Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle, że to sprawia frajdę :E i nie, nie szaleję po mieście. Jak mam możliwość dynamicznie przyspieszyć (bez łamania przepisów), to korzystam. Po coś dopłaciłem do tego napędu, na pewno nie żeby być eko :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lycone napisał:

Kurde szybko. Mam nadzieję, że u mnie trochę dłużej pojeżdżą, bo 15k to w rok walnę. 

image.png.43a195f2dc665c8942c9dee368ec13e7.png

Z testu powyżej, realnie (biorąc pod uwagę upały w PL) zapewne jeden komplet to 25-35tys. km;

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, marko125-91 napisał:

Tyle, że to sprawia frajdę :E i nie, nie szaleję po mieście. Jak mam możliwość dynamicznie przyspieszyć (bez łamania przepisów), to korzystam. Po coś dopłaciłem do tego napędu, na pewno nie żeby być eko :E

No to nie zabiją opony dostępny od zera moment obrotowy a styl jazdy kierowcy który zwyczajnie je katuje bo lubi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, serwal4 napisał:

Z testu powyżej, realnie (biorąc pod uwagę upały w PL) zapewne jeden komplet to 25-35tys. km;

30kkm jest jak najbardziej realne, wszystko zależy też kto kiedy mówi stop dla opon. Dla mnie 4mm, to śmietnik. Ktoś inny będzie dalej jeździł. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Teraz, Minciu napisał:

No to nie zabiją opony dostępny od zera moment obrotowy a styl jazdy kierowcy który zwyczajnie je katuje bo lubi ;)

No nie. W konwencjonalnym napędzie właśnie płynnie rosnący moment obrotowy, choćbyś jeździł 0-1, nie pozwala na taki efekt. Taki urok silników elektrycznych, tak samo jak to że najczęstszej awarii ulegają hamulce (bo rdzewieją, a się nie zużywają)

EDIT: już nie łączy automatycznie postów?

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.06.2024 o 21:42, Minciu napisał:

GoodRide śmiga spoko, w miarę cicho. Ale nie mam ich 3-4 lata żaby coś więcej powiedzieć. W testach na yt można odszukać info że to poziom zbliżony do Dębicy. Mokre zakręty normalnie przejeżdżam. Tam gdzie na starym szmelcu już nie bardzo się tak dało. Więc jest całkiem spoko. A to kapcie kosztujące mniej niż tysiąc za rozmiary 17 i 18". Pół ceny hankoka w promocji.

Jak swojego czasu szukałem wielosezonówek, to przy tych oponach powtarzały się opinie, że jest dość dobra, w sensie, że daje radę w całorocznych warunkach, ale jakoś tak do dwóch pierwszych lat.

Jeśli w koło komina i z zimami z małą ilością śniegu i mrozu, to byłbym skłonny w to uwierzyć. Osobiście bym jednak raczej nie pchał się w te opony.

No chyba, że co te dwa lata wymieniać na nowe, z tymi cenami, to by można się tak bawić. 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.06.2024 o 20:41, marko125-91 napisał:

No nie. W konwencjonalnym napędzie właśnie płynnie rosnący moment obrotowy, choćbyś jeździł 0-1, nie pozwala na taki efekt. Taki urok silników elektrycznych, tak samo jak to że najczęstszej awarii ulegają hamulce (bo rdzewieją, a się nie zużywają)

EDIT: już nie łączy automatycznie postów?

Mówisz że przy byle mżawce byle gruz nie będzie gubił trakcji jak tylko dodamy więcej gazu? Albo mocniejszy benzyniak od tak po prostu? Mówisz że w elektryku nie da się płynnie ruszyć bez skręcania karku pasażerom? Mówisz że nie wolno wozić dzieci w elektryku bo ukręci się im karki przy pierwszym przyspieszaniu?

Nie wiem o czym mówisz, ale masz pedał ze stopniowaniem mocy i momentu. Nie musisz też ciągle latać w trybie sport, chyba że jednak nastolatka dusza wygrywa. 

No co Ci mam powiedzieć, albo co Ty chcesz mi powiedzieć, że nie da się operować płynnie gazem? 

W dniu 15.06.2024 o 21:42, Kakarotto. napisał:

Jak swojego czasu szukałem wielosezonówek, to przy tych oponach powtarzały się opinie, że jest dość dobra, w sensie, że daje radę w całorocznych warunkach, ale jakoś tak do dwóch pierwszych lat.

Jeśli w koło komina i z zimami z małą ilością śniegu i mrozu, to byłbym skłonny w to uwierzyć. Osobiście bym jednak raczej nie pchał się w te opony.

