Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie dla jakich warunków pracy są projektowane samochodowe układy chłodzenia gdzie silnik pracuje z przeróżną mocą i jego max moc osiągana jest dość rzadko. Czy żeby móc jechać z Vmax w upał czy dla niższych parametrów.

Terenówki pod Australię mają inne chłodnice niż na rynek europejski. Więc biorą jakieś poprawki na warunki/rynek użytkowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolega posiada X6M, A8, Enzo, Huracana, 911, Quattroporte, E110 i Teslę to tak, przypuszczalnie jest bogatszy od Ciebie :E

 

To, że ktoś robi coś złego daje nam prawo do tego, że nasze złe już nie jest złe, bo ktoś robi gorzej?

 

Po prostu ci zwiera styki, bo już nie wpisuje się w twoje szufladkowanie ludzi.

 

I co z tego?

Nie, też "stare graty". Chociaż jeden z nich przy obecnym trendzie rynkowym jak widzę jest wart dużo więcej niż 10 lat temu.

 

Nie, tylko może przestańmy na siłę ograniczać siebie i zmuśmy żeby oni sie ograniczyli. O tym nie pomyślałeś już pewnie.

 

Bynajmniej.

 

Jajco :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pisalem, długotrwała jazda na najwyższym biegu z obrotami nie wyższymi niż 75% max obrotów. Jak silnik kręci się do 7000 obr to spokojnie możesz nawet 1000km przejechać na najwyższym biegu z obrotami 5200, z 5 osobami na pokładzie, bagażem w temp +35*C w cieniu z wlaczona klima i wszystkimi radioodbiornikami, ktore zwiększają obciążenie alternatora. Tak to jest projektowane z tego co słyszalem w branży automotive dla aut cywilnych.

Producent nie gwarantuje poprawnego działania samochodu jeśli go przeładujesz.

Nie do końca się z tym zgodzę. Czemu pytam o obciążenie, a nie obroty? Np u mnie 75% obrotów na najwyższym biegu to 4600rpm, a Vmaxa mam przy około 4000rpm i wiem, ze jadąc długo tak zagotowałbym auto. Dodatkowo inne obciążenie(a za tym generowaną moc i ciepło) masz jadąc po równym ze stała prędkością, a inne pod górkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, dodatkowo EGT idzie w górę jak się ma gaz w podłodze czy to przy 3000 rpm czy przy 5000rpm. Obciążenie jest tu bardzo istotne.

 

W Golfie na V przy 200km/h jest ok. 3500obr/min. Jednak nie mając podglądu na temp. oleju oraz EGT nie mam odwagi cisnąć nim cały czas 200km/h, mimo że silnik kręci się do ok. 5000 obr/min. 

 

W Skodzie zdarzyło mi się kilka razy jechać 80km A4 trzymając 180-210km/h co wiązało się z obrotami rzędu 4000-4800 na minutę. Nic nie wybuchło :E

 

Obydwa samochody mają Diesla pod maską.

Edytowane przez Klima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pisalem, długotrwała jazda na najwyższym biegu z obrotami nie wyższymi niż 75% max obrotów. Jak silnik kręci się do 7000 obr to spokojnie możesz nawet 1000km przejechać na najwyższym biegu z obrotami 5200, z 5 osobami na pokładzie, bagażem w temp +35*C w cieniu z wlaczona klima i wszystkimi radioodbiornikami, ktore zwiększają obciążenie alternatora. Tak to jest projektowane z tego co słyszalem w branży automotive dla aut cywilnych.

Producent nie gwarantuje poprawnego działania samochodu jeśli go przeładujesz.

 

Co do doboru chłodnic to oblicza się ilość wytwarzanego ciepła przez jednostkę, zdolność do oddawania ciepła etc. Do tego są też używane różne funkcje opisujące użytkowanie samochodu i ilość wytwarzanego ciepła w czasie. W niektórych samochodach, jeśli zakładasz fabrycznie hak to montują większą chłodnicę, większy wentylator, dodatkowe chłodzenie oleju, płynu do wspomagania. Różnie.

 

Powiedz to posiadaczom accordom VII :D Tam wałki wycierają się nawet po ~500km przejechanych na prędkościach 140+km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli K20XX z pierwszych lat produkcji? Z tego co wiem to był problem przejściowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli K20XX z pierwszych lat produkcji? Z tego co wiem to był problem przejściowy..

