Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, TheMr. napisał:

W dalszym ciągu wolałbym stare 1.8T od 1.8-2.0 TFSI. 

Tylko robi się pewien problem - znajdź nie zmęczony życiem egzemplarz w normalnych pieniądzach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

comment_1613972519qfcK6QWS2SeTmT4lugq8gS

 

no to zap^%$^olił

Edytowane przez DannyKay
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jechałem ze znajomym nowym autem jego dziewuchy, pada śnieg, mokro i błoto na drodze. Mówię "nie zapierdalaj tak". Olał mnie. Przy prędkości ok 80km/h zaczęła nami rzucac i minęlismy barierki w odległości około 5cm. Moje soczyste "a nie mówiłem" dało mi taką satysfakcję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, katystopej napisał:

Seba kocha najmocniej.

Bije, pije ale w łóżku diabeł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gang napisał:

Bije, pije ale w łóżku diabeł

W sensie, ze baki wala siara?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór olejowy do THP - brak zamiennika. Dsstępne tylko na ali oraz w ASO. Aliexpress: 130,38zł. ASO: 35,97zł :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu bagnet (miarka oleju) do Audi A2 na allegro uzywki byly od 60zl w gore a nowka w ASO za 56zl :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jarux napisał:

Tylko robi się pewien problem - znajdź nie zmęczony życiem egzemplarz w normalnych pieniądzach.

Mam dwa, jeden A4 2007 Quattro ze Szwecji, drugi trochę starszy 2005 rok Szwajcar. Jeden zrobiony pod 250 KM, drugi soft pod 198 KM, w okolicy 200kkm się kręcą, przebieg raczej legitny, rdzy praktycznie zero, odrobinę pod rączką od bagażnika. Od 4 lat nie mam z nimi najmniejszych problemów, tylko podstawowy serwis. Ten z 2005 rok miał delikatną stłuczkę z tyłu, ale zrobiony nawet dobrze. 

Mniej więcej za jednego mógłbym brać 30-34k zł, za drugiego ~25k. W dalszym ciągu sporawo, jeśli weźmie się pod uwagę że w tej kasie można wyrwać Opla Astrę 2010-2013 rok. 

Ale kolejny strzał to raczej będzie Mesiu E klasa 2010-2012 rok, tylko ceny trzyma równo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bergercs napisał:

Zawór olejowy do THP - brak zamiennika. Dsstępne tylko na ali oraz w ASO. Aliexpress: 130,38zł. ASO: 35,97zł :szczerbaty:

Zawór zwrotny do E39 kosztuje 600zł bo tylko oryginał, chyba że używka o wątpliwej jakości za około 150zł, zamienników brak :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem wczoraj na myjnię.. 1km..

Dostałem kamieniem po szybie i odprysk mam... A jeszcze nie zdążyłem AC wykupić ;p

Co do drogich części, mój nowy nabytek ma połamana obudowe lusterka...jak na razie na allegro najtańsza w dobrym stanie 900zl...

W ASO 935 już w kolorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, TheMr. napisał:

Mniej więcej za jednego mógłbym brać 30-34k zł, za drugiego ~25k. W dalszym ciągu sporawo, jeśli weźmie się pod uwagę że w tej kasie można wyrwać Opla Astrę 2010-2013 rok. 

Wszyscy wiedzą, że Audi a w szczególności A4 to uber peremium niemieckie dzieła sztuki i każdy je pragnie a z Ingolstadt dzwonią do teraz, żeby silnika posłuchać, ale nie zakrzywiaj rzeczywistości. Jeden egzemplarz ma lat 16 drugi 14, za 34k zł kupisz Astrę na wypasie z 2014-2015, więc młodszą od tych wykwintnych tworów motoryzacji o 8 lub sic! 10 lat.

Dodatkowo, ani za jedno ani za drugie nie da Ci nikt takiej kasy, bo czytaj wyżej. Dana rzecz jest warta tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić a nie tyle ile wymyśli sobie właściciel.

