Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Ej, ja prawie codziennie zamykam licznik xD choć fakt, kierowcy często zamulają i głupi ten co myśli "o brak ograniczenia, lecę lewym" przy gęstym ruchu

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, katystopej napisał:

Jeżdżę 2 razy w roku pod Kolonię do rodziny na urlop, 700km po szwabskich autostradach, 350 po polskich, w zasadzie sama A4, na 700 niemieckich odpoczywam po 350km walki na polskich. W DE chociaż mogą często latać no limit to jadą 120-140, mój rekord to 180km na tempomacie 120km/h nie dotykając hamulca, powrót w niedzielny poranek. Tak to Ci niemcy zapierdalają.

Ogólnie jest spokój ale szału te niemieckie autostrady na mnie nie zrobiły, ograniczenia naprawdę są w wielu miejscach. Ruch się inaczej tam rozkłada przez większą ilość pasów.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, katystopej napisał:

Jeżdżę 2 razy w roku pod Kolonię do rodziny na urlop, 700km po szwabskich autostradach, 350 po polskich, w zasadzie sama A4, na 700 niemieckich odpoczywam po 350km walki na polskich. W DE chociaż mogą często latać no limit to jadą 120-140, mój rekord to 180km na tempomacie 120km/h nie dotykając hamulca, powrót w niedzielny poranek. Tak to Ci niemcy zapierdalają. Ja tam odpoczywam za kółkiem w czasie dnia będąc tydzień czy dwa, zwykła jazda do marketu kilka km jest płynna, przewidywalna, po prostu taka jak ma być w normalnym kraju.

Jak kto woli, tam jest inne ułożenie pasów i dróg, każdy dostosowuje prędkość do swoich potrzeb i możliwości. Ty wolisz jechać na tempomacie 120 km/h, ja bym zasnął przy takiej jeździe na grubszą metę. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Sad_MadMan napisał:

Nie wiem czy można tak to rozpatrywać. Jeżeli ktoś by stwierdził, że ja owinie się dookoła drzewa to niby jakim prawem system eCall poda jego lokalizację ?

 

Ps. Jeszcze jest takie coś jak tachograf gdzie inspekcja sprawdza czasy odpoczynków... wstecz mogą karać. Pytanie jak to się ma to zwykłego Kowalskiego.

W ecall chodzi o ratowanie życia. Trochę inna sprawa.

Co do tachografu, to jest to już wykonywanie zawodu... Nie poruszasz się prywatnie, działają całkiem inne przepisy.

W biurze czy przy taśmie produkcyjnej też jesteś kontrolowany i możesz być upomniany za pracę wykonaną jakiś czas temu 

7 minut temu, Sad_MadMan napisał:

Ogólnie jest spokój ale szału te niemieckie autostrady na mnie nie zrobiły, ograniczenia naprawdę są w wielu miejscach. Ruch się inaczej tam rozkłada przez większą ilość pasów.

Noo... 5 pasów w jedną stronę. Wszystko stoi. Ludzie jadą do pracy xD

Fenomen niemieckich dróg jest taki, że jest ultra dużo stłuczek, ale mało rannych czy ofiar. U nas jak coś się dzieje na drodze, gdzie można jechać szybciej to z reguły jakaś makabra

 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Kaktuch napisał:

On jedzie szybciej niż można i łamie przepisy to niech się liczy że ktoś mu może zajechać drogę. To jest chyba podstawowa logika.

XDDDDDDD wszystko fajnie, dopóki suv wielkości Audi Q8 nie wbije Ci się w dupę na pełnej. Nie chciałbym być na Twoim miejscu.

Co ciekawe - policja, która przyjedzie na miejsce oględzin zwłok po wypadku stwierdzi, że to wina dzbana który wymusił ;)

  

13 minut temu, marko125-91 napisał:

U nas jak coś się dzieje na drodze, gdzie można jechać szybciej to z reguły jakaś makabra

inna sprawa, że TUV działa baaardzo sprawnie w Niemczech, a u nas jeździsz póki auto jest w stanie jeździć.

