Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie w końcu wyłowiłem błąd w E klasie z OM642 gdy szarpie.

p2616 - check component b60 (exhaust back pressure sensor control variation) . exhaust back pressure is too high

Czujnik ciśnienia spalin wymieniony około pół roku temu. Turbo świeżo regenerowane wraz z nastawnikiem. DPF ma 32% i wypalał się 400km temu. 

Czytam, czytam i już głupieje. 

Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszeliście o aferzeanalnej i discmanie?

Umieram że śmiechu od godziny 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem dziś na szybko czujnik B60 ten koło turbiny z E klasy sugerując się różnymi opiniami, że może jest zasyfiony sądzą.. no i był zasyfiona sądzą. Przeczyscilem go i wysuszyłem. Po włożeniu check engine i brak mocy. Dojechałem do domu z działki kulajac się. Odczekalem jakieś 2h i poszedłem na przejażdżkę. Moc wróciła ale check się nadal pali. Niestety najprędzej w piątek go podłącze bo jutro wyjazd służbowy.

 

Wydaje mi się że nie wysechł do końca nim go włożyłem i stąd złapał jakieś zwarcie czy coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.05.2023 o 19:08, serwal4 napisał:

No to proste - fartuch na zimę do garażu! :D 

Jest to jakaś opcja :E

Wezmę 205/60 po prostu, różnica w cenie niewielka, a trochę więcej mięsa ?

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lesiu155 napisał:

Jest to jakaś opcja :E

Wezmę 205/60 po prostu, różnica w cenie niewielka, a trochę więcej mięsa ?

 

205/60R16 jest homologowana do Vectry? Chyba nie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tym razem stawiam na Francuza, może nie zgnije jak Accord :E 
Po serii gruzów uznałem, że pora kupić coś młodszego.

Jestem po oględzinach Renault Fluence, 2011r, 2.0 16v 140KM (ten na łańcuchu wspólnej konstrukcji z Nissanem), wersja Sport Way, w manualu (nie CVT jak Megane MK3).
Polski salon, 1 właściciel od nowości, 73 tysiące kilometrów przebiegu.
Z wyposażenia wszystko poza ksenonem, m. in ori pakiet dokładek, 17" alu, pół-skóry, klima dwu-strefowa, czujniki parkowania, navi tomtom, keyless itd.
W przyszłym tyg tylko ścieżka + podpięcie pod kompa i jak nie wyjdzie nic dziwnego to go przygarnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sprawdź sprężanie - tam nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, często przez "olewanie" regulacji te silniki są uwalane. Wsłuchać się w dwumasę bo jest droga (w L3 z tym silnikiem się sprzedają). Po zakupie ustawić zawory i wymienić świece (dosyć drogie irydy plus nie wiem, czy do wymiany  nie trzeba demontować kolektora /we Fluence/M3 z tym motorem się nie spotkałem/ więc też często zaniedbywane). No i stały punkt programu w Renówkach - z tyłu tarcze z łożyskami, więc też tanio nie jest.

Edytowane przez bergercs
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki za info :) 

O regulacji luzu czytałem, zakładam, że nie było to dotychczas ogarnięte więc zrobi się po zakupie.
Do wymiany świec klasycznie kolektor do zdjęcia - tu również obstawiam, że są fabryczne świeczki.
Co do dwumasy to Fluence chyba jej nie posiada, a przynajmniej wertuje po vin katalogi i żaden dwumasy nie sugeruje.

A tylne tarcze to znajomi teraz w swojej M3 przerabiali, więc koszta znam na bieżąco :E 
A, i dla pewności ogarną pompę wody, bo info o jej wymianie nie dostałem, a wolę dmuchać na ... zimne;

 

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fakt, buszując dalej w katalogu Valeo już Fluence już się pojawia.
Tak czy siak póki co w tym aucie dwumas jest cichy, żadnych stuków nie ma, przy przyśpieszaniu wibracji również brak;
Także ufam, że przy tych 74 tys. km jeszcze trochę pożyje.

I tak sprawdza się lepiej, niż LUK w Grande Punto :E 
Chociaż jak patrzę na oem dwumas to wybity jest właśnie LUK,  produkcja w Chinach.

