Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeżdżę 2gi sezon Miśkiem Crossclimatem SUV, i w pełnym śniegu znowu nikt szybciej niż ja nie jeździ, a spod świateł nikt szybciej niż ja jeszcze nie ruszył - najwyżej równo ze mną na mega boksujacej śliskiej nawierzchni. Na parkingach wjeżdżam w te koleiny i daje radę, maty trakcyjne jeszcze nie zostały użyte xD

Wygląda na to że 2gi sezon będzie zaliczony i czekam na 3ci. (Kraków 7dni śniegu / rok)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Melitarny napisał:

Ja jeżdżę 2gi sezon Miśkiem Crossclimatem SUV, i w pełnym śniegu znowu nikt szybciej niż ja nie jeździ

Na tych 20 letnich Michałach tez byłem najszybszy na autostradzie :D

W sumie zmieniłem je tylko dla komfortu psychicznego, jakbym się kiedy władował do rowu, to by było - pewnie przez stare opony, a mogłem wydać te (wtedy) 6 stów na nowe.
699665071a887.jpg

Edytowane przez JDM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetnie że ludki kupują używki. Mam do opchania lato z felgami z e90. Na nich rainsporty jedne nowe drugie lekko lizniete 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazję przejechać jako kierowca trzema różnymi autami, na trzech rożnych kompletach opon po ok. 200m totalnie oblodzonej drodze (jumby z wyślizganym śniegiem). Końcówka drogi na działkę. I tak przy okazji popróbowałem m. in. trochę ruszania i hamowania.

Insignia a sedan na GY Vector 4seasons Gen-3. Półroczne, 6k km. W trakcie jazdy bez problemów, droga hamowania znacznie wydłużona, ale pod kontrolą, bez zarzucania. Ruszanie z lekkim buksowaniem, z mniejszym gazem bez. 

Astra k hatchback na Kumho wintercraft wp52v. Miesiąc na kołach, ok. 150km. Praktycznie jak wyżej.

Clio 4 kombi na jakiś starych, ok. 14 lat i dość zjechane. Ciągle trakcja piszczała, dupą zarzucało i w ogóle nie próbowałem ostrzejszego hamowania. Ruszanie to tylko pisk trakcji i buksowanie totalne, niezależnie od gazu.

Przydałoby się jeszcze autko na kilku sezonowych zimówkach do porównania, ale cóż. Test i tak w ogóle nie miarodajny, każde auto inna waga. Była okazja to się pobawiłem. Dziś już odwilż i lody odpuściły. 😉

W dniu 9.12.2023 o 10:05, JDM napisał:

Na tych 20 letnich Michałach tez byłem najszybszy na autostradzie :D

Podejrzanie dobrze wyglądają, więc pewnie nie były bardzo eksploatowane (bieżnik na oko jest w miarę, chyba 4-4,5mm) przez większość życia i dobrze składowane. Moje 15 letnie sava eskimo miały jeszcze z 5mm bieżnika i były tylko lekko brązowe. Dalej bym jeździł, ale auto pojechało do nowego właściciela. Niech chciał tych opon, jego strata. 😎

I mam nadzieję, że miszlęły pójdą na sprzedaż. 😄

___________________________

A i jeszcze trzeba zasięgnąć opinii od naszego forumowego "specjalisty" od wszystkiego, w sprawie wielosezonów. 😆

@PCLabGPTCzy opony wielosezonowe, całoroczne to dobre opony na zimę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Kakarotto. Opony wielosezonowe, często określane terminami "all-season" lub "całoroczne", są kompromisem między oponami letnimi a zimowymi. Zaprojektowane są tak, aby zapewniać odpowiednią przyczepność i wydajność w szerokim zakresie warunków pogodowych, od ciepłych letnich dni po chłodne zimowe noce. Niemniej jednak nie oferują takiej samej wydajności jak specjalistyczne opony letnie w wysokich temperaturach ani opony zimowe w ekstremalnie niskich temperaturach i na śniegu czy lodzie.

Opony wielosezonowe mogą być dobrym wyborem dla kierowców, którzy mieszkają w rejonach o łagodnym klimacie, gdzie nie występuje ekstremalna zima ani upalne lato. Są one zwykle bardziej uniwersalne i eliminują konieczność dwukrotnej zmiany opon w ciągu roku, co może być wygodne i kosztowo efektywne.

Jednakże, w warunkach zimowych, szczególnie na mocno oblodzonych drogach lub przy dużym pokryciu śniegiem, opony wielosezonowe generalnie nie dorównują oponom zimowym pod względem przyczepności i skrócenia drogi hamowania. Dlatego kierowcy, którzy regularnie napotykają ciężkie warunki zimowe, powinni rozważyć wykorzystanie dedykowanych opon zimowych, które mają głębszy bieżnik i specjalną mieszankę gumy zaprojektowaną do utrzymania elastyczności w niskich temperaturach.

Warto też zaznaczyć, że jakość i wydajność opon wielosezonowych może różnić się w zależności od marki i modelu. Nowoczesne opony wielosezonowe najwyższej klasy mogą zapewniać lepszą przyczepność w warunkach zimowych niż starsze lub mniej zaawansowane opony zimowe.

