Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, katystopej napisał:

Ja nie piszę o lodzie tylko świeżo nasypanym śniegu/błocie pośniegowym. Choćbyś nie wiem jakich argumentów użył to fwd/rwd nie będzie tak samo skuteczne zimą co 4x4, nawet w mieście, ale najpierw trzeba pojeździć jednym i drugim, żeby czuć różnicę w prowadzeniu.

Ja narazie jestem zaskoczony po przesiadce z fwd na rwd :E

Bałem się w zimę problemów z trakcją przy sporym momencie ale jest zdecydowanie prościej jeździć niż fwd i można poupalać bez ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

InPost w formie. Wczoraj (sobota) około 14tej zakup butów młodej.    22:45 paczka wyruszyła w drogę do paczkomatu. Dzisiaj (niedziela) 7:30 - gotowa do odbio

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

InPost i ich praca w weekend to jest fenomen. Amazon, eBay czy ktokolwiek nie ma szans wejść na rynek jak nie będzie miał paczkomatu.

Który głośnik lepszy? Amazon czy Google?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko Googla - jest ok, ale brak porównania do drugiego.

Spojrzałem na ceny - Home obecnie 170 zł, płaciłem ponad 400.

Edytowane przez bergercs
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubicie jeździć jak świeżo napada dużo śniegu? Ja wiem, że na co dzień to raczej przeszkadza, ale jak wali śniegiem, na mało uczęszczanych drogach gdy leży dużo nie ubitego/rozjeżdżonego śniegu jeździ się świetnie :P 

Lubię sobie wtedy walnąć dłuższy cruising po drogach w lesie, świetny klimat :D

pj0Wl7M.jpg

 

btw zdziwiłem się jak w kamerze cofania zobaczyłem śnieg, a nie obraz tego co za autem:E

8aaVM7W.jpg

 

Taka zima jest fajna, dopóki nie ma chlapy ;)

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia każdy niesedan z lotką/spojlerem nazbiera tyle śniegu na odcinku kilkuset metrów. Skumałem, jak do golfa założyłem fabryczny spojler. W passatach nie było spojlerów i był spokój. Teraz dwa auta ze spojlerem i trzeba lampy.i tablice czyścić co chwilę :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kowal, lub dzi

13 minut temu, Kowal napisał:

Lubicie jeździć jak świeżo napada dużo śniegu? Ja wiem, że na co dzień to raczej przeszkadza, ale jak wali śniegiem, na mało uczęszczanych drogach gdy leży dużo nie ubitego/rozjeżdżonego śniegu jeździ się świetnie :P 

Lubię sobie wtedy walnąć dłuższy cruising po drogach w lesie, świetny klimat :D

pj0Wl7M.jpg

 

btw zdziwiłem się jak w kamerze cofania zobaczyłem śnieg, a nie obraz tego co za autem:E

8aaVM7W.jpg

 

Taka zima jest fajna, dopóki nie ma chlapy ;)

 

Lub dzwona ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, marko125-91 napisał:

Z doświadczenia każdy niesedan z lotką/spojlerem nazbiera tyle śniegu na odcinku kilkuset metrów. Skumałem, jak do golfa założyłem fabryczny spojler. W passatach nie było spojlerów i był spokój. Teraz dwa auta ze spojlerem i trzeba lampy.i tablice czyścić co chwilę :E

No ja mam klapę zadartą do góry i fajnie widać jak za autem śnieg/deszcz wiruje przez to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kowal napisał:

Lubicie jeździć jak świeżo napada dużo śniegu? Ja wiem, że na co dzień to raczej przeszkadza, ale jak wali śniegiem, na mało uczęszczanych drogach gdy leży dużo nie ubitego/rozjeżdżonego śniegu jeździ się świetnie :P 

Lubię sobie wtedy walnąć dłuższy cruising po drogach w lesie, świetny klimat :D

 

 

btw zdziwiłem się jak w kamerze cofania zobaczyłem śnieg, a nie obraz tego co za autem:E

 

 

Taka zima jest fajna, dopóki nie ma chlapy ;)

 

 

Wczoraj od 20 do 1 w nocy gdzieś sobie śmigałem, jedna sytuacja, że tętno mi chyba do 190 podskoczyło :E A we wtorek cały śnieg się ma stopić :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.01.2021 o 09:32, marko125-91 napisał:

Nie mam 4x4 i przez 3 lata raz się zdarzyło, że by się przydał :E

Wiadomo, że na czworaka zawsze prościej, ale srogo dopłacać do czegoś, z czego skorzysta się 2 razy w roku? Mam na myśli jazdę miejską

Chociaż następca u mnie już będzie 4x4, ale z innych powodów niż śnieg/błoto

Na 4x4 jest całkiem inna jazda nawet na codzień w lato. Wystarczy jakaś górka, trochę piasku i już mielisz kołami jak chcesz się szybciej do ruchu włączyć. Ojciec ma taki wyjazd ze swojej bocznej ulicy na główną, więc korzysta z takiego napędu codziennie po kilka razy ;)

W dniu 16.01.2021 o 14:34, DannyKay napisał:

Ja nie neguję, że 4x4 lepiej sobie radzi. Tylko nie lubię takiego certolenia, że 4x4 to jedyny słuszny napęd, bo innymi to się zimą nie da jeździć. Poziom ten sam, co pieprzenie, że jedyny słuszny silnik to V8, bo inne to do kosiarek.

