Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

8x4.5  zdecydowanie i dużo mniej wnerwiania się z tym, co opisałem.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi ok 1300zł taniej przy 10kkm, po serwisie gazowym i przeglądzie niech zostanie 1100-1150, niby jakaś już fajna kasa jest, aczkolwiek chyba bardziej zależy to od zasobności portfela, minimum 30kkm aby instalacja za 3500 się zwróciła. W dalszym ciągu jestem za czystą benzyną 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa trzeba jeszcze przy lpg doliczyć ok. 1,5 litra beny na 100km ;) 

Nie no, nie ma co się oszukiwać, jakby nie liczyć lpg wyjdzie taniej zawsze i wszędzie. 

Naprawdę mało palą to nowe 1.5tsi. Na spokojnej trasie 90-100km/h poniżej 5l wyjdzie. Ja takich tras nie jeżdżę, ale zakręci się deczko poniżej 7 u mnie. Wszystko zależy od stylu jazdy i tego ile faktycznie się jeździ w mieście i jakie jest to miasto. Im więcej/im wolniejsze tym rośnie przewaga małego silnika bądź takiego z lpg. Jedyne co straciło sens obecnie to diesel w takich warunkach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Kowal napisał:

Jedyne co straciło sens obecnie to diesel w takich warunkach. 

Potwierdzam i podpisuje się obiema rencyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są diesle nadające się do miasta :-)

Natomiast jeśli spalanie jest ważnym kryterium wyboru to fajne są testy spalania na Autocentrum i sprawdzić pod swój tryb użytkowania  - wziąłem losowo (serio) Fabię z 1.0MPI - jeśli ktoś chce auta do miasta na krótkie odcinki to może być zaskoczony.

Dla porównania "trochę" większy Superb w TSI :-)

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dieseli do miasta, w sobotę rodzice odebrali C5 Aircrossa 1.5 blue hdi 130km automat 8b, ciekawe jak to się będzie spisywało pod względem spalania w mieście, bo mama dojeżdża 12km przez kilka świateł i rond, prędkości do 60km/h max :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Poprzednie HDI (1.6) bezproblemowo znosiły typowo miejską eksploatację. Te najnowsze (1.5) już chyba zamiast FAP mają DPF więc wyjdzie w praniu - natomiast są bardzo oszczędne.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, a byłem przekonany, że tam jest mokry fap, aż zadzwonie jutro do znajomej z salonu Citro dopytać się, będą "problemiki" za jakiś czas jeśli twoje słowa się potwierdzą, chyba trzeba będzie klona lexii zakupić, do mojego też się przyda 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesla do miasta? Prosze Was... Diesel obecnie ma sens w trasy bo wysoki moment obrotowy silnika, dlugie przelozenia etc. Do miasta tylko i wylacznie hybryda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Trepcia napisał:

Diesla do miasta? Prosze Was... Diesel obecnie ma sens w trasy bo wysoki moment obrotowy silnika, dlugie przelozenia etc. Do miasta tylko i wylacznie hybryda.

Daj linka do jakieś hybrydy w okolicach 20tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, bergercs napisał:

Daj linka do jakieś hybrydy w okolicach 20tys zł.

A gdzie wczesniej bylo podane jaka jest kwota? Nie bylo :)

Jak taki budzet to benzyna na wtrysku posrednim i gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, bergercs napisał:

Wkleiles linka, ktory potwierdza, ze na krotkich czy mega krotkich dystansach hybryda zachowuje przewage nad silnikiem spalinowym o 2-2.5l. Z autopsji moge napisac, ze zwykle Yaris spalal mi na trasie Olkusz->Krakow->korki w Krakowie->Olkusz srednio w granicach 4.3l / 100km tak teraz, jak jezdze typowo po Olkuszu w sensie odpalam -> 2km -> gasze -> zakupy/paczkomat -> powrot 2km to faktycznie spalanie wzroslo i srednia wg moich obliczen wyniosla zawrotne 5.5l / 100 km. W zime.

A jak jezdzilem rok temu A4 B6 1.9 TDI Q na takich samych trasach w zime po 2km to lekka reka ponad 13l ON bylo na 100km. Nawet Audi A2 1.4 TDI chelpalo po 8-9l paliwa w zime jak sie jezdzilo po 2-3km i gaszenie. Takze podziekuje dieslom w miescie na krotkich odcinkach.

Edytowane przez Trepcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli 1.4 TDI to niezły paździerz jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, bergercs napisał:

Czyli 1.4 TDI to niezły paździerz jest...

Jak na konstrukcje z XX wieku to pali w miescie i na krotkich odcinkach tyle ile diesle o podobnej mocy z tamtych lat. No dobra, 1.9 TDI na pompie rozdzielaczowej w takich warunkach dobijalo do 10l wiec jest ciutke lepiej. W sumie porownujac spalanie 1.9 TDI 90KM do 1.4 TDI 90KM to ten drugi w kazdych warunkach przynajmniej o litr mniej palil. No ale wiadomo, 1.9 TDI 90KM premiere mial w 1991r.