 

Potem poprawili, ale ile tematów o tym się naczytałem na forum hondy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poważnie od 1 lipca w nocy w zabudowanym będzie można jeździć 50 kmh zamiast 60?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I straci się prawko za przekroczenie o ponad 50km/h dopuszczalnej prędkości w niezabudowanym :thumbup:

 

Oto jeden z przykładów, dlaczego idą spore zmiany, mój kawałek autostrady https://itvm.pl/n/na-sygnale/06/08/wrzucil-do-sieci-film-na-ktorym-pedzi-po-a4-teraz-ma-zakaz-prowadzenia-pojazdow/?fbclid=IwAR1r6sNHU9fDwmxLaYeRJk-hxGEZ9sMM145MhisL1HDoHzxEW3VHvphqP8g

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zrobią odcinkowy pomiar na wszystkich A i S i będzie elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 tygodnie służbowe ducato stało w serwisie - czekali na skrzynkę bezpieczników bo zaczął wariować z elektryką i w ramach gwary jeździłem sprinterem 160km z kagańcem na 120km/h, wbrew pozorom wcale mi to nie przeszkadzało a latam bardzo dużo po autostradach i eSkach a nawet się do tego przyzwyczaiłem, Volvo zaczyna sprzedawać auta z kagańcem na 180, i w zasadzie to w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dla jakich warunków pracy są projektowane samochodowe układy chłodzenia gdzie silnik pracuje z przeróżną mocą i jego max moc osiągana jest dość rzadko. Czy żeby móc jechać z Vmax w upał czy dla niższych parametrów.

Myślę, że chłodnice są z dość sporym zapasem. Nie jestem w stanie się wypowiedzieć za całość, ale w vagach od dłuższego czasu w większości przypadków chłodnice są wszędzie takie same. A i tak dają radę z nawet sporym podnoszeniem mocy, gdzie ilość ciepła się dość wyraźnie zwiększa. Nie znam też nikogo kto by po tuningu zmieniał chłodnicę bo nie daje rady. U mnie też sporo doszło i nauczony przykładem innych nawet nie myślałem o chłodnicy.

 

Wydaje mi się, że największym wyzwaniem dla układu chłodzenia są przede wszystkim korki gdzie przepływ powietrza ma zastąpić ten generowany przez wentylatory i wielokrotnie słabszy niż jazda, szczególnie z większą prędkością.

 

Choć i tak problem się zmarginalizował dość konkretnie od czasów gdy praktycznie każde nowe auto ma klimatyzację i wentylatory przy korkach i bardzo wolnej jeździe miejskiej chodzą praktycznie cały czas.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko może przestańmy na siłę ograniczać siebie i zmuśmy żeby oni sie ograniczyli. O tym nie pomyślałeś już pewnie.

 

Co kogo ogranicza jest dość subiektywne, ale spokojnie nie liczę na zbyt wiele u rodaków :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś namiary na jakiś sensowny darmowy "dekoder vin"? Bo jak wiadomo niektóre tfsi do dobrych nie należą i chciałbym sobie po vinie sprawdzić, co tam siedzi, bo chyba po samym vinie idzie to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie #SKP

 

Czy da się podbić dowód rejestracyjny w momencie jak mam zamontowany hak, mam papier z innego SKP, że hak został zamontowany prawidłowo, ale nie zdążyłem wbić haka do dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierdek dostał propozycję zostania jeżdżącą reklamą - obklejenie w ciągu 5 lat zwróciłoby koszt zakupu szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, żółte napisy reklamujące pomoc drogową. Auto służące do jazdy po mieście a nie "reprezentacyjne" więc chyba obkleję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jest możliwe żeby VW Id 3 był już na jakiś testach drogowych? Wydaje mi się że ostatnio często widuje na niemieckich blachach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierdek dostał propozycję zostania jeżdżącą reklamą - obklejenie w ciągu 5 lat zwróciłoby koszt zakupu szczerbaty.gif

 

Przy takim obklejeniu pewnie jest narzucony jakiś minimalny przebieg miesięczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Firma znajomego - zobaczył oczoj..ny czerwony (jako służbówki mają czerwone Smarty i New Beetle) i wystarczy, że uto będzie normalnie użytkowane (co w moim przypadku będzie oznaczało parkowanie w ciągu dnia w bardzo ruchliwym miejscu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, żółte napisy reklamujące pomoc drogową. Auto służące do jazdy po mieście a nie "reprezentacyjne" więc chyba obkleję.

 

To bym się nawet nie zastanawiał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Firma znajomego - zobaczył oczoj..ny czerwony (jako służbówki mają czerwone Smarty i New Beetle) i wystarczy, że uto będzie normalnie użytkowane (co w moim przypadku będzie oznaczało parkowanie w ciągu dnia w bardzo ruchliwym miejscu).

Klej normalnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poważnie od 1 lipca w nocy w zabudowanym będzie można jeździć 50 kmh zamiast 60?

I straci się prawko za przekroczenie o ponad 50km/h dopuszczalnej prędkości w niezabudowanym :thumbup:

 

Oto jeden z przykładów, dlaczego idą spore zmiany, mój kawałek autostrady https://itvm.pl/n/na-sygnale/06/08/wrzucil-do-sieci-film-na-ktorym-pedzi-po-a4-teraz-ma-zakaz-prowadzenia-pojazdow/?fbclid=IwAR1r6sNHU9fDwmxLaYeRJk-hxGEZ9sMM145MhisL1HDoHzxEW3VHvphqP8g

 

Jak różnice 10km/h przeliczyłeś na przekroczenie o 50km/h?

:hmm:

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...