Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Przy dopracowaniu tfsi po 2013r ktoś myśli jeszcze o podtlenku gazu ? Imho gdybym szukał zwykłego kombi to brałbym poczciwą Octavię 1.8/2.0 tfsi, spalanie na podobnym poziomie co mój ropożłopny diesel, z resztą Kowal nie raz wrzucał tu spalanie ze spokojnej jazdy na tempomacie.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8x4.5  zdecydowanie i dużo mniej wnerwiania się z tym, co opisałem.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi ok 1300zł taniej przy 10kkm, po serwisie gazowym i przeglądzie niech zostanie 1100-1150, niby jakaś już fajna kasa jest, aczkolwiek chyba bardziej zależy to od zasobności portfela, minimum 30kkm aby instalacja za 3500 się zwróciła. W dalszym ciągu jestem za czystą benzyną 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa trzeba jeszcze przy lpg doliczyć ok. 1,5 litra beny na 100km ;) 

Nie no, nie ma co się oszukiwać, jakby nie liczyć lpg wyjdzie taniej zawsze i wszędzie. 

Naprawdę mało palą to nowe 1.5tsi. Na spokojnej trasie 90-100km/h poniżej 5l wyjdzie. Ja takich tras nie jeżdżę, ale zakręci się deczko poniżej 7 u mnie. Wszystko zależy od stylu jazdy i tego ile faktycznie się jeździ w mieście i jakie jest to miasto. Im więcej/im wolniejsze tym rośnie przewaga małego silnika bądź takiego z lpg. Jedyne co straciło sens obecnie to diesel w takich warunkach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Kowal napisał:

Jedyne co straciło sens obecnie to diesel w takich warunkach. 

Potwierdzam i podpisuje się obiema rencyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są diesle nadające się do miasta :-)

Natomiast jeśli spalanie jest ważnym kryterium wyboru to fajne są testy spalania na Autocentrum i sprawdzić pod swój tryb użytkowania  - wziąłem losowo (serio) Fabię z 1.0MPI - jeśli ktoś chce auta do miasta na krótkie odcinki to może być zaskoczony.

Dla porównania "trochę" większy Superb w TSI :-)

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dieseli do miasta, w sobotę rodzice odebrali C5 Aircrossa 1.5 blue hdi 130km automat 8b, ciekawe jak to się będzie spisywało pod względem spalania w mieście, bo mama dojeżdża 12km przez kilka świateł i rond, prędkości do 60km/h max :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie HDI (1.6) bezproblemowo znosiły typowo miejską eksploatację. Te najnowsze (1.5) już chyba zamiast FAP mają DPF więc wyjdzie w praniu - natomiast są bardzo oszczędne.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, a byłem przekonany, że tam jest mokry fap, aż zadzwonie jutro do znajomej z salonu Citro dopytać się, będą "problemiki" za jakiś czas jeśli twoje słowa się potwierdzą, chyba trzeba będzie klona lexii zakupić, do mojego też się przyda 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Trepcia napisał:

Diesla do miasta? Prosze Was... Diesel obecnie ma sens w trasy bo wysoki moment obrotowy silnika, dlugie przelozenia etc. Do miasta tylko i wylacznie hybryda.

Daj linka do jakieś hybrydy w okolicach 20tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za porównywanie spalania na dystansie 2km? Przecież przy takich dystansach połowę średniego spalania robi odpalenie auta na czas skrobania szyb. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do takiej jazdy szukałem samochodu bo 2.0 z LPG nie było zbyt ekonomicznym wyborem :szczerbaty:

 

Przy okazji ostrzeżenie - gdyby komuś wpadł do głowy zakup Lupo 3L. Ostatnio zgłosił się do nas klient konkurencji - szukał wahaczy - przysłali mu ze "zwykłego" (tak "rozpisują" zwykłe katalogi) - a do 3L idą z niewymiennymi sworzniami - brak zamienników, ASO wycofało ze sprzedaży OE 3 miesiące temu.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na gazie zrobiłem 150 000 ;) zwrócił się.

Teraz do pracy będę miał 3x dalej,  zwróci się :]

To nie sam w sobie diesel jest lepszy na trasy tylko jego Turbo imho.

Nie mam z gazem żadnych problemów, choćbym na każdych 100km miał zaoszczędzić 5zl tylko to i tak bym w to szedł. Mimo że mój gwzownik jest drogawy w porównaniu do konkurencji, ale warty każdej złotówki.

Tka dziś szukam i mi jednak najbliżej do Acco 2.4 albo civica 1.8

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, katystopej napisał:

Wychodzi ok 1300zł taniej przy 10kkm, po serwisie gazowym i przeglądzie niech zostanie 1100-1150, niby jakaś już fajna kasa jest, aczkolwiek chyba bardziej zależy to od zasobności portfela, minimum 30kkm aby instalacja za 3500 się zwróciła. W dalszym ciągu jestem za czystą benzyną 8:E

Przyjmujesz założenie, że te 3500zł dodajesz do ceny zakupu auta. Potem cieszysz się przy każdym tankowaniu.

Na dojazdy do pracy brałbym Dacie z LPG i pakietem serwisowym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zapytałem kumpla kiedy zwróciła mu się instalacja w BMW - odpowiedział, że "przy pierwszym tankowaniu - bo już wtedy zapłacił wiele mniej za paliwo".

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gang napisał:

Ja na gazie zrobiłem 150 000 ;) zwrócił się.

Teraz do pracy będę miał 3x dalej,  zwróci się :]

To nie sam w sobie diesel jest lepszy na trasy tylko jego Turbo imho.

Nie mam z gazem żadnych problemów, choćbym na każdych 100km miał zaoszczędzić 5zl tylko to i tak bym w to szedł. Mimo że mój gwzownik jest drogawy w porównaniu do konkurencji, ale warty każdej złotówki.

Tka dziś szukam i mi jednak najbliżej do Acco 2.4 albo civica 1.8

Civic 1.8 w kombii z IX generacji to nie głupi pomysł, ale:

1. ceny tych Japońców są strasznie wysokie,

2. wyciszenie nie zostało poprawione od VIII generacji

3. nadal jest twarde :D

 

A avensis T27 z 1.8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, elkocuro napisał:

 

A avensis T27 z 1.8 ?

Gniją co jest dość dziwne jak na świeże auto bym powiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oszczędność fajnie widać przy większych silnikach gdzie i spalanie jest wyższe.

Przy mojej jeździe wychodzi średnio około 11L PB/100km(z kompa) co przekłada się na 13-14L LPG. 

Przyjmując cenę PB95 na poziomie 4,6, natomiast LPG na poziomie 2,2 wychodzi 50,6zł /100km dla PB oraz 30,8zł/100km dla LPG  co daje różnice na poziomie 19,8zł (bez paliwa na rozpałkę). Czyli na 10kkm wychodzi 1980zł odjąć przegląd LPG w serwisie to wychodzi 1880zł. Czyli instalacja za 3700 zwraca się w niecałe 20kkm ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Trepcia napisał:

A ile takie 2.0 z lpg Ci palilo? Z 15l LPG na takich dojazdach do pracy, o ktorych wspominales?

Renata nigdy nie służyła na tak krótkich odcinkach - Passat w zimę przy takiej jeździe żarł 16-17 litrów i to głównie benzyny bo zanim się przełączył na LPG to już prawie na miejscu się było :szczerbaty:  Podejrzewam, że tu podobnie by wyszło.

A w kwestii zwrotu kosztów instalacji - 6 lat zrobione ponad 160tys km (ostatni rok ze względu na covida auto więcej stoi niż jeździ) - powoli "zwraca" się koszt zakupu auta :szczerbaty:

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jarux napisał:

Oszczędność fajnie widać przy większych silnikach gdzie i spalanie jest wyższe.

Przy mojej jeździe wychodzi średnio około 11L PB/100km(z kompa) co przekłada się na 13-14L LPG. 

Przyjmując cenę PB95 na poziomie 4,6, natomiast LPG na poziomie 2,2 wychodzi 50,6zł /100km dla PB oraz 30,8zł/100km dla LPG  co daje różnice na poziomie 19,8zł (bez paliwa na rozpałkę). Czyli na 10kkm wychodzi 1980zł odjąć przegląd LPG w serwisie to wychodzi 1880zł. Czyli instalacja za 3700 zwraca się w niecałe 20kkm ;) 

Mi w OPC instalacja zwróciła się w 6-7 miesięcy (~11kkm) :)

Ale tam spalanie było na poziomie 16l PB98 i robiłem 1600 km miesięcznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...