A teraz ceny z olx'a

kAłdi A4 benzyna 1.8 2007r

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/audi/a4/?search[filter_float_year%3Afrom]=2007&search[filter_float_year%3Ato]=2007&search[filter_enum_petrol][0]=petrol&search[filter_float_enginepower%3Afrom]=160&search[filter_float_enginepower%3Ato]=190

rdzOpel Astra benzyna 2014-2015

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/opel/astra/?search[filter_float_year%3Afrom]=2014&search[filter_float_year%3Ato]=2015&search[filter_enum_petrol][0]=petrol

 

Ooo a jaka ciekawa sytuacja jest z rocznikiem 2005, jest w zasadzie w tej samej cenie co 2007 :E

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/audi/a4/?search[filter_float_year%3Afrom]=2005&search[filter_float_year%3Ato]=2005&search[filter_enum_petrol][0]=petrol&search[filter_float_enginepower%3Afrom]=160&search[filter_float_enginepower%3Ato]=190&search[order]=filter_float_price%3Adesc

 

A na dobicie tegu uber premium niemieckiego lepiej byłoby wstawić Lagunę 3 170 lub 204KM, auto większe, wygodniejsze, o dekadę młodsze technologicznie od A4 b7/b6, za 30k zł kupujemy GT 204KM 2010r.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że bez sensu jest kupować 15 latka, gdzie można kupić coś 2 razy młodszego. Z drugiej strony taki opel kosztuje w salonie 2x mniej niż audi. 

No ale 30tys. za prawie pełnoletnie auto? Żeby chociaż jakieś ładne było :E

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, TheMr. napisał:

Mniej więcej za jednego mógłbym brać 30-34k zł, za drugiego ~25k. W dalszym ciągu sporawo, jeśli weźmie się pod uwagę że w tej kasie można wyrwać Opla Astrę 2010-2013 rok. 

Ceny na allegro a to ile w rzeczywistosci jest ktos w stanie zaplacic za samochod to dwa rozne swiaty. Sprzedawalem rok temu B6 1.9 TDI Q Avant (full wypas - RNS-e, fotele grzane alcantara + skora z pamiecia, fotochromy, MF, bixy i inne szmery bajery), polski salon i przebieg autentyk 235 tys km (do sprawdzenia po vinie). Kazdy mowil, ze grubo ponad 20 tys wezme a prawda jest taka, ze zainteresowanie zrobilo sie dopiero od 16 tys. Rynek weryfikuje zapaly.

Edytowane przez Trepcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy też szczerzy, to jest zwykłe i już dość stare A4 i nawet fajny silnik nie zmienia tego stanu rzeczy. Generalnie przecież nie jest, to auto jakieś bardzo wygodne, jest dosyć ciasne, czy prowadzi się bardzo fajnie? Tutaj bym też polemizował, fakt w środku jest poskładane dobrze i materiały są solidne, ale kto (oprócz zapaleńca) jest w stanie wyłożyć tyle za A4? Trochę przegięte są te kwoty za, które lwia część tych aut teoretycznie ma się sprzedać. Nie neguje całego auta, ale według mnie dawanie takiej kasy za dość przeciętny wózek, to jakaś abstrakcja. Chociaż fakty są takie, że to rynek weryfikuje ceny więc co ja tam wiem ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Trepcia napisał:

Ceny na allegro a to ile w rzeczywistosci jest ktos w stanie zaplacic za samochod to dwa rozne swiaty. Sprzedawalem rok temu B6 1.9 TDI Q Avant (full wypas - RNS-e, fotele grzane alcantara + skora z pamiecia, fotochromy, MF, bixy i inne szmery bajery), polski salon i przebieg autentyk 235 tys km (do sprawdzenia po vinie). Kazdy mowil, ze grubo ponad 20 tys wezme a prawda jest taka, ze zainteresowanie zrobilo sie dopiero od 16 tys. Rynek weryfikuje zapaly.

No cóż, mam kompletnie inne zdanie. VW T4 ak z firmy sprzedawałem to ludzie się zabijali, mimo wyższej ceny niż rynkowa :E Bo się okazało że T5 to mały szrocik w porównaniu. 

 

4 godziny temu, marko125-91 napisał:

Zgadzam się, że bez sensu jest kupować 15 latka, gdzie można kupić coś 2 razy młodszego. Z drugiej strony taki opel kosztuje w salonie 2x mniej niż audi. 

