Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, bergercs napisał:

Jaka miejscowość  - gdyby komuś wpadło w oko ogłoszenie to się wrzuci.

Przeglądałem otomoto - nieźle w górę poszły samochody, pojedyncze sztuki modeli, w których niedawno w tym budżecie można było przebierać.

????

Łódź lub zagłębie handlarzy oszustów - Radom 8:E

 

niestety aut starszych i tańszych coraz mniej, ceny poszybowały strasznie do góry... sam mam do sprzedania Opla za 3k, ale niestety jej bym nie dał ze względu na fakt ile rzeczy jest do poprawienia i to że jednak sedan jest już trochę większy :D  Sam bym przysiadł do niego, ale wiecznie czasu brakuje.... a jeżdżę  sam się nim toczę i znam bolączki. Żyje nadzieją, że ktoś w końcu mi wymusi, czy przyjdzie zima i uderzy... przy tych autach dużo nie trzeba żeby była szkoda całkowita :D

 

btw lista do poprawy:

-puścić nową instalację elektryczną od komputera do cewki i wtryskiwaczy, bo stara zaśniedziała

-zmienić belkę tylną - skorodowane mocowania dolne sprężyn - odkryłem to teraz przed wymianą opon, przy okazji wymiany sprężyn bo pękły obydwie 

-zrobić zaprawki / reperaturki tylnych nadkoli - powoli zaczyna pojawiać się ruda, a i tak jestem w szoku, że w aucie z 99 dopiero teraz to się dzieje

-kupić opony letnie / całoroczne - niestety opony kupione były razem z autem więc 10 lat przelatały, a mięso jeszcze jest :D 

-naprawić klimę - brak czynnika, gdzieś ucieka - ostatnio działała w 2018 roku więc pewnie więcej zabawy ...

-wymienić końcówki drążków, gumy stabilizatora, 2 poduszki silnika - trzeba zrzucać sanki, żeby do gum stabilizatora się dostać

-uszczelnienie pomiędzy skrzynią a blokiem - przy okazji rzucić okiem na sprzęgło - jeszcze nie wymieniane od nowości :D

-rozrząd za ~20k km do wymiany , chociaż osobiście już bym zmienił ze względu na fakt, że ostatnio zmieniałem w 2016 i 5 lat zleciało.

-regeneracja wtrysków LPG, kalibracja instalacji - ostatnio serwis zaniedbałem i fizycznie zużycie LPG mi wzrosło o ~1l/100km

-badanie butli ważne do 2024 - pewnie skończyło by się na nowej butli

-wymienić tłumik końcowy i uszczelnić połączenie pomiędzy katalizatorem a środkowym - standard w oplu z LPG

- nowe tarcze hamulcowe p+t + tarcze kotwiczne - 

niby dużo nie ma, ale trzeba do tego wszystkiego przysiąść na spokojnie i z 3 dni zabawy by mi zajęło i budżet, który lepiej wykorzystać na inne auto :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.10.2021 o 19:52, lesiu155 napisał:

No - wyszedłem ze swojej strefy komfortu i mam za swoje, od nowego roku (jak rozwiążę umowę za porozumieniem) to idę do nowej roboty ;)

gratki :D Ja zaczynam od grudnia nową pracę - dział IT, ale branża automotive (ZF)

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Yab napisał:

gratki :D Ja zaczynam od grudnia nową pracę - dział IT, ale branża automotive (ZF)

Dzięki i wzajemnie :D ja aeromotive bo idę do General Electric ale do działu Aviation ;)

 

I ogólnie dziękuję wszystkim! Zapomniałem ?

Edytowane przez lesiu155
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, elkocuro napisał:

 

btw lista do poprawy:

-

Czyli klasyka "jeździć aż koła odpadną"  :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałby to robić warsztat to podejrzewam, że te 5k  by brakło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie serwisowym, @bergercs:
C2 od znajomego, które to opisywałem że walczyło z chłodzeniem po wymianie UPG: jeździ :E 
Ba, ma się bardzo dobrze, a od ~3-4 tys. km nawet śmiga na LPG.

