Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Czasy netu, łatwego dostępu do nagrywania i rozpowszechniania treści. Jeśli testy byłyby ustawione, nikt nie broniłby zrobić "pokrzywdzonemu" producentowi zrobić gównoburzę na cały internet (cóż za problem zaprosić kilku dziennikarzy, objeździć losowe sklepy oponiarskie, i kupić opony z półki i zrobić z nimi własny test) - straty wizerunkowe dla krętaczy byłyby ogromne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Kakarotto. napisał:

A tak przy okazji chińskiej gumologii, tj. Gudrajdów. Ile czasu je masz? Przy szukaniu wielosezonów dla siebie, widziałem opinie o tej właśnie, że niby pierwszy rok jest niezła, na równi z markami premium (co w sumie widać w wykresach powyższych) , ale potem można gumę ręka z nich ścierać. Ciekawe ile w tym prawdy? 🤔 

Krótko i jestem ciekaw jak będzie po czasie ;-)  Za tyle na allegro mogłem kupić sobie sliki, na których pojawia się nowa struktura bieżnika tworzonego przez rozpad gumy XD

Kapcie do trzeciego auta, dam znać jak się cos im zadzieje. Tak jak np miałem z Imperial Ecosport 2- po roku była już lipa taka, że nie dało się wyjechać z nimi na deszcz. Rzucało autem przy przejeżdżaniu na wprost przez przejście dla pieszych.

Twój zakup: opłacony z Allegro Pay

z dnia 9 sierpnia 2022, 19:49

od SMA-SklepOpon

20 minut temu, bergercs napisał:

Czasy netu, łatwego dostępu do nagrywania i rozpowszechniania treści. Jeśli testy byłyby ustawione, nikt nie broniłby zrobić "pokrzywdzonemu" producentowi zrobić gównoburzę na cały internet (cóż za problem zaprosić kilku dziennikarzy, objeździć losowe sklepy oponiarskie, i kupić opony z półki i zrobić z nimi własny test) - straty wizerunkowe dla krętaczy byłyby ogromne.

Z tymi testami jest tak, że jak wrzucisz jakieś części komputerowe na tapetę to bez problemu ogarniesz coś w wielu miejscach. Do TV i Monitorów też spokojnie coś się ogarnie.

Ale jesli chodzi o opony to masz ostrą posuchę. Albo jakieś inne części samochodowe, klocki itp..

Ale weź pójdź jeszcze dalej i poszukaj testów lodówek, pralek, zmywarek, odkurzaczy, suszarek itp. W zasadzie jedyne co znajdziesz to materiały reklamowe nagrane przez kogoś na zlecenie :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Minciu napisał:

Krótko i jestem ciekaw jak będzie po czasie ;-)  Za tyle na allegro mogłem kupić sobie sliki, na których pojawia się nowa struktura bieżnika tworzonego przez rozpad gumy XD

Kapcie do trzeciego auta, dam znać jak się cos im zadzieje. Tak jak np miałem z Imperial Ecosport 2- po roku była już lipa taka, że nie dało się wyjechać z nimi na deszcz. Rzucało autem przy przejeżdżaniu na wprost przez przejście dla pieszych.

Twój zakup: opłacony z Allegro Pay

z dnia 9 sierpnia 2022, 19:49

od SMA-SklepOpon

 

Rozumiem już twój zamysł, za taką cenę można komplet wymieniać, co dwa lata (może trzy), bez patrzenia na stan gumy. 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pół ceny hankoka czy quadraxtera. 

Jedna trzecia ceny miśka lub goodjera.

 

Kleber po 2-3 latach parcieje.. nawet jeśli chinol będzie tak samo sie sypał, to zawsze mniej szkoda złomować tego chinola. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aucie żony są wielosezonowe vredestein quatrac czy jakoś tak. Opony kupione nowe na wiosnę przez poprzedniego właściciela. Trochę pojeździłem ostatnio po błocie, śniegu i zmrożonym/ubitym śniegu, no do zimówek, które mam w swoim aucie startu to nie ma, ale od biedy da się jeździć i się nie zabić, ale trza mieć wszędzie spory margines, aby się nie zaskoczyć jak przesiada się z auta z normalnymi zimówkami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cytat

 

DANE TECHNICZNE

  • ROZMIAR OPONY : 225/40/18
  • PRODUCENT : Kleber
  • MODEL : Quadraxer 2
  • DOT : 1722, 0621, 4322, 2121
  • PRĘDKOŚĆ : V
  • NOŚNOŚĆ : 92
  • BIEŻNIK : 2 x 7mm 2 x 6,8mm
  • UWAGI : Caloroczne !!!

