Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Petru, wraz ze spadkiem temperatury spada też ciśnienie. Dlatego też nabijając rozgrzana oponę (np w trasie) dobijasz 0,2 więcej niż nominalnie. Podobnie tutaj Tobie zrobili, dobili wyższe ciśnienie ze względu na niskie temperatury na zewnątrz. Chociaż moim zdaniem przesadzili bo dobija się zimą o ok 0,2 zamiast 0,4-0,7. 

Na rozgrzanej oponie pokaże Ci manometr inne cisnienie niż na zimnej. 

Edytowane przez larry.bigl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Petru23 napisał:

Panowie, mam zagadkę. Na wlepce w którymś aucie (max albo alhambra) widziałem wskazanie ciśnienia w oponach dla opon letnich i zimowych. W kudze mam tylko dla jednego fabrycznego rozmiaru 18".

Zimowe nabić tak jak letnie? Władowali mi po 2,7-2,8 bar, gdzie powinienem mieć w letnich 2,4 przód i 2,1 tyl. Spuściłem do fabrycznych wartości bo jeździło się jak wozem drabiniastym, ale qrcze się zastanawiam dlaczego aż tyle wbili 

 

Dla 18" nabiłeś 2.1 bara?

U mnie w foce jest chyba ta.:

Rozmiar, przód min,tul min, przód max tył max. W zależności ile wegla w bagażniku 

195/65R15 2.4 2.3 2.6 3

205/50R17 2.5 2.3 2.7 3

205/55R16 2.4 2.3 2.6 3

225/40R18 2.5 2.3 2.7 3

 Ta stronka tak podaje i chyba prawdę mówi:

https://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/tabela-cisnien/dla-ford/focus/1%2c8/85

 

Sprawdź swojego. Albo wlepki z podziałem szukaj.

 

Przeważnie niski profil to 2.5 około się buja. W tych co mi się trafiały. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Minciu napisał:

Dla 18" nabiłeś 2.1 bara?

U mnie w foce jest chyba ta.:

Rozmiar, przód min,tul min, przód max tył max. W zależności ile wegla w bagażniku 

195/65R15 2.4 2.3 2.6 3

205/50R17 2.5 2.3 2.7 3

205/55R16 2.4 2.3 2.6 3

225/40R18 2.5 2.3 2.7 3

 Ta stronka tak podaje i chyba prawdę mówi:

https://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/tabela-cisnien/dla-ford/focus/1%2c8/85

 

Sprawdź swojego. Albo wlepki z podziałem szukaj.

 

Przeważnie niski profil to 2.5 około się buja. W tych co mi się trafiały. 

xhmJC75.jpg

Parametry opony zimowej mam tożsame z letnia. 225/60/18

Pod linkiem nie ma Kugi mk3. Tylko mk2. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nie dość że zależnie od obciążenia i średnicy to jeszcze od prędkości, do 160 2.2, powyżej 2.5 :E

Edytowane przez katystopej
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy na początku roku kupił dla żony Xceeda, mega zadowoleni, więc teraz kupił teraz Sportage — jazda próbna od 100km/h tył prawa strona coś trzepie. ASO przekłada koła na zimowe — jeszcze gorzej. Szukajcie przyczyny, dajcie znać, jak rozwiążecie problem. Zajęło im tydzień — na czas transportu w kołach walone jest 3,5 atmosfery, aby zniwelować ryzyko uszkodzeń czy też z  jakichś innych powodów — po przywiezieniu do salonu nie ładuje się odpowiedniego ciśnienia, mało tego — po przekładce kół jak u kumpla nabili także 3,5 "bo tak było"  (bo po co sprawdzać ile powinno być według instrukcji/serwisówki/tabeli na słupku).

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Petru23 napisał:

xhmJC75.jpg

Parametry opony zimowej mam tożsame z letnia. 225/60/18

Pod linkiem nie ma Kugi mk3. Tylko mk2. 

Przód 2.4 tył 2.1do 3.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2022 o 16:04, Minciu napisał:

Przód 2.4 tył 2.1do 3.0

To ja też wyczytałem, ale chodzi o coś troszkę innego. 

Do tej pory miałem w aucie rozróżnienie na letnie i zimowe z różna wartością ciśnienia. Tu tęgi nie ma, stąd pytanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie już dawno nie było w domu auta z takim rozróżnieniem.

Na przód daje się więcej jak silnik ciężki. Na tył mniej jak tam mamy pusto. 

Na autostrady do dużych prędkości się podbija. 

Na niski profil opon też się podbija.

Ale na zimę inaczej? Ja to leniwy jestem i daje przód tył tyle samo. Zawsze minimalnie więcej niż polecają. Zalecenia a bym pompował, jakbym co miesiąc na stację wbijał z kontrolą. Ostatnio jak wjechałem, to mi jedna opona trzymała 1.7b.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też podbijam lekko ponad zalecenie producenta, chyba że to letnia z niskim profilem to leci 2.5 - 2.6bara.
W zimę dodatkowo częściej kontroluję ciśnienie, jw. ostatnio podjechałem na stację a z tyłu 1.8 zamiast 2.1, przód 1.9 zamiast 2.2;
Dobite przód / tył 2.3 / 2.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie opona się rozgrzeje, to sama podbija o 0,1-0,2 bara. Za bardzo przeżywacie. Trzymać się zaleceń, jak za miękko na zakrętach to lekko podbić, jak tył podskakuje, to opuścić. Tyle

U mnie Nissan w stosunku do przedlifta obniżył zalecane ciśnienie o 0,3bara na obu osiach. Pewnie, by było bardziej komfortowo (miękko)

Edytowane przez marko125-91
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się po mieście turlam, to na rozgrzewkę opon nie liczę. 

