Skocz do zawartości
Quattro

Motoryzacyjna Blabla

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, lesiu155 napisał:

To co Ty wozisz ze sobą :E Ja mam 500L w sedanie i bywało ciężko ale tetris i do przodu :D

Pies w bagażniku, wózek, torby. Sam pies zajmuje trochę miejsca. Jakieś pierdoły dla dzieciaków dodatkowo poza ubraniami (np mniejsze zabawki czy coś). Hulajnogę czasami. Wbrew pozorom przy 2+2+pies to nie jest dużo miejsca.

Gdy nie było dzieciaków tylko my + pies to ładowaliśmy się do C klasy w sedanie (chyba 475L bagażnik) i dało radę, ale pies wiadomo jeździł na kanapie z tyłu wtedy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaa jak Ty masz jakiegoś bydlaka to zmienia postać rzeczy, ja mam takiego, którego na upartego włożę do kieszeni w bluzie kangurce :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no bydlakiem nie jest, ot taki do kolana. Ale żeby było wygodnie i bezpiecznie też nie moze obładowany luźno lezącymi rzeczami być w bagazniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lesiu155 napisał:

Aaa jak Ty masz jakiegoś bydlaka to zmienia postać rzeczy, ja mam takiego, którego na upartego włożę do kieszeni w bluzie kangurce :E

źle się to czyta po kolacji służbowej, zaczynając od tego miejsca, a doczytując później że chodzi o psa.... 8:E

  • Haha 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie patrzeć, kieszeń w bluzie-kangurce wciąż całkiem... pojemna :E 
Na psiaka, oczywiście!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, elkocuro napisał:

źle się to czyta po kolacji służbowej, zaczynając od tego miejsca, a doczytując później że chodzi o psa.... 8:E

W tym kontekście tak czytam moja odpowiedź i też zabrzmiała dwuznacznie :E nie bydlak, taki do kolan :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, larry.bigl napisał:

W tym kontekście tak czytam moja odpowiedź i też zabrzmiała dwuznacznie :E nie bydlak, taki do kolan :E

ta xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 3.03.2024 o 09:10, lycone napisał:

 Przerabiał ktoś taki temat? :D

Z branży moto nie, ale z elektrycznej znam. Firmy ubezpieczeniowe zatrudniają elektryków, by np. w spalonym domu znaleźli pretekst do odmowy wypłaty odszkodowania, np. jakąś małą wadę w instalacji, albo brak jakiegoś kwitku. Taki kolo bierze 10k i jest szczęśliwy, a ubezpieczyciel ma profit, bo zapłacił 10k, a nie 150.

Pękła mi sprężyna z przodu w passacie. Czy do auta z DCC są inne niż do standardowych amortyzatorów? Kowal?

Edytowane przez DannyKay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś z was wpadł na pomysł zakupu Opla w 1.6CDTI (B16DTH) to lepiej zainwestować w sznur do powieszenia się :-) Znam kilka przypadków wtop z tym motorem (łańcuch z tyłu silnika), ale chyba mam rekordzistę.

Zafira C z przebiegiem około 150k km. Chyba ktoś wpadł na pomysł użytkowania tego samochodu na krótkich przebiegach i trzymania się instrukcji co do wymian oleju (30k km). DPF się nie dopalał, paliwo szło w ropę. Turbo kiepsko smaruje się rozcieńczonym olejem - do regeneracji. Napinacz hydrauliczny, też niezbyt dobrze znosi pracę na ropie - w efekcie rozleciał się rozrząd. - sam rozrząd niezbyt drogi, ale wymiana (wyciąganie motoru) to kilka tysięcy. DPF oczywiście śmietnik - nowy (zamiennik) około 2200. Do kompletu - kawałki łyżwy rozpierdzieliły smok  olejowy: kawałek plastiku, który powinien kosztować z 30 zł został zintegrowany z pompą - nowa 2100, używki około 800-1200. Sprzęgło również nie najlepiej zniosło jazdę miejską - są stosowane dwa rodzaje, jeden ogólnie dostępny, drugi tylko w ASO: też okolice 2500 :-) Więc tak zestaw startowy kilkanaście tysięcy.