No ale 30tys. za prawie pełnoletnie auto? Żeby chociaż jakieś ładne było :E

Nie mój problem, taki rynek. Ja go kupiłem jak miał 10 lat, w tej samej kwocie praktycznie :E

 

7 godzin temu, katystopej napisał:

Wszyscy wiedzą, że Audi a w szczególności A4 to uber peremium niemieckie dzieła sztuki i każdy je pragnie a z Ingolstadt dzwonią do teraz, żeby silnika posłuchać, ale nie zakrzywiaj rzeczywistości. Jeden egzemplarz ma lat 16 drugi 14, za 34k zł kupisz Astrę na wypasie z 2014-2015, więc młodszą od tych wykwintnych tworów motoryzacji o 8 lub sic! 10 lat.

Dodatkowo, ani za jedno ani za drugie nie da Ci nikt takiej kasy, bo czytaj wyżej. Dana rzecz jest warta tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić a nie tyle ile wymyśli sobie właściciel.

A teraz ceny z olx'a

kAłdi A4 benzyna 1.8 2007r

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/audi/a4/?search[filter_float_year%3Afrom]=2007&search[filter_float_year%3Ato]=2007&search[filter_enum_petrol][0]=petrol&search[filter_float_enginepower%3Afrom]=160&search[filter_float_enginepower%3Ato]=190

rdzOpel Astra benzyna 2014-2015

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/opel/astra/?search[filter_float_year%3Afrom]=2014&search[filter_float_year%3Ato]=2015&search[filter_enum_petrol][0]=petrol

 

Ooo a jaka ciekawa sytuacja jest z rocznikiem 2005, jest w zasadzie w tej samej cenie co 2007 :E

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/audi/a4/?search[filter_float_year%3Afrom]=2005&search[filter_float_year%3Ato]=2005&search[filter_enum_petrol][0]=petrol&search[filter_float_enginepower%3Afrom]=160&search[filter_float_enginepower%3Ato]=190&search[order]=filter_float_price%3Adesc

 

A na dobicie tegu uber premium niemieckiego lepiej byłoby wstawić Lagunę 3 170 lub 204KM, auto większe, wygodniejsze, o dekadę młodsze technologicznie od A4 b7/b6, za 30k zł kupujemy GT 204KM 2010r.

Nie masz czego dobijać, w jednym masz mody warte przynajmniej 5k zł. I stan masz prawie idealny. Teraz idź do Mirka handlarza :D

Bazowałem na cenach rynkowych plus mody do jednego, i wiem ile tego się sprzedaje, głównie z powodu tego silnika mimo że auto nie jest najlepsze. 

Także dziękuję za radę, ale nie skorzystam z tych linków wyżej. 

I też w sumie porównywać wielowahacze usportowionego kombi do wypierdka Astry to też :E Dlatego kałdi stoi o tyle wyżej, bo niestety nie znajdziesz nic w Audi między 2007 a 2011 rokiem, głównie z powodu silników. Trzeba by było brać A6 2.7/3.0 TDI. Chyba że lubisz ryzyko i bierzesz się za remont TFSI. 

Jak już Ci kopara opadła, sprawdź ceny modelu wstecz. Bo może się okazać że jest warty więcej niż 4 letnia Dacia Duster :E. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo, fanboj nam się trafił, dawno nikt nie pietrkował 8:E

To, że auta ma turbo pod maską nie znaczy, że jest usportowione, to nie S4.

Za modyfikacje/tuning w zwykłym dupowozie też nikt nie zapłaci ekstra.

RS6/S6 B6 jak najbardziej może być/jest droższe niż 4 letni Duster, ale to zupełnie inny typ klienta i zupełnie inny cel użytkowania, cała reszta gen A4 B6 to zwykłe 20 letnie wyjeżdżone  kompaktowe kombi i prędzej na np Chorwację dojedziesz tym Dusterem bezawaryjnie niż jakimkolwiek 20 letnim trupkiem. 

Co do TFSI, remont na tip top to ok 6k zł części + robocizna, i masz świetny mało palący silnik, a po 2013r i zmianach konstrukcyjnych w zasadzie silniki bezawaryjne.

 

Tak że, zejdź na ziemię i przestań czarować zajebistością starych styranych życiem niemieckich premium. 

