Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

SNC

Lcd a odswiezanie

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kolega kupowal nowy komputer. Kupil

taki monitor. Zauwazylismy ze w grach przy duzej ilosci fps pojawiaja sie takie pasy(nie smuzenie) co jest charakterystyczne dla monitorow crt przy 60hz. Ten samsung w natywnej rozdzialce mial 60hz. Ale czytajac rozne informacje na temat lcd mozna dojsc do wnioskow ze w lcd odswiezanie nie ma znaczenia bo nie przerysowuja calego ekranu. Podejrzenie wiec padlo na d-sub. Kolega wiec zmienil monitor na taki juz z dvi-d. Jak sie okazalo paski pozostaly(iyyama tez 60hz w natywnej). Nastepnie kolega zmienial kabel dvi singel link na dvi dual link i..... oczywiscie to samo :lol2: Obnizenie rozdzielczosci i mozliwosc ustawienia wiekszego odswiezania rozwiazal problem(powiedzmy bo i tak wiadomo ze bedzie gral w natywnej). Wynika z tego ze jesli sie jest graczem to odswiezanie w natywnej rozdzielczosci jest waznym parametrem nawet w ekranach lcd. Pisze ten temat bo chce poznac opinie innych uzytkownikow, tych bardziej znajacych sie na rzeczy szczegolnie :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROTFL

Mam TEN monitek i takie zjawisko nie wystepuje niezaleznie jakie odswiezanie ustawie a i tak mam ciagle na 60 bo po co i wiecej ? kolega chyba predzej powinien sprawdzic karte graficzna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powercolor 4870, mysle ze nie ma co sprawdzec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany już tyle razy.... wymuś vertical sync w sterownikach i problem zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

 

Vertical syncronisation to ni mniej ni więcej synchronizacja obrazu wysyłanego do monitora z jego częstotliwością odświeżania. Monitor z odświeżaniem 60Hz wyświetla 60 obrazów na sekundę. Więcej nie wyświetli, choćby karta generowała 500fps. Po prostu 60 razy na sekundę jest rysowana nowa klatka. Więc nie ma tu mowy o żadnym spowolnieniu, bo obojętne ile klatek w ciągu sekundy wygeneruje karta - monitor i tak więcej nie wyświetli. A jeśli wysyłany sygnał nie jest zsynchronizowany z częstotliwością wyświetlania monitora, obraz może się rwać (jest to widoczne w postaci poziomych "przełamań"), nie ważne, czy to monitor crt, czy lcd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, o to mi chodzilo. Czyli jakby robili lcd z wyoskimi odswiezeniami (np 120hz) to by nie trzeba bylo sie martwic az do 120fps, czyli dla graczy spore znaczenie. A v-sync jednak ma dosyc mocne znaczenie jesli chodzi o ilosc fpsow(nie tylko ogranicza limit do 60).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

Nie rozumiem? Chodzi mi o to zeby nie bylo przeklaman obrazu bez koniecznosci wlaczania v-sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach, przy których masz >60fps jedynie poprawi obraz. W grach, gdzie frame rate jest niższy niż 60, wydajność może i spadnie, ale z moich obserwacji to niezauważalne gołym okiem różnice... z 5%? chyba nie zaobserwowałem większego spadku...

 

Enyłejs - ja w mniej wymagających grach mam ustawione v.sync., a w tych, gdzie i tak się grafa powyżej 60fps nie ma szans rozbujać, synchronizację mam wyłączoną, proste;)

 

Nie rozumiem? Chodzi mi o to zeby nie bylo przeklaman obrazu bez koniecznosci wlaczania v-sync.