Edytowane przez huudy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No racja, dresiarze w niemieckich premium najczęściej odwakają manianę :D Ale w Q8 już ma hamulce dobre i AEB, da radę. Najwyżej mu sie gorąca kawa na jaja wyleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prywatność - prywatność to macie w domu. Po wyjściu z niego znajdujecie się w przestrzeni publicznej. Wystarczy, że "właściciel drogi" robi regulamin: "do korzystania z tejże wymagane jest zezwolenie na monitorowani pojazdu". I na koniec w temacie prywatności - na skrzyżowaniach są kamery nagrywające kierowców, płacąc w sklepie kartą udostępniacie co i gdzie kupujecie, po wejściu w mapy możecie prześledzić swoją aktywność, jest obowiązek rejestrowania kart sim więc operatorzy hak i służby wiedzą gdzie kto jest itd. Prywatność jak diabli...

Koniec drinka - kąpiel i lulu bo ostatni tydzień na wariackich papierach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, TheMr. napisał:

Jak kto woli, tam jest inne ułożenie pasów i dróg, każdy dostosowuje prędkość do swoich potrzeb i możliwości. Ty wolisz jechać na tempomacie 120 km/h, ja bym zasnął przy takiej jeździe na grubszą metę. 

 

Skoro długotrwała jazda zgodnie z przepisami jest dla Ciebie męcząca i usypiająca to polecam zrobić badania psychotechniczne na B, ewidentnie coś jest z Tobą nie tak jeśli potrzebujesz adrenaliny związanej z szybką jazdą. Ja dowożę za każdym razem szczęśliwie rodzinę na miejsce i spowrotem, wzrost powyżej tej prędkości zwiększa spalanie, zmniejsza możliwy czas na zareagowanie na nieoczekiwane zdarzenie drogowe, nie skraca czasu podróży.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, marko125-91 napisał:

W ecall chodzi o ratowanie życia. Trochę inna sprawa.

A w trzeźwych porankach nie chodziło o bezpieczeństwo ? Ktoś uznał, że to narusza prywatność.

  

29 minut temu, marko125-91 napisał:

Co do tachografu, to jest to już wykonywanie zawodu... Nie poruszasz się prywatnie, działają całkiem inne przepisy.

A wykonując przewóz dużym autem na własny użytek ? Wtedy nie wykonujesz zawodu. Prywatnie wiozę sobie piasek a tarczkę muszę mieć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, bergercs napisał:

Prywatność - prywatność to macie w domu. Po wyjściu z niego znajdujecie się w przestrzeni publicznej. Wystarczy, że "właściciel drogi" robi regulamin: "do korzystania z tejże wymagane jest zezwolenie na monitorowani pojazdu". I na koniec w temacie prywatności - na skrzyżowaniach są kamery nagrywające kierowców, płacąc w sklepie kartą udostępniacie co i gdzie kupujecie, po wejściu w mapy możecie prześledzić swoją aktywność, jest obowiązek rejestrowania kart sim więc operatorzy hak i służby wiedzą gdzie kto jest itd. Prywatność jak diabli...

Koniec drinka - kąpiel i lulu bo ostatni tydzień na wariackich papierach.

No brawo. Teraz pytanie zagadka. Czy te dane są w jakikolwiek sposób przekazywane dalej? Np. do policji? W sensie automatycznym. 

Teraz jest świetny przykład z kwarantanną. Jedziesz za granicę, dostajesz smsa o obowiązkowej kwarantannie. Jednak nikt Cię nie ściga i nie sprawdza czy tę kwarantannę przeszedłeś czy nie, czy przez ostatnie 14 dni Twoja pozycja GPS się zmieniała czy nie.

10 minut temu, Sad_MadMan napisał:

A wykonując przewóz dużym autem na własny użytek ? Wtedy nie wykonujesz zawodu. Prywatnie wiozę sobie piasek a tarczkę muszę mieć. 

