Skocz do zawartości
k_p_n_b

PCSX2 czyli gramy w hiciory z Playstation 2 na blaszaku [testujemy najnowsze wersje]

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze chciałeś zagrać w jakąś wypasioną grę z Playstation 2 (np. z serii Tekken lub Final Fantasy?) ale na blaszaku nie miałeś jak? W temacie emulacji PS2 robi się coraz ciekawiej - czytaj dalej...

 

STATYSTYKA: W tym momencie PCSX2 obsługuje ok. 677 w pełni działających tytułów oraz 610 z drobnymi błędami. Reszta to 222 gry, w których działa na razie tylko intro oraz 95 tytułów, które wcale nie działają.

 

Słowo wstępu:

 

Wszystkich zainteresowanych tematem zapraszam do dyskutowania, zadawania pytań oraz odpowiadania na pytania innych. Głównym wątkiem jest tutaj emulacja gier z konsoli Playstation 2 ale oczywiście można również poruszać tematy emulowania innych ciekawych

 

tytułów z pozostałych platform. Od razu na wstępie powiem, że nie jestem żadnym specjalistą w tej dziedzinie, po prostu staram się w miarę świadomie bawić emulatorami, to co będę potrafił chętnie podpowiem a i o wiele rzeczy sam się pewnie zapytam ;) Piszcie jakie gry Wam działają i jak działają. Piszcie o sofcie, pluginach, konfiguracjach i osiąganym framerate'cie. Można również pisać i dyskutować o gameplayu z emulowanych tytułów, wymieniać się save'ami oraz rozmawiać o wszystkim co logicznie powiązane z tematem. Żebyśmy jednak postali w zgodzie z regulminem PCLab, dodajmy, że nie można na forum prosić innych o bios'y do konsoli oraz gry ani pytać skąd je wziąść (zabrania się również podawania jakichkolwiek linków do tych rzeczy, po pierwsze od tego jest google a po drugie, tak jak w przypadku wszystkich innych rozmów o grach na PC i konsole, to nielegalne, gry kupujemy w sklepie a o Bios prosimy firmę Sony, która jest jego właścicielem). Od siebie dodam również jeden bardzo ciekawy bonus, czyli jak kręcić wałki w grach emulowanych przez PCSX2 ;)

 

Krótka UWAGA dotycząca PM

W związku z tym, że chyba nie wszyscy rozumieją logiczne i proste reguły obowiązujące w tym temacie, uprzejmie informuję:

 

Uwaga dot. PM: Nie odpisuję na wiadomości dotyczące pozyskania BIOS'u ani na pytania, na które odpowiedź jest napisana wołami w tym post'cie lub w jego źródłach. Temu opracowaniu poświęciłem sporo czasu i pracy - jeżeli więc ktoś jest po prostu zbyt leniwy, żeby najpierw samodzielnie poszukać potrzebnych mu informacji, mając je de facto przed nosem, to nie widzę absolutnie żadnych powodów, dla których miałbym traktować takie PM poważnie - wszystkie wiadomości tego typu będą po prostu usuwane. Jeśli masz jakiekolwiek inne pytania bądź wątpliwości pisz je śmiało tutaj w postaci nowego posta - po to jest przecież ten topic. Prywatne wiadomości zostawiamy więc na OT i pozdrowienia :thumbup:

 

PAMIĘTAJ! OPCJA SZUKAJ TWOIM PRZYJACIELEM!

[by odnaleźć w zamieszonym tekście szukane słowo naciśnij CTRL+F i wpisz wyraz - operację powtórz dla każdej ze stron w tym wątku]

 

Teraz przejdźmy do sedna:

 

bullet_101.gifNajnowsze wersje programu [pobieranie bezpośrednio z oficjalnej strony, zawiera język polski]:

- PCSX2 0.9.4 dla Windows XP/Vista 64bit

- PCSX2 0.9.4 dla Windows XP/Vista 32bit

Pozostałe wersje: http://www.pcsx2.net/downloads.php?

 

bullet_101.gifWstępny przewodnik po konfiguracji: PCSX2.net - GUIDE

 

bullet_101.gifKrótkie i ogólne FAQ: PCSX2 FAQ

 

bullet_101.gifOficjalne forum PCSX2: PCSX2 Official Forum

 

bullet_101.gifOficjalna lista kompatybilności gier [by uzyskać informacje wpisz tytuł lub szukaj alfabetycznie]: PCSX2.net - Compatibility

 

bullet_101.gifScreenshoty z emulowanych przez PCSX2 gier [sprawdź jak dany tytuł wygląda]: PCSX2 - User Screenshots

