Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

SNC

Lcd a odswiezanie

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kolega kupowal nowy komputer. Kupil

taki monitor. Zauwazylismy ze w grach przy duzej ilosci fps pojawiaja sie takie pasy(nie smuzenie) co jest charakterystyczne dla monitorow crt przy 60hz. Ten samsung w natywnej rozdzialce mial 60hz. Ale czytajac rozne informacje na temat lcd mozna dojsc do wnioskow ze w lcd odswiezanie nie ma znaczenia bo nie przerysowuja calego ekranu. Podejrzenie wiec padlo na d-sub. Kolega wiec zmienil monitor na taki juz z dvi-d. Jak sie okazalo paski pozostaly(iyyama tez 60hz w natywnej). Nastepnie kolega zmienial kabel dvi singel link na dvi dual link i..... oczywiscie to samo :lol2: Obnizenie rozdzielczosci i mozliwosc ustawienia wiekszego odswiezania rozwiazal problem(powiedzmy bo i tak wiadomo ze bedzie gral w natywnej). Wynika z tego ze jesli sie jest graczem to odswiezanie w natywnej rozdzielczosci jest waznym parametrem nawet w ekranach lcd. Pisze ten temat bo chce poznac opinie innych uzytkownikow, tych bardziej znajacych sie na rzeczy szczegolnie :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROTFL

Mam TEN monitek i takie zjawisko nie wystepuje niezaleznie jakie odswiezanie ustawie a i tak mam ciagle na 60 bo po co i wiecej ? kolega chyba predzej powinien sprawdzic karte graficzna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powercolor 4870, mysle ze nie ma co sprawdzec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany już tyle razy.... wymuś vertical sync w sterownikach i problem zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
v-sync to dla mnie zadne rozwiazanie(trzeba sie liczyc z miejscowym znacznym spadkiem fpsow). Ale wynika z tego ze jednak odswiezanie ma znaczenie jak sie gra powyzej 60 fpsow tak?

 

Vertical syncronisation to ni mniej ni więcej synchronizacja obrazu wysyłanego do monitora z jego częstotliwością odświeżania. Monitor z odświeżaniem 60Hz wyświetla 60 obrazów na sekundę. Więcej nie wyświetli, choćby karta generowała 500fps. Po prostu 60 razy na sekundę jest rysowana nowa klatka. Więc nie ma tu mowy o żadnym spowolnieniu, bo obojętne ile klatek w ciągu sekundy wygeneruje karta - monitor i tak więcej nie wyświetli. A jeśli wysyłany sygnał nie jest zsynchronizowany z częstotliwością wyświetlania monitora, obraz może się rwać (jest to widoczne w postaci poziomych "przełamań"), nie ważne, czy to monitor crt, czy lcd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, o to mi chodzilo. Czyli jakby robili lcd z wyoskimi odswiezeniami (np 120hz) to by nie trzeba bylo sie martwic az do 120fps, czyli dla graczy spore znaczenie. A v-sync jednak ma dosyc mocne znaczenie jesli chodzi o ilosc fpsow(nie tylko ogranicza limit do 60).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

Nie rozumiem? Chodzi mi o to zeby nie bylo przeklaman obrazu bez koniecznosci wlaczania v-sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach, przy których masz >60fps jedynie poprawi obraz. W grach, gdzie frame rate jest niższy niż 60, wydajność może i spadnie, ale z moich obserwacji to niezauważalne gołym okiem różnice... z 5%? chyba nie zaobserwowałem większego spadku...

 

Enyłejs - ja w mniej wymagających grach mam ustawione v.sync., a w tych, gdzie i tak się grafa powyżej 60fps nie ma szans rozbujać, synchronizację mam wyłączoną, proste;)

 

Nie rozumiem? Chodzi mi o to zeby nie bylo przeklaman obrazu bez koniecznosci wlaczania v-sync.

 

Te przekłamania, o których pisałeś występują właśnie w wyniku braku synchronizacji pionowej, więc inaczej się ich nie pozbędziesz :E

 

 

 

edit: literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz ale wystarczy ze w jakims bardziej wymagajacym miejscu masz 59fpsow i przy v-sync nie spadnie o 5% a chyba o polowe. Ale nie jestem pewien tego dokladnie o ile, moze ktos z forum wyjasni sytuacje albo poszperam jeszcze net:) A recepta nie jest tylko v-sync ale tez wyzsze odswiezanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o fpsach i z tego co zrozumiałem wydawało Ci się, że jest róznica pomiedzy 60 fpsów a 120. Różnicy nie widzisz bo oko jest za wolne by to wyłapać :) ( tak samo jak jest za wolne by wyłapać to, że w rzeczywistości zarówka np. w lampce miga - nam wydaje sie ze swieci cały czas ). Nie wiem czemu nie chcesz włączyc v - synca, bo jezeli jest tak jak pisze Rake to dla Cibie nie odbiję sie w żaden negatywny sposób, a jedynie poprawi przyjemnośc z gry :).

 

Jezeli chodzi o inne sposóby to nie mam pojęcia.

