Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

@resistance jak widać nie dyktują, dlatego aktualne prognozy są naprawdę kiepskie. Nie pierwszy, nie ostatni raz jak to Ci najsłabsi dostaną najbardziej po dupie.

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Trepcia napisał:

Ba! 10 lat temu to byl czas krolowania diesli a dzisiaj diesle sa juz be :)

2001 był 10 lat temu? :E 10 lat temu skończyli produkcję 1.9 TDI więc chyba trochę przedział czasowy nie ten :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasy kiedy w Le Mans diesle jeździły i była nimi taka podjarka ogólna nie są takie odległe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak przyjechałem do Niemiec, to ON był po 0,99 EUR. Jak Ci taki diesel łykał 7 litrów, to kurde jazda jak za darmo. Benzyna była droższa te 15 centów, ale też trzeba było dodać te 3 litry do spalania. Aktualnie małe benzyniaki palą przy normalnej jeździe tyle samo co diesle, oferując lepszą kulturę i prostotę obsługi, więc tym bardziej diesel jest fuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Trepcia napisał:

Na 1.9 TDI swiat sie nie skonczyl

tyle, że niestety mało który z nowszych diesli może mieć porównywalną pancerność... Szczyt był 10 lat temu i pamiętam, jakie były problemy - durne pompowtryski, padające CRy, zresztą też też era padacznych TSI :E kiepski był wybór wtedy.

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, huudy napisał:

@resistance jak widać nie dyktują, dlatego aktualne prognozy są naprawdę kiepskie. Nie pierwszy, nie ostatni raz jak to Ci najsłabsi dostaną najbardziej po dupie.

ci "najslabsi" tez nie kupuja nowych aut z salonu, tak wiec ich ten problem nie dotyczy. oni nadal beda jezdzic spalinowcami przez kolejne 30 lat.  tak jak im nie "przezkadaza" obecnie jezdzic autami  z normami ponizej EURO4, a z roku na rak koszt utrzymanaia takiego auta bedzie rosl. ale same ceny aut beda spadac, bo nowych nie bedzie, a ludzie beda sie staroci pozbywac za bezcen. w pewnym momencie, nie bedzie juz dostepnych spalinowcow dla ludu i bardziej bedzie sie oplacalo kupowac uzywki elektryczne niz szukac zdechlego spalinowca. a za 30 lat, to ludzie beda z politowaniem wspominac jakie to "problemy elektyfikacyjne" widzielismy w swoich czasch. tak wyglada postep. nie na sile, nie w ciagu roku-pieciu, ale przez dziesieciolecia. i mozna stawac okoniem, isc pod prad :D , ale wczeniej czy pozniej i tak cie porwie.

ogolnie widac tendencje, ze firmy wola inwestowac w rozwoj EV niz "walczyc" z normami EURO. bo im sie to bardziej oplaca. wieksozsc firm EU bedzie gotowa na sprzedaz tylko EV przed wprowadzeniem przepisow EU. a to juz spowoduje efekt kuli sniegowej

Edytowane przez mALEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, mALEK napisał:

... tak jak im nie "przezkadaza" obecnie jezdzic autami  z normami ponizej EURO4, a z roku na rak koszt utrzymanaia takiego auta bedzie rosl. ale same ceny aut beda spadac, bo nowych nie bedzie, a ludzie beda sie staroci pozbywac za bezcen. w pewnym momencie, nie bedzie juz dostepnych spalinowcow dla ludu i bardziej bedzie sie oplacalo kupowac uzywki elektryczne niz szukac zdechlego spalinowca.