Podsumowując, opony wielosezonowe mogą być dobrym wyborem dla osób, które nie przejeżdżają dużo kilometrów w trudnych warunkach zimowych lub dla których zmiana opon dwa razy w roku jest kłopotliwa. Dla tych, którzy często podróżują w warunkach zimowych, wskazane jest korzystanie z opon zimowych, które zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisał to, co wszyscy wiedzą (i co można znaleźć w necie) i co jest generalnie prawdą.

Dzięki za opinię @PCLabGPT

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Kakarotto. Cieszę się, że moja opinia okazała się dla Ciebie przydatna, @Kakarotto. Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania dotyczące opon albo innych tematów związanych z motoryzacją lub technologią, śmiało pytaj. Zawsze jestem tutaj, aby pomóc i udzielić jak najbardziej kompetentnej odpowiedzi. Trzymaj się ciepło i bezpiecznie na drogach niezależnie od wybranej opcji opon!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kakarotto. napisał:

Clio 4 kombi na jakiś starych, ok. 14 lat i dość zjechane.  

@PCLabGPT

Jakim cudem na aucie które ma maksymalnie 11 lat (Clio IV debiutowało w 2012 roku) znalazły się 14 letnie zimówki? :E Dla mnie to trochę niepojęte. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Grabarz14 napisał:

Jakim cudem na aucie które ma maksymalnie 11 lat (Clio IV debiutowało w 2012 roku) znalazły się 14 letnie zimówki? :E Dla mnie to trochę niepojęte. 

Zapytaj mojego ojca, to jego auto (z 2014), na wiosnę jak była wymiana opon to mu mówiłem, że te zimówki są już lipne, ale cóż. Starszy chłop i ma inne wydatki, a wiadomo, że szlugi i piwko to priorytet. 😄

Oczywiście jeździ wolno, ostrożnie i nie ma wielkich rocznych przebiegów, ale z takimi oponami to może być różnie. Po tym, jak mu powiedziałem i pokazałem film z kamerki, jak to wyglądało, to na wiosnę kupujemy mu jakieś wielosezony ze średniej/premium półki (co dokładnie, to się ustali jeszcze) i to powinno wystarczyć, miał parę jazd na GY, to się do wielosezonów chyba przekonał. W jego przypadku, akurat wielosezony się sprawdzą.

Teraz auto i tak stoi, bo właśnie jak był na działce, to złamał nogę i raczej na jazdę w śniegu wiele razy do wiosny się nie załapie. 😑

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Grabarz14 napisał:

Jakim cudem na aucie które ma maksymalnie 11 lat (Clio IV debiutowało w 2012 roku) znalazły się 14 letnie zimówki? :E Dla mnie to trochę niepojęte. 

Fluence, którego kupiłem, dostałem na letnich Turanzach z 2005r.
Samo auto jest produkcji 2011 :E 
Punkt dla sprzedającego, że dobrał model zgodny z oryginalnym / takim jakim mam koło zapasowe pełnowymiarowe :lol2:

Wprost mu powiedziałem, że wystarczyło przekazać, że chciał sobie zarobić i zapewne dość świeże opony sprzedał osobno.
Auto ~73 tys. przelotu, zakup przeze mnie teraz 2023, więc zapewne szkoda było dość świeże zimówki/letnie zostawić z autem.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, serwal4 napisał:

Wprost mu powiedziałem, że wystarczyło przekazać, że chciał sobie zarobić i zapewne dość świeże opony sprzedał osobno.
Auto ~73 tys. przelotu, zakup przeze mnie teraz 2023, więc zapewne szkoda było dość świeże zimówki/letnie zostawić z autem.

Widać, że zawodowy handlarz. Coś mi mówi, że nie miałeś zauważyć tych opon, tylko kupić i jak najszybciej za bramę wyjechać. 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zakup od Osoby prywatnej (1. i jedyny właściciel, auto z PL salonu);
No ale do garażu mu nie zaglądałem :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
34 minuty temu, reQ_21 napisał:

Panowie, proszę o poradę
205/16/55

mercedes w203 sedan
coś sensownego na lato dostanę poniżej 1000zł za komplet? 
Myślałem nad tymi https://www.sklepopon.com/opona-letnia/falken-ziex-ze310ec-205-55-r16-91-v-104999

Na 203 miałem Dunlop Bluerespone (mam dwa komplety, jeden jeszcze z drugiej C klasy) w tym rozmiarze. Ale widzę, że cana będzie ciut ponad 1000. 

 

Oponka świetna. Bardzo z niej zadowolony byłem. Obecnie ojciec jeździ tym samochodem na tych oponach latem i nadal zadowolony.

Edytowane przez larry.bigl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niecały miesiąc temu, do Clio 4 ojca, przyturlały się wielosezony Kumho Solus 4S HA32 plus 195/55 R16.

