Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Co do wielosezonówki to mam od niedawna Michelin Crossclimate 2 i w porównaniu z autem testowym na letnich jakoś nie zauważyłem, żeby były głośniejsze. Tyle, że auto jest dosyć dobrze wyciszone. Na suchym jest ok, na mokrym jeszcze nie wiem. Continental Allseasoncontact wypadały troszkę gorzej na deszczu od letnich Goodyear, ale nie było przepaści. 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Everyman napisał:

Jestem po ok. 500km na całorocznych już. Masakra jak te Kumho Solus 4S HA32 huczą na tylniej osi; nawet łożyska sprawdziłem czy nie trefne. Po tym sezonie na pewno wystawię na sprzedaż.

Miałem okazję jeździć autem z tymi oponami i nie były specjalnie słyszalne, ale to oczywiście kwestia indywidualna, a i też zależy jakie auto, jak wyciszone, itd., itp.

______________________________

Mam Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 od niecałych pięciu miesięcy i mam niecałe 5k km przejechane. Latem w gorącym i na suchym nie było niespodzianek, ale wiadomo. Latem czy teraz, w deszczu też były testowane i nie mam żadnych zastrzeżeń.

Teraz czekam na mrozy i śniegi (na pewno będą tej zimy 😉). Akurat mam na zimę jeden stromy podjazd testowy (dojazd do garażu), jeśli tam wjadę bez problemu w śniegu, to będzie nadzieje dla tych opon (wątpię by w pierwszym sezonie się nie udało). Taka tam jazda odśnieżonymi, głównymi drogami raczej problemem nie będzie, znam osoby, które na letnich zimą jeżdżą i jeszcze żyją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie przypadek auta, które jak x lat temu przy zakupie (używka) dostało zimówki (przy 1. zimie po zakupie) tak do dzisiaj na nich jeździ 'all-season' :E 
I nie mówimy tutaj o trudnej sytuacji finansowej czy o aucie gdzie nowe opony to równowartość połowy auta ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, szok pierwszy raz będę kupował opony do auta, wystarcza takie dane 225/40 ZR18 czy coś jeszcze trzeba wiedzieć? Dodam że teraz są na alufelgach i zimowe też chce na te same felgi włożyć? Sorki za podstawowe pytanie ale wolę się upewnić 😁😁🤪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na oznaczenia opony

XL - extra load żeby opona była sztywniejsza;

dla opon całorocznych 3PMSF - ikonka śniegowa potwierdzająca przejście testów przez oponę na śniegu i błocie pośniegowym;

Indeks prędkości W, V, albo Y.

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Skitter napisał:

Siema, szok pierwszy raz będę kupował opony do auta, wystarcza takie dane 225/40 ZR18 czy coś jeszcze trzeba wiedzieć? Dodam że teraz są na alufelgach i zimowe też chce na te same felgi włożyć? Sorki za podstawowe pytanie ale wolę się upewnić 😁😁🤪

W 99% przypadków każda opona w tym rozmiarze będzie ok, ale dla pewności zweryfikować, czy auto nie ma większych wymagań pod kątem indeksu nośności.
Chociaż musiałbyś jeździć srogim suv'em albo pancerniakiem, żeby kupić opony o zbyt niskim indeksie :E 

Jakie to auto?

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Skitter napisał:

Siema, szok pierwszy raz będę kupował opony do auta, wystarcza takie dane 225/40 ZR18 czy coś jeszcze trzeba wiedzieć? Dodam że teraz są na alufelgach i zimowe też chce na te same felgi włożyć? Sorki za podstawowe pytanie ale wolę się upewnić 😁😁🤪

Sprawdź cenę przekładek, żebyś nie żałował decyzji o przekładkach ;)

Ja tym razem na wiosce obok przekładałem, jedyne 120zl za komplet. Wentyle moje, miałem z felgami. Stare kola zdjęte do bagażnika. Nowe felgi z nowymi oponami ubrane.  Więc jakby wersja teoretycznie nieco tańsza niż pełna przekładka. 