 

Te przekłamania, o których pisałeś występują właśnie w wyniku braku synchronizacji pionowej, więc inaczej się ich nie pozbędziesz :E

 

 

 

edit: literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz ale wystarczy ze w jakims bardziej wymagajacym miejscu masz 59fpsow i przy v-sync nie spadnie o 5% a chyba o polowe. Ale nie jestem pewien tego dokladnie o ile, moze ktos z forum wyjasni sytuacje albo poszperam jeszcze net:) A recepta nie jest tylko v-sync ale tez wyzsze odswiezanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o fpsach i z tego co zrozumiałem wydawało Ci się, że jest róznica pomiedzy 60 fpsów a 120. Różnicy nie widzisz bo oko jest za wolne by to wyłapać :) ( tak samo jak jest za wolne by wyłapać to, że w rzeczywistości zarówka np. w lampce miga - nam wydaje sie ze swieci cały czas ). Nie wiem czemu nie chcesz włączyc v - synca, bo jezeli jest tak jak pisze Rake to dla Cibie nie odbiję sie w żaden negatywny sposób, a jedynie poprawi przyjemnośc z gry :).

 

Jezeli chodzi o inne sposóby to nie mam pojęcia.

 

EDIT: SNC jezeli gra chodzi na 59 fpsów to v- sync nie spowoduje spadku fpsów przy monitorze z 60 MHz. Spowoduje spadek tylko wtedy gdy masz wiecej niz te 60, ale przy tych 60 i tak nie oddczujesz róznicy czy to jest 60 czy 250.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wiesz ale wystarczy ze w jakims bardziej wymagajacym miejscu masz 59fpsow i przy v-sync nie spadnie o 5% a chyba o polowe. Ale nie jestem pewien tego dokladnie o ile, moze ktos z forum wyjasni sytuacje albo poszperam jeszcze net:) A recepta nie jest tylko v-sync ale tez wyzsze odswiezanie :P

Odświeżania w monitorze nie podkręcisz :P A z tym spadkiem o 50%... yhhhh, no nie ważne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wrazenie plynnosci ale o to ze przy 60hz nie masz przeklaman obrazu az do 60 fps a przy 120 brak przeklaman do 120 fps.Edit A czy ja pisalem ze podkrece?:) Postawilem tylko teze ze odswiezanie lcd( jak i kazdego monitora) jest dla graczy waznym czynnikiem. A przy v-sync nie jest tak cudownie, z tego co doczytalem obcina wlasnie o polowe czyli np. albo wyswietli 60fps albo (jesli np. spadek byl na 57fps) wyswietli 30 fpsow przy czym nie trzeba dodawac ze tak duze spadki sa bardzo widoczne. Zreszta wiem z wlasnego doswiadczenia (przechodzilem kiedys mafie z vsync wlaczonym bez wiedzy o tym;) jak to jest z tym vsync.Kolejny edit: Jakas rada na to jest wlaczenie triplle bufferingu.Edit tutaj ladnie wyjasnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

google twoim przyjacielem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda :) Ostatecznie wyszlo na moje :cool: Szkoda ze coraz rzadziej widzi sie opcje triplebufferingu w grach. Jeszcze mam takie pytanko: jak producenci gier robia ograniczenie ilosci klatek(np. w takim Gears of War choc tam ktos zamiast na 60 fps ustawil genialnie granice na 62 i przy 60hz widac te koszmarne paski) bo nie jest to uzycie vsync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

 

Ciekawe, kiedy ten mit wreszcie zdechnie :) To nawet w kinie obraz nie jest płynny (a jestem tam co najmniej kilkadziesiąt razy w roku), co widać na przykład przy powolnym ruchu kamery w poziomie, gdy na ekranie są pionowe krawędzie. W szybkich strzelankach dochodzą jeszcze inne elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie też nie do końca trafione, bo obraz kinowy/telewizyjny różni się znacznie od tego generowanego przez komputer (na kompie o wiele bardziej widać "rwanie" animowanego ruchu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porównanie też nie do końca trafione, bo obraz kinowy/telewizyjny różni się znacznie od tego generowanego przez komputer (na kompie o wiele bardziej widać "rwanie" animowanego ruchu).

 

:hmm:

 

Przecież piszę:

 

To nawet w kinie obraz nie jest płynny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...