Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Strutter

FAQ. Polecane karty graficzne - opinie, sugestie i pytania

Rekomendowane odpowiedzi

Płacić 2 stówy za wyższe zegary, to nonsens kompletny. Tak samo jest z 8600GTS. Co z tego, że ktoś ma kasę ? Nawet jak ma, to na pewno nie chce jej bezsensownie wydać. Wtedy lepiej wtopić pieniądze w lepszy procesor, bądź ramy. A 8800GTS 640MB SLI, to wcale nie jest złe posunięcie. IMO wydajniejsze niż 8800Ultra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak samo jest z 8600GTS. Co z tego, że ktoś ma kasę ?

 

Np. Siostra nie overklockuje i to dla niej specjalnie kupiłem tę kartę żeby miała wyższe takty bez oc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje,że 73gt nie potrzebuje proca 2 GHz.Wg.mnie 1,8 by wystarczył.Chodzi mi o wersje agp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Baaaardzo śmieszne :lol2:. Ty daj lepiej 7600GS na pamięciach DDR3 ! Co ty porównujesz 7600GS DDR2 z X800GTO2, mimo, że dałem ją w rubryce "czego unikać" :lol2:. Dodaj do tego OC obu kart.

@GeoloG

 

Dużych widocznych różnic nie będzie widać, ale ja bym radził po prostu tego proca podkręcić.

W benchamrku nie miałem 7600GS na ddr3 więc fakt, że ten test nieco jest zaniżony. Sam bym wybrał w tej sytuacji 7600GS ddr3 bo 800gto2 kosztuje 275pln taka cenę znalazłem na allegro a za tyle bez sm30 itd...

No wiadomo to już można kupić GS ddr3 2.0ns i wydajność będzie większa.

W sumie racja że przy tych cenach na allegro x800 się już nie opłaca.

Edit, chyba, ze z aukcji uda się wylicytować za jakąś rozsądną kwotę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Np. Siostra nie overklockuje i to dla niej specjalnie kupiłem tę kartę żeby miała wyższe takty bez oc :)

 

A na pewno zauważyłaby różnicę między Palitem Sonic 8600GT, a 8600GTS... Już lepiej by było dołożyć do 8800GTS 320MB lub zrobić 8600GT SLI. A jak siostra nie podkręca, to Ty tego zrobić u niej nie możesz ?

 

mi się wydaje,że 73gt nie potrzebuje proca 2 GHz.Wg.mnie 1,8 by wystarczył.Chodzi mi o wersje agp.

 

Poprawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie temat bardzo trafiony i bardzo pomocny brawo za robote :thumbup:

Brakuje mi może tylko krótkich informacji o różnicach między GS, GT, XT, LE itp. bo na tym ludzie się gubią, szczególnie jak ktoś chce szybko właśnie dowiedzieć się czym różni się taki GS od GT i ewentualnie podawałbym szyne do pamięci, niektórzy zwracają na to uwagę że czasami warto dopłacić kilkadziesiąt pln i mieć np. 512 bitów zamiast 128. Bardzo podobają mi się obsługiwane standardy to podstawa. W miarę możliwości dodałbym tez liczbe potoków lub inne parametry które wpływają na szybkośc danej karty ale nie upieram się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pojawily sie 6800gt/ultra a mozna uzywane za "grosze" dostac a sa wydajniejsze od takiego x800gto (~12k 3dmark 03 ) i wspieraja SM 3.0 (btw jako pierwsze na rynku :) ) Tyle ode mnie. Temat ciekawy.

 

EDIT: oczywiscie mowie o AGP :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lones
Nie pojawily sie 6800gt/ultra a mozna uzywane za "grosze" dostac a sa wydajniejsze od takiego x800gto (~12k 3dmark 03 ) i wspieraja SM 3.0 (btw jako pierwsze na rynku :) ) Tyle ode mnie. Temat ciekawy.

 

EDIT: oczywiscie mowie o AGP :)

Te 6800gt padają jak muchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybką rakcje :) myśle jednak że we wstępie można by dodać legende i rozwinąć użyte skróty zawsze to profesjonalniej wygląda i dodatkowo ale niekoniecznie za co odpowida i na co wpływają użyte sprzętowe ROP....VS i czego lepiej jest mieć więcej i ewentualnie do jakiej gry (chociaż właśnie mozna by dorzucić też rekomendowane gry). Pomyślałbym też może o tabelce która wyjaśnia podstawowe różnice w obrębie danej karty np: czym różni się wer. 6600GS od wer. 6600GT itp. Zaznaczyłbym chociaż to wynika z tekstu ale trzeba się wczytać gdzie są wer. z DDR2 i DDR3. Jeśli marudze to powiedz :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te 6800gt padają jak muchy.