 

bullet_101.gifVideo z emulowanych przez PCSX2 gier [sprawdź jak dany tytuł chodzi]: PCSX2 - User Videos

bullet_101.gifCzy dam radę emulować te gierki na swoim kompie? [szczegółowe wymagania]

 

Oficjalne przybliżone wymagania (w skrócie):

 

Minimalne wymagania:

AMD XP/64 or Intel Pentium 4 (VM Built nie działa z prockami bez SSE2)

512MB of RAM

Pixel Shader 1.4 supporting card (Tylko plugin GSdx Graphics)

 

Zalecane wymagania: (w miarę rozsądna wydajność w wielu grach, ale nie we wszystkich)

AMD64 X2 or Intel Conroe E6600+ (PCSX2 obsługuje wielowątkowość)

512-1024MB of RAM (więcej RAM'u pozwala na stabilną pracę w trybie VM)

Pixel Shader 2.0 supporting card (zalecane karty GeForce 6600-8800 lub odpowiedniki od ATi)

 

Idealne wymagania:

Windows Vista 64bit lub XP 64bit (future support of 64bit recompilers).

Future AMD or Intel Quad Core maybe needed, but currently the support of 4 threads is not handled by PCSX2, and the effect of threading out EE / VU is not yet known.

We don't forsee you requiring a GPU more powerfull than the current generation of cards, upto and including the nVidia GeForce 8800.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PCSX2 0.9.2

 

Okienko główne:

gsdgfdfnf5.jpg

 

Stąd mamy dostęp do zakładek:

 

Plik ---> [Run CD/dvd] [Otwórz plik ELF] [Stany - Ładuj, Zapisz] [Wyjście]

Uruchom ---> [Uruchom] [Reset] [Argumenty] [Priorytet procesu - w aplikacji jest błąd w tłumaczeniu]

Konfiguracja ---> [Konfiguracja] [Grafika] [Kontrolery] [Dźwięk] [Cdvdrom] [Dev9] [USB] [Firewire] [Memorki] [CPU] [Łatki]

Język ---> [do wyboru jeden z 16 języków]

Debug ---> [Wejdź w debugger] [Zdalny debugging] [Zrzut pamięci] [Logowanie]

Inne ---> [Patch Browser] [Patch Finder] [x Enable Console] [x Enable Patches]

 

Skróty:

F1 [save], F2 [następny stan], Shift+F2 [poprzedni stan], F3 [load], F8 [snapshot]

 

---------------------------------

 

WSTĘPNA KONFIGURACJA PCSX2

 

Emulator dostępny jest w dwóch wersjach, TLB i VM (virtual memory). Wersję TLB uruchamiamy za pomocą pcsx2t.exe , a wersję VM - pcsx2.exe. W pierwszej kolejności spróbuj uruchomić opcję z VM, podążaj za podawanymi instrukcjami (podaj nazwę użytkownika, wyloguj się/zaloguj i zrestartuj). Jeśli ta opcja nie będzie Ci działać użyj wersji TLB (różnice w prędkościach podobno nie są duże). VM podobno nie działa prawidłowo z systemami bez Service Pack'a 2 oraz na XP Home.

Konfiguracja ---> [Konfiguracja]

asfsdsfdy2.jpg

 

Tutaj możemy zmieniać pluginy używane przez PCSX2 oraz ich ustawienia. Jeśli nie chcesz korzystać z domyślnych ścieżek [/plugins oraz /bios] możesz skorzystać z 'Ustaw katalog wtyczek' oraz 'Ustaw katalog BIOS', pokazując programowi skąd ma wczytywać wtyczki i bios. Funkcje opcji widocznych pod każdym z okienek czyli 'Konfiguruj...', 'Test...' oraz 'O...' są oczywiste i nie wymagają tłumaczenia. W okienkach wybieramy któryś z dostępnych pluginów i przechodzimy do konfiguracji.

 

Grafika

 

Po pierwsze, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o swojej karcie graficznej, np. nie wiesz którą wersję pixel shader'ów obsługuje - zajrzyj TUTAJ. Na razie skupimy się na nowym pluginie pod DX9 ZeroGS v0.96.0 [wymagana obsługa pixel shader 2]

 

etgwesdfla6.jpg

 

Tak jak wspomniałem, jest to relatywnie świeży plugin opracowany przez ZeroFrog'a głównie pod współczesne karty graficzne obsługujące pixel shader 2 i wyżej. Jeśli Twoja karciocha nie spełnia tych wymagań będziesz musiał skorzystać z plugina GSdx9. ZeroGS występuje w dwóch wersjach, normalnej oraz SSE2. Jak można się domyślać z tej drugiej korzystamy tylko wtedy, gdy nasz procek obsługuje standard SSE2 (Pentium 4/Core Duo lub Athlon64/FX) - w ten sposób zyskamy trochę prędkości.