CENA ZA KOMPLET, 4-SZTUKI !!!

1520,00 

 

 

https://allegro.pl/oferta/225-40r18-kleber-quadraxer-2-7mm-4szt-2-14485555886

Zlepek śmietników, każda z innej parafii, bieżnik mierzony pewnie w najwyższym miejscu?

Ja za nowe jakoś tak płaciłem:

Produkt Cena z VAT Ilość Wartość
KLEBER Quadraxer2 225/40R18 92V XL FR
Indeks: DE9743 (225/40R18 LOKL 92V QUAD2)
392,83 zł 4 1 571,32 zł
Wybrany sposób dostawy: Odbiór osobisty w punkcie Sklep Inter Cars  
Metoda i status płatności: Płatność przy odbiorze.
Planowana data wysyłki: 24 stycznia 2019 (1-2 dni robocze)
Dokument płatności: Faktura VAT z paragonu Naliczone rabaty 0,00 zł
  Wartość koszyka 1 571,32 zł
  Koszt dostawy 0,00 zł
  Wartość razem netto 1 277,50 zł
  Podatek VAT (23%) 293,82 zł
  Razem 1 571,32 zł

 

28 minut temu, Kakarotto. napisał:

Cebula mocno w narodzie zakorzeniona. I to mi się podoba. 😆

https://allegro.pl/oferta/4x-goodride-all-season-elite-z-401-225-45r18-95-w-8mm-14687646774

https://allegro.pl/oferta/4x-goodride-225-45r18-95w-all-season-elite-z-401-14833737239

Nowe taniej jak używki ;) 

28 minut temu, Kakarotto. napisał:

Cebula mocno w narodzie zakorzeniona. I to mi się podoba. 😆

Nowe tańsze jak uzywki ale z dostawą licząc XD

https://allegro.pl/oferta/225-40r18-hankook-kinergy-4s2-7-2mm-4szt-296-14469631651

kupiłeś 4x Hankook 225/40R18 Kinergy 4S2 H750 92Y FR, a sprzedający 4oponkicompl otrzymał Twoją wpłatę.

Twój zakup: opłacony z Allegro Pay

z dnia 3 października 2023, 01:59

od 4oponkicompl

Kurier, DPD 0,00 zł
z pakietem Smart!  
 

 

 

28 minut temu, Kakarotto. napisał:

Cebula mocno w narodzie zakorzeniona. I to mi się podoba. 😆

Tutaj chyba rekordzista cebuli :D

https://allegro.pl/oferta/michelin-crossclimate-suv-225-50r18-99w-xl-2019-48-13565398187

1800,00 zł
 

CrossClimate SUV

Rozmiar: 225/50R18

Indeks nośności: 99

Indeks prędkości: W

Typ: całoroczne

Produkcja: 4 szt. tydzień 48 (listopad/grudzień), rok 2019

Bieżnik: 2 szt. ~5,6 mm , 2 szt. ~4,7 mm

Edytowane przez Minciu
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Minciu napisał:

https://allegro.pl/oferta/225-40r18-kleber-quadraxer-2-7mm-4szt-2-14485555886

Zlepek śmietników, każda z innej parafii, bieżnik mierzony pewnie w najwyższym miejscu?

Co by to nie było i tak się sprzeda. Kto się nie zna, stwierdzi, że niezły bieżnik i oponki, choć na pierwszy rzut oka widać, że coś jest nie tak. Znam ludzi którzy tylko na allegro kupują, nawet nie sprawdzając czy gdzieś indziej jest lepiej czy taniej. 😆

41 minut temu, Minciu napisał:

Nowe taniej jak używki ;) 

Komentarz taki sam jak wyżej.