 

 

 

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, katystopej napisał:

Ooo, fanboj nam się trafił, dawno nikt nie pietrkował 8:E

To, że auta ma turbo pod maską nie znaczy, że jest usportowione, to nie S4.

Za modyfikacje/tuning w zwykłym dupowozie też nikt nie zapłaci ekstra.

RS6/S6 B6 jak najbardziej może być/jest droższe niż 4 letni Duster, ale to zupełnie inny typ klienta i zupełnie inny cel użytkowania, cała reszta gen A4 B6 to zwykłe 20 letnie wyjeżdżone  kompaktowe kombi i prędzej na np Chorwację dojedziesz tym Dusterem bezawaryjnie niż jakimkolwiek 20 letnim trupkiem. 

Co do TFSI

 

 

 

Żaden fanboj. Ale widzę że masz problem z starymi samochodami, i nazywasz trupami 20 letnie samochody. Ciekawe że najbardziej bezawaryjny samochód to 190D Merc z lat 80.

Predzej nim dojedziesz do Chorwacji :E Jak już mamy porównywać bezawaryjność. 

A no fakt, to nie poziom RS4, ale delikatna namiastka. Szkoda tylko że różnica między A4 a S4 to po prostu silnik, a wszystko można zmodowac do poziomu RS4.

Przejeździłem już chyba z 50 modeli samochodów w różnych latach, i raczej mnie nie przekonasz ze to trupy. Ale widać miałeś złe doświadczenia z starszymi samochodami, albo nie potrafiłeś kupić dobrze. 

 

Po 2013 roku TFSI I ich bezawaryjności też mógłbym dlugo pisać, wystarczy przejść się do stacji kontroli pojazdów albo ASO. 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego typu autami zauważyłem, że wygląda to następująco:

  • większość potencjalnych kupujących kupi coś młodszego, bo ma to ich przewieść z pkt. A do pkt. B, a przecież nowsze na pewno będzie bardziej bezawaryjne (na prawdę mało kto zwraca uwagę na przyjemność z prowadzenia),
  • jeśli dany egzemplarz ma rozpiętość cenową 15-30k, to mało kto zwróci uwagę na egzemplarze z górnych widełek (wspomniany wcześniej efekt uber premium za jak najniższą cenę),
  • nikt nie zapłaci za mody, stosowanie tylko oryginalnych części (sam kiedyś zbierałem wszystkie faktury :P),
  • pozostają świadomi klienci, którzy chcą konkretny model, w konkretnym wyposażeniu i mają świadomość kosztów utrzymania (<1% ?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, baQus napisał:

Z tego typu autami zauważyłem, że wygląda to następująco:

  • większość potencjalnych kupujących kupi coś młodszego, bo ma to ich przewieść z pkt. A do pkt. B, a przecież nowsze na pewno będzie bardziej bezawaryjne (na prawdę mało kto zwraca uwagę na przyjemność z prowadzenia),
  • jeśli dany egzemplarz ma rozpiętość cenową 15-30k, to mało kto zwróci uwagę na egzemplarze z górnych widełek (wspomniany wcześniej efekt uber premium za jak najniższą cenę),
  • nikt nie zapłaci za mody, stosowanie tylko oryginalnych części (sam kiedyś zbierałem wszystkie faktury :P),
  • pozostają świadomi klienci, którzy chcą konkretny model, w konkretnym wyposażeniu i mają świadomość kosztów utrzymania (<1% ?).

Kolega musiał chyba kupować same miny z dolnych widelek i teraz ma światopogląd jaki ma. 

I teraz wyśmiewa perełki premium z Niemczech niczym Janusz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, TheMr. napisał:

Kolega musiał chyba kupować same miny z dolnych widelek i teraz ma światopogląd jaki ma. 

I teraz wyśmiewa perełki premium z Niemczech niczym Janusz. 

Wręcz przeciwnie - kupiłem 14-letnie BMW z górnych widełek ze świadomością jak wyglądają koszty utrzymania i ile trzeba wsadzić, żebym mógł choćby za 10 minut wyjechać w trasę 2000 km bez stresu :) I gdybym kolejny raz był przed podobnym zakupem, to podjął bym tą samą decyzję.

Przedstawiłem natomiast jak wygląda rynek i zdecydowana większość przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...