 

Dostępne opcje:

 

- Interlace Enable (F5), dostępne dwa tryby oraz możliwość wyłączenia

(włączenie opcji pozwala w niektórych przypadkach rozwiązać błędy w wyświetlaniu, np. trzęsący się obraz, ale niektóry gry wyglądają lepiej, gdy opcja ta jest wyłączona, zmieniamy na włączonej grze naciskając F5)

 

- Bilinear Filtering (Shift+F5), ładniej = on, szybciej = off

(gdy włączymy plugin weźmie się za wygładzanie krawędzi co w większości przypadków wiąże się z dramatycznym spadkiem FPS, nie dotyczy posiadaczy bardzo wydajnych kart graficznych - żeby sprawdzić naciśnij podczas gry Shift+F5)

 

- Anti-aliasing (włącz w celu poprawienia jakości obrazu) (F6) , tryby None, 2X oraz 4X

(tu można zmniejszych chropowatość krawędzi, również może powodować spadek fps, zmieniaj tryby wciskając F6 podczas gry)

 

- Wireframe rendering (Shift+F6)

(gdy zaznaczysz tą opcję plugin będzie wyświetlał tylko wireframe, można zmieniać podczas gry przytrzymując Shift i wciskając F6)

 

- Capture Avi (zergos.avi) (F7)

(nagrywanie filmów - na razie można korzystać tylko z kodeka XviD, reszta spowoduje crash - po wcześniejszym skonfigurowaniu wciśnij F7 podczas gry by zacząć nagrywać i ponownie F7 by zatrzymać - wideo zapisuje się domyślnym katalogu PCSX2 jako 'zerogs.avi')

 

- Save Snapshots as BMPs (domyślnie zapisywane są jako JPG)

(zmiana zapisywanych w folderze /snaps screenów z *.jpg na *.bmp)

 

- Fullscreen (toggle Alt+Enter)

(przełączanie między okienkiem i trybem pełno-ekranowym naciskając Alt+Enter podczas gry)

 

- Default Window Size (Domyślny Rozmiar Okienka, bez wpływu na prędkość emulacji) 640x480, 800x600, 1024x768 oraz 1280x960

(wybór rozdzielczości - nie wpływa na prędkość emulacji)

 

- Pokazuj liczbę klatek (Shift+F7)

(pokazuje liczbę klatek na sekundę wewnątrz okienka)

 

Procesor

 

Konfiguracja ---> [CPU]

fdhfdgfyx6.jpg

 

Dostępne opcje:

 

- Automatyczne rozpoznawanie, sprawdź producenta, rodzinę, aktualną prędkość i funkcje obsługiwane przez swój procek

(wykorzystywane są do znacznego przyspieszania emulacji, jeśli tu ich nie wykrywa, nie będzie można ich użyć w opcjach - ta wersja nie wykrywa i nie obsługuje procesorów 4rdzeniowych - widzi je jako zwykłe C2D)

 

- EErec - EE/IOP Recompiler, gdy zaznaczone daje bardzo duże przyspieszenie emualcji

(wymaga procka z MMX lub SSE, jeśli opcja jest odznaczona emulator korzysta z bardzo wolnego trybu interpretacyjnego)

 

- VU0rec, gdy zaznaczone zyskujemy na prędkości emulacji

(ma większe tendencje do nawalania niż VU1rec, więc w razie problemów z daną grą należy odznaczyć tą opcję - może nie działać na prockach bez SSE2)

 

- VU1rec, gdy zaznaczone znacznie zyskujemy na prędkości emulacji

(w niektórych przypadkach występują problemy z kompatybilnością, zależy od gry - może nie działać na prockach bez SSE2)

 

- Multi-threaded GS mode (MTGS), kolejna opcja przyspieszająca emulację, przeznaczona dla procesorów dwurdzeniowych lub HT. Po włączeniu konieczny jest restart aplikacji

(może powodować wiele różnych komplikacji/crash'y, używać tylko i wyłącznie przy prockach dual core/HT i tylko z pluginem graficznym ZeroGS. Przy GSdx9 prawie zawsze aplikacja się zawiesi)

 

- Dual Core mode (DC), jeszcze jeden tryb przyspieszający emulację, tym razem tylko i wyłącznie w przypadku procków dwurdzeniowych

(działa tylko z włączonym trybem MTGS, nie działa z GSdx9)

 