Finalnie wyszło, że:
- zamontowany  ~msc przed robieniem UPG termostat jest wadliwy (zrobił może z 800km, a był to zamiennik dobrej jakości; żaden MaxGear czy Topran);
- wymieniane przy robieniu UPG: zbiornik wyrównawczy i jego korek okazały się badziewiem, więc wpadły nowe części z ASO Citroena;
- przy okazji wyszło, że rezystor/regulator wiatraka jest ubity + siakiś przewód gumowy układu chłodzenia sparciał;
- a w miejsce termostatu ~105'C temp. otwarcia z grzałką wpadł prosty termostat jak do starszych  1.4 8V z temp. otwarcia 83'C;

Odczyt z ODB temp. płynu chłodniczego 78-83"C, w korkach dobija do ~90-92'C i zbija (czyli działa jak u mnie w 206);
Zero zapowietrzeń, ubytków płynów, auto jeździ jak należy na obu paliwach;

I nie, nie było to 1. z brzegu C2 za grosze; Na polu paru oglądanych C2 te wypadło najlepiej, pochodziło od  jedynego właściciela z PL salonu, miało realny przelot ~170 tys. km itd.
A kosztowało w górnych widełkach cenowych ogłoszeń; 


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, bergercs napisał:

Jeśli miałby to robić warsztat to podejrzewam, że te 5k  by brakło.

No tak. Tylko obrazuje to, jakim ewenementem jest kupić sprawne auto za tą kasę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, serwal4 napisał:


A kosztowało w górnych widełkach cenowych ogłoszeń; 

 

Ja za swoje zapłaciłem około 60% kwoty podobnych rocznikowo, za tę kwotę normalnie chodziły o 4-5 lat starsze. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. :szczerbaty:

Ale to i tak pikuś - mój mechanior od francuzów wziął C2 w HDI w rozliczeniu za serwis pozakupowy nowego auta - rozrząd itd - jakieś 7 - 8 lat temu wyszło go to nieco ponad 3k zł - to auto do tej pory jeździ bezawaryjnie (a używane jest jako "dostawczak" części).

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, marko125-91 napisał:

Czyli klasyka "jeździć aż koła odpadną"  :E

akurat tym autem jeżdżę od 12 lat i po prostu przestałem aż tak w nie inwestować... w tym roku dostało nowe klocki, wszystkie przewody hamulcowe, sprężyny tył, linki hamulca ręcznego, nowy katalizator ceramiczny, konserwację podwozia, silnik krokowy, nową membranę parownika... więc nie jest tak że nic w nim nie robię. Po prostu cały czas brakuje czasu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż strach jak Civic zacznie się sypać.

Ale u mnie też ma dożywocie.  Bo w autach od 1zl do 10 000 to jest taka loteria, że nie wiadomo czego się spodziewać. Jeden będzie łał paliwo a drugi karnet na autobus wykupi aby mniej na MZK do mechanika wydawać.

Oczywiście droższe auto nie znaczy że będzie cacy, ale przy tych najtańszych to nie ma żadnej reguły.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można nowe - ale czy będzie taniej? Serwis olejowy przy 30k km w zwykłej Toyce 1800zł brutto.

Można prawie nowe - ale też można się zdziwić - kupując 2-3 letnie Audi aby wymienić klocki trzeba jechać do ASO - funkcja "cofanie tłoczków" jest dostępna tylko w ich sofcie*- robocizna 800 netto.

*Jako ciekawostka: soft oczywiście online. Mechanicy serwisu wpisywani do systemu (login, hasło) wraz z grafikiem - więc po pracy nie jest w stanie zrobić takiej usługi bo go system nie wpuści.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Passat B8? Co może zaskoczyć? 2.0 TDI+dsg of kors

Edytowane przez DannyKay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, DannyKay napisał:

A Passat B8? Co może zaskoczyć? 2.0 TDI+dsg of kors

Wersja 190KM od 2017r wycierające się wałki rozrządu, wymiana razem z nadstawką bo samych wałków wyciągnąć się nie da, cały moduł do kupna 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem i nachodzeniem się znaków, to kojarzę teraz, że miałem tak w skodzie na jeździe testowej. Nie wiem tylko dokładnie o co chodzi ze spalaniem od tankowania, ale u mnie było tak, że zatankowałem 5litrow, wskaźnik na desce poszedł sporo do góry, a na kompie zero reakcji. Jeszcze gość do mnie z wielkim oburzeniem, że nie zatankowane. Paragon dopiero pomógł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, DannyKay napisał:

Nie za ciekawie. A Mondeo MK5?