 

Tym tokiem myslenia 6800GS tez padaja jak muchy bo to ten sam uklad (NV40)

Nie słyszalem zeby jakis 6800gt padl, a tym bardziej zeby "padały jak muchy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam GF7300GT od Gigabyte'a z pasywnym chłodzeniem, na pamiątkach DDR2, PCI-E. Wg mnie w swoim przedziale cenowym (do 200zł) jest to bardzo dobra propozycja (pomimo, że była wyszczególniona jako karta, której należy unikać). Już nie raz mnie zaskoczyła, i to bardzo pozytywnie. Do grania w wysokich rozdzielczościach oczywiście sie nie nadaje, ale w tych pokroju 1024x... czy 1280x... jak najbardziej (nowsze gry oczywiście na średnich detalach). Kupiłem ją pół roku temu za 290zł i do dzisiaj jestem zadowolony z tej karty. Jedyne na co trzeba uważać, to to, że dość mocno się grzeje w słabo (albo wcale) wentylowanych obudowach (w upały potrafi łapać ponad 70 stopni podczas bezczynności, a max obciążona ma już prawie 90 st). Problem rozwiązuje wiatrator wyciągający powietrze, a jak sie doda do tego nawiew z boku to w stresie temperatura nie przekracza 50 stopni. Wersja z DDR3 na pewno jest lepsza, ale ta z DDR2 nie jest wcale zła i wg mnie zasługuje na coś więcej niż na odradzanie jej kupna.

Tego GeForce'a używam razem z Athlonem64 3000+, płytą GA-M55S-S3, RAMem Geil 2x512MB 667MHz CL4, zasilacz to niestety marny Colors(h)it 350W PFC, ale wszystko póki co działa megastabilnie - od pół roku komp mi się ani razu całkowicie nie zawiesił, ani sam się nie zresetował, pomimo, że czasem lubię dać mu wycisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lones
Tym tokiem myslenia 6800GS tez padaja jak muchy bo to ten sam uklad (NV40)

Nie słyszalem zeby jakis 6800gt padl, a tym bardziej zeby "padały jak muchy"

To niewiele słyszałeś;) Miałem takie 3 w ciągu ostatniego pół roku i wszystkie padły w ciągu 2 tygodni. Na forum też o tym było sporo.

Glina zasługuje na odradzanie i to bardzo. Karta jest po prostu słaba, a ddr3 jest znacznie lepsza a niewiele droższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym mial zastrzezenia co do podanych procesorow,przy kartach.Moim zdaniem C2D 1,8 GHz dla X1950Pro to zdecydowanie za malo...Po podkreceniu swojego E4300 na 2,7GHz w 3D05 z 91xx pkt wynik wzrosl do ponad 10k. W ogole zeby do 8800GTXa starczyl C2D 2,66 ? troche za malo mi sie wydaje a Tym bardziej do SLI...Te podane procesory sa za slabe dla tych kart od X1950Pro wzwyz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lones
ja bym mial zastrzezenia co do podanych procesorow,przy kartach.Moim zdaniem C2D 1,8 GHz dla X1950Pro to zdecydowanie za malo...Po podkreceniu swojego E4300 na 2,7GHz w 3D05 z 91xx pkt wynik wzrosl do ponad 10k. W ogole zeby do 8800GTXa starczyl C2D 2,66 ? troche za malo mi sie wydaje a Tym bardziej do SLI...Te podane procesory sa za slabe dla tych kart od X1950Pro wzwyz

CZyli rozumiem, że nie warto kupować do mojego kompa X1950PRO bo będzie ograniczany? Chciałbym wiedzieć bo przymierzam się do zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos by wyrwal geforca 7600GS PCI-E za 169zł to mysle ze jest to oplacalny zakup. Wersja DDR2 256MB (wiadomo), taktowanie po OC = 562Mhz Core oraz 834MHz memory. Calkiem dobra wydajnosc za mala kase. 7300GT na DDR3 moze byc alternatywa ale nie bedzie wydajniejszy (bedzie prawie tak samo wydajny teoretycznie bo w grach zapewne sie bedzie bardziej dlawil niz taki 7600GS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CZyli rozumiem, że nie warto kupować do mojego kompa X1950PRO bo będzie ograniczany? Chciałbym wiedzieć bo przymierzam się do zakupu.

powiem tak.Jak krecisz to bierzesz wszysko obojetnie jakiego C2D :E ,jak nie krecisz to przydalby sie przynajmniej E6600.