Z reszta, ojciec ma Kia Sportage III w dieslu i przy dojezdzie do pracy 5km ponad 10l mu spala. Konstrukcyjnie miedzy silnikami roznica ponad 10 letnia a jak diesle ponad 10l palily w miescie w zime tak dalej pala.

Edytowane przez Trepcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za porównywanie spalania na dystansie 2km? Przecież przy takich dystansach połowę średniego spalania robi odpalenie auta na czas skrobania szyb. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do takiej jazdy szukałem samochodu bo 2.0 z LPG nie było zbyt ekonomicznym wyborem :szczerbaty:

 

Przy okazji ostrzeżenie - gdyby komuś wpadł do głowy zakup Lupo 3L. Ostatnio zgłosił się do nas klient konkurencji - szukał wahaczy - przysłali mu ze "zwykłego" (tak "rozpisują" zwykłe katalogi) - a do 3L idą z niewymiennymi sworzniami - brak zamienników, ASO wycofało ze sprzedaży OE 3 miesiące temu.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

3L to jest pomnik technologiczny VW, ze dalo sie zrobic diesla, ktory spala ponizej 3l. Niewazne jakim kosztem i jakimi rozwiazaniami.

Nie wiem dokladnie jakie zmiany sa w Lupo ale w A2 w wersji 3L, gdzie nie dosc, ze A2 miala swoje patenty to wersja 3L miala inne wahacze, aluminiowe zwrotnice, alufelgii magnezowe (magnezofelgii?), ciensze szyby, inne hamulce przod/tyl, inny rozstaw srob, fotele o cienszych stelazach, inne nadkola i mase innych rzeczy, ktore dedykowane byly tej wersji. Tak, jakby zwykle A2 nie bylo wystarczajacym egzotykiem.

No ale udalo sie zejsc z waga z 1050 do do 890kg wiec sukces :)

 

BERG:

Na dojazdy 2km do pracy: https://www.otomoto.pl/oferta/super-soco-tc-max-motocykl-elektryczny-super-soco-tc-max-zasieg-110-km-salon-krakow-ID6CXl5M.html#6f25a53857

Tylko kolka boczne pomocnicze doloz z tylu :E

Edytowane przez Trepcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na gazie zrobiłem 150 000 ;) zwrócił się.

Teraz do pracy będę miał 3x dalej,  zwróci się :]

To nie sam w sobie diesel jest lepszy na trasy tylko jego Turbo imho.

Nie mam z gazem żadnych problemów, choćbym na każdych 100km miał zaoszczędzić 5zl tylko to i tak bym w to szedł. Mimo że mój gwzownik jest drogawy w porównaniu do konkurencji, ale warty każdej złotówki.

Tka dziś szukam i mi jednak najbliżej do Acco 2.4 albo civica 1.8

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, katystopej napisał:

Wychodzi ok 1300zł taniej przy 10kkm, po serwisie gazowym i przeglądzie niech zostanie 1100-1150, niby jakaś już fajna kasa jest, aczkolwiek chyba bardziej zależy to od zasobności portfela, minimum 30kkm aby instalacja za 3500 się zwróciła. W dalszym ciągu jestem za czystą benzyną 8:E

Przyjmujesz założenie, że te 3500zł dodajesz do ceny zakupu auta. Potem cieszysz się przy każdym tankowaniu.

Na dojazdy do pracy brałbym Dacie z LPG i pakietem serwisowym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zapytałem kumpla kiedy zwróciła mu się instalacja w BMW - odpowiedział, że "przy pierwszym tankowaniu - bo już wtedy zapłacił wiele mniej za paliwo".

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gang napisał:

Ja na gazie zrobiłem 150 000 ;) zwrócił się.

Teraz do pracy będę miał 3x dalej,  zwróci się :]

To nie sam w sobie diesel jest lepszy na trasy tylko jego Turbo imho.

Nie mam z gazem żadnych problemów, choćbym na każdych 100km miał zaoszczędzić 5zl tylko to i tak bym w to szedł. Mimo że mój gwzownik jest drogawy w porównaniu do konkurencji, ale warty każdej złotówki.

Tka dziś szukam i mi jednak najbliżej do Acco 2.4 albo civica 1.8

Civic 1.8 w kombii z IX generacji to nie głupi pomysł, ale:

1. ceny tych Japońców są strasznie wysokie,

2. wyciszenie nie zostało poprawione od VIII generacji

3. nadal jest twarde :D

 

A avensis T27 z 1.8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, elkocuro napisał:

 

A avensis T27 z 1.8 ?

Gniją co jest dość dziwne jak na świeże auto bym powiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...