No chyba, że co te dwa lata wymieniać na nowe, z tymi cenami, to by można się tak bawić. 😆

Mi chyba niedługo zleci dwa lata. Jak na razie bardziej jestem z nich zadowolony niż z quadraxter2. Od nowości ciche. Nie idealnie bo nówki nie wytarte minimalnie słyszałem ta pszczółkę przy przyspieszaniu. Ale to ledwo ledwo. Co do czepności na mokrym bez zastrzeżeń. Jeśli miałbym brać GoodRide albo premium używki wytyrane z kilkoma laty na karku w tej samej cenie. To grałbym śmiało chinola. Znacznie pewniejszy niż używki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Minciu napisał:

No co Ci mam powiedzieć, albo co Ty chcesz mi powiedzieć, że nie da się operować płynnie gazem? 

Jakbyś uważał na lekcjach języka polskiego, to może nauczyłbyś się czytać ze zrozumieniem. Skoro jednak zadajesz takie durne pytania, to widocznie nie umiesz czytać ze zrozumieniem. 

Więc nie wiem, co mam Ci napisać? Potrzebujesz korepetycji z języka polskiego?

Ode mnie koniec. Kto miał zrozumieć, ten zrozumiał. Ty możesz dalej tworzyć swoją wersję. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko: 4S na urlopie dały radę, przez 13 dni (no z 2-3 dni bez używania auta) były rzucane na drogi szybkiego ruchu, drogi lokalne, zapuszczone dziurawiska...
Walczyły z podjazdami, zjazdami, nawrotami, wąskimi leśnymi drogami...

Ani razu nie było sytuacji awaryjnej, ale miałem w głowie bufor jaki im trzeba dać, zwłaszcza w upały, gdzie o ile pierwsze 3-4h jest na prawdę elegancko, tak po 6-8h ciągiem w 27+ w powietrzu dociążony przód zaczynał dawać znać, że pora zmniejszyć prędkości w zakrętach.
Dzisiejszy powrót do domu to ~8h na jezdni w zakresie 7:00 - 18:00 i wciąż było ok, choć A1 Ostrava -> Dom i upał dawał znać o sobie.

Masa do uciągnięcia ~1650-1700KG (auto, płyny, ja, bagaże), przód napęd o dość niskim momencie obrotowym (starałem się utrzymywać jak najniższe obroty / jak najwyższy bieg);
Ciśnienie "na zimno" w granicach fabrycznego (specjalnie nie dobijałem wiedząc na jakie drogi będę się wybierał) ~2.2-2.3 bara na każdym kole.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak szarpnąłem się do tego clio na nieco wyższy model. Wpadł Vredestein no i zobaczymy jak się to ma do wielosezonowych goodyeara, które mam już trzy lata. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie próbowaliście kiedyś jeździć na innych rozmiarach opon niż fabryczne? W moim aucie rozmiar 215/55/17 jest tak drogi, że zamiast 2szt. opłaca mi się bardziej od razu kupić 4szt. 225/45/17? Czy coś w związku z taką zmianą by mi groziło typu : zła geometria auta / nieprzewidywalne zachowanie na drodze ? Bo o ile wiem, to na razie przegląd bym na tym dostał bez problemów.

Gugluję problem od 2 dni no i nie mogę dotrzeć do jednoznacznej odpowiedzi poza typową, że producent nie dopuszcza opon o tym rozmiarze. Dodam, że sklepy opon nie podają tego rozmiaru jako dopuszczalnego zamiennika.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
47 minut temu, Everyman napisał:

Panowie próbowaliście kiedyś jeździć na innych rozmiarach opon niż fabryczne? W moim aucie rozmiar 215/55/17 jest tak drogi, że zamiast 2szt. opłaca mi się bardziej od razu kupić 4szt. 225/45/17? Czy coś w związku z taką zmianą by mi groziło typu : zła geometria auta / nieprzewidywalne zachowanie na drodze ? Bo o ile wiem, to na razie przegląd bym na tym dostał bez problemów.

Gugluję problem od 2 dni no i nie mogę dotrzeć do jednoznacznej odpowiedzi poza typową, że producent nie dopuszcza opon o tym rozmiarze. Dodam, że sklepy opon nie podają tego rozmiaru jako dopuszczalnego zamiennika.

 

ja wlasnie z 215/60/17 wrocilem do 215/55/17 i roznica jest moze nie gigantyczna, ale na pewno zauwazalna. auto jest bardziej bardziej precyzyjne, scianka boczna sztywniejsza, wiekszy komfort na autostradzie. 214/45 powinno byc odczuwane jako bardzo sportowe, ale nie bede sie wypowiadal wiecej, bo sie nie znam.