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, seeba03 napisał:

205/60R16 jest homologowana do Vectry? Chyba nie ...

A musi być? ;) To tylko wysokość ścianki, a i rozmiarowo będzie bliżej 18. 225/40/18 też nie są, a latają. Sam się zastanawiałem ze względu na koszty ale jak zobaczyłem ten rozmiar na sigu to stwierdziłem, że źle to wygląda (ale chyba ori zawias bo wysoko stał).

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, serwal4 napisał:

Fluence 

Mercedes CLA :8

 

Jaki olej polecacie? Czy w ogóle jest sens przechodzić z 5w30 na 5w40 w moim Saabie? Samochód nie bierze oleju. Ostatnia wymiana ponad 3 lata temu, 7 tys km i nic nie wciągnął. Piszą że po zmianie może zacząć brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, ThePodrygi napisał:

Mercedes CLA :8

 

Jaki olej polecacie? Czy w ogóle jest sens przechodzić z 5w30 na 5w40 w moim Saabie? Samochód nie bierze oleju. Ostatnia wymiana ponad 3 lata temu, 7 tys km i nic nie wciągnął. Piszą że po zmianie może zacząć brać.

Bzdury jak silnik jest w dobrym stanie. U mnie zalecenie producenta 5W30, lany od lat 5W40 i lata bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, lesiu155 napisał:

Bzdury jak silnik jest w dobrym stanie. U mnie zalecenie producenta 5W30, lany od lat 5W40 i lata bez problemu.

A  są jakieś korzyści z lania 5w40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, ThePodrygi napisał:

A  są jakieś korzyści z lania 5w40?

Zachowuje lepkość w wyższych temperaturach. Ale tym samym są większe opory w niższych temperaturach.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ThePodrygi napisał:

Jaki olej polecacie? Czy w ogóle jest sens przechodzić z 5w30 na 5w40 w moim Saabie? Samochód nie bierze oleju. Ostatnia wymiana ponad 3 lata temu, 7 tys km i nic nie wciągnął. Piszą że po zmianie może zacząć brać.

Jeżeli na SAE5W30 dobrze się sprawuje, to nie ma powodu, żeby lać SAE5W40. Ważne żeby trzymać się norm i będzie wszystko dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lesiu155 napisał:

A musi być? ;)

Niestety, ale tak. Przy ewentualnym zdarzeniu drogowym ubezpieczyciel może odmówić wypłacenia odszkodowania z uwagi na brak homologacji ogumienia.

Dlatego zastanawiam się po kiego te kombinacje, gdzie można sobie nieopatrznie narobić sporych problemów.

To jest podobny temat jak H7 LED...

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zaczyna się robić jak w rajchu, z jednej strony to dobrze ale z drugiej już niekoniecznie...

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej, żeby mi było wolno wszystko, a innym nie? Tak to się za bardzo nie da...

Z oponami najważniejsze, żeby zgadzały się nośność i indeks prędkości. Z rozmiarem, to trzeba mieć mega pecha, żeby ubezpieczyciel się burzył. W sensie, że rzeczoznawca zapisuje rozmiar ogumienia w protokole i, wydaje mi się, że jedyna możliwość żeby się obciął, to jakby miał robić wycenę naprawy tego auta.

W razie odmowy pozostaje jeszcze biegły sądowy.

PS: tak naprawdę nie chodzi tylko o niefabryczny rozmiar opon, a kombinację opony i felgi. Jeśli zakładasz akcesoryjne felgi, to producent sam określa, z jakim ogumieniem i do jakiego auta pasuje dana felga. Jeśli wykraczasz poza schemat producenta felg, to już na własną odpowiedzialność. Tyle, że w Polsce chyba nie ma przepisu, który wymaga takich informacji. Na przeglądzie jedynie ma nie wystawać poza błotnik i nie obcierać. Sam rozmiar jest chyba mało istotny :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marko125-91 napisał:

Najlepiej, żeby mi było wolno wszystko, a innym nie? Tak to się za bardzo nie da...

