Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Vega

nForce 2 BEZ SoundStorm i NVMixer! Sign in!

Rekomendowane odpowiedzi

Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

 

hmmm - kodowanie dźwięku przestrzennego do AC3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

Nie chce być złym prorokiem, ale ta modyfikacja daje jedynie możliwość kontroli nVMixera, ale efekty jakie posiada SS są zarezerwowane dla MCP-T

To może wyjaśniać trzaski w Max Payne 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Winter
Coś tu ściemniasz parę dni temu mnie i Virrusowi starałeś się udowodnić, że nie da się zainstalować nVidia audio (ktore to instaluje się bez jakichkolwiek zbędnych zabiegów), a teraz piszesz:

 

Nie, nie mają. Przecież nForce 2 MCP nie ma SoundStorm, tylko APU. 

 

NVIDIA nForce Audio Codec Interface to nazwa zarezerowana dla nForce APU

NVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit to nazwa zarezerwowana dla Sound Storm

 

Mała poprawka, SS zawiera oba urządzenia (APU i ACI)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

 

Nie. Zarówno MCP-T jak i MCP sprzętowo obsługują EAX, EAX 2.0, Sensaura, I3DL2 jak i A3D 1.0. MCP-T posiada sprzętowy enkoder Dolby Digital 5.1, którego nie ma w MCP. MCP posiada DSP mogące jednocześnie operować na 64 głosach podczas, gdy MCP-T operuje na 256. Na szczęście, obecne gry są ograniczane i tak przez specyfikacje API dźwięku 3D (gdyby APU obsługiwały EAX 3.0/HD, wtedy byłby to hamulec).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś tu ściemniasz parę dni temu mnie i Virrusowi starałeś się udowodnić, że nie da się zainstalować nVidia audio (ktore to instaluje się bez jakichkolwiek zbędnych zabiegów), a teraz piszesz:

 

Nie, nie mają. Przecież nForce 2 MCP nie ma SoundStorm, tylko APU. 

 

NVIDIA nForce Audio Codec Interface to nazwa zarezerowana dla nForce APU

NVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit to nazwa zarezerwowana dla Sound Storm

 

Mała poprawka, SS zawiera oba urządzenia (APU i ACI)

 

MCP też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

 

Nie. Zarówno MCP-T jak i MCP sprzętowo obsługują EAX, EAX 2.0, Sensaura, I3DL2 jak i A3D 1.0. MCP-T posiada sprzętowy enkoder Dolby Digital 5.1, którego nie ma w MCP. MCP posiada DSP mogące jednocześnie operować na 64 głosach podczas, gdy MCP-T operuje na 256. Na szczęście, obecne gry są ograniczane i tak przez specyfikacje API dźwięku 3D (gdyby APU obsługiwały EAX 3.0/HD, wtedy byłby to hamulec).

Czyli zakładając że głośniki mam podłączone analogowo (mam MCP-T) to niczego nie zyskuję? Fuck!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Winter
Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

 

Nie. Zarówno MCP-T jak i MCP sprzętowo obsługują EAX, EAX 2.0, Sensaura, I3DL2 jak i A3D 1.0. MCP-T posiada sprzętowy enkoder Dolby Digital 5.1, którego nie ma w MCP. MCP posiada DSP mogące jednocześnie operować na 64 głosach podczas, gdy MCP-T operuje na 256. Na szczęście, obecne gry są ograniczane i tak przez specyfikacje API dźwięku 3D (gdyby APU obsługiwały EAX 3.0/HD, wtedy byłby to hamulec).

Czyli zakładając że głośniki mam podłączone analogowo (mam MCP-T) to niczego nie zyskuję? Fuck!

 

Analogowo SS nie różni się niczym od zwykłego SB Live, ale już w DD ma takiego kopa, że Audigy 2 się nie pozłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś tu ściemniasz parę dni temu mnie i Virrusowi starałeś się udowodnić, że nie da się zainstalować nVidia audio (ktore to instaluje się bez jakichkolwiek zbędnych zabiegów), a teraz piszesz:

 

Nie, nie mają. Przecież nForce 2 MCP nie ma SoundStorm, tylko APU. 

 

NVIDIA nForce Audio Codec Interface to nazwa zarezerowana dla nForce APU

NVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit to nazwa zarezerwowana dla Sound Storm

 

nadal powtarzam: wszystko się zgadza................................. a to z instalacją NVMixera nei ma związku..