Za pełną przekładke rok temu płaciłem prawie 200zl w mieście. 

Godzinę temu, Everyman napisał:

Zwróć uwagę na oznaczenia opony

Indeks prędkości W, V, albo Y.

 

Indeks prędkości jak i nośności można dobierać pod auto bardziej świadomie. Zimowe kapcie dla większości ludzi nawet z U da radę i to ze sporym okładem.  Auta nawet w razie czego mają możliwość odpalania ogranicznika prędkości pod zimówki. 

img-2a779f67-ff30-4999-9e97-e37a758cf60c

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.10.2023 o 17:30, Everyman napisał:

Jestem po ok. 500km na całorocznych już. Masakra jak te Kumho Solus 4S HA32 huczą na tylniej osi; nawet łożyska sprawdziłem czy nie trefne. Po tym sezonie na pewno wystawię na sprzedaż.

@MinciuKlebery Quadraxer3 robią takie trrrrrrrrrrt przy przyśpieszaniu i zwalnianiu do niskich prędkości w okolicach 30kph; założone na przedniej osi, są dużo cichsze od ww. Na wrażenia trakcyjne jeszcze za wcześnie.

@Kakarotto.Jeszcze mi jedna z tych dwóch opon Kumho puszcza .3 atmosfery/2 dni i to już drugi raz pod rząd; nigdy jeszcze nie miałem takiej sytuacji.

Czyli dobrze, że nie wybrałem quadraxter3. Na razie jestem zadowolony ale jutro będę dłuższą trasę pierwszy raz robił. Może coś dziwnego po drodze się urodzi. 

Zastanawiam się czemu quadraxter uznawany jest za najcichszą uniwersalne obok miśków, skoro taka nie jest. I jak by było ja słychać q3 na gładkim asfalcie z małą ilością kamieni. Na nie porowatym i w deszczu w dodatku. Q2 sobie w takich warunkach jako nowy KOMPLETNIE Nie radził. Nie raz radio zagłuszały.

 

Powietrze jak ucieka z nowego kapcia to albo masz nie fart i przebita. Albo wentylek się posypał.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad wielosezonówkami do mojej Xceed z 2023 r. 235/45 r18.  Polecacie jakieś dobre?

Edytowane przez Crew 900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.10.2023 o 22:54, seeba03 napisał:

Wówczas zimą mogę walić po dziurach i krawężnikach ile wlezie :E 

Opony kupione i zmienione. Ostatecznie padło na Barum Polaris 5 225/40R18 z magazynu VGP. Zdecydował aspekt dostępności i ubezpieczenia od uszkodzeń mechanicznych, co w Łodzi może nie być bez znaczenia z uwagi na stan dróg i liczne remonty.

Praktycznie nie ma dnia, by ktoś nie przyjechał z uszkodzoną oponą, czy gwoździem w bieżniku. Teraz pierwsze i drugie niestraszne. Wlatuje wówczas nowa opona i lecimy dalej :)

Jak na razie zrobiłem na nich jakieś 200km, ale muszę przyznać, że są zaskakująco ciche... albo to letnie Bridgestone Potenza S005 są wyjątkowo głośne i stąd taki odbiór po wymianie.

 

 

W dniu 20.10.2023 o 17:25, Crew 900 napisał:

Zastanawiam się nad wielosezonówkami do mojej Xceed z 2023 r. 235/45 r18.  Polecacie jakieś dobre?