- Frame Limiting , jak sama nazwa wskazuje - wpływ na ilość wyświetlanych klatek (ograniczanie lub pomijanie). Dostępne tryby to Normal [wyświetla wszystkie klatki najszybciej jak potrafi], Limit [ogranicza zbyt dużą ilość FPS do standardowych wartości Sony PS2 - 50FPS dla gier PAL oraz 60FPS dla gier NTSC], Frame Skip [żeby osiągnąć pożądany framerate pomija niektóre klatki], VU Skip [jak FS, tylko że pomija jeszcze więcej klatek, może powodować błędy]

 

 

Kontrolery

 

Konfiguracja ---> [Kontrolery] na przykładzie SSSPSX PAD Plugin 1.7.0

dfhfgfdhdfhxv11yj4.jpg

 

 

Kwestia ustawień pada w tym pluginie jest dziecinnie prosta, klikamy interesujący nas guzik i wciskamy jego odpowiednik na naszym padzie. Jeśli chcesz zupełnie wyczyścić któreś pole kliknij i poczekaj aż 'Timeout' doliczy do 0. W ten prosty sposób można bardzo szybko skonfigurować dwa pady. SSSPSX Pad obsługuje dodatkowo obie analogowe gałki (LX,LY,RX,RY), przyciski R3 i L3 (wciśnięcie lewej i prawej gałki) i świetnie radzi sobie z opcją wibracji.

 

To na razie tyle z podstaw konfiguracji - resztę rzeczy znajdziecie w podanych źródłach lub proszę pytać.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pierwszą grą jaką udało mi się poprawnie skonfigurować (w 99% - niestety z nowym pluginem dźwięku występuje metaliczny podźwięk, pytałem o to i jak na razie, my jako użytkownicy nic z tym nie zrobimy, w nowej wersji pcsx2 ma być już ok) jest Dragon Ball Z Budokai 3 - nie lada gratka dla fanów tej sagi ;) Mimo dość potężnych wymagań (zależne od danej gry!) jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakością emulacji w wersji 0.9.2 - na sprzęcie z sig'a jest jak najbardziej grywalna (Ingame speed [battle]: licznik lata jak szalony od ok. 60 do ponad 100 FPS filmik KLIK!) - na laptopie nawet nie będę próbował ;) - kilka screenów (przeniesione do przykładu niżej, żeby nie powtarzać) - Filmik (również przeniesiony z tych samych względów)

 

Nie od razu było jednak tak różowo, na początku miałem błędy w wyświetlaniu, a właściwie brak wyświetlania obiektów, po włączeniu walki nie było widać ani areny ani zawodników, co jakiś czas jednak się pojawiali, np. przy tym pościgowym combosie. Poszperałem i popytałem trochę, szybko okazało się, że jest to typowy błąd dla kart g80 powodowany przez któreś z ustawień panelu sterowania Nvidia (może wygładzanko?), który może występować w wielu tytułach (i jak się okazało występuje) - jak się go pozbyć? Wystarczy wyłączyć wymuszanie kilku z pierwszych bajerów na liście w tym właśnie panelu i po sprawie.

seetgestjr6.th.jpg dsfdsgrr4.th.jpg sdggsdk3.th.jpg

 

Zobacz konfigurację PCSX2 0.9.2 (to co na screenach i filmiku): KLIK!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Kręcenie wałków" odbywa się za pomocą hex edytorów lub innych tzw. game cheaterów - bardzo prosta sprawa, wszystko robimy tak samo jak w przypadku każdej zwykłej gry na PC - jedyną różnicą jest wskazywany proces. W tym przypadku, jak można się zapewne domyślić, będzie to nie nazwa gry lecz nazwa emulatura, w którym jest uruchomiona. Różni specjaliści proponują naprawdę różne metody - np.

gość pokazuje jak "zhackować" savegame'y z PCSX2 - udowadnia tym samym, że jest to dość czasochłonne i mało efektywne zajęcie (konieczność posługiwania się dużymi liczbami). Ja zdecydowanie wolę swoją metodę - osobiście do wyszukiwania i modyfikowania pożądanych parametrów korzystam ze starej wersji aplikacji ArtMoney v.6.17 Szybka, łatwa i przyjemna zmiana dowolnych parametrów w danym procesie (grze) [np. xp, skille, punkty, pieniądze etc.], co więcej, w tej metodzie nie musimy operować na dużych liczbach (np. uzbierać 139456 złota) żeby szybko zmienić ten parametr, po wstępnym określeniu typu wartości [integer (od 1 do 8 bytes), float (od 4 do 10 bytes) lub text] możemy szybko znajdować parametry zaczynające się praktycznie od 0 (0-1, 1-2, 2-3...im większe liczby tym szybciej wyizolujemy nasz parametr, mniej razy będziemy musieli filtrować wyniki). Oczywiście wiele zależy również od samej gry. Dla przykładu opisywany powyżej DBZ Budokai 3 [wykręcony Songo] okazał się bardzo wyrozumiałą i podatną na tytułowe "kręcenie wałków" aplikacją. W tej dziedzinie mam trochę więcej doświadczenia niż w samej emulacji (modyfikowałem w ten sposób również gry z Capcom CPS1 i CPS2 oraz ZiNc'a) i jestem pewien, że reszta tytułów z PCSX'a będzie reagować podobnie. No ale ja się tu rozpisuję, a Wy to pewnie wszystko i tak już dawno macie obcykane ;) Jakby co proszę pytać.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Od siebie dodam jeszcze tylko tyle, że jako użytkownik konsoli sony gorąco polecam korzystanie z pada/ów (kupić oryginał lub logitecha) - możemy sobie wtedy wygodnie usiąść w fotelu i jak należy spokojnie wygniatać w naszą Pecetostation2 ;)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

UWAGA - Zamieszczanie swojego INFO

Jeśli przetestowałeś jakąś grę w nowym PCSX2 to niezależnie od wyniku (działa, czy nie działa) koniecznie wrzuć tutaj swoje info! (screeny, filmiki również mile widzane). Bardzo proszę podawać opisy według następującego 5-cio punktowego schematu:

 

1. [TYTUŁ]

(dokładna nazwa gry, najlepiej wraz kodem AAAA_##### - znajduje się najczęściej na płycie lub pudełku)

np.

Tekken 4 [sCES 50878] (E)

 

2. [sTATUS]

( tutaj podaj status jaki przydzielasz danej grze, do wyboru są: Grywalna [w pełni grywalna ,można przejść całą grę, brak lub mała ilość nieistotnych błędów], Ingame [można grać ale do pewnego momentu lub występują liczne błędy, które uniemożliwiają dalszą rozgrywkę], Menu [dochodzisz tylko do menu, dalej gra się wiesza], Intro [obejrzałeś intro ale walnęła się jeszcze przed pokazaniem menu] lub Nic [gra wywala zanim zdąrzysz cokolwiek zobaczyć/usłyszeć] - do tego podajemy jeszcze ilość klatek na sekundę w dwóch formach - FPS Menu [czyli ile klatek w menu] oraz FPS Gra [czyli ile klatek wyciąga gra w najbardziej intensywnych momentach rozgrywki])

np.

Status: Grywalna

FPS Menu: 90-170

FPS Gra: 60-85

 

3. [sPRZĘT]

(wpisz swój sprzęt - tylko podstawowe podzespoły i jeśli było OC to ich taktowania - tylko CPU, GFX i RAM)

np.

AMD Ahthlon 64 3200+ 939 (@2.3ghz),

Nvidia 7600GT 256mb (Stock)

1gb DDR 400

 

4. [KONFIGURACJA]

(podaj konfiguracje pluginów oraz innych ustawień na których ją odpalałeś)

np.

Mode: Normal

PCSX2 v0.9.2 non-VM

ZeroGS 0.96.0 (800x600, interlace, bilinear filtering i 4xAA)

P.E.Op.S SPU2 1.61.0

Linuzappz ISO CDVD driver 0.50

SSSPSX PAD 1.7.0

CPU: EERec, VU1Rec, VU0Rec, MTGS & DC mode ON

 

5. [sCREENY I/LUB FILMY]

(Screeny robimy najlepiej bezpośrednio w emulatorze z widocznym FPS - wciskając F8 (zapisują się w /snaps). Podajemy tylko i wyłącznie miniaturki, ew. linki tekstowe, nie wrzucamy całych obrazków! Miniaturki ustawiamy obok siebie, a nie jedna pod drugą w pionie! Jeśli korzystasz z Imageshack'a to używaj Thumbinail for forums 1)

 

Można jeszcze ew. podać dodatkowe info [np. jakie występują bugi przy wersji Grywalna etc.]

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dla ułatwienia podam jeszcze jeden przykładowy i kompletny opis:

 

Dragon Ball Z Budokai 3 SLUS_209.98 (U)

 

Status: Grywalna

FPS Menu: 100-250

FPS Gra: 60-100

 

Sprzęt:

Intel QX6700 (3.2GHz)

Nvidia 8800GTX KO ACS3

OCZ 4GB Alpha Titanium VX2 RAM

 

Konfiguracja:

PCSX2 v0.9.2 non-VM

Mode: Normal (no frame skip)

ZeroGS 0.96.0 (800x600, interlace on, bilinear filtering on i 4xAA)

P.E.Op.S SPU2 1.61.0

Linuzappz ISO CDVD driver 0.50

SSSPSX PAD 1.7.0

CPU: EERec, VU1Rec, VU0Rec, MTGS & DC mode ON

 

Dodatkowe Info: gierka ma jak na razie tylko jeden bug - wiesza się gdy weźmiemy opcję wybierz nowych zawodników (po rozegraniu pojedynku PvP), jak wyjdziemy normalnie do menu i wybierzemy ich od nowa wszystko jest ok.