W żony egzemplarzu (2.0 TDCI 150 z pierwszej serii) przy 30k km błąd automatycznego ręcznego - ale działał (wkurzające, że się sam nie zwalniał i załączał jak w Renacie). Problemy ze świecą dopalającą przy dpf (ale to nie jakieś szokujące koszty). Plastiki we wnętrzu mocno przeciętne. W powershiftach lubi polecieć sterownik - w ASO w DE taniej niż u nas na allegro :szczerbaty: ALE jedno z najwygodniejszych aut. Ogólnie jedno z tych aut, które bym zakupił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest szansa kupić auto w rodzaju towarowego T5 long, w wersji z tylnymi drzwiami otwieranymi na boki w budżecie 10-12k? Jakieś Vito lub coś podobnego. Zależy mi na tym, by auto nie było zgnite i miało zdrowy silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vito gnije. Najłatwiej Trafic - nawet jak silnik z kosmicznym przebiegiem to tanie części do 1.9dci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wystawiłem auto na otomoto i po godzinie dostałem kilkanascie telefonów, wszystkie osoby dzwoniące z wschodnim akcentem które na gwałt chcą kupić auto i jechać nim do Gruzji. 

Brzmi to wszystko dziwnie i podejrzanie. Spotkaliście się z czymś takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to Ciebie nic nie obchodzi - gotówka na stół, umowa K-S i niech jedzie ;) 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.10.2021 o 14:07, elkocuro napisał:

Łódź lub zagłębie handlarzy oszustów - Radom 8:E

 

 

Ale bida, przejrzałem otomoto i olx i raczej nic co bym sam kupił (chyba, że po pijaku?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Z Radomia +100km na zdjęciach sympatycznie wygląda ten Yaris, niestety 5900,00 zł:
https://www.olx.pl/d/oferta/toyota-yaris-wspomaganie-106tys-przebiegu-CID5-IDM7HR4.html
W przebieg nie wierzę, ale nr telefonu w google nie wyrzuca innych ogłoszeń motoryzacyjnych, auto ponoć w PL od 2010r, OC/badania do 09.2022...
A tak to faktycznie, Łódź  / Radom i okolice i nic nie wzbudziło na  tyle zaufania, że bym pojechał to kupić.

No, te Clio miałoby szanse, niestety 8V 60KM:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-ii-doinwestowany-bez-wkladu-finansowego-ID6E9Bc7.html?

A w tym ciekawi mnie cena, 3900 do negocjacji -  1.2 16v;
 przygarnięte przez handlarza (styl ogłoszenia to sugeruje + blaty z Radomia, obecnie w Skarżysku-Kamienna);
Sam handlarz zapewne na aucie chce coś zarobić...
https://www.olx.pl/d/oferta/renault-clio-ii-lift-1-2-benzyna-klimatyzacja-podgrzewane-fotele-CID5-IDM8AGo.html 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, bergercs napisał:

Można nowe - ale czy będzie taniej? Serwis olejowy przy 30k km w zwykłej Toyce 1800zł brutto.

Można prawie nowe - ale też można się zdziwić - kupując 2-3 letnie Audi aby wymienić klocki trzeba jechać do ASO - funkcja "cofanie tłoczków" jest dostępna tylko w ich sofcie*- robocizna 800 netto.

*Jako ciekawostka: soft oczywiście online. Mechanicy serwisu wpisywani do systemu (login, hasło) wraz z grafikiem - więc po pracy nie jest w stanie zrobić takiej usługi bo go system nie wpuści.

 

Jak auto jest na gwarancji to możesz sobie bez problemu wymienić olej i nikt ci nie ma prawa gwarancji cofnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...