Po prostu, żeby był w tym jakiś zdrowy rozsądek - TUV na wszystko jest jakąś opcją tylko czy to w każdym przypadku jest konieczne? O to mi chodzi. No bo jakie znaczenie ma wysokość ścianki? Ktoś powie - zawieszenie inaczej pracuje. No okej, ale wciąż są inne homologowane rozmiary, które są i mniejsze i większe. Jak założę 205/55 to będzie okej, a jak 205/60 to już się wszystko rozjedzie? No nie... A felgę zakładam oryginal stal 16".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za czasy, zamiast za większym turbo rozglądam się za fotelikiem 8:E

Pany, ktoś coś może polecić dla noworodka? Bardziej tutaj zależy mi na opinii z punktu wrażeń użytkownika, aniżeli broszurek reklamowych bo te przeczytać potrafię. A to właśnie podczas użytkowania wychodzą rzeczy, których z broszurki czy od sprzedawcy się nie dowiemy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żona chciała obrotową bazę (możliwość włożenia fotelika prostopadle i obrócenia na bazie, co podobno bardzo ułatwia wkładanie fotelika do auta), więc wybór był zawężony w zasadzie do 3 firm (Cybex, Maxi Cosi, Joie). Kupiłem Cybex Cloud Z z obrotową bazą, bo trafiłem nowy (z tapicerką Ferrari ?) w okazyjnej cenie. Niestety o wrażeniach z użytkowania będę mógł opowiedzieć dopiero za ~2 miesiące.

Jeśli też chciałbyś coś z obrotową bazą to sensownie wypada Joie i Snug 2 z obrotową bazą Encore (fotelik waży 3,35 kg, dla porównania Cybex Cloud Z 4,8 kg.)

Jeśli nie zależy Ci na obrotowej bazie to pewnie klasycznie: Pixel Avionaut (najlżejszy na rynku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Kowal napisał:

Co za czasy, zamiast za większym turbo rozglądam się za fotelikiem 8:E

Pany, ktoś coś może polecić dla noworodka? Bardziej tutaj zależy mi na opinii z punktu wrażeń użytkownika, aniżeli broszurek reklamowych bo te przeczytać potrafię. A to właśnie podczas użytkowania wychodzą rzeczy, których z broszurki czy od sprzedawcy się nie dowiemy. 

Ty to się zastanów, czy nie będziesz wydechu wyciszał :E

 

6 godzin temu, lesiu155 napisał:

Po prostu, żeby był w tym jakiś zdrowy rozsądek - 

Polscy kierowcy mają ogromną swobodę w eksploatacji swojego auta - wystarczy zauważyć, że analiza spalin to nadal coś, co niby powinno być wykonane na przeglądzie, a z reguły nie jest. Montujesz inne hamulce? - żaden problem. Montujesz inne felgi? - dopóki nie wystają i nie obcierają, to ok. Zakładasz akcesoryjny wydech - nie ma problemu.  Nikt nic nie sprawdza, a na przeglądzie jedynie sprawdzenie czy to się trzyma kupy.

Dla porównania kolega mi niedawno opowiadał, jak pewien 3-letni francuski wynalazek dostał negatywa na TÜV, bo spaliny nie były ok i... nie działała blokada kierownicy. Teraz zastanów się, co jest sprawdzane w Polsce na przeglądzie technicznym i czy serio w 15minut da się sprawdzić auto?

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kowal napisał:

 dla noworodka

Dla młodej nosidełka używaliśmy Cybex Aton 5 - wykonanie mega, ale ciężki. Fotelik Recaro - modelu nie podaję, bo stary model (po młodym przejęty), ale mimo ogromnego przebiegu praktycznie brak oznak zużycia, dzieciaki także nie narzekają na niewygodę. A fotelik rowerowy Britax Römer JOCKEY 3 Comfort (mam na sprzedaż bo młoda już za ciężka) - ma podparcie boków głowy, dzięki czemu dziecko może w spokoju spać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mnie w jockey 3 wkurza jedynie, że blokada wysokości oparcia potrafi się odbezpieczyć na nierównościach. Poza tym IMO najlepszy fotelik rowerowy, gdzie jest porządne trzymanie boczne i same szelki mogą mieć minimalny luz bez obawy, że dziecko nawet przy upadku wypadnie z fotelika czy też uderzy jako pierwsze o powierzchnię.

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...