Ojciec do swojego nowego XCeed nosił się z zamiarem wrzucenia wielosezonu, ale finalnie wybrał sezonowe - Kleber Krisalp HP3. U niego w głośności jest jakaś kosmiczna przepaść względem letnich. Fabryczne lato Continental PremiumContact6 to jakiś nieśmieszny żart. Od samej nowości auta niemiłosiernie huczały. Po wymianie na zimowe jak ręką odjął; nastała cisza 😮

Edytowane przez seeba03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, seeba03 napisał:

 

Ojciec do swojego nowego XCeed nosił się z zamiarem wrzucenia wielosezonu, ale finalnie wybrał sezonowe - Kleber Krisalp HP3. U niego w głośności jest jakaś kosmiczna przepaść względem letnich. Fabryczne lato Continental PremiumContact6 to jakiś nieśmieszny żart. Od samej nowości auta niemiłosiernie huczały. Po wymianie na zimowe jak ręką odjął; nastała cisza 😮

Już dawno kupiłem Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 235/45R18 98 Y XL, FP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim "ataku zimy", choć dużo śniegu nie spadło, chcąc nie chcąc przetestowałem (jakby kogoś to interesowało) swoje wielosezony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 245/45 R18.

W błocie pośniegowym czy samym śniegu bez problemu, strome podjazdy bez problemu. Na wyślizganych do lodu drogach też w miarę dobrze. Także jest pozytywnie, choć opony mają pól roku dopiero i trochę ponad 5k km.

Akurat mam bezpośrednie porównanie do praktycznie nowych zimówek Kumho Wintercraft WP52 z najazdem 100 km.

Oczywiście te testy to tylko wstępne takie, ponieważ pewnie jeszcze tej zimy sypnie konkretniej i wtedy się zobaczy. 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Kakarotto. napisał:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

Na jednym mam właśnie takie, 175. Na drugim CC1 185. Omg jaka jest PORAŻAJĄCA różnica w jeździe na niekorzyść CrossClimate... Dosłownie jadąc po białym czuję się na nich jak na letnich... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Pioy napisał:

Na jednym mam właśnie takie, 175. Na drugim CC1 185. Omg jaka jest PORAŻAJĄCA różnica w jeździe na niekorzyść CrossClimate... Dosłownie jadąc po białym czuję się na nich jak na letnich... 

Od kilku lat jest już dostępna nowa, poprawiona wersja CrossClimate 2. Może masz już stare i zjechane, więc mogły stracić swoje właściwości. 🤔

Jak szukałem opon całorocznych, to głównie brałem pod uwagę GY, Michelin CC2 i Continentala. Miały podobne wyniki w testach. I jakoś tak wybrałem GY. 😄

Edytowane przez Kakarotto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Kleber Quadraxer 3 (205/55/16), mają pół roku. Jestem z południa więc u nas zima pełną parą i śniegu po kolana. Dają radę 👌 Nie czuję pogorszenia względem zimówek jakie miałem rok temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bleiddteż mam ten model w rozmiarze 225/45/17 i jestem pod wrażeniem jak dobrze się sprawuje na śniegu i chlapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam quadraxter2 i jakoś nie chce mi się wierzyć, że w quadraxter3 dostaje zupełnie inna oponę.

Dzisiaj jadę na śnieg z goodride. Hankoki robią z quadraxtera mielonkę i to w BMW e90 gdzie Ford Focus wyraźnie gorzej sobie radzi. 

 

Oczywiście quadraxter2 jest wiekowy, ma 5 lat, ale działa i wygląda jakby miał z 15. 

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.12.2023 o 16:22, Kakarotto. napisał:

Od kilku lat jest już dostępna nowa, poprawiona wersja CrossClimate 2. Może masz już stare i zjechane, więc mogły stracić swoje właściwości. 🤔

. 😄

Ja się zastanawiam ile testów jest w testach opon. A ile lokowania produktu i ściemy. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo ściemy. W niemieckich testach niemieckie opony są zawsze w topce. A prawda jest taka, że większość z nich to przeciętniaki. Więc się czyta różne testy z różnych źródeł, dosyć dobrze sprawdzona metoda.

Z resztą te Twoje Hankoki 4S2 też mają złą sławę jeżeli chodzi o trwałość (jakość) gumy, dużych oporów toczenia a na śniegu są co najwyżej przeciętne.