Przeglad nie przejdzie jesli ta zasada nie zostanei spelniona:

Cytat

Zmiana szerokości opony nie zawsze oznacza zmianę rozmiaru felg. Trzeba pamiętać o obowiązującej zasadzie, wg której średnica zewnętrzna opony może zwiększyć się o 2% w stosunku do rozmiaru fabrycznego

Jakie masz auto? sprawdz homologowane rozmiary, moze jakis wariant jest tanszy. 225/45/17 na pewno nie jest homologowany, bo jest zbyt duza roznica obwodu wzgledem 215/55/r17

Ja juz kolejny raz kupilem opony lekko uzywane, tj. takie ktore nadal maja 8mm bieznika, a kosztuja 70% oryginalnej ceny.

 

w drugim aucie mam 215/55/r16 i kosztuje prawie dwukrotnie to co 205/55/r16... roznica wydaje sie mala, moze przy nastepnym zakupie zmienie rozmiar.

Edytowane przez kepler334

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kalkulatorze wyskakuje, że rozmiar 225/45/17 ma mniejszą średnicę o 3%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, Everyman napisał:

W kalkulatorze wyskakuje, że rozmiar 225/45/17 ma mniejszą średnicę o 3%.

-4.9%
chyba lepiej juz bedzie po prostu kupic chinskie opony w prawidlowym rozmiarze.  Imperiale maja dobra cene, ludzie jezdza i nie narzekaja.

Edytowane przez kepler334

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Everyman napisał:

Panowie próbowaliście kiedyś jeździć na innych rozmiarach opon niż fabryczne? W moim aucie rozmiar 215/55/17 jest tak drogi, że zamiast 2szt. opłaca mi się bardziej od razu kupić 4szt. 225/45/17? Czy coś w związku z taką zmianą by mi groziło typu : zła geometria auta / nieprzewidywalne zachowanie na drodze ? Bo o ile wiem, to na razie przegląd bym na tym dostał bez problemów.

Gugluję problem od 2 dni no i nie mogę dotrzeć do jednoznacznej odpowiedzi poza typową, że producent nie dopuszcza opon o tym rozmiarze. Dodam, że sklepy opon nie podają tego rozmiaru jako dopuszczalnego zamiennika.

 

Pomijając kwestie techniczne auto na takich oponach będzie optycznie wyglądać... specyficznie;
Taka rozbieżność już będzie zauważalna...

Niestety bliźniacze wielkości, czyli rozmiary 205/55 r17 czy 215/50 r17 wypadają cenowo podobnie;
Jeśli faktycznie jedna para jeszcze obleci sezon to zainwestowałbym w fabryczny rozmiar sztuk dwie, a kolejne wymienił za rok;

Ew. dobrał model tańszy, niekoniecznie egzotyczny - tu sugestia ile max byłbyś w stanie wyłożyć na opony (zakładam, że letnie);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinuję jak koń pod górę, ale raczej będę musiał zrobić tak jak się obawiałem a napisałeś, czyli kupić 2 sztuki tego co ma być wg producenta. A szkoda, bo profil 55 zupełnie mi nie podchodzi w tym jak się na nim jeździ. Jest jeszcze opcja przejścia na rozmiar 18/19, ale to już musiałbym być odrobinę szalony.

3 godziny temu, kepler334 napisał:

Ja juz kolejny raz kupilem opony lekko uzywane, tj. takie ktore nadal maja 8mm bieznika, a kosztuja 70% oryginalnej ceny.

Mam skrajnie inne doświadczenia, tj. z używkami zawsze coś było nie tak jak powinno. Nawet jak są gdzieś blisko wystawione żeby samemu podjechać, to nie potrafię samodzielnie skutecznie ocenić, czy opona warta uwagi a nie jest krzywa/kołkowana/zabąblona/zwichrowana/sparciała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, kepler334 napisał:

ja wlasnie z 215/60/17 wrocilem do 215/55/17 i roznica jest moze nie gigantyczna, ale na pewno zauwazalna. auto jest bardziej bardziej precyzyjne, scianka boczna sztywniejsza, wiekszy komfort na autostradzie. 214/45 powinno byc odczuwane jako bardzo sportowe, ale nie bede sie wypowiadal wiecej, bo sie nie znam.

Przeglad nie przejdzie jesli ta zasada nie zostanei spelniona:

Jakie masz auto? sprawdz homologowane rozmiary, moze jakis wariant jest tanszy. 225/45/17 na pewno nie jest homologowany, bo jest zbyt duza roznica obwodu wzgledem 215/55/r17

Ja juz kolejny raz kupilem opony lekko uzywane, tj. takie ktore nadal maja 8mm bieznika, a kosztuja 70% oryginalnej ceny.