Nikt tak nie pitoli. Mówię o swoich preferencjach. Mam listę must have dotyczącą samochodów z której ciężko zrezygnować. Jest tam wspomniany właśnie napęd i np. webasto. Dla innych zbędny bajer, dla mnie świetna sprawa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, SmiercionosnyOddechSmokaPL napisał:

tu raczej chodziło o powszechne przekonanie, że 4x4 to jedyny słuszny napęd. 

Gdzie tak napisałem ? ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW odpaliło bez większych problemów, Peugeot niestety nie. Może to kwestia tego że nie udało mi sie do niego wsiąść bo drzwi zamarzły :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Peugeot odpalił bez większych problemów, BMW niestety nie. Może to kwestia tego, że nie udało mi się do niego wsiąść bo drzwi się skrzywiły...

:E 

Edytowane przez serwal4
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj na grupie 4007/C-crosser/Outlander wysyp poległych dieseli 2.2 PSA 8:E można rzec, jak dbasz, tak masz, głównym winowajcą jest filtr paliwa.

Edytowane przez katystopej
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Trepcia napisał:

Roznica w posiadaniu quattro a fwd/rwd jest kolosalna i to nie tylko podczas ruszania na sniegu ale i podczas jazdy w zakretach, szczegolnie jak dodamy/odpuszczamy gaz - 4 kola maja jednakowe przyspieszenie. Nie ma efektu ciagniecia/pchania jednej osi i bezwladnosci drugiej. Mowie to jako eks posiadacz quattro i obecny posiadacz jednoosiowej inwalidy ? To nie przekonanie tylko fakty. Mozna samemu wziac kartke papieru i rozspisac sobie prostymi wzorami jak sie zachowuje ktora os w kazdym z typow napedu. Nauka - to lubie :)

4x4 nikt nie potrzebuję, póki takim samochodem dłużej nie pojeździ. Wtedy nagle okazuje się, że jest to fajne i mogłoby być w każdym samochodzie :E Śmiało można go uznać <certolenie> za jedyny słuszny napęd </certolenie> ;)

Edytowane przez lycone
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, katystopej napisał:

 głównym winowajcą jest filtr paliwa.

Sporo więcej jest warunków mających wpływ na odpalenie:

filtr paliwa, akumulator, rozrusznik, świece żarowe, wtryskiwacze, jakie paliwo zalane (po V-Powera dojechałem na oparach bo dopiero od 16tego listopada dostępne zimowe - a w czwartki dobra cena, więc jeździłem do oporu :-)) - ale wystarczy, że ktoś miał jeszcze z pół zbiornika letniego lub przejściowego to -17C z 21wszej już mogło zrobić swoje, stan motoru (jak silnik zdrowy to bez żadnej świecy sprawnej odpali - sprawdzane na 1.9dci przy -20 :-) ).

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berg, z racji do mojego zamiłowania do psucia/rozbierania czegoś nie koniecznie mając świadomość co robię a później składania tego do kupy aby było sprawniejsze niż wcześniej doskonale sobie zdaje sprawę jak wiele czynników wpływa w dieslu na sprawny silnik i odpalania na mrozie, tu akurat głównie stary filtr paliwa - 3,4 zima - na drugim miejscu aku, bo jednak jest to kawał świni - 95ah 900a - i jazdą 4km po mieście się go nie utrzyma w dobrej kondycji. Mój po zeszłorocznych czarach jakie nad nim odprawiałem przez miesiąc całą resztę zimy przejeździł bez świec, bo jako to gamoń dopiero w listopadzie zorientowałem się, że mam odpięty przekaźnik świec, przy -10 odpalał za 3-4 razem bez problemu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Trepcia napisał:

Roznica w posiadaniu quattro a fwd/rwd jest kolosalna i to nie tylko podczas ruszania na sniegu ale i podczas jazdy w zakretach, szczegolnie jak dodamy/odpuszczamy gaz - 4 kola maja jednakowe przyspieszenie. Nie ma efektu ciagniecia/pchania jednej osi i bezwladnosci drugiej. Mowie to jako eks posiadacz quattro i obecny posiadacz jednoosiowej inwalidy ? To nie przekonanie tylko fakty. Mozna samemu wziac kartke papieru i rozspisac sobie prostymi wzorami jak sie zachowuje ktora os w kazdym z typow napedu. Nauka - to lubie :)