41 minut temu, Minciu napisał:

Nowe tańsze jak uzywki ale z dostawą licząc XD

😑

41 minut temu, Minciu napisał:

Tutaj chyba rekordzista cebuli :D

https://allegro.pl/oferta/michelin-crossclimate-suv-225-50r18-99w-xl-2019-48-13565398187

Bieżnik: 2 szt. ~5,6 mm , 2 szt. ~4,7 mm

A i to już jest januszerka, jak cebulę lubię i szanuję, ale januszowanie to zło polskich ogłoszeń. I tego nie lubię i nie szanuję. 😆

I jeszcze ciekawostka, zimówki (sava eskimo s3) z mojej starej meganki, prawie 15 lat i jeszcze chłop chwalił niezły bieżnik. Cebula mocno, ale chłop chciał na jeden sezon do auta żony. 😉

4ZJ4jjf.jpg

 

45 minut temu, Kowal napisał:

W aucie żony są wielosezonowe vredestein quatrac czy jakoś tak. Opony kupione nowe na wiosnę przez poprzedniego właściciela. Trochę pojeździłem ostatnio po błocie, śniegu i zmrożonym/ubitym śniegu, no do zimówek, które mam w swoim aucie startu to nie ma, ale od biedy da się jeździć i się nie zabić, ale trza mieć wszędzie spory margines, aby się nie zaskoczyć jak przesiada się z auta z normalnymi zimówkami. 

Jak bez pro, to może tak być, choć z drugiej strony, niby obie mają dobre opinie kupujących, ale wiadomo jak to z taki opiniami jest. 🤔

Z drugiej strony nigdy nie miałem osobiście styczności z tymi oponami, więc nie będę oceniać, ale dobrze wiedzieć.

Mógłbyś jeszcze napisać jakie autko ma żona i do jakich opon je porównujesz? I jeszcze rozmiar.

Edytowane przez Kakarotto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu z daleka ta SAVA wygląda jak normalna oponka ;) Z bliska nie widać czy parcieje czy też nie. Ale jestem też ciekaw, czy jeżeli gumiak ma 15 lat ale nie sparciał, to czy będzie lepiej czy gorzej kleił się do asfaltu względem świerzaka ale sparciałego? :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sava była zbrązowiała, ale nie sparciała. Widocznie dobrze je składowałem, cztery w stosie na półpalecie. 😄

Co do pytania, miałem okazję jeździć autem (jako pasażer) ze sparciałą parą opon na tyle, nie pamiętam jakie to były i czy miały w miarę bieżnik, ale na mokrym dupa potrafiła latać przy agresywniejszym skręcaniu. Sava nigdy tak nie robiła, ale to też porównanie zimówek z letnimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2008r kupowałem swoje 1. auto; Na aucie były zamontowane opony z 99r :E 
Z racji ograniczonego budżetu (jak to człek 18-letni) jak i kalendarzowo bliżej do zimy (wrzesień) to 1. zakup to były nowe zimówki (Dębica Frigo w ori dla auta rozmiarze) + stalówki używane. Wciąż na mokrym te Frigo kleiły lepiej niż 10-cie letnie...


Na wiosnę wpadły oczywiście nowe letnie;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kakarotto. napisał:

Jak bez pro, to może tak być, choć z drugiej strony, niby obie mają dobre opinie kupujących, ale wiadomo jak to z taki opiniami jest. 🤔

Z drugiej strony nigdy nie miałem osobiście styczności z tymi oponami, więc nie będę oceniać, ale dobrze wiedzieć.

Mógłbyś jeszcze napisać jakie autko ma żona i do jakich opon je porównujesz? I jeszcze rozmiar.

Musiałbym sprawdzić czy mają dopisek pro. Żona jeździ focusem mk3. Rozmiar 205/55/16. Porównuję do Hankooków RS3. 