 

EDIT: SNC jezeli gra chodzi na 59 fpsów to v- sync nie spowoduje spadku fpsów przy monitorze z 60 MHz. Spowoduje spadek tylko wtedy gdy masz wiecej niz te 60, ale przy tych 60 i tak nie oddczujesz róznicy czy to jest 60 czy 250.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wiesz ale wystarczy ze w jakims bardziej wymagajacym miejscu masz 59fpsow i przy v-sync nie spadnie o 5% a chyba o polowe. Ale nie jestem pewien tego dokladnie o ile, moze ktos z forum wyjasni sytuacje albo poszperam jeszcze net:) A recepta nie jest tylko v-sync ale tez wyzsze odswiezanie :P

Odświeżania w monitorze nie podkręcisz :P A z tym spadkiem o 50%... yhhhh, no nie ważne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wrazenie plynnosci ale o to ze przy 60hz nie masz przeklaman obrazu az do 60 fps a przy 120 brak przeklaman do 120 fps.Edit A czy ja pisalem ze podkrece?:) Postawilem tylko teze ze odswiezanie lcd( jak i kazdego monitora) jest dla graczy waznym czynnikiem. A przy v-sync nie jest tak cudownie, z tego co doczytalem obcina wlasnie o polowe czyli np. albo wyswietli 60fps albo (jesli np. spadek byl na 57fps) wyswietli 30 fpsow przy czym nie trzeba dodawac ze tak duze spadki sa bardzo widoczne. Zreszta wiem z wlasnego doswiadczenia (przechodzilem kiedys mafie z vsync wlaczonym bez wiedzy o tym;) jak to jest z tym vsync.Kolejny edit: Jakas rada na to jest wlaczenie triplle bufferingu.Edit tutaj ladnie wyjasnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

google twoim przyjacielem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda :) Ostatecznie wyszlo na moje :cool: Szkoda ze coraz rzadziej widzi sie opcje triplebufferingu w grach. Jeszcze mam takie pytanko: jak producenci gier robia ograniczenie ilosci klatek(np. w takim Gears of War choc tam ktos zamiast na 60 fps ustawil genialnie granice na 62 i przy 60hz widac te koszmarne paski) bo nie jest to uzycie vsync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy 30 i tak nie wyłapiesz rónicy :). A co dopiero przy 120

 

Ciekawe, kiedy ten mit wreszcie zdechnie :) To nawet w kinie obraz nie jest płynny (a jestem tam co najmniej kilkadziesiąt razy w roku), co widać na przykład przy powolnym ruchu kamery w poziomie, gdy na ekranie są pionowe krawędzie. W szybkich strzelankach dochodzą jeszcze inne elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie też nie do końca trafione, bo obraz kinowy/telewizyjny różni się znacznie od tego generowanego przez komputer (na kompie o wiele bardziej widać "rwanie" animowanego ruchu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porównanie też nie do końca trafione, bo obraz kinowy/telewizyjny różni się znacznie od tego generowanego przez komputer (na kompie o wiele bardziej widać "rwanie" animowanego ruchu).

 

:hmm:

 

Przecież piszę:

 

To nawet w kinie obraz nie jest płynny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Odpowiedzi

    • marionetki pójdą siedzieć, a ich władcy też pójdą siedzieć, ale w ławach sejmowych lub europarlamentarnych.
    • @kalderon dzieki, jeszcze kilka pytanek: - w jednym z poprzednich postow zostal mi polecony dysk https://proline.pl/dysk-adata-ssd-legend-960-2tb-m-2-pcie-nvme-gen4-p8118224 z DRAMem, czy jest on lepszy od tego Kingsotona i faktycznie warto go wziac? - ok czyli zasilacz jest git - ramke wezme w takim razie - dzieki za polecenie lepszego RAMu - czy obecnej obudowie cos brakuje? Bo tez kiedys zostala mi polecona taka https://proline.pl/obudowa-do-komputera-zenpc-z9-mesh-core-black-4x-p12-pwm-pst-p8118979 i ona jest wyraznie drozsza i zastanawiam sie czym one sie roznia.
    • @kola01zrobisz UV na niższych chipsetach, nie potrzebujesz do tego z790. Na tym co mam Gigabyte b760 gaming x ax bez problemu można nawet o 0,16v bez straty wydajności. Wtedy 14600kf wcale się nie grzeje masakrycznie, na przeciętnym fortisie 5 dual mam 85 stopni w cb23 i 65 w grach. Nie widzę potrzeby wydajniejszego chłodzenia.
    • Nie ważne kto zrobił atak. Ostatecznie będzie to przekręcone tak, że była to Ukraina. Może to faktycznie false flag, a państwo islamskie tylko skorzystało z okazji aby się podpiąć i popsuli niechcący narrację putinowi.
    • podepnę się pod temat - czy warto zmieniać proca przy takim konfigu? 10400f Gigabyte B460 Torpedo memki nie pamiętam chyba Adata 2x16GB 3200 MSI RTX3800 10GB 3x Ventus mam wrażenie, że trochę za słaby do karty, ale może się mylę. Gram w 1440p  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...