Nikt nie neguje, że ten rodzaj napędu jest lepszy niż fwd/rwd... tylko chodzi o to, że nieprawdą jest, że FWD/RWD nie nadaje się do jazdy w zimę, co jest powszechne wśród facebookowych Januszy. Miałem oba napędy, AWD nie jeździłem. Masę ludzi ma FWD i jakoś jeżdżą, a to, że wypadają z drogi lub gdzieś się zakopują - na to wpływają też inne czynniki jak np. opony. Prawdą jest, że szybciej wyjedziesz z zaspy AWD niż FWD/RWD.

Gdybym miał wybierać napęd na zimę to zdecydowanie byłoby to AWD, ale jak nie miałbym wyboru to powiedziałbym "trudno".

Edytowane przez SmiercionosnyOddechSmokaPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SmiercionosnyOddechSmokaPL napisał:

Gdybym miał wybierać napęd na zimę 

chyba o to się rozbija - czy warto dopłacać biorąc pod uwagę, że statystycznie zimę ze śniegiem mamy raz na dekadę :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dopłacił, by polatać ten jeden dzień w roku bokiem :E jak dla mnie za dużo też czynników, które mogą decydować czy komuś 4x4 się przyda czy nie. Nie wiem jak wygląda sytuacja na południu Polski gdy zima w innych częściach kraju jest bez śniegu, ale tam może taki napęd się częściej przyda. 

Poza tym nie wiem o jakich autach chłopaki mówią, ale raczej sporo jest aut, gdzie tył jest dołączany, więc benefity z AWD wykorzystuje się w jakiś tam określonych warunkach jak np. utrata przyczepności przy ruszaniu.

Za mieszanie pojęć 4x4/AWD sorry, ale nigdy nie zagłębiałem się czy oznacza to to samo czy może jest różnica. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko jak napęd na cztery koła, to z reguły z określonym silnikiem i skrzynią biegów. I zaraz Ci wychodzi, że do auta trzeba dopłacić 20%. Jak ktoś chce silnik benzynowy z 4x4, to jeszcze trudniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • https://pilgrimoutpost.techlandgg.com/news/nightmare-mode-update/?lang=en
    • Spróbuj takiej metody: Pobierz malutki sofcik i uruchom go jako administrator: https://forums.guru3d.com/threads/windows-line-based-vs-message-signaled-based-interrupts-msi-tool.378044/ Ja programik się uruchomi, ustaw wszystkie przerwania na MSI, kliknij w prawym górnym rogu apply i zrestartuj komputer. Uruchom jakiś program/grę, gdzie komputer ma problemy i zobacz, czy coś się poprawiło. Można też pojedynczo przydzielać priorytety dla wymienionych w tabelce podzespołów. U mnie jak widać grafika jest na high i nie koliduje z innymi. Zdarzało mi się mieć wywalanie z gry do pulpitu, bo przerwania systemowe przydzielone z automatu kolidowały między sobą i takie rozwiązanie pomogło. Warto spróbować - tylko nie zmieniaj wszystkich ustawień na raz, ma być zmieniona jedna wartość, apply i restart komputera. Aha... w sterowniku nvidii przydziel rozmiar pamięci podręcznej na "nieograniczony"   p.s. takich problemów, jakie ma Twoja platforma jeszcze nie widziałem, a masz bardzo mocny zestaw.    
    • Ustaw Power Limit na 1% i będzie git. 
    • Miałem dwa "gamingowe" delle. W obu laptopach był problem z tzw. "coil whine", czyli dziwnym odgłosem syczenia i piszczenia. Co ciekawe jak otworzyłem obudowę i sprawdzałem decybelomierzem co wydaje ten dźwięk okazało się że w obu dellach chodzi o sekcję zasilania procesora (albo jakieś dławiki?) a nie o kartę graficzną. Dokładniej o te zaznaczone punkty Dla mnie było to na tyle denerwujące że na dłuższą metę męczyłem się używając lapka. Połowicznie pomagało wyłączenie w biosie Intel C-State (czyli wyłączenie trybu turbo).  Teraz mam chwilowo najtańszego MSI GF63 z i7 9750H + RTX 1650 i zero tego typu problemów. Gamingowe delle będę już raczej omijał szerokim łukiem. Ale z ciekawości możesz spróbować wyłączyć u siebie w biosie opcję C-STATE i zobaczyć czy będzie jakaś różnica. Aha, i nie wiem jak u ciebie, ale u mnie te denerwujące piski i syki było słychać nawet podczas tak prozaicznych czynności jak przewijanie stron internetowych.
    • Wydaje  mi się, że 48-240 Hz.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...