Żeby mnie nikt nie zrozumiał źle - to nie są złe opony i nie jest tak, że nikomu bym nie polecił. Ale zwyczajnie trza mieć na uwadze, że w trudniejszym zimowym podłożu radzą sobie zdecydowanie gorzej od normalnych zimówek. A jak ktoś pisze, że mu się nawet kontrola trakcji na śniegu nie włącza to opowiada bajki ;)

 

Większym problemem będzie to jak one będą sobie radzić gdy zejdzie kilka mm bieżnika bo nawet producenci na oponach zimowych mówią, że one dobrze działają do 4mm, a wielosezonowe wątpię. 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Kowal napisał:

Żeby mnie nikt nie zrozumiał źle - to nie są złe opony i nie jest tak, że nikomu bym nie polecił. Ale zwyczajnie trza mieć na uwadze, że w trudniejszym zimowym podłożu radzą sobie zdecydowanie gorzej od normalnych zimówek. A jak ktoś pisze, że mu się nawet kontrola trakcji na śniegu nie włącza to opowiada bajki ;)

Tan Pan mówi podobnie ale nie do końca tak samo ;) Różnica jest ale czy duża? 
https://tvreklama.pl/wywiad-z-pasjonatem-motoryzacji-adamem-kunc-tvreklama-pl-dorota-klebokowska/
Mistrz PZM 2015 - w miare wiarygodna opinia ;) 

 

17 minut temu, Kowal napisał:

Większym problemem będzie to jak one będą sobie radzić gdy zejdzie kilka mm bieżnika bo nawet producenci na oponach zimowych mówią, że one dobrze działają do 4mm, a wielosezonowe wątpię. 

Misiek wyczochrany do 2,2mm. Łysy jak kolano niby wciąż popyla po śniegu.

Tylko to jest jeden z takich testów, gdzie wali mi ostro lampa po oczach z napisem ile tu jest testu, a ile lokowania miśków. Bo mam wrażenie, że miski mają wszystkich w kieszeni podkupionych ;) Jak na 2,2mm to tutaj jest jakis kosmos i abstrakcja. 

 

Przy okazji, da sie zauwazyć pewna cechę. Im dalej tym lepiej na suchym. Więcej mięsa przeszkadza. Mniej mięska pomaga trzymać się na suchym. Dla tego pewnie jak ja mam u siebie w e90 uniwersalki Hankoka, a somsiad obok ma letnie Hankoki w aucie z salonu dopiero co odebranym, to bieżnika ma 1-2mm mniej na start niż wielosezon. Wielosezon ma nadmiar mięska z zapasem. 

 

 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Kowal napisał:

Musiałbym sprawdzić czy mają dopisek pro. Żona jeździ focusem mk3. Rozmiar 205/55/16. Porównuję do Hankooków RS3.

Żeby mnie nikt nie zrozumiał źle - to nie są złe opony i nie jest tak, że nikomu bym nie polecił. Ale zwyczajnie trza mieć na uwadze, że w trudniejszym zimowym podłożu radzą sobie zdecydowanie gorzej od normalnych zimówek. A jak ktoś pisze, że mu się nawet kontrola trakcji na śniegu nie włącza to opowiada bajki ;)

Spoko, tak tylko pytam, ponieważ swoje oponki (245/45 R18) też na wiosnę kupowałem i chciałem się dowiedzieć więcej. W mojej opinii,  GY sobie radzą bardzo dobrze (nawet jest ich test powyżej, w konkretnych warunkach), ale tak sobie pomyślałem, że może u ciebie jest po prostu więcej śniegu. U mnie jest biało, ale do tego, co potrafi sypnąć nieraz, jeszcze daleko. 😄

Też swoje wielosezony porównywałem z zimówkami, choć nie klasy premium jak te RS3, ale na świeżutkich Kumho Wintercraft WP52 (nawet spoko, sam kupowałem siostrze) z najazdem 100 km w momencie testów. I było dobrze, choć co to za porównywanie, jak auta różne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem w jednym aucie letnie Goodyear i zimowe Continentale. Po 5latach wrzuciłem wielosezonowe Continentale. Przy zmianie zimowe opony miały jeszcze 6,5mm, letnie bodajże 6mm, wszystkie były magazynowane w serwisie. Wielkiej różnicy na wielosezonowych czy to w lecie czy w zimie nie doświadczyłem. Oczywiście też nie będę naginał rzeczywistości, że w skrajnych warunkach czy to letnie czy zimowe nie będą lepsze - bo będą. Tak samo, jak Kowal napisał, przy 4mm bieżnika może być też różnie. Z tym, że 4mm na zimę, niezależnie czy zimówki czy wielosezon, to i tak IMO opony kwalifikujące się do wymiany. 

