Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Thomasman

Fotorealistyczna grafika w grach?

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie aż tak fotorealistyczna, ale chyba najładniejsza wyścigówka jak narazie. Na pc nie ma takiej no chyba że o czymś nie wiem.

Ale do fotorealistyki, to jej baaaardzo daleko. Plastikiem i sztucznością zalatuje od niej na 5 kilometrów. Poza tym ile mozna grac w gre, w której od czasów PSX-a poza grafika praktycznie nic sie nie zmienia. Grafika to nie wszystko. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale do fotorealistyki, to jej baaaardzo daleko. Plastikiem i sztucznością zalatuje od niej na 5 kilometrów. Poza tym ile mozna grac w gre, w której od czasów PSX-a poza grafika praktycznie nic sie nie zmienia. Grafika to nie wszystko. :)

 

Nom na twoim 7600gt raczej nie uświadczysz fotorealistycznej grafiki :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nom na twoim 7600gt raczej nie uświadczysz fotorealistycznej grafiki :lol2:

Na zadnej obecnie dostepnej karcie graficznej nie uswiadczysz fotorealistycznej grafiki.

 

A co do tego GT5, to nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, ale w takim PS3 siedzi grafika od nvidii, porównywalna do karty graficznej GF7800, wiec wcale ne duzo lepsza od mojej.

 

I takim głupim nasmiewaniem sie, tylko udowadniasz swój niski poziom. Nie kazdy zyje tylko komputerem i nie kazdy lubi pchac bez przerwy pieniadze w kompa. Dla mnie nie liczy sie az tak bardzo grafika, żebym ciagle kupował nowe bebechy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zadnej obecnie dostepnej karcie graficznej nie uswiadczysz fotorealistycznej grafiki.

 

A co do tego GT5, to nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, ale w takim PS3 siedzi grafika od nvidii, porównywalna do karty graficznej GF7800, wiec wcale ne duzo lepsza od mojej.

aha no to ciekawe czy zagrasz w gta 4 na full detalach jak na pes3. powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nom na twoim 7600gt raczej nie uświadczysz fotorealistycznej grafiki :lol2:

Ty na swoim GF10.000 Ultra GX2 tez nie ;) Problemem jest nie tyle sprzet, co trudnosc realizacji. Zrobienie fotorealistycznych obiektow 3D jest szalenie skomplikowane i czasochlonne. Nawet zakladajac, ze sprzet to uciagnie, to nikt normalny nie bedzie tworzyl tak drogiej i trudnej w produkcji gry. Filmy kinowe maja zazwyczaj bardzo krotkie wstawki z efektami, a mimo to sa one renderowane i modelowane miesiacami. Wyobraz sobie teraz, ze calusienki swiat w grze musisz tak zrobic :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha no to ciekawe czy zagrasz w gta 4 na full detalach jak na pes3. powodzenia

Juz pisałem o tym wyzej. Jak GTA 4 bedzie gra dobra, to moge sobie pograc na nizszych detalach i w rozdziałce 1024x768 lub nawet w 800x600(zreszta mam monitor CRT i takie rozdziałki wygladaja całkiem dobrze). Mnie nie jara az tak grafika, żebym ciagle pakował kase w nowe karty graficzne. Dla mnie liczy sie gameplay, a z tym jest coraz gorzej w nowych grach, wiec po co mi wypasiony sprzet jak coraz bardziej nie ma w co grac i trzeba wracac do gier starszych.

Ty na swoim GF10.000 Ultra GX2 tez nie ;) Problemem jest nie tyle sprzet, co trudnosc realizacji. Zrobienie fotorealistycznych obiektow 3D jest szalenie skomplikowane i czasochlonne. Nawet zakladajac, ze sprzet to uciagnie, to nikt normalny nie bedzie tworzyl tak drogiej i trudnej w produkcji gry. Filmy kinowe maja zazwyczaj bardzo krotkie wstawki z efektami, a mimo to sa one renderowane i modelowane miesiacami. Wyobraz sobie teraz, ze calusienki swiat w grze musisz tak zrobic :E

Dokładnie, zgadzam sie i tez juz o tym wspominałem, że to po prostu bedzie dla twórców nieopłacalne, bo nawet zakładajac, że sprzet to uciagnie, to by musieli taka gre tworzyc latami, pracowałaby przy tym masa ludzi i byłoby to po prostu nieopłacalne i za drogie, a nowe gry pojawiały by sie chyba tylko raz na kilka lat. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz pisałem o tym wyzej. Jak GTA 4 bedzie gra dobra, to moge sobie pograc na nizszych detalach i w rozdziałce 1024x768 lub nawet w 800x600(zreszta mam monitor CRT i takie rozdziałki wygladaja całkiem dobrze). Mnie nie jara az tak grafika, żebym ciagle pakował kase w nowe karty graficzne. Dla mnie liczy sie gameplay, a z tym jest coraz gorzej w nowych grach, wiec po co mi wypasiony sprzet jak coraz bardziej nie ma w co grac i trzeba wracac do gier starszych.

Sam sobie zaprzeczasz :lol2: mówiłeś przed chwilą że twoja karta jest niedużo gorsza od tej w pes3. No wiec zapowiedzieli crysisa na pes3, i beda detale med-high wiekszość high ( moge się założyć że bedzie niewiele gorzej wyglądała niż na pc) A na twojej karcie w jakiej rozdziałce i detalach grałeś , albo chyba nie grałeś bo grafa nie wyrabia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam sobie zaprzeczasz :lol2: mówiłeś przed chwilą że twoja karta jest niedużo gorsza od tej w pes3. No wiec zapowiedzieli crysisa na pes3, i beda detale med-high wiekszość high ( moge się założyć że bedzie niewiele gorzej wyglądała niż na pc) A na twojej karcie w jakiej rozdziałce i detalach grałeś , albo chyba nie grałeś bo grafa nie wyrabia?

W rozdziałce 1024x768(a taka na monitorze CRT mi w zupełnosci wystarczy) bez AA moja karta wyrabia jeszcze w wiekszosci nowych gier i to nie z detalami na low. A co do porównywania gier PC do konsolowych, nawet jak obie maszyny maja podobny wydajnosciowo sprzet to czysta głupota. Gry na konsole sa o wiele lepiej zoptymalizowane i robione pod jedeną konkretną konfiguracje sprzętową. Gry na PC maja gorsza optymalizacje i sa robione tak, aby były kompatybilne z masa róznego sprzetu, także róznego wydajnosciowo, co takze za soba pociaga gorsza optymalizacje. Gra na PC nigdy nie bedzie mała tak dobrej optymalizacji jak gra na konsole, dlatego czesto jest tak, że gra na konsoli wyglada niewiele gorzej od tej samej gry na PC, który jest maszyna o wiele nowoczesniejsza i szybