Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, katystopej napisał:

https://businessinsider.com.pl/technologie/pozar-samochodu-elektrycznego-gaszenie-trwalo-21-godzin/52q8wlv?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_bi

 

Tak tak, "ale palą się rzadziej niż spalinowe" tylko jak już się zapalą, to cała wioska może robić świniobicie i przez tydzień wędzić mięcho.

Wycena auta - 190 k, wycena akcji pewnie dwa razy tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłbym się jakby pierwszy medialny pożar elekryka w tym roku nie pojawił się w tym temacie xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W tekście jest napisane "Jest zgoda na tzw. zakaz rejestracji aut spalinowych po 2035 r." co już jest pewnym niedomówieniem.

Jeszcze dzisiaj na profilu konfederacji na twitterze będzie mowa o 'zakazie posiadania aut spalinowych na własność' bo inba w roku wyborczym musi się kręcić xD.

Osobiście uważam, że to nie wejdzie do 2035, może kilka lat później. 

Przeciwko temu jest pewnie większość obywateli w krajach UE ,w tym w tych najbardziej liczących się na rynku motoryzacyjnym. 

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie się przyszłość kształtuje, Jumper czy inny Ducato, dmc 4.25T bo elektryk, oby ta 1100kg ładowności była, wtedy na auto biorę tonę, na hak sprężarkę czy agregat 1.5T i do przejechania 200km zimą przy -10 do Poronina albo ze 400 do Żagania czy Świeradowa bo tam też kiedyś robiliśmy. Ciekawe ile mi taka podróż zajmie, w 2 dni się wyrobie ? 8:E   A jak przyjdzie ładować na stacji gdzieś po drodze, to będzie dla mnie miejsce mając 7.5m auto + ze 3m na haku ? 8:E  Oderwani od rzeczywistości ludzie tworzą przepisy. 

 

Za chwilę opornik napisze, że przecież mogę rowerem z tą sprężarką na haku jechać.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczba dni w Polsce ze średnią temp. dobową -10 spadła więc tym bym się aż tak nie martwił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, resistance napisał:

Osobiście uważam, że to nie wejdzie do 2035, może kilka lat później. 
Przeciwko temu jest pewnie większość obywateli w krajach UE ,w tym w tych najbardziej liczących się na rynku motoryzacyjnym. 

imo tutaj nie ma co wchodzic. odpali teraz lobby na epaliwa, podlacza pod to "nowe", drozsze ICE, do tego wrowadza kolejna norme Euro i ludzie sami zaczna sie przesiadac na BEV. 

EU daje sobie czas, aby przestawic sie na produkcje BEV i zaczac konkurowac z Tesla na swoim rynku, a ze nie sa gotowi teraz, no to musza jakas "zapchajdziure" na ten czas miec. no i beda mieli . epaliwa :)

Beata Płomecka on Twitter: "Włochy skorygowały głosowanie - poinformowały,  że się jednak wstrzymują, podobnie jak Bułgaria i Rumunia. Przeciwko Polska  @PR24_pl" / Twitter

ale co tam. mozemy byc z siebie dumni :D tylko kwiatow brakuje. :dajekwiatka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, resistance napisał:

Osobiście uważam, że to nie wejdzie do 2035, może kilka lat później. 

też tak uważam, zwłaszcza, że oni w to włączyli nawet auta dostawcze :E w 2026 ma być rewizja tej ustawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektryczny dostawczak z pełnym załadunkim i 1-2 tonami na haku zrobi 600km na prądzie i ładowanie potrwa max 30 minut bez czekania w kolejce do ładowarki to będzie to miało jak najbardziej sens, inaczej dostawczaki ev to kompletny idiotyzm. Już nie mówiąc o międzynarodówkach, lawetach czy przewozie osób :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

334304484_1714856405613913_7146906134382

Ale jestem Baba Wanga, jak na mogłem to w ogóle przewidzieć xD 

3 godziny temu, katystopej napisał:

Za chwilę opornik napisze, że przecież mogę rowerem z tą sprężarką na haku jechać.

Nie plumbum , zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre rodzaje paliwa są praktycznie nie do zastąpienia w niektórych rodzajach pojazdów czy narzędzi co nie zmienia faktu, że podporządkowanie swojego życia i uzależnienie go od tych paliw to ślepa uliczka na dłuższą metę. 

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, katystopej napisał:

Jeśli elektryczny dostawczak z pełnym załadunkim i 1-2 tonami na haku zrobi 600km na prądzie i ładowanie potrwa max 30 minut bez czekania w kolejce do ładowarki to będzie to miało jak najbardziej sens, inaczej dostawczaki ev to kompletny idiotyzm. Już nie mówiąc o międzynarodówkach, lawetach czy przewozie osób :E

nie powielaj głupot z kolejkami na ładowarkach - kolejki tak samo jak na stacjach benzynowych  mogą sie stworzyc w niedziele na powrotach , w tygodniu trzeba miec poprostu pecha zeby trafic na jakiegos elektryka na ładowarce w trasie


ale ogolnie to troche prawda, dostawczaki ev maja kosmiczne ceny i małe baterie - na te chwile nadaja sie nadaja sie na jazde max w zasiegu auta + ewewntualnie z jednym ładowaniem
 

21 godzin temu, resistance napisał:

Osobiście uważam, że to nie wejdzie do 2035, może kilka lat później. 