IMO jak ktoś dużo jeździ, to lepiej mieć te dwa komplety opon. Tak samo jak ktoś lubi sobie jeździć na narty. A jak ktoś robi do 10kkm rocznie normalnego użytkowania, to wielosezon powinien się sprawdzić. Tylko nie budżetowy wielosezon ;)

Edytowane przez marko125-91
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do januszerki to jeszcze ja się wtrącę - sprzedawałem swoje stalówki 15" z Nokianami zimowymi, DOT 2016 w cenie samych felg, w ogłoszeniu wyraźnie napisane, że opony to już śmietnik w zasadzie, nawet bieżnika nie mierzyłem, a na zdjęciach pokazane było, że guma spękana. Kilka telefonów było z zapytaniem, czy da się jeszcze na nich jeździć, sprzedały się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Minciu napisał:

Nie wiem w jakich testach tak wypadają. Czy mają kiepską trwałość, to się okaże, jak za 2-3 lata nie będzie śladu parciejącej gumy to będzie sukces i lepiej niż Quardaxter2.

A tak w testach co już są załadowane wyglądają OK. Zresztą żona mówiła, że jak dojeżdża do roboty, to tylko raz jej się kontrolka trakcji zapaliła i jest zadowolona w e90 z Hankoka. Sam tez się przejechałem i nie mam wątpliwości, że quadraxter2 w moim aucie to już kaszana. 

Z Goodride tylko mi nie wyszło przetestować, wychodzę przed chatę a tam odwilż.. Na tych resztkach sniegu bujnąłem się na zmianę Goodride i Quadraxter2, nie odczułem żadnych dolegliwości na chinolach. No ale za mało śniegu już też zostało.. zobaczymy za jakiś czas jak znowu sypnie.

Nie będę robił z siebie ambasadora żadnej z marek. Moje posty dotyczące Quadraxer3 to wyłącznie moje subiektywne odczucia.Z całą pewnością jeżeli zaczną tracić swoje właściwości to to odczuję i na pewno podam dalej wiadomość. Poza tym staram się pisać wyłącznie o tym, co ujawniają testy. Goodride to dobre opony co widać w różnych testach, tak samo Hankoki 4S2.

Opony całoroczne jako typ są o klasę gorsze na śniegu od opon zimowych, a lepsze na mokrym. W moich stronach jest więcej mokrego niż śniegu, więc nie wybrałem modelu KrisalpHP3, który też dobrze wypada.

12 godzin temu, Kowal napisał:

Musiałbym sprawdzić czy mają dopisek pro. Żona jeździ focusem mk3. Rozmiar 205/55/16. Porównuję do Hankooków RS3.

Vredesteiny ogólnie nie są wybitne na śniegu, za to bardzo dobre na mokrym. Ty z tego co pamiętam masz Hankook Wintericept RS3 (zimówki), do których rzeczywiście na śniegu Quatrac nie ma startu. Dostępne testy to potwierdzają w całej rozciągłości. Teraz weź się spruj na komplet Michelin Alpin 6 i zobacz jak się zachowuje najlepsza zimówka na rynku.

Quatrac PRO 235/55/18 za to ma mój ojciec od nowości - zrobiłem na nich kilka tyś. km we wszystkich możliwych warunkach jezdnych. Spełniły wszystkie wymagania jakie mam do opony całorocznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kakarotto. napisał:

A i to już jest januszerka, jak cebulę lubię i szanuję, ale januszowanie to zło polskich ogłoszeń. I tego nie lubię i nie szanuję. 😆

I jeszcze ciekawostka, zimówki (sava eskimo s3) z mojej starej meganki, prawie 15 lat i jeszcze chłop chwalił niezły bieżnik. Cebula mocno, ale chłop chciał na jeden sezon do auta żony. 😉

 