 

NVMixer był zablkowany dla płyt BEZ Sound Storm. A więc.. NVIDIA nForce Control panel (poprzednik NVMixera) działał TYLKO na płytach z SS, bez możliwości modyfikacji i sterów jak i jego samego. NVMixer w pierwszej wersji też NIE dzialał na płytach bez SS, gdyż tak zakłada specyfikacja NVIDIA nForce APU. Dopiero teraz jest to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwzględniając te rewelacje niech ktoś powie co w tej chwili daje prawdziwy SoundStorm (MCP-T)?

Czy na MCP efekty (np. EAX) są tworzone programowo?

 

Nie. Zarówno MCP-T jak i MCP sprzętowo obsługują EAX, EAX 2.0, Sensaura, I3DL2 jak i A3D 1.0. MCP-T posiada sprzętowy enkoder Dolby Digital 5.1, którego nie ma w MCP. MCP posiada DSP mogące jednocześnie operować na 64 głosach podczas, gdy MCP-T operuje na 256. Na szczęście, obecne gry są ograniczane i tak przez specyfikacje API dźwięku 3D (gdyby APU obsługiwały EAX 3.0/HD, wtedy byłby to hamulec).

Czyli zakładając że głośniki mam podłączone analogowo (mam MCP-T) to niczego nie zyskuję? Fuck!

 

Zyskujesz mimo wszystko trochę wyższą wydajność w grach! Tego SS nie odbierze ŻADNA modyfikacja sterów! Inaczej...

 

Płyty BEZ SS w grach są słabe, gdyż wszystko leci na CPU.

Po użyciu na TYCH SAMYCH płytach sterowników NVIDII, akcelerację dźwięku 3D przejmuje APU, ale z ograniczonymi możliwościami. Nie jest tak wydajnie, jak na SS, ale na pewno wydajniej niż na sterownikach Realtek, czy CMedia, gdyż te w ogóle nie obejmują rozszerzonych możliwości NVIDIA nForce APU.

 

[Edytowane: 19/7/2004 przez Vega]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś tu ściemniasz parę dni temu mnie i Virrusowi starałeś się udowodnić, że nie da się zainstalować nVidia audio (ktore to instaluje się bez jakichkolwiek zbędnych zabiegów), a teraz piszesz:

 

Nie, nie mają. Przecież nForce 2 MCP nie ma SoundStorm, tylko APU. 

 

NVIDIA nForce Audio Codec Interface to nazwa zarezerowana dla nForce APU

NVIDIA nForce MCP Audio Processing Unit to nazwa zarezerwowana dla Sound Storm

 

nadal powtarzam: wszystko się zgadza................................. a to z instalacją NVMixera nei ma związku..

 

NVMixer był zablkowany dla płyt BEZ Sound Storm. A więc.. NVIDIA nForce Control panel (poprzednik NVMixera) działał TYLKO na płytach z SS, bez możliwości modyfikacji i sterów jak i jego samego. NVMixer w pierwszej wersji też NIE dzialał na płytach bez SS, gdyż tak zakłada specyfikacja NVIDIA nForce APU. Dopiero teraz jest to możliwe.

 

Teraz ja się doczepie...

 

Jesli możesz określić w której wersji sterównikach jest dołaczony pierwszy panel [NVIDIA nForce Control panel] ?

 

[Edytowane: 19/7/2004 przez Virrus]

 

[Edytowane: 19/7/2004 przez Virrus]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zyskujesz mimo wszystko trochę wyższą wydajność w grach! Tego SS nie odbierze ŻADNA modyfikacja sterów! Inaczej...

 

Płyty BEZ SS w grach są słabe, gdyż wszystko leci na CPU.

Po użyciu na TYCH SAMYCH płytach sterowników NVIDII, akcelerację dźwięku 3D przejmuje APU, ale z ograniczonymi możliwościami. Nie jest tak wydajnie, jak na SS, ale na pewno wydajniej niż na sterownikach Realtek, czy CMedia, gdyż te w ogóle nie obejmują rozszerzonych możliwości NVIDIA nForce APU.