O to fakt. W sumie w ten sposób nie pomyślałem. Z drugiej strony samolotem też możesz latać prywatnie, jednak trzyma Cię multum przepisów, ale to bym traktował chyba coś w kategorii uprawnień specjalnych. Jak wydzwonisz w coś samolotem czy 10t autem, to raczej narobisz więcej szkód niż osobówką. 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Kaktuch napisał:

No racja, dresiarze w niemieckich premium najczęściej odwakają manianę :D Ale w Q8 już ma hamulce dobre i AEB, da radę. Najwyżej mu sie gorąca kawa na jaja wyleje

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/kolejny-skoczek-na-slynnym-rondzie-malysza-w-cedzynie-zdjecia/ga/c16-15578433/zd/49154671

hamulce bardzo dobrze działają, a systemy to już w ogóle.

 

Z całym szacunkiem Kaktuch do Ciebie, ale pierniczysz jak Janusz w bomberze. Zarówno jedno zachowanie (przekraczenie prędkości 50+) jak i brake checking jest patologią drogową.

Edytowane przez huudy
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

No brawo. Teraz pytanie zagadka. Czy te dane są w jakikolwiek sposób przekazywane dalej? Np. do policji? W sensie automatycznym. 

 

A czy dane z auta będą przekazywane dalej? Nie - tak jak bank wie co kupujesz dla swojej kochanki/a, wyszukiwarka tylko indeksuje pod reklamy itd tak tylko policja lub sąd będą miały dostęp do tych danych. Przecież nie będą tego do Polsatu wysyłać...

I jeszcze jedno bo idę spać (a nie chcę następnego nalewać) - domyślam się co jeszcze może być tematem, jeśli wyjedziesz z tematem "regulaminu dróg" i ograniczaniem wolności mimo płacenia podatków itd - to chyba właśnie DE było pierwsze z zakazami wjazdu dla diesli do centrum miast, zakaz jazdy ze względu na silnik - więc czemu nie na wyposażenie pojazdu - tak powolutku można wprowadzać różne "dziwne" obostrzenia.

Dobranoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/kolejny-skoczek-na-slynnym-rondzie-malysza-w-cedzynie-zdjecia/ga/c16-15578433/zd/49154671

hamulce bardzo dobrze działają, a systemy to już w ogóle.

 

Z całym szacunkiem Kaktuch do Ciebie, ale pierniczysz jak Janusz w bomberze. Zarówno jedno zachowanie (przekraczenie prędkości 50+) jak i brake checking jest patologią drogową.

rondo: :o

Jaki brake checking? Jadę 120 ekspresówką i zmieniam na lewy bo zbliżam się do tira. Nie hamuję, jadę z przepisową prędkością. Jak zmienię pas to zapierdalacz będzie musiał hamować do 120 (czyli tyle ile można jechać), jak nie zmienię pasa to będę musiał ze 120 hamować do 85 za tirem. Nie mówię o hamowaniu specjalnie komuś przed maską. Hamuję tylko w przypadku jak świeci długimi żeby mu zjechać - to hamuję i chowam się za auto które wyprzedzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A czy dane z auta będą przekazywane dalej? Nie - tak jak bank wie co kupujesz dla swojej kochanki/a, wyszukiwarka tylko indeksuje pod reklamy itd tak tylko policja lub sąd będą miały dostęp do tych danych. Przecież nie będą tego do Polsatu wysyłać...

I jeszcze jedno bo idę spać (a nie chcę następnego nalewać) - domyślam się co jeszcze może być tematem, jeśli wyjedziesz z tematem "regulaminu dróg" i ograniczaniem wolności mimo płacenia podatków itd - to chyba właśnie DE było pierwsze z zakazami wjazdu dla diesli do centrum miast, zakaz jazdy ze względu na silnik - więc czemu nie na wyposażenie pojazdu - tak powolutku można wprowadzać różne "dziwne" obostrzenia.

Dobranoc.

Tylko indeksowanie, personalizowanie reklam... Ogólnie cookies - nie zbierają danych osobowych. Do tego zauważ, że mimo to jaka była afera z cookies i teraz każda strona musi informować użytkownika o ich użyciu i użytkownik może wybrać, co strona może zapamiętywać a co nie. 

Co do diesli - równie śmiało dlaczego ktoś mógł Ci zabronić palić węglem w piecu w centrum miasta? 

Policja czy sąd nie może mieć ot tak dostępu do Twoich danych. Z jakiej paki? Czy wpadł kiedyś do Twojego domu policjant i powiedział "hej pokaż mi swój komputer, sprawdzę czy nie masz czegoś nielegalnego"? Musi być konkretny powód. Co innego jak np. udostępniasz w sieci jakieś filmy, to wtedy masz wjazd na chatę, bo jest ku temu powód. Ktoś to zauważył, poczuł się pokrzywdzony, złożył zawiadomienie, potem policja czy sąd zwraca się do operatora internetowego o udostępnienie danych i dopiero wtedy wiedzą, że to Ty. Najlepsze, że operator może odmówić udostępnienia takich danych, nawet na prośbę sądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Policja czy sąd nie może mieć ot tak dostępu do Twoich danych. Z jakiej paki? ... Musi być konkretny powód.

 

Ten powód nazywa się kontrola drogowa. Zatrzymując do kontroli policjant ma dostęp do danych wrażliwych chronionych Rodo, jak działa odcinkowy - zapisywane samochód osoby x jedzie od do w czasie itp. Przespałeś ostatnie 10 lat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Ten powód nazywa się kontrola drogowa. Zatrzymując do kontroli policjant ma dostęp do danych wrażliwych chronionych Rodo, jak działa odcinkowy - zapisywane samochód osoby x jedzie od do w czasie itp. Przespałeś ostatnie 10 lat?

Odcinkowy pomiar działa jak fotoradar. Zdjęcie, zdjęcie, pomiar różnicy czasu. Tobie też wolno zrobić zdjęcie komuś na ulicy. I to policja udowadnia Ci, że popełniłeś wykroczeniez gdzie możesz odmówić i podważyć oskarżenie. ja trochę balansuję między prawem polskim i niemieckim. Niemieckie jest dużo ostrzejsze, gdzie nawet policja nie może sobie ot tak nagrywać wideorejestratorem... Jest fajny artykuł ADAC o dash cam. No ale ja o nie o prawie danego państwa, tylko o prawie unijnym... i się powtórzę. W aucie można montować system monitorujący zachowywanie kierowcy, który działa dla kierowcy. I oczywiście operator może zbierać takie informacje, bo nie ma tutaj danych osobowych. Sytuacja zmienia się z jak ktoś chce te dane powiązać z Tobą. A do oskarżenia kogoś o coś trzeba: czyn, miejsce i czas. 

Sczytywanie informacji GPS z samochodu w połączeniu z Twoimi danymi osobowymi działa tak samo, jakby Ci na nogę założyli nadajnik GPS.

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Skoro długotrwała jazda zgodnie z przepisami jest dla Ciebie męcząca i usypiająca to polecam zrobić badania psychotechniczne na B, ewidentnie coś jest z Tobą nie tak jeśli potrzebujesz adrenaliny związanej z szybką jazdą. Ja dowożę za każdym razem szczęśliwie rodzinę na miejsce i spowrotem, wzrost powyżej tej prędkości zwiększa spalanie, zmniejsza możliwy czas na zareagowanie na nieoczekiwane zdarzenie drogowe, nie skraca czasu podróży.

Skoro długotrwała jazda zgodnie z przepisami jest dla TIR owców męcząca, i sami zawodowcy zasypiają przez monotonna jazdę to polecam Ci zamknąć się. Tempomat na dłuższą metę meczy bardziej niż jazda mieszana. 