Ładne parę lat temu też bym wziął od Ciebie bez oporów. Jeździłem na różnych używkach i naprawdę to nie jest tak, że ślizgałem się na każdym zakręcie. Ludzie tak jeżdżą i jakoś nie widzę porozbijanych aut na każdym kroku. Tylko że osoba mająca komplet za 300zł nie będzie za bardzo się chciała przekonać ile traci nie kupując nówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Everyman napisał:

Ładne parę lat temu też bym wziął od Ciebie bez oporów. Jeździłem na różnych używkach i naprawdę to nie jest tak, że ślizgałem się na każdym zakręcie. Ludzie tak jeżdżą i jakoś nie widzę porozbijanych aut na każdym kroku. Tylko że osoba mająca komplet za 300zł nie będzie za bardzo się chciała przekonać ile traci nie kupując nówek.

Też kiedyś kupowałem różne opony, ale parami na ogół zmieniałem. Kompletów nie kupowałem, miało być byle było.

Generalnie jak się ma świadomość, że się ma założone na kołach zjechane taniochy, to powinno się wolniej i rozważniej jeździć. Cóż, nie każdy ma taką świadomość, ale na szczęście to mniejszość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, lesiu155 napisał:

Co do januszerki to jeszcze ja się wtrącę - sprzedawałem swoje stalówki 15" z Nokianami zimowymi, DOT 2016 w cenie samych felg, w ogłoszeniu wyraźnie napisane, że opony to już śmietnik w zasadzie, nawet bieżnika nie mierzyłem, a na zdjęciach pokazane było, że guma spękana.

Jakiś miesiąc wstecz sprzedawałem pozostałe po Julce koła zimowe - alufelgi 16” z oponami Kleber z 2018 roku. Opony były już zmęczone, w tym jedna ze sporym nacięciem w przestrzeni bieżnika (nie do naprawy). Wszystko pokazałem w ogłoszeniu i zawarłem zapis, że opony są jedynie dodatkiem do felg, gdzie przynajmniej 2 sztuki trzeba wymienić.

Telefonów miałem w dniu wystawienia ogłoszenia 4. Każde z pytaniem czy opony jeszcze „pojeżdżą”. Finalnie kupujący obejrzał komplet, przyjrzał się naciętej oponie i stwierdził, że jeszcze ze dwa sezony na nich polata, bo „mięsa dużo” 🤦

Uważajcie na szarą Giuliettę jeżdżącą w Zawierciu 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście do Zawiercia nie zaglądam, a i wciąż to ~45-50km odległości... chociaż :E 

A na pamiątkę trzymam fotkę tej opon Merivy spod Biedronki


7207df47875cabbf.jpg


Każda z 4ech opon na tym aucie tak wyglądała 😐 

Edytowane przez serwal4
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.12.2023 o 21:53, Minciu napisał:

Tylko to jest jeden z takich testów, gdzie wali mi ostro lampa po oczach z napisem ile tu jest testu, a ile lokowania miśków. Bo mam wrażenie, że miski mają wszystkich w kieszeni podkupionych ;) Jak na 2,2mm to tutaj jest jakis kosmos i abstrakcja. 

Ja też mam takie wrażenie - bo jak to możliwe, że kompletnie nie radząca sobie w śniegu cc1 wygrywała wszystkie testy? To oraz właśnie prywatne doświadczenia raczej wykluczają u mnie zakup cc2. Będzie albo Vector, albo Navigator. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Pioy napisał:

jak to możliwe, że kompletnie nie radząca sobie w śniegu cc1 wygrywała wszystkie testy?

Z testami opon jest tak, że opona X o danym rozmiarze, zamontowana w danym samochodzie, która wygrała test, może go przegrać, gdy jest zamontowana w innym rozmiarze na innym samochodzie.
Poza tym - opony wielosezonowe zakłada się tylko do aut miejskich, gdzie wysiadasz z przysłowiowego bloku i jedziesz do pracy kilka dzielnic dalej. Na pewno nie do wyjazdów w góry. Swojego czasu w zimę zrobiłem ~ 6000 kilometrów na 20-letnich zimówkach Michelina i było git :) Ale opony nie poparciałe, wyglądające jakby miały max. 5 lat, z dużą ilością ''mięsa'' :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...