  • Sad 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie prościej po prostu silnik wymienić? XD

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W przypadku zakupu silnika masz jakieś 80% szans, że będzie się nadawał do remontu, dwa - w tym wymienianym też rozrząd trzeba wymienić.

Ponadto kupuje się słupek - więc dpf, turbo itd i tak do trzeba robić.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

następnym razem bardziej podkreślę sarkazm.

no cóż, szkoda chłopa, ale tak to jest jak się nie korzysta z auta zgodnie z przeznaczeniem. Kumpel zrobił praktycznie to samo ze swoim BMW w dieslu - od ciągłej jazdy po mieście wywaliło śmietanę pod korkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, DannyKay napisał:

Z branży moto nie, ale z elektrycznej znam. Firmy ubezpieczeniowe zatrudniają elektryków, 

Kumplowi jak rura wodna strzeliła, to się rzeczoznawca czepił wymienionego zaworu. Kij w to, że rura strzeliła dwa metry dalej. Skończyło się w sądzie, wygrał. Wystarczy udowodnić, że usterka nie miała nic wspólnego z innymi pracami.

Co do tej Zafiry, w takich przypadkach, o ile auto ma być tylko połatane do jazdy, to trzeba szukać auta po dzwonie, które odpala. Wychodzi najtaniej. 

Gość auto wyremontuje, rok góra dwa i znowu będzie kibel przy takiej jeździe... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bergercsto jest pokrewna jednostka z 1.6HDI? W wielu poradnikach w ogóle nie wspomina się o tym, że ten silnik ma rozrząd od grodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są dwa zupełnie różne silniki. B16DTH to wymysł niemieckiego szatana 😁 sprzed epoki Stelantinowskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.03.2024 o 17:03, huudy napisał:

no cóż, szkoda chłopa, ale tak to jest jak się nie korzysta z auta zgodnie z przeznaczeniem.

a to ciekawe co piszesz, chyba, ze to znowu sarkazm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.03.2024 o 13:44, bergercs napisał:

Gdyby ktoś z was wpadł na pomysł zakupu Opla w 1.6CDTI (B16DTH) to lepiej zainwestować w sznur do powieszenia się :-) Znam kilka przypadków wtop z tym motorem (łańcuch z tyłu silnika), ale chyba mam rekordzistę.

Zafira C z przebiegiem około 150k km. Chyba ktoś wpadł na pomysł użytkowania tego samochodu na krótkich przebiegach i trzymania się instrukcji co do wymian oleju (30k km). DPF się nie dopalał, paliwo szło w ropę. Turbo kiepsko smaruje się rozcieńczonym olejem - do regeneracji. Napinacz hydrauliczny, też niezbyt dobrze znosi pracę na ropie - w efekcie rozleciał się rozrząd. - sam rozrząd niezbyt drogi, ale wymiana (wyciąganie motoru) to kilka tysięcy. DPF oczywiście śmietnik - nowy (zamiennik) około 2200. Do kompletu - kawałki łyżwy rozpierdzieliły smok  olejowy: kawałek plastiku, który powinien kosztować z 30 zł został zintegrowany z pompą - nowa 2100, używki około 800-1200. Sprzęgło również nie najlepiej zniosło jazdę miejską - są stosowane dwa rodzaje, jeden ogólnie dostępny, drugi tylko w ASO: też okolice 2500 :-) Więc tak zestaw startowy kilkanaście tysięcy.

Jakieś półtora roku temu rozważałem Astrę z tym silnikiem. "Znajomy, znajomego" miał dojście do poflotowych egzemplarzy w dobrej cenie. O problemach z rozrządem słyszałem, ale nie spodziewałem się, że tam taka kumulacja pułapek. :o Szczęśliwie skończyło się na Delcie z 1.4 T-Jet. W rezultacie mam pod domem w zasadzie 2 identyczne auta. Fiat Bravo i Lancia Delta. Obydwa z 1.4 T-Jet. :) Plus, że serwis tych aut wychodzi pół-darmo.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Zastanawiam się czy powoli akumulator w mojej 211 nie jest do wymiany (Oryginalny MB produkcji Varty, ale nie wyjmowałem go więc nie znam daty produkcji, która chyba wygrawerowana jest na boku a nie na górze albo na klemie).
Czasami zdarza się że dłużej zakręci, nie ma reguly czy zimny, czy ciepły, ile stał itd. Po używaniu Webasto częściej ma problem (stąd moja myśl, że to akumulator).
Spradzałem napięcia z poziomu środkowego licznika:
1. Zapłon włączony, samochód nieodpalony UB:- 11,8V
2. Moment odpalania spada UB: 9,9-10,2V
3. Po odpaleniu stabilizuje sie na 14,2-14,3V i tak trzyma