 

 

dfgfhdfghyg7.jpg 222222wx9.jpg dfgdfhfdgwf7.th.jpg dfgfdghdd5.th.jpg dfgfdhjx3.th.jpg dgdfgdhnh5.th.jpg dgfdfhfgev5.th.jpg fdhfdhog9.th.jpg sdgsdgfxe0.th.jpg sewtetdv3.th.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wszystkich, którzy chcieliby zamieścić swoje info bardzo proszę o robienie tego w takiej właśnie uporządkowanej formie :thumbup:

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mam nadzieję, że temat i forma w jakiej go przedstawiam jest w miarę czytelny i się podoba. Włożyłem w to trochę więcej pracy niż początkowo zamierzałem ale nie żałuję. Emulacja już teraz to świetna zabawa a przyszłość zapowiada się jeszcze lepiej. Jeśli macie jakieś komentarze lub konstruktywne uwagi również co do samego głównego post'a bardzo proszę pisać.

 

Tekst, screeny i wszelki materiał opracowany i/lub przetłumaczony przez kto_pyta_nie_błądzi.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lista skrótów do gier PCSX2 przetestowanych i zamieszonych na tym forum:

(kliknij 'lewym' na interesującą Cię grę lub kliknij 'prawym' ---> 'właściwości' by zobaczyć pełny tytuł )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

statusgeq0.png= [Grywalna] [w pełni grywalna ,można przejść całą grę, brak lub mała ilość nieistotnych pod tym względem błędów]

statusingamejq6.png= [Ingame] [można grać ale tylko do pewnego momentu, występują liczne błędy, które uniemożliwiają dalszą rozgrywkę]

statusmenuso5.png= [Menu] [dochodzisz tylko do menu, dalej gra się wiesza]

statusintrouv5.png= [Intro] [obejrzałeś intro lub jego część ale walnęła się jeszcze przed pokazaniem menu]

statusnicor8.png= [Nic] [gra wywala zanim zdąrzysz cokolwiek zobaczyć/usłyszeć]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis przetestowanych na tym forum gier (część pierwsza #1):

 

dragonballzbudokai3af9.jpgtonyhawkproskater8zu0.jpg metalsluganthologyap7.jpg tekken4cj7.jpg celebritydeathmatchic6.jpg dbzbudokaitenkaichi2as8.jpg narutouzumakichroniclesxp1.jpg soulcalibur3tf1.jpg finalfantasyxed8.jpg narutoultimateninjaih1.jpg kingoffightersmaximumimhm7.jpg freerunningxh9.jpg monsterhunteres8.jpg superdragonballzbl9.jpg breathoffirevdragonquarso6.jpg bloodyroar4pd2.jpg grimgrimoirevb9.jpg ...

 

 

...ciąg dalszy spisu znajduje się post niżej [#2]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edytowane przez k_p_n_b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spis przetestowanych na tym forum gier (część druga #2):

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

svcchaosnu8.jpg burnoutdominatorcv1.jpg 918883_53743.jpg finalfantasyx2xf7.jpg fightnightround3ps6.jpg monsterrancherevohc9.jpg superbustbox1hn9.jpg marvelvscapcom2zt5.jpg thefastandthefuriouspj8.jpg capcomclassicscollectiotu2.jpg capcomfightingjamfp3.jpg 459841266581ul6.jpg suikoden3jf5.jpg dirgeofcerberusfinalfannm0.jpg smackdownvsraw2007vs4.jpg stuntmanignitionvg4.jpg ssxontoursf1.jpg bullyxi5.jpg silenthill2ne4.jpg mortalkombatarmageddonjs7.jpg crashofthetitansbg6.jpg heroesofmightandmagicquyt3.jpg crashbandicoot2thewrathjq3.jpg kingoffightersneowavecl4.jpg burnout2pointofimpactef2.png ben10co5.png mrmosquitody9.png gtasanandreasor2.png soulcaliburiind7.png darkangeloc6.png kingkongqv7.png gtavicecitystorieszo6.png gtalibertycitystoriesoq8.png contrashatteredsoldierlj7.png looneytunesacmearsenalgt5.png tokyoxtremeracerdrift2vg6.png rampagetotaldestructionfp5.png spyroaherostailpw4.png automodellistaei8.png 62773.jpeg 62775.jpeg 62776.jpeg 62782.jpeg 62788.jpeg 62804.jpeg 62806.jpeg 62807.jpeg 62809.jpeg 62818.jpeg 62820.jpeg