Ja dowożę za każdym razem szczęśliwie, a robiłem po 70-80 kkm rocznie więc, tyle mogę powiedzieć. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misiu, 70-80kkm to ja mam we wrześniu/październiku każdego roku, na tirach zasypiają bo jeżdżą na magnesie 2000km od strzała albo podobne dystane na busach i kilka godzin snu w kurniku żeby mieć "siustke" z przodu. Zamilcz jak nie masz nic mądrego do powiedzenia.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Jest już jakiś wstępny kosztorys sprawdzenia głowicy?

Kosztorys sprawdzenia głowicy skończył się na wizualnej ocenie i stwierdzeniu - "złom". W zakładzie stwierdzili, że gniazd w takim stanie jakie są nie da się naprawić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie fajnie. Auto nie od nowości w jednych rękach więc nie wiadomo co działo się wcześniej ale warto byłoby w międzyczasie pogadać z jakimś dobrym gaziarzem co sądzi o instalce zamontowanej w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i roleta nie pasuje. Brak mocowań itp. Ale... Przecież w rodzinnym domu jest zakład regeneracji el plastikowych (czyt naprawa zderzaków) a boczki w maksie są plastikowe ;)

Będzie rzeźba 8:E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ych. Bratu coś się stało z dyskiem przenośnym i zamiast nazw folderów są jakieś krzaczki, nie da się do żadnego wejść, nie ma możliwości zgrania czegokolwiek. Na tym dysku trzymał wszystkie ważne rodzinne zdjęcia, filmy od narodzin dziecka itp (na przenośnym wd :E ). Załamany poszedł do serwisu komputerowego. Podłączyli, spojrzeli w menadżer urządzeń i rzucili od niechcenia "wyrzuć to pan, dysk popsuty, pewnie upadł". Jak to usłyszałem, to mówię dawaj mi to. Właśnie kończę zgrywać dane testdiskiem, darmowym programem. Wygląda na to, że odzyskam 100% a sam dysk jest sprawny, tylko coś z partycją się pokiełbasiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Nie fajnie. Auto nie od nowości w jednych rękach więc nie wiadomo co działo się wcześniej ale warto byłoby w międzyczasie pogadać z jakimś dobrym gaziarzem co sądzi o instalce zamontowanej w aucie.

Gdzieś tak w połowie mojego przebiegu był u jednego porządnego gaziarza. Teraz muszę szukać głowicy. Niestety ofert jest bardzo mało a ceny dosyć wysokie. Ewentualnie zaryzykować i kupić słupek. Pamiętam, że przy wyborze auta (2017) między innymi kierowałem się ceną używanych silników (tak jakbym miał wtopić przy zakupie) i niestety muszę powiedzieć, że wtedy były one dużo tańsze niż obecnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Ych. Bratu coś się stało z dyskiem przenośnym i zamiast nazw folderów są jakieś krzaczki, nie da się do żadnego wejść, nie ma możliwości zgrania czegokolwiek. Na tym dysku trzymał wszystkie ważne rodzinne zdjęcia, filmy od narodzin dziecka itp (na przenośnym wd :E ). Załamany poszedł do serwisu komputerowego. Podłączyli, spojrzeli w menadżer urządzeń i rzucili od niechcenia "wyrzuć to pan, dysk popsuty, pewnie upadł". Jak to usłyszałem, to mówię dawaj mi to. Właśnie kończę zgrywać dane testdiskiem, darmowym programem. Wygląda na to, że odzyskam 100% a sam dysk jest sprawny, tylko coś z partycją się pokiełbasiło.

nie przerzuciło wszystkiego jako RAW? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

. Niestety ofert jest bardzo mało a ceny dosyć wysokie.

Obecne nry głowicy:

71745119
71789462

Pasują (oprócz Bravo) od 500, Idea po 2008, Doblo po 2009 (95PS),

Pod tymi numerami może występować:


    71745119
    71789462
    192B2000

     55218236
    71789464
    55204940
    71739161

Zadzwoń tutaj: 606677368    Poręba obok Siewierza.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...