P.S chyba ze jakis odpowiednik AMD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lones
powiem tak.Jak krecisz to bierzesz wszysko obojetnie jakiego C2D :E ,jak nie krecisz to przydalby sie przynajmniej E6600.

P.S chyba ze jakis odpowiednik AMD

Ano bo miałem za dużą sygnaturę i wywalili;) Mam X3800 kręconego na 2,7ghz:D Da rade czy nie da:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki za szybką rakcje :) myśle jednak że we wstępie można by dodać legende i rozwinąć użyte skróty zawsze to profesjonalniej wygląda i dodatkowo ale niekoniecznie za co odpowida i na co wpływają użyte sprzętowe ROP....VS i czego lepiej jest mieć więcej i ewentualnie do jakiej gry (chociaż właśnie mozna by dorzucić też rekomendowane gry). Pomyślałbym też może o tabelce która wyjaśnia podstawowe różnice w obrębie danej karty np: czym różni się wer. 6600GS od wer. 6600GT itp. Zaznaczyłbym chociaż to wynika z tekstu ale trzeba się wczytać gdzie są wer. z DDR2 i DDR3. Jeśli marudze to powiedz :E

 

 

Tylko powiedz mi gdzie to wepchnąć tak, by z poradnika nie zrobił się b****l ?

 

Ja mam GF7300GT od Gigabyte'a z pasywnym chłodzeniem, na pamiątkach DDR2, PCI-E. Wg mnie w swoim przedziale cenowym (do 200zł) jest to bardzo dobra propozycja (pomimo, że była wyszczególniona jako karta, której należy unikać). Już nie raz mnie zaskoczyła, i to bardzo pozytywnie. Do grania w wysokich rozdzielczościach oczywiście sie nie nadaje, ale w tych pokroju 1024x... czy 1280x... jak najbardziej (nowsze gry oczywiście na średnich detalach). Kupiłem ją pół roku temu za 290zł i do dzisiaj jestem zadowolony z tej karty. Jedyne na co trzeba uważać, to to, że dość mocno się grzeje w słabo (albo wcale) wentylowanych obudowach (w upały potrafi łapać ponad 70 stopni podczas bezczynności, a max obciążona ma już prawie 90 st). Problem rozwiązuje wiatrator wyciągający powietrze, a jak sie doda do tego nawiew z boku to w stresie temperatura nie przekracza 50 stopni. Wersja z DDR3 na pewno jest lepsza, ale ta z DDR2 nie jest wcale zła i wg mnie zasługuje na coś więcej niż na odradzanie jej kupna.

Tego GeForce'a używam razem z Athlonem64 3000+, płytą GA-M55S-S3, RAMem Geil 2x512MB 667MHz CL4, zasilacz to niestety marny Colors(h)it 350W PFC, ale wszystko póki co działa megastabilnie - od pół roku komp mi się ani razu całkowicie nie zawiesił, ani sam się nie zresetował, pomimo, że czasem lubię dać mu wycisk.

 

 

A ja pół roku temu kupiłem Palita Sonic 7600GS 256MB DDR3 za 335 zł i na pewno jest o niebo lepszy od twojego Gigabyte 7300GT.

 

Szkdoa tylko ze nie ma nic o GF7900GS..;)

 

 

Jest jako alternatywa dla Palita Sonic 8600GT.

 

ja bym mial zastrzezenia co do podanych procesorow,przy kartach.Moim zdaniem C2D 1,8 GHz dla X1950Pro to zdecydowanie za malo...Po podkreceniu swojego E4300 na 2,7GHz w 3D05 z 91xx pkt wynik wzrosl do ponad 10k. W ogole zeby do 8800GTXa starczyl C2D 2,66 ? troche za malo mi sie wydaje a Tym bardziej do SLI...Te podane procesory sa za slabe dla tych kart od X1950Pro wzwyz

 

No wiadomo, że wynik w 3dmarku wzrośnie przez lepszy procesor, ale czy będzie to odczuwalne w grach ?

 

 

Jezeli ktos by wyrwal geforca 7600GS PCI-E za 169zł to mysle ze jest to oplacalny zakup. Wersja DDR2 256MB (wiadomo), taktowanie po OC = 562Mhz Core oraz 834MHz memory. Calkiem dobra wydajnosc za mala kase. 7300GT na DDR3 moze byc alternatywa ale nie bedzie wydajniejszy (bedzie prawie tak samo wydajny teoretycznie bo w grach zapewne sie bedzie bardziej dlawil niz taki 7600GS).