Na klemie minusowej mam dwa rzędy znaków:
42
0Y
Ten dolny tak jakby miał Y, albo coś podobnego.
Czyli wychodzi na 420Y, patrząc na zestawienie produkcji i ignorując "Y"...kwiecień 2014 produkcja. Jeśłi to jest to.

Chyba że to:
42
07
To.. 42 tydzień 2007r? Co by pasowało do produkcji auta który wg VIN był wyproduktowany 23.10.2007......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoczynkowe napięcie za niskie, ładowanie w porządku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogadałem z chłopakami z forum MB, akumulator ma 17 lat :E

Od nowości w aucie. 

rzeczywiście może już mieć małe kaprysy. Jutro podjadę żeby się pewnego dnia nie zdziwić, że auto nie odpala albo nie mogę otworzyć go :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Merc w Aku potrafi ;)

Użytkownicy innych marek ciężarówek u nas kupują OEM aku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.03.2024 o 09:12, DannyKay napisał:

 

Pękła mi sprężyna z przodu w passacie. Czy do auta z DCC są inne niż do standardowych amortyzatorów? Kowal?

Są wg katalogu, ale to kosmetyka. Sprężyn stawiam, że jest dużo różnych i tak naprawdę ciężko będzie Ci znaleźć te same bez wyciągania swoich. Potem trzeba szukać po kolorowych paskach bo numerów na sprężynach nie ma. 

Jak chcesz szukać używanych to szukać z tego samego silnika, powinno być okej. 

Przy nowych możesz mieć efekt łódki czyli przód pójdzie trochę do góry.

Ja bym zamontował komplet nowych Eibachów 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Gang napisał:

Merc w Aku potrafi ;)

Użytkownicy innych marek ciężarówek u nas kupują OEM aku. 

Wleciał Banner 92Ah/850A. Kurka nie sądziłem że akumulatory takie drogie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, larry.bigl napisał:

Wleciał Banner 92Ah/850A. Kurka nie sądziłem że akumulatory takie drogie :E

jeżeli masz AGM'a to swoje niestety kosztuje....

 ja od momentu zakupu PUG'a zastanawiam się kiedy mój wyzionie ducha..., ale o dziwo nie zanosi się na to... 13 letni fabryczny AGM odpala od strzała, pewnie dlatego że jest wspomagany kondensatorem :E

 

Chociaż tak jak napisał Gang pewnie będę szukał jakiejś sensownej używki z powypadkowego auta, zamiast nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, elkocuro napisał:

jeżeli masz AGM'a to swoje niestety kosztuje....

 ja od momentu zakupu PUG'a zastanawiam się kiedy mój wyzionie ducha..., ale o dziwo nie zanosi się na to... 13 letni fabryczny AGM odpala od strzała, pewnie dlatego że jest wspomagany kondensatorem :E

 

Chociaż tak jak napisał Gang pewnie będę szukał jakiejś sensownej używki z powypadkowego auta, zamiast nowego.

Fabrycznie siedział AGM, taki też kupiłem. Co ciekawe miesiąc temu do ojca C klasy (tej co ode mnie wziął z 2.7CDI) też wziąłem Bannera ale nie AGM (fabrycznie miał zwykły) ze zbliżonymi parametrami (teraz do E klasy 92Ah/850A a do C klasy 100Ah/820A) i różnica w cenie to 610 vs 960. Dużo..ale stwierdziłem że skoro fabrycznie był AGM, skoro sporo jeżdżę po mieście i czasami na krótkich dystansach to AGM lepiej się sprawdzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...