Edytowane przez Everyman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wie ktoś czy był tej jesieni/zimy test Dębicy Navigator 3, bliźniaka GY V4S Gen3? Jednak cenowo kusi zaoszczędzić, z wyglądu są takie same. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pioy napisał:

Nie wie ktoś czy był tej jesieni/zimy test Dębicy Navigator 3, bliźniaka GY V4S Gen3? Jednak cenowo kusi zaoszczędzić, z wyglądu są takie same. 

 

 

1 godzinę temu, Everyman napisał:

Jest dużo ściemy. W niemieckich testach niemieckie opony są zawsze w topce

Goodride-All-Season-Elite-Z-401-test-3.j

Goodride-All-Season-Elite-Z-401-test-4.j

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Everyman napisał:

Z resztą te Twoje Hankoki 4S2 też mają złą sławę jeżeli chodzi o trwałość (jakość) gumy, dużych oporów toczenia a na śniegu są co najwyżej przeciętne.

Nie wiem w jakich testach tak wypadają. Czy mają kiepską trwałość, to się okaże, jak za 2-3 lata nie będzie śladu parciejącej gumy to będzie sukces i lepiej niż Quardaxter2.

 

A tak w testach co już są załadowane wyglądają OK. Zresztą żona mówiła, że jak dojeżdża do roboty, to tylko raz jej się kontrolka trakcji zapaliła i jest zadowolona w e90 z Hankoka. Sam tez się przejechałem i nie mam wątpliwości, że quadraxter2 w moim aucie to już kaszana. 

Z Goodride tylko mi nie wyszło przetestować, wychodzę przed chatę a tam odwilż.. Na tych resztkach sniegu bujnąłem się na zmianę Goodride i Quadraxter2, nie odczułem żadnych dolegliwości na chinolach. No ale za mało śniegu już też zostało.. zobaczymy za jakiś czas jak znowu sypnie.

 

Jak na razie moje największe rozczarowanie to Quadraxter2. Po pierwsze już w trzecim roku wyraźnie widać było pierwsze oznaki parcenia. Po drugie od nowości przy przyspieszaniu, na mokrym, gładkim asfalcie często było słychać pszczółkę. Najgorsze co mogło być to mokry, gładki asfalt i przyspieszanie. A na pasach to wrażenia akustyczne jak u dentysty. OPONA NAJCICHSZA W TESTACH! XD Pamiętam że jeden z powodów dla którego się na nią napaliłem to jej głośność testowa. 

Ja tylko szczerze rzyczę Ci, żebyś nie miał takich przebojów jak ja z Q2. Oby Twoje Q3 służyły długo i szczęśliwie. Ja się nie złamałem tym razem na kolejne podejście z nadzieją, że tym razem będzie OK. 

Goodride-All-Season-Elite-Z-401-test-10.

Goodride-All-Season-Elite-Z-401-test-8.j

Michelin-CrossClimate-SUV-test-6-1.jpg

Goodride-All-Season-Elite-Z-401-test-7.j

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Minciu napisał:

Ja się zastanawiam ile testów jest w testach opon. A ile lokowania produktu i ściemy. 

Wiadomo, że jakaś składowa tych testów to wzgląd na markę, są różni testerzy i różne testy. Czy wszystkie są uczciwie zrobione? Tak czy tak, jakby nie były robione, w pewnym stopniu można się nimi sugerować. 😉

A tak przy okazji chińskiej gumologii, tj. Gudrajdów. Ile czasu je masz? Przy szukaniu wielosezonów dla siebie, widziałem opinie o tej właśnie, że niby pierwszy rok jest niezła, na równi z markami premium (co w sumie widać w wykresach powyższych) , ale potem można gumę ręka z nich ścierać. Ciekawe ile w tym prawdy? 🤔 

6 godzin temu, Minciu napisał:

Oczywiście quadraxter2 jest wiekowy, ma 5 lat, ale działa i wygląda jakby miał z 15. 

W starym aucie miałem zimówki sava eskimo... Miały prawie 15 lat, ale wyglądały i działały jakby miały z 7. 😄 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...