 

cd ---> post #3

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edytowane przez k_p_n_b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
62822.jpeg 62823.jpeg Edytowane przez k_p_n_b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT - miejsce na dalszą część spisu

Edytowane przez k_p_n_b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponoć śmiga, są screeny i są filmiki - u siebie jeszcze go nie miałem

 

działają Tekken 4, Tekken 5 i Tekken Tag Tournament

 

A jakbyś chwilkę pomyślał to skorzystałbyś z tego co napisałem wyżej:

 

Oficjalna lista kompatybilności gier [by uzyskać informacje wpisz tytuł lub szukaj alfabetycznie]: PCSX2.net - Compatibility

 

ile masz fps na tym Dragon Ballu? podczas walki ? bo ja na kompie

 

Core Duo E6600

4 GB Ram 800MHz GEIL

2x GF 7900GTX

 

mam 20-30 fps..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponoć śmiga, są screeny i są filmiki - u siebie jeszcze go nie miałem

 

działają Tekken 4, Tekken 5 i Tekken Tag Tournament

 

A jakbyś chwilkę pomyślał to skorzystałbyś z tego co napisałem wyżej:

 

Oficjalna lista kompatybilności gier [by uzyskać informacje wpisz tytuł lub szukaj alfabetycznie]: PCSX2.net - Compatibility

 

pomyślałem pomyślałem, tylko w pierwszym momencie w katalogu tekkena nie znalazłem.

A czy jesteś w stanie napisać czy ten sprzęcik mój (sig), uciągnie tekkena 4 ? bo ponoć grywalne, a ja te gre mam gdzieś na płytce :)

 

a zresztą, zara spróbuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie co z tego ze pojdzie na emulatozre ale jak to sie bedie gralo zobacz sobie jakiego kompa ma myth555 i ile na nim ma fps a nie kazdy ma teokiego wypasionego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim odczuciu głównie liczącym elementem w emulacji jest przede wszystkim procesor.

Karta graficzna ma tutaj raczej niewielkie znaczenie pod warunkiem że i dodatkowych bajerów usprawniania w pluginach nie ustawiasz.

nie wiem, może sie myle, ale tak zawsze było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie co z tego ze pojdzie na emulatozre ale jak to sie bedie gralo zobacz sobie jakiego kompa ma myth555 i ile na nim ma fps a nie kazdy ma teokiego wypasionego

 

Dopiero po trzecim przeczytaniu zrozumiałem, o co chodzi :P

Jak wspomniał Lecter12 duże znaczenie ma procesor :) Jeżeli wyjdą procesory 128-bitowe, to wtedy będzie super emulacji bez żadnych zacinek. Ale, jak narazie cudów nie ma. Dobrze, że mam PS2 :P I gram w B3 oraz inne gry bez zmartwień. Chociaż na konsolach gry także się niekedy tną :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam się napalił na T4. Akurat to NAJGORSZA część serii. Tak samo granie w gierki z prędkością <30fps mija się z celem. A w Tekkena to już kompletne nieporozumienie.

 

Czyli rozumiem że minimum z którym można w ogóle myśleć o pograniu w coś to C2D + GF7900/x1950 tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daj już spokój z tą teorią stary - z 0.9.2 (ludzie wreszcie GRAJĄ w gry z PS2 na PC, pewnie, że jedne chodzą szybciej inne wolniej - wszystko zależy od tytułu i naszego sprzętu) zrobili ogromny krok do przodu i zbliża się już następna wersja, na której gierki będą śmigały jeszcze szybciej. Wszystko idzie w dobrą stronę.

 

czy możesz mi podpowiedzieć skąd ściagnąć bios. Zawsze z tym miałem problemy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś tam się napalił na T4. Akurat to NAJGORSZA część serii. Tak samo granie w gierki z prędkością <30fps mija się z celem. A w Tekkena to już kompletne nieporozumienie.

 

Czyli rozumiem że minimum z którym można w ogóle myśleć o pograniu w coś to C2D + GF7900/x1950 tak?

 

Nie - zobacz w co ludzie grają i na jakich maszynach - po to dałem linki w głównym post'cie

 

czy możesz mi podpowiedzieć skąd ściagnąć bios. Zawsze z tym miałem problemy :/

CHŁOPIE UŻYJ MÓZGU - CO NAPISAŁEM JAKO JEDYNĄ ZASADĘ?!