Bieżnik prawie 9 mm, a ojciec jeździ wolno i nie aż tak dużo, więc powinny posłużyć długo. Ojciec mówił, że komfort jazdy się poprawił i opony są niesłyszalne. Ja tam je słyszę, ale wiadomo, każdy ma "inne ucho" i różnie się te dźwięki ocenia. Natomiast faktycznie, jeździ się wyczuwalnie inaczej, lepiej niż wcześniej na zimówkach, ponieważ były to starsze niż auto, zjechane gumy. 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma doświadczenie z oponami z pianką wygłuszającą? Czy to faktycznie daje efekt i warte dopłaty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony wymienione na letnie.

Byłem przekonany, że moje zimówki są głośne. Po powrocie na letnie, uważam je za bezszelestne. Jadąc autem powyżej ~50km/h czuję się jak w startującym odrzutowcu :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Brzmi, jak wyząbkowane opony. Przynajmniej objawami, bo z reguły właśnie od 50kmh zaczyna się głośno. W Leonie Ci tak hałasują?

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I przykład jak metki można sobie w .... wsadzić;
Sięgając w topic wstecz @seeba03 kupowałeś na zimę Polaris 5, które tak samo jak S005 mają głośność 72dB na etykietach;

Pozostaje kwestia mieszanki (twardsza) w letnich...
Pytanie też, czy S005 nie mają gąbki/pianki w środku, bo w 225/40/r18 widzę specyfikację też pod Audi, co kojarzyłoby się mi z próbą wyciszenia opon...

W Flu-łensie wielosezon 4S póki co hałasem nie wkurza, po 1. ~6500km (od maja 23') wciąż jest ok;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, marko125-91 napisał:

Brzmi, jak wyząbkowane opony. Przynajmniej objawami, bo z reguły właśnie od 50kmh zaczyna się głośno. W Leonie Ci tak hałasują?

Tak, w Leonie. Opony były sprawdzane przy założeniu. Są gładkie, bez zębów. Jedyne co się zmieniło to zamienione zostały przód-tył względem poprzedniego sezonu.

29 minut temu, serwal4 napisał:

I przykład jak metki można sobie w .... wsadzić;
Sięgając w topic wstecz @seeba03 kupowałeś na zimę Polaris 5, które tak samo jak S005 mają głośność 72dB na etykietach;

Pozostaje kwestia mieszanki (twardsza) w letnich...
Pytanie też, czy S005 nie mają gąbki/pianki w środku, bo w 225/40/r18 widzę specyfikację też pod Audi, co kojarzyłoby się mi z próbą wyciszenia opon...

W Flu-łensie wielosezon 4S póki co hałasem nie wkurza, po 1. ~6500km (od maja 23') wciąż jest ok;

Dokładnie - zima u mnie to Polaris 5, a lato S005 (bez gąbki). 

Pierwszy wyjazd po wymianie to naprawdę był ciężki szok. Jest dużo głośniej jak na zimowych gumach. Szumią bardzo mocno. Wydaje mi się, że może to być kwestia temperatur, bo w poprzednim sezonie wydawało się być ok. Jest jeszcze stosunkowo chłodno, więc mam nadzieję, że ten efekt minie wraz ze wzrostem temperatur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, serwal4 napisał:

I przykład jak metki można sobie w .... wsadzić;
 

Czy ja wiem? Patrzę na sklepopon to Potenza (S005) ma 72 decybele, podczas gdy "moja" Turanza 69 - to jest dwukrotnie głośniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że Continental, Bridgestone i Pirelli zrobiły godnego konkurenta dla CrossClimate 2. 
 


Każda z tych czterech jest dobra w innej kategorii i ciężko wskazać zwycięscę. Mam tylko nadzieję że wkrótce powróci moda na głośność max 69 dB. Może w Miśku CrossClimate 3 ? ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, bergercs napisał:

Czy ja wiem? Patrzę na sklepopon to Potenza (S005) ma 72 decybele, podczas gdy "moja" Turanza 69 - to jest dwukrotnie głośniej.

Odnosiłem się do opon u Seby (że pozwolę sobie na zdrobnienie);
I Jego zimowe Polaris jak i letnie S005 są metkowane na 72dB;

A mimo to, póki co, na zimówkach odnosi wrażenie że było ciszej :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale tak jest.

Miałem letnie 69db 215/45 i zimówki 71db 205/55. Zimówki o niebo cichsze. Potem wymieniłem na wielosezon 69db 205/55 i są jeszcze cichsze. Patrząc po oznaczeniach z etykiet, bez sensu.

Obecnie w A3 mam 69db 225/45 ale są głośne jak skurwesyn :E 

Z resztą patrzałem w testy opon 225/45 to w testach głośności/komfortu zdecydowanie najlepiej wypadły opony 70-71 db, mimo konkurentów 68-69 db.

Edytowane przez bleidd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony letnie do Grande Punto, rozmiar 175/65/r15. Głównie jazda po mieście i okolicy, do kilkudziesięciu kilometrów. Oczywiście jakiś sensowny stosunek jakość-cena, do 300 za sztukę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...