 

Te 7600GS DDR2 są za 200-210 zł, a w tej cenie o niebo lepszy jest 7300GT DDR3.

 

Edit. ale masz X2 czy jedno jajo ?

 

X2 3800+ on ma.

 

 

 

A co do 6800GT :

 

http://www.allegro.pl/search.php?string=68...1&country=1

 

Proszę wskaż mi, którą można wyrwać za 250 zł. No chyba nie tą uszkodzoną :E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do 6800GT :

 

http://www.allegro.pl/search.php?string=68...1&country=1

 

Proszę wskaż mi, którą można wyrwać za 250 zł. No chyba nie tą uszkodzoną :E.

 

:lol2: Oni chyba z tymi cenami pogłupieli.

Poza tym temacik całkiem OK. Tylko dodaj, zeby omijać Galaxy 6800XT na pamięciach 3ns. Oraz wynalzaki typu LE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te 7600GS DDR2 są za 200-210 zł, a w tej cenie o niebo lepszy jest 7300GT DDR3.

Ale ja ci mowie ze kupilem za 169zł a na Allegro z gwara stoja za 190zł. Wiec sa bardziej oplacalnym zakupem. Testy nie klamia - w kilku tytulach mocno wykrecony 7300GT DDR3 256MB czasami wychodzi na prowadznei ale nie wygra z karta ktora ma 560mhz na rdzeniu i 840 na ramach (mowie o 7600GS DDR2). Wiec w alternatywie powinna byc ta karta bo mozna juz ja dostac za takie pieniadze (<200)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Odpowiedzi

    • Ale twoja wyobraźnia potrafi ogarnąć sytuację, w której na Ukrainie jest rolnik/rolnicy, który produkuje wedle standardów UE zboże przeznaczone na eksport, a znacząco różniące się od tego przeznaczone na eksport do Afryki? Cała afera z ukraińskim zbożem wzięła się od tego, że najpierw zaczęto sprowadzać do nas zboże, które nie nadawało się do spożycia przez człowieka(nie wiem co z tym Ukraińcy robią, ale domyślam się, że karmią swoje zwierzątka - pycha mięsko). Było tego 3 miliony ton. Nie przeszło to żadnych polskich kontroli(do czego przyznało się ministerstwo, o dziwo nikogo nie zamknięto za niedopełnienie obowiązków i za narażenie zdrowia obywateli RP) i wylądowało na polskich stołach(o czym też już wiemy od roku) - pasza, młyny, makarony. Przecież wymyślono specjalną nazwę, której u nas nie było, czyli zboże techniczne. To jest jedna z największych afer w III RP, bo ktoś na tym zarobił miliony, tzn. konkretne firmy, bo zboże wjechało bez kontroli i z oznaczeniem nie dla człowieka. Druga rzecz, to sprowadzanie zboża, które nie spełnia standardów UE. Też nie przechodzi kontroli lub jeśli przechodzi to jest miażdżone wynikami. Widać wyraźnie, że ktoś w ministerstwie(byłym, PiSowskim) nakazał luźniejsze podejście do zboża, jak i do innych produktów rolnych(ile przecież owoców tu nasprowadzano...). Trzecia rzecz, to ruskie towarzystwo opłacane przez Kreml, które przyczepiło się do protestów. Ale to też wina PiSu, bo wiadomo co się stało w naszym kraju z kontrwywiadem(unicestwiono, a resztkom zakazano badania wpływów rosyjskich).
    • @RTX4090 tylko jeszcze brakuje info które modele mają sprzętową kalibrację i byłbym happy.   @Wu70  Hz to nie to samo co FPS i można ustawić 60fps na 240Hz. Poza tym, można ustawić stały FPS na innych wartościach niż 60 (np. 120fps @ 240Hz). Dyskusja o tym była z powodu migania u niektórych OLED przy zmiennym Hz. ... także masz "syntax error" w swoim rozumowaniu ... Dinusiu 🤭
    • Może dinozaury od 60Hz w końcu wymrą jak nie będą mogli kupić niczego poniżej 240Hz  
    • Nowa linia ma coś dla każdego - 32 4k, 34 i 39 1440p, oraz większy monitor 45 (następca mojego). No i każdy 240 hz (dziś to praktycznie taki standard) 
    • @Wu70 już kończąc ten offtop - ja mam tak ustawione, że mam stały fps w grach i nie mam przycinek. Koniec OT. ASUS dobrze kalibruje fabrycznie (w przeciwieństwie do tego nowego MSI)
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...