 

(...) nie można oficjalnie na forum prosić innych o bios'y do konsoli oraz gry ani pytać skąd je wziąść (zabrania się również podawania jakichkolwiek linków do tych rzeczy, po pierwsze od tego jest google a po drugie to nielegalne, gry kupujemy w sklepie a o Bios prosimy firmę Sony, która jest jego właścicielem) (...)
Edytowane przez kto_pyta_nie_błądzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś tam się napalił na T4. Akurat to NAJGORSZA część serii. Tak samo granie w gierki z prędkością <30fps mija się z celem. A w Tekkena to już kompletne nieporozumienie.

 

Czyli rozumiem że minimum z którym można w ogóle myśleć o pograniu w coś to C2D + GF7900/x1950 tak?

 

sama magia tkwi w tym iż można gre zobaczyć na monitorze naszego komputera.

W przeszłości na Athlonie 2000xp męczyłem przez kilka tygodni Soul Calibura na Chankascie przy 15-25fps i też było dobrze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Emulacja ps2 nie dziala jeszcze najlepiej ale wszystko idzie (powoli) w jak najlepszym kierunku. Konfiguracja zapewniajaca jako taka plynnosc w niektorych grach jednak troche odstrasza. Zawsze zostaja kupno konsoli ktora jest teraz b.tania i zabawa z grami na ps2 bez problemow i ograniczen (lista kompatybilnych tytulow ma spore braki) ;)

 

do autora tematu - sprawdz inne gry i opisz wrazenia (plynnosc:))

Edytowane przez p_y_t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrobili ogromny krok do przodu i zbliża się już następna wersja, na której gierki będą śmigały jeszcze szybciej

Masz rację. Zrobili krok do przodu, ale moje teoria trochę jest chyba słuszna. Bo granie 20-30 FPS maksimum, to nie przyjemność. Wiem, że na różnych grach różnie chodzi, ale to jest ta średnia :P Wybacz, że Cię urażam moimi poglądami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sama magia tkwi w tym iż można gre zobaczyć na monitorze naszego komputera.

W przeszłości na Athlonie 2000xp męczyłem przez kilka tygodni Soul Calibura na Chankascie przy 15-25fps i też było dobrze:)

Też kiedyś tak miałem, na poprzednim sprzęcie emulowałem gierki z prędkością około 30FPS :D Miało to swój urok ale teraz się już wiele zmieniło - niektóre gierki chodzą dużo szybciej niż na konsoli (trzeba używać frame limit :o ) Naprawdę robią kawał dobrej roboty.

 

Masz rację. Zrobili krok do przodu, ale moje teoria trochę jest chyba słuszna. Bo granie 20-30 FPS maksimum, to nie przyjemność. Wiem, że na różnych grach różnie chodzi, ale to jest ta średnia :P Wybacz, że Cię urażam moimi poglądami...

Niczym mnie nie urażasz ziomek - skąd taki pomysł? 20-30FPS? Można wiedzieć jakich składników użyłeś do wyliczenia takiej średniej? BTW: słaby komp = słaba średnia - zawsze tak było i to żadna nowość. Ludzie z dobrym sprzętem nie narzekają bo gierki chodzą im szybciej niż na PS2 (powyżej 100% prędkości).

Edytowane przez kto_pyta_nie_błądzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam Final Fantasy X na moim kompie od 20 do 50 Fps. I bardzo przyjemnie się gra ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od siebie dodam Final Fantasy X na moim kompie od 20 do 50 Fps. I bardzo przyjemnie się gra ;)

 

Z Final Fanstasy sytuacja wyglada najlepiej. Najwiekszy nacisk na emulacje wlasnie FF klada tworcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od siebie dodam Final Fantasy X na moim kompie od 20 do 50 Fps. I bardzo przyjemnie się gra ;)

Jeśli możesz to daj config i screeny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ja bym dal zeby pograc w Budokai 3 :mad2:

dzisiaj bede kombinowac, z tego co widze sa packi emu+biosy+pluginy itd. na necie tylko pytanie czy bedzie mozna plynnie grac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o spadki FPS. Ale z tą średnią jednak się pomyliłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja czekam z niecierpliwoscia na 0.94, bo na tej wersji gta liberty city stories jest ingame - co pozwoli mi w koncu zobaczyc ta gre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie mam dostępu do kompa, jutro zapodam wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

""kto_pyta_nie_błądzi""

'

ile masz w końcu fps..na tym Dragon Ballu bo nie odpisałeś ..

Edytowane przez myth555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
""kto_pyta_nie_błądzi""

'

ile masz w końcu fps..na tym Dragon Ballu bo nie odpisałeś ..

 

Na co nie odpisałem? Info którego szukasz jest zamieszczone wyżej w opisie DBZ Budokai 3

 

jest jak najbardziej grywalna (Ingame speed [battle]: licznik lata jak szlony od ok. 60 do ponad 100 FPS filmik KLIK!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...