 

Niby tak, ale nie do końca. Przecież kult "muszę mieć nowę, bo moje 2-letnie auto na które kończy się leasing jest już stare" też dokłada swoje do tego jak wygląda środowisko. W ogólnym rozrachunku mogęnp. stwierdzić, że ja jeżdżąc Corsą C 1.0 przez 11 lat, gdzie ona ma chyba Euro 3 mniej "dołożyłem" do środowiska niż ktoś podążający za trendami.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@resistance no cos w tym jest. tylko realia sie zmienia za te nascie lat. juz nowych spalinowych nie bedzie. corsa wieczna tez nie bedzie ;) leasing/ floty bardzo napedzaja rynek. .ogolnie jest teraz jakas patologia. w mojej miejscowossic <10k jest kilku/nastu? mechanikow. kazdy z nich naprawia "na czas" i najchetniej pompowal by tylko kola, wymienial wycieraczki i dolewal plynu. kazda powazna usterka, to dla nich przeklenstwo. strata czasu. wiadomo z czego to wynika, z ilosci samochodow i ich coraz wiekszego skomlikowania techologicznego. nie wiesz jak szczesliwy jestem, ze nie musze ich odwiedzac, bo wlasnie mam auta w lesingu. nowe. serwisowane. duzym lukiem omijam ten lokalny syf i burdel. jeden z nich to EV. dodatkowe szczescie, ze nie musze w ogole korzystac ze stacji paliw i sie zastanawiac co ewntualnie loklanie tankuje. pelna wolnosc. i to jest dobra przyszlosc. koniec kowali samochodowych, ktorych coraz bardziej skomlikowana technologi spaliowa rozklada na lopatki. gdzie to oni ci mowia, na kiedy MOZE zrobia i to ty musisz sie ze swoim zyciem dostosowas do nich. no chore i patologiczne.

Edytowane przez mALEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wolałbym, żeby postęp techniczny był napędzany czymś innym niż nadmiarowa konsumpcja (albo wojna :E ). Przypuszczam, że można by było produkować dużo trwalsze auta, ale niestety firmom je produkującym raczej nie zależy na środowisku wbrew temu co np. głosi szyld reklamowy VW wyświetlany na stadionach na EURO2020. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, resistance napisał:

No wolałbym, żeby postęp techniczny był napędzany czymś innym niż nadmiarowa konsumpcja (albo wojna :E ). Przypuszczam, że można by było produkować dużo trwalsze auta, ale niestety firmom je produkującym raczej nie zależy na środowisku wbrew temu co np. głosi szyld reklamowy VW wyświetlany na stadionach na EURO2020. 

temat rzeka i nie dotyczy tylko samochodow :)  wystarczy wejsc do pierwszego z brzegu wiekszego sklepu/marketu. tylko widzisz. nie ma juz punktow naprawy TV i butow i jakos nikt z tego powodu nie ma wiekszych pretensji. czyli mozna. nikt tego nie naprawia, bo sie nie oplaca, albo sie juz nie da. problemem jest recykling. swiadomosc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DannyKay

Kupiłem tego Ranger 2 w promocji w Euro RTV AGD. Za te pieniądze kosmos. Kamerka się obraca, ma dobrą jakość w dzień i w nocy. Ma świetne powiadomienia na wszystkie dodane urządzenia (max 5 osób na jedno urządzenie). Do tego ma mikrofon i głośnik. Miażdży 5-10x droższe nianie elektroniczne :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupił Insignie I 2017 1.6 170KM automat za 70k zł, nie wiem czy się śmiać czy płakać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto podrożały,  jak się wpisze to w olx to są nawet i droższe. Poza tym to jego hajs.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornik, za 70k zł kupujesz Paska B8 w Hajlajnie z DSG 2017. Insignia a tym bardziej I nie ma czego przy nim szukać.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, katystopej napisał:

Opornik, za 70k zł kupujesz Paska B7 w Hajlajnie z DSG 2017. Insignia a tym bardziej I nie ma czego przy nim szukać.

Ludzie za 70k kupują różne rzeczy. 

Diesle Passaty z 2017 to chodzą nawet po 90 koła. A nawet jeszcze więcej. 