Byle nie za dużo bo środek opony wyłysieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czy ktoś tutaj z szanownych forumowiczów miał do czynienia z oponami wielosezonowymi? Chodzi mi po głowie taki komplet do subaru forestera sg ale nigdy takich opon nie miałem i obawiam się piszczenia latem przy dynamicznej jeździe. Z tego co wyczytałem aktualnie najlepsze wielosezonówki robi goodyear, rozmiar to standardowe dla forestera 215/60/16 ale to raczej wielkiego znaczenia nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Latem mogą szumieć. Albo bzyczec na lamelkach. Szczególnie jak pada lub/i jak jest mega gorąco. Radyjko spokojnie to zagłuszy.

Piszczenie w zakrętach na dobrej zbieżności? Na rondzie zapiszcza pewnie szybciej niż letnie, ale to będzie jazda daleka od spokojnej. Nawet jakbyś miał worek ziemniaków zamiast pasażerów, to wszystkie tylko poobijasz.

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielosezon podobno sprawdza się tylko na krótkich trasach, w mieście (w koło komina) ;) W przeciwnym razie co dwa lata wymiana na nowe :( Więc chyba lepiej mieć dwa komplety ;) Taniej wychodzi ;) Podobno 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taniej wychodzi jak masz felgi na zmianę i samozapal do przekładek co pół roku. No i przebiegi ze 20k rocznie. Bo jak robisz jak ja z 5k i masz jeden komplet felg, to pozdro. 10lat letnie i 10lat zimowe dla mnie i z 5.000zl za przekładki x2 auta i jeszcze składowanie złomu.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.12.2022 o 01:15, Minciu napisał:

Taniej wychodzi jak masz felgi na zmianę i samozapal do przekładek co pół roku. No i przebiegi ze 20k rocznie. Bo jak robisz jak ja z 5k i masz jeden komplet felg, to pozdro. 10lat letnie i 10lat zimowe dla mnie i z 5.000zl za przekładki x2 auta i jeszcze składowanie złomu.. 

Zimówki i letnie mam na felgach, a zmiana kół to sama przyjemność dla mnie ;) Składować też mam gdzie ;)  No w Twoim wypadku, to faktycznie, nie za ciekawie :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.12.2022 o 18:57, Minciu napisał:

Latem mogą szumieć. Albo bzyczec na lamelkach. Szczególnie jak pada lub/i jak jest mega gorąco. Radyjko spokojnie to zagłuszy.

Piszczenie w zakrętach na dobrej zbieżności? Na rondzie zapiszcza pewnie szybciej niż letnie, ale to będzie jazda daleka od spokojnej. Nawet jakbyś miał worek ziemniaków zamiast pasażerów, to wszystkie tylko poobijasz.

Opinie internetowe są podzielone, z Twojej wypowiedzi wnioskuję że powinno być dobrze. Pojeździmy i zobaczymy jutro zakładam vector 4season, w najgorszym wypadku sprzedam i wymienię na 2 komplety. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już dwa auta mam na wielosezonie. Rodzice też poszli na wielosezon. Życie dużo prostsze ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I akurat warun na testy wielosezonowych zrobił się zacny, więc jutro zdam relację :E 
(Mieszkam na wsi, więc mikro-ruch aut na drodze + 0 sypania / odśnieżania + podjazd pod lekkie wzniesienie);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.12.2022 o 22:35, serwal4 napisał:

I akurat warun na testy wielosezonowych zrobił się zacny, więc jutro zdam relację :E 
(Mieszkam na wsi, więc mikro-ruch aut na drodze + 0 sypania / odśnieżania + podjazd pod lekkie wzniesienie);

I jak tam wrażenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na lodzie słabo. Na czarnym jest lepiej XD kolce by się pewnie przydały.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, maras2574 napisał:

I jak tam wrażenia ?

Dzisiaj dodatkowo miałem trasę do Brzegu (~130 km w jedną stronę) o ~4:30 rano - zawoziłem koła zimowe bo Punto odbierane było na letnich :E 
Żadnych problemów, sytuacji awaryjnych itd. 
Jasne vs zimówka na Punto (Kleber HP3 / BfGoodrich) na bocznej prześlizganej drodze trakcja słabsza;

Ale póki co jest całkiem ok, choć jestem świadomy że w razie awaryjnego hamowania te dodatkowe metry (vs solidna zimówka) mogą być znaczące...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojego wielosezonu jestem bardzo zadowolony. Ale śnieg zobaczyłem dziś dopiero popołudniu trochę [w Toruniu jakąś anomalia bo tutaj nie pada snieg prawie]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gang napisał:

Ja ze swojego wielosezonu jestem bardzo zadowolony. Ale śnieg zobaczyłem dziś dopiero popołudniu trochę [w Toruniu jakąś anomalia bo tutaj nie pada snieg prawie]

ja u siebie drugą zimę jeżdżę na całorocznych i jeszcze dają radę. Łącznie przejechałem 8k km w 4 sezony, całość głównie wokół komina w różnych warunkach... Przy lekkiej ośce łatwo stracić trakcję, ale mimo wszystko auto jest przewidywalne. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...