Przeciwko temu jest pewnie większość obywateli w krajach UE ,w tym w tych najbardziej liczących się na rynku motoryzacyjnym. 

no ale ten zakaz czy wejdzie czy nie w takiej formie nic nie zmieni - jak bedą chcieli przeforsowac elektryki na siłe to dowalą takie opłaty dla ICE ze sie ludzie posrają i kupowanie spaliniaka zostanie dla wybranych 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, duniek napisał:

nie powielaj głupot z kolejkami na ładowarkach - kolejki tak samo jak na stacjach benzynowych  mogą sie stworzyc w niedziele na powrotach , w tygodniu trzeba miec poprostu pecha zeby trafic na jakiegos elektryka na ładowarce w trasie

Teraz, gdy elektryki to promil na drogach, ale nie za 12-15 lat, bo ładowarek na pewno nie przybędzie w tempie równie proporcjonalnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tankowanie na 900km trwa 5-10 minut. 

Przecież elektryk tam samo szybko się tankuje...

Póki nie wymyśla innych baterii, to jedyna szansa to wodór lub inne paliwa. 

Ps. Ciekawe czy ten zakaz obejmuje karetki, straż pożarną, policję i wojsko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze są okresy szczytowe: ferie szkolne, sezon urlopowy czy np. głupi 1 listopad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
40 minut temu, Gang napisał:

No i tankowanie na 900km trwa 5-10 minut. 

Ja tłukę stałą trasę 1100km i wygląda to tak: 500-600km, tankowanie, kolacja w restauracji przy stacji i jadę dalej. Przerwa ta trwa ok. godziny i wydaje mi się, że to odpowiednia długość, żeby się posilić i odpocząć. Więc jeśli ta godzina ładowania wystarczy na kolejne 500-600km, to będzie to już spoko. 

Z 1000km na strzała dawno się już wyleczyłem - szkoda zdrowia, a i człowiek dochodzi do wniosku, że życie ma się jedno i nie ma co ryzykować

Edytowane przez marko125-91
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marko jasne, że te 600km jest ok. 

Na moim przykładzie, wpadam na jakieś szkolenie, ładowarki nie ma wolnej, parkuje na parkingu. 
Nastepnego dnia chciałbym wrócić... ale nie bo muszę najpierw naładować auto. 

Ja nie jestem ortodoksyjnym przeciwnikiem elektryków. 
Ale ładowarek nie ma tyle co stacji benzynowych, tankowanie nie trwa 5 minut, dalej uważam, że baterie w obecnej formie to nie jest aż takie dobre rozwiązanie jak próbują nam wmówić. 

 

Wracam do przykładu... kto będzie chciał czekać godzinę extra na karetkę bo się bateria ładuje? a chyba nikt nie jest na tyle głupi optymistą, że myśli że liczba karetek na stacjach będzie podwojona, aby jedna się ładowała a druga była gotowa

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, czekam na wozy strażackie elektyczne, to dopiero będzie zabawa, zwłaszcza, że woda w cysternie lekka nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, katystopej napisał:

Teraz, gdy elektryki to promil na drogach, ale nie za 12-15 lat, bo ładowarek na pewno nie przybędzie w tempie równie proporcjonalnym.

no ale czy to wina samochodu czy infrastruktury - w DE powstalo wiecej stacji w miesiac niz u nas w 3 lata - za 12-15 lat to diesel moze byc po 20-30zł 

tak czy inaczej ostudze wiekszosc osob bo zasiegow wiekszych niz teraz nie bedzie poza hiendowymi autami - 300-400km wystarcza po pierwsze dla 95% lub wiecej ludzi, po drugie nawet jak w obecnej wadze bedzie mozna zrobic baterie 150kWh zamiast 75kW to poprostu zostanie 75kWh z mniejszą masą - dzieki temu produkcja bedzie tansza jak i masa auta co dodatkowo przelozy sie na cene

 

 

58 minut temu, huudy napisał:

heh, czekam na wozy strażackie elektyczne, to dopiero będzie zabawa, zwłaszcza, że woda w cysternie lekka nie jest.

lokalnie mysle ze to nie problem, kazdy rejon ma OSP , jak cos sie grubszego pali zeby kilka wozów jechało  z promienia 50km to mysle ze rzadkosc - a awaryjnie spalinowe bedą jeszcze bardzo długo

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wozy specjalne są zawsze wyłączone ze wszelkich regulacji. Karetki czy wozy strażackie na prąd nie będą miały póki co racji bytu - te auta są już przeokropnie ciężkie. Do tego są to auta ratownicze. Fajnie jak droga jest wyasfaltowana. Gorzej jak zaczyna się bajorko do pacjenta. Dodatkowa tona akumulatorów pomocna nie będzie. Czy jak trzeba będzie gasić pożar 12godzin, to normalnie dojedzie cysterna z dieslem i wodą. A tutaj co? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polska jako jedyna głosowała przeciwko. Podjerzewam, że już wszyscy się dobrze poustawiali i dogadali, ale Winkelried Narodów jak zwykle nie dowiózł xD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, resistance napisał:

Polska jako jedyna głosowała przeciwko. Podjerzewam, że już wszyscy się dobrze poustawiali i dogadali, ale Winkelried Narodów jak zwykle nie dowiózł xD.

Włosi też. A chyba 3 kraje się wstrzymały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies tam czytałem że się wstrzymali ale nie chce mi się tego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marko125-91 napisał:

Wozy specjalne są zawsze wyłączone ze wszelkich regulacji. Karetki czy wozy strażackie na prąd nie będą miały póki co racji bytu - te auta są już przeokropnie ciężkie. 

Karetki są busami do 3.5T, tym się jeździ na kategorii B, więc tak, karetki będą musiały być elektryczne 8:E  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg homologacji. Na wadze by się raczej mocno zdziwili :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie że zetrosy czyli wojskowe actrosy mają euro 3 albo 4? ?

W ogóle ciężarówki dla wojska każdej marki nie wpadają w tryb awaryjny jak wysiądzie czujnik nox, albo braknie adblue. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...