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lycone napisał:

@DannyKay

Kupiłem tego Ranger 2 w promocji w Euro RTV AGD. Za te pieniądze kosmos. Kamerka się obraca, ma dobrą jakość w dzień i w nocy. Ma świetne powiadomienia na wszystkie dodane urządzenia (max 5 osób na jedno urządzenie). Do tego ma mikrofon i głośnik. Miażdży 5-10x droższe nianie elektroniczne :D

No przecie mówiłem :E

@up

z 2017 to passat b8 jak już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, DannyKay napisał:

z 2017 to passat b8 jak już

Tak, yebłem się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, DannyKay napisał:

No przecie mówiłem :E

@up

z 2017 to passat b8 jak już

Tak, ale myślałem, że przesadzasz :D A tu serio kamerka daje radę i sprawia wrażenie kilka razy droższej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie o co może chodzić? Dwa czujniki z prawej strony przekłamują ciśnienie powietrza w oponach. Przód pokazuje za mało, tył za dużo. Ciśnienie sprawdzone na 3 kompresorach i zawsze te same wartości. Lewa strona pokazuje dokładnie tyle ile kompresor. Próbowałem dopompować czy obniżyć ciśnienie i zawsze przekłamują o stałą wartość 0,3 bar. Przód o tyle za mało, tył za dużo. Mam 4 felgi i przekładam opony w zakładzie. Felgi są podpisane, która gdzie ma iść i są na poprawnych miejscach. 

Myślicie, że ponowne programowanie może coś pomóc?

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi tez tak to wygląda. Bo na tyle powinienem mieć 2,1 a pokazuje 2,4, a przód ma być 2,3 a pokazuje 2,0. Czyli czujniki są rozpoznawane przez samochód odwrotnie. Nic, zostawię, na jesień przy kolejnej wymianie zaprogramuje się jeszcze raz i będzie git

Edytowane przez marko125-91
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakby podmienić koła? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym, ale... Wtedy pomieszam opony na osiach pod względem zużycia. Może zacząć ściągać auto na którąś stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardziej myślałem o samym sprawdzeniu, czy po podmiance zaczną poprawnie wskazywać.

Wiesz może w jaki sposób się programują - tylko komputerowo, czy może też na podstawie sygnału z najbliższego koła do najbliższego odbiornika? Może możesz wywołać z menu reset ustawień i ponowną adaptację (miałem tak w Vectrze i jest taka opcja w Kadjarze rodziców)?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, marko125-91 napisał:

O. Popatrzę na to. Dzięki

jeśli masz odczyt ciśnienia, to też powinieneś miec przycisk od resetowania i kalibracji TPMS tak jak @baQus zasugerował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nie ma czegoś takiego... ta zgoda podobno istniała już kilka razy w ciągu kilku miesięcy, a jednak... Obecnie Partia Republikańska w większości to opłacane przez Putina pionki, mniejszość to ta, która chce pomóc Ukrainie. Do tego masz karierowiczów, którzy zrobią wszystko(Johnson, który bez przyzwolenia Trumpa nie kiwnie palcem). Trump jest najważniejszym politykiem po prawej stronie w USA i to on decyduje o kształcie i kierunkach polityki Partii Republikańskiej. Właśnie z tego powodu rozdzielili te pakiety pomocowe, bo okazało się, że część demokratów nie chciała poprzeć pomocy dla Izraela(morderstwa osób cywilnych w Gazie), a tym samym dla Ukrainy i zrobił się kłopot. Teraz pomoc dla Izraela przejdzie, a pomoc dla Ukrainy zostanie uwalona, jeśli w ogóle zostanie poddana pod głosowanie. Reagan przewraca się w grobie, bo jest totalnie niezrozumiałe czym stała się prawica w USA i czyich interesów broni.
    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
    • Świetny ruch, ale mimo wszystko wk*****m się niemiłosiernie, że występują takie egzemplarze. Sam polecam/poleciłem ten model nie jednemu znajomemu i wszystko jest ok. Super, że pomogło, przykro, że Asus wypuszcza takie buble w postaci Asus Dual, które człowiek musi sobie poprawiać sam. Wiadomo, że mógłbyś to próbować zrobić w inny sposób i szkoda, że tak fajny model jakim jest Asus Dual, potrafi wypuścić takie gówno.
    • Jak laptop działa stabilnie po mimo whea w dzienniku zdarzeń to możesz olać (myślałem że miałeś co innego na myśli pisząc "sypie błędami") albo spróbuj zrobić te rzeczy o których piszą w tym temacie z reddita no może oprócz wymiany dysku na gen 3   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...