Skocz do zawartości
giecek

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, lesiu155 napisał:

Jeszcze 235/35/19 zapomniałeś :D akurat 205/55/16 też jest homologowane jeśli dobrze pamiętam.Ale co ciekawe - wszedłem teraz na oponeo, wklepałem wersję OPC i tam są jako opcjonalne właśnie 225/45/17 i 235/40/18. Ciekawe co naklejka na klapce od wlewu mówi :hmm: 

Dla OPC/VXR faktycznie też takie rozmiary podają, tu akurat zrzut z manuala VXR:
image.thumb.png.eaf22923bbeae174dde6713ebbdfbe39.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.tyrereviews.com/Article/Best-All-Season-Tyres-2024-2025.htm
Świeży test wielosezonówek


W tym roku większy rozmiar (235/35/r19) i dynamiczniejsze auto (Gulf MK8 GTi);
Najnowsze Pirelli SF3 wypadły najlepiej i prezentują się obecnie jako najlepszy wybór przy zakupie wielosezonu 'premium';

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jest w stanie osobiście polecić jakąś oponę wielosezonową 185/55/15 ? Warto rozważyć coś więcej niż klasę ekonomiczną? Jak się ogólnie macie do opon wielosezonowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wielosezon tak, ale tylko dobre jakości - choć nie musi to być od razu Michelin czy Pirelli;
Parę Osób, w tym ja, jeździ tu na wielosezonowych oponach  i spokojnie sobie radzą;

Min. co bym rozważył to Dębica Navigator 3 do mniejszego / lżejszego auta i jazdy głównie po odśnieżonym mieście, czyli ~1100,00 zł w tym rozmiarze komplet;
Mocno polecane Hankook 4S czy Kleber Quadraxer 3 to ~1400,00 zł komplet w tym rozmiarze; (prawie bliźniak BF Goodrich wychodzi ~50-100zł taniej, ale ma różnice w bieżniku i możliwe, że mieszance więc nie uznałbym ich za bliźniaki).
Po drodze ew. masz Kumho Solus, Falkeny czy Firestone ~1250zł komplety;

Wszelaki chiński wielosezon bym odpuścił, a mówię to na przykładzie Goodride Z-401, które jako nowe brat wkładał do auta;

Edytowane przez serwal4
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja w maju kupiłem do drugiego auta 205/55R16 91V BluEarth-4S AW21 YOKOHAMA 2024 1119zł

W pierwszym aucie mam letnie i zimówki, letnie też YOKOHAMA, zimówki KLEBER, na jedne ani drugie złego słowa nie mogę powiedzieć. Na letnich drugi sezon, zimówek będzie drugi teraz 

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zimówki pod Grande Punto - Uniroyal WinterExpert czy Nokian Tyres Snowproof 1?? Co lepsze?? A może coś innego do 300PLN??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki rozmiar potrzebujesz do Grande Punto, ale w "większych" Grande Punto (Fiat Bravo żony i moja Lancia Delta) mam Hankook Winter i*cept RS3 i polecam.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślne 175/65 R15.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JW; Hankook RS3 (~1k zł komplet) ew. cichsze Kleber Krisalp HP3 (~1050 zł komplet);

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że użyteczność obu opon testowaliśmy na swoim Grande Punto, w 185/65 r15 (Hankook poprzednicy RS2, Kleber teoretyczny bliźniak BfGoodrich ale w testach zawsze wypadał ciut słabiej od Klebera, stąd zapewne siakieś różnice w mieszance in minus dla BF, obie marki to Michelin);

W ogólnym rozrachunku byliśmy bardziej zadowoleni z RS2, ale fakt - BF były cichsze a też sobie radziły;
Tak czy siak obie opony nie mają / miały lekko u nas :E Podbity moment obrotowy też robi swoje;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińczyki szybko się uczą, to trzeba im przyznać. Ale jak patrzę na słupki to jest nadal kiepsko. Ale porównywanie do klasy średniej/wyższej jest trochę bez sensu, należałoby zrobić porównanie na tle opon typu Dębica, Semperit, Laufenn itd. To zupełnie inny segment.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 groszy na temat ostatniego roku:

Bridgestone Turatnza T005 (FWD 1500kg 140KM/320NM) bardzo dobra trakcja na suchym i mokrym, dobre prowadzenie w łukach, bardzo przewidywalna.

Hankook Ventus Prime 3 (FWD 1300kg 120KM/270NM) więcej trakcji na suchym niż na w/w, delikatnie słabiej na mokrym, bardziej nerwowa na mokrych łukach. Na suchym lusterka trą o asfalt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździł ktoś z Was na zimówkach 205/80R16? 

Dylemat mam czy taki rozmiar czy bardziej popularny 235/70R16 do klasycznego 4x4... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak z rynku opon wpadła mi w oko Barum Polaris 6, model który uzyskał dość bliźniaczy wzór bieżnika do T860;
Z chęcią bym poczytał siakieś testy tej opony, bo może okazać się ciekawszą alternatywą do Frigo HP2 jeśli szukamy czegoś budżetowego.

Zwłaszcza, że austriacki bliźniak Semperit Speed-Grip 5 zbiera całkiem pozytywne oceny w testach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony budżetowe Kormorany lato sezon mogę z czystym sumieniem odradzić. Omijać szerokim łukiem. jeśli reszta wygląda tak samo no to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...