gold Pamięć RAM: Pamięć Gigabyte AORUS RGB, DDR4, 16 GB, 3333MHz, CL18 DYSK SSD: Dysk SSD Samsung 980 500 GB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe CHŁODZENIE WODNE: Chłodzenie wodne Deepcool Gammaxx L360 A-RGB + PODSTAWKA LGA 1700 Obudowa: Obudowa Nzxt H710 - red - black Przedłużki do kabli: (czerwone akcenty): CableMod w 100% bezpieczne. Grafika: brak 2) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K (2 kwietnia 2022) + pasta Thermal Grizzly Kryonaut Płyta główna: ASUS PRIME Z690-P DDR4 (28 luty 2022) Zasilacz: Chieftronic PowerUP 750W 80 Plus Gold (29 kwietnia 2022) Pamięć RAM: Patriot 16GB (2x8GB) 4000MHz CL16 Viper Steel (29 kwietnia 2022) DYSK SSD: Samsung 1TB M.2 PCIe NVMe 980 (31 maja 2022) CHŁODZENIE WODNE: Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB White 2x120mm (31 maja 2022) Obudowa: be quiet! Pure Base 500 Window White (7 czerwca 2022) Grafika: brak Windows 10 3) 4 750 zł Procesor: Intel Core i5-12400F Płyta główna: MSI PRO B660M-A DDR4 Zasilacz: SilentiumPC Vero M3 700W 80 Plus Bronze Pamięć RAM: Kingston FURY 16GB (2x8GB) 3600MHZ CL16 Renegade RGB DYSK SSD: Kingston 1TB M.2 PCle NVMe KC2500 CHŁODZENIE: SilentiumPC Fortis 5 ARGB 140mm Obudowa: SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB Grafika: KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 1-ClickOC LHR 8GB GDDR6 4) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K Płyta główna: Asus ROG STRIX B660I Gaming Wifi. Format ITX, Zasilacz: Supremo fm2 650W 80+Gold Pamięć RAM: Crucial 16GB DDR5 4800MHZ DYSK SSD: Samsung 980 PRO 2TB GEN4. 7000/5000MB/S CHŁODZENIE: Noctua Nh-U12A Chromax Black Obudowa: Fractal TORRENT NANO Grafika: brak   5) 5 300 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: Gigabyte B660M DS3H DDR4 Zasilacz: Aerocool LUX 550W 80+ Bronze Pamięć RAM: 32GB (4x8gb, 3200MHz) DYSK SSD: 512gb pci 3gen nvme CHŁODZENIE WODNE: MSI MAG CORELIQUID 240R Obudowa: Sharkoon slider Cube Case RGB Win 11 pro Grafika: brak   6) 6 000 zł Procesor: Intel Core i7-12700 08.07.2022 (3lata GW od Daty zakupu) Płyta główna: Gigabyte B660 GAMING X DDR4 08.08.2022 xkom (3 lata GW od Daty zakupu) Zasilacz: Corsair RM650x 650W 80 Plus Gold 01.08.2022 Xkom (5 lata GW od Daty zakupu) Pamięć RAM: DDR4 ADATA16GB(2x8GB) 3600MHzCL18 XPGSpectrixD60GRGB Xkom 20.08.2021 (Dożywotnia GW) DYSK SSD: brak CHŁODZENIE: Be quiet Dark rock 4  Obudowa: Krux Anta 03.08.2022 Morele (2 lata GW od Daty zakupu) Grafika:  Gigabyte GeForce RTX 3060ti Gaming OC 3xFan Morele 2021.12.07 (3 lata GW od Daty zakupu) Wiatraki:  Corsair LL140 RGB LED Static PWM 4x140mm   7) 6 999 zł Procesor: Intel Core i7-12700 Płyta główna: Asrock B660M-HDV Zasilacz: Be Quiet 700w pure power 11 cm 80+ gold modułowy Pamięć RAM: 2x 16GB (łącznie 32GB) Panther Rage 3000mhz DYSK SSD: 500 GB DYSK M2:  500 GB CHŁODZENIE: fera5 Obudowa: silentium pc (po wymontowaniu 4 domyślnych wentylatorów i wstawieniu fluktusów) Grafika:  Gainward GeForce RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Windows 10
    • Jeżeli ktoś rozważa sprzedaż swojego PC z i5 12600 lub i7 12700 to jestem chętny, dysponuję budżetem około 5 tyś zł. Potrzebuję zestawu do płynnego  grania w CP 2077 w 60 FPS w rozdzielczości WQHD.
    • Jak czytałem to poborowi trafiają od razu na front. Rosjanie są zdesperowani. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...