 

w drugim aucie mam 215/55/r16 i kosztuje prawie dwukrotnie to co 205/55/r16... roznica wydaje sie mala, moze przy nastepnym zakupie zmienie rozmiar.

Co za bzdura z tymi 2% - to chodzi jedynie o wskazania prędkościomierza. Jak zmieniłem 195/65/15 na 225/45/18 to mają mi przeglądu nie podbić? Oba homologowane. Bzdura jakaś. 

@Everyman
Weź sobie popatrz na rozmiary właśnie na około czyli szerokość +/-5 i profil +/-5, i sam podejmij decyzję bo nikz za Ciebie nie wybierze. Ja przy zimowych też miałem dylemat i szukałem ale zostałem przy 215/55/16 ze względu na wysokość. Przełknąłem te kilka stówek :) Poza tym, jak kupujesz nowe to poszukaj na allegro czy gdzieś rat 0% i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Everyman napisał:

W kalkulatorze wyskakuje, że rozmiar 225/45/17 ma mniejszą średnicę o 3%.

205/50r17

225/40r18

To chyba są najpopularniejsze kapcie. 

Generalnie możesz śmiało lawirować. Zobacz jaka szerokość masz przy 16", przypadkiem 195 tam nie występuje? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, lesiu155 napisał:

Co za bzdura z tymi 2% - to chodzi jedynie o wskazania prędkościomierza. Jak zmieniłem 195/65/15 na 225/45/18 to mają mi przeglądu nie podbić? Oba homologowane. Bzdura jakaś. 
 

Przeglądem technicznym bym się nie martwił. Opinią rzeczoznawcy w przypadku wypadku już tak. Tylko tutaj znowu idziemy w przepisy prawa, które są tak samo durne i nieprecyzyjne jak w przypadku przeglądów technicznych. No ale jak się ubezpieczalnia uprze, to będzie szarpanina.

Pytajcie Offroadowców, jak robią lifty i zakładają koła z całkiem innej bajki.

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lesiu155 napisał:

Co za bzdura z tymi 2% - to chodzi jedynie o wskazania prędkościomierza. Jak zmieniłem 195/65/15 na 225/45/18 to mają mi przeglądu nie podbić? Oba homologowane. Bzdura jakaś. 

Podaj model auta. Na pewno 225/45/18 jest homologowane? To ogromna roznica wzgledem 195/65/15 - az sie dziwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, Vectra C :E 

195/65/r15, 215/55/r16, 215/50/r17 i 225/45/r18 

Część (większość?) i tak preferowała tańsze 205/55/r16, 225/45/r17 czy 225/40/r18;

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeszcze 235/35/19 zapomniałeś :D akurat 205/55/16 też jest homologowane jeśli dobrze pamiętam.Ale co ciekawe - wszedłem teraz na oponeo, wklepałem wersję OPC i tam są jako opcjonalne właśnie 225/45/17 i 235/40/18. Ciekawe co naklejka na klapce od wlewu mówi :hmm: 

Edytowane przez lesiu155
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, lesiu155 napisał:

Weź sobie popatrz na rozmiary właśnie na około czyli szerokość +/-5 i profil +/-5, i sam podejmij decyzję bo nikz za Ciebie nie wybierze. Ja przy zimowych też miałem dylemat i szukałem ale zostałem przy 215/55/16 ze względu na wysokość. Przełknąłem te kilka stówek :) Poza tym, jak kupujesz nowe to poszukaj na allegro czy gdzieś rat 0% i tyle.

Jeszcze sobie to przemyślę, może na lato po prostu kupię używane felgi 18, bo na letnich oponach można bardziej puścić wodze fantazji w rozmiarach no i nie trzeba mieć ich w stanie fabrycznym żeby bezpiecznie jeździć. Całoroczne na bank nówki, bo na trudne warunki a i przecież w sezonie letnim też spokojnie dają radę. Gdyby nie ten nieszczęsny balonowy profil 55 to bym z marszu przeszedł na stałe na kapcie całoroczne i miał problem z głowy. A tak, sklep internetowy podaje, że mogę zamontować np. 255/45/17 jako dopuszczalny:Crash:

Do opon stety, niestety mam już sprecyzowane wymagania, to i wybór produktów znacznie się zawęża. Człowiek sam sobie robi problemy.

@Minciu

Jest 195/60/16 i 215/60/16 w cenach tak samo wygórowanych.

Edytowane przez Everyman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...