 

[Edytowane:  19/7/2004 przez Vega]

Kurna się ucieszyłem jednak - dobre i to. Ufff....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vega ja dalej :notworthy:

ale mam dwa pytanka:

1. czy da sie z mixerze zrobic tak rzeby wszystko bylo na default?(troche przekombinowalem ze wszystkim - podjara???:P)

2.gby zapodam jakims "udziwnieniem" np.plastic to nvmixer wywala blad i sie zamyka - why??

ale dalej :notworthy:

:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vega ja dalej :notworthy: 

ale mam dwa pytanka:

1. czy da sie z mixerze zrobic tak rzeby wszystko bylo na default?(troche przekombinowalem ze wszystkim - podjara???:P)

2.gby zapodam jakims "udziwnieniem" np.plastic to nvmixer wywala blad i sie zamyka - why??

ale dalej :notworthy: 

:] 

 

1. Ostatnia zakładka: Przycisk "Ustawienia standardowe systemu".

2. A tu to Nie bardzo CI pomogę (u mnei działa). Może to kwestia "przekombinowania" ;) Przywróć defaults i może wtedy będzie dzialać ;) Jeśli nie, to może być po prostu jakiś błąd w samym mikserze :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vega :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:

Wszystko ładnie śmiga. Ta jak powinno. NVMixer działa, dźwięk też. :D

Widze pełno opcji jest od tonów. Zarąbiście bo czegoś takiego szukałem. Jeszcze raz :notworthy:

 

[Edytowane: 19/7/2004 przez -=|KoWaL|=-]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Argh, ale sie namordowalem, zrobilem tak jak powiedziales, i nic to nie dalo. Wtedy pomyslalem ze usune to z menu dodaj usun pogramy, ale... po restarcie, zamiast pojawic sie ekran logowania, zostaje czarny ekran. z trybu awaryjnego usunalem wszystkie stery, na poczatku tylko od mbo, lecz gdy nic to nie dalo, odinstalowalem takze stery od karty graficznej. Teraz po tym wszystkim winda wstala, lecz po zainstalowaniu nowych sterow nawet trub awaryjny nie dzialal. Wybralem opcje "ostatnia dobra konfiguracja", no i na szczescie wstal... Niestety nie stery nie zainstalowaly sie do konca, ide jeszcze kombinowac...

 

ps. Mixer dziala, dzieki Vega :notworthy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, juz wszystko chyba w porzadku, Vega jeszcze raz BIG THX :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobra, juz wszystko chyba w porzadku, Vega jeszcze raz BIG THX :)

 

Enjoy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm Vega a ja mam jeszce pytanie czysto hipotetyczne, a mianowicie:

zaluzmy ze za 2 tygodnie wychodza nowe stery do nForce`a i jest tam tez nowa paczka audio. Jesli wczsniej bez twojej pomocy nie chcialo mis ie to dzialac to raczej nie ma sznasy zeby te hipotetyczne nowe dzialaly. Mam racje?. Jesli tak tp moje pytanko brzmi czy bedziesz modyfikowal koolejne stery?. A moze kazdy (oczywiscie jesli zdradzisz sekret dzialania tych modyfikacji) bedzie mogl dokonac "moda"?? :>

:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hm Vega a ja mam jeszce pytanie czysto hipotetyczne, a mianowicie:

zaluzmy ze za 2 tygodnie wychodza nowe stery do nForce`a i jest tam tez nowa paczka audio. Jesli wczsniej bez twojej pomocy nie chcialo mis ie to dzialac to raczej nie ma sznasy zeby te hipotetyczne nowe dzialaly. Mam racje?. Jesli tak tp moje pytanko brzmi czy bedziesz modyfikowal koolejne stery?. A moze kazdy (oczywiscie jesli zdradzisz sekret dzialania tych modyfikacji) bedzie mogl dokonac "moda"??  :> 

:] 

 

Zakłądam, że NVIDIA w przyszłości doda obsługę wszystkich plyt :) jeśli nie, będę modyfikował kolejne wersje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm no to jeszce jedno:

moge to dac do paczki 4.27(sie jakas nowa pojawila) i bedzie to dzialac? czy moze to na jej podstawie powstaj Twoj mod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hm no to jeszce jedno:

moge to dac do paczki 4.27(sie jakas nowa pojawila) i bedzie to dzialac? czy moze to na jej podstawie powstaj Twoj mod?

 

Tak, będzie dzialać. Wystarczy podmienić AudioDrv :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem nowy na forum ale jak zrozumialem dyskusja dotyczy mozliwosci zainstalowania sterowników NVidii i Nvmixera na płytach bez SoundStorma.

 

Moje pytanie jest następujące czy poprawki Vegi umożliwiają jedynie instalację tego mixera na płytach bez SoundStorma czy wprowadzają jeszcze jakieś modyfikacje.

 

Na mojej płycie Gigabyte 7n400pro2 nie mam z instalacją sterowników audio NVidii najmniejszych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm raczej nie. No bo hardware nie zmienisz softem. Ale zapytaj Vegi bo on tu jest Guru:P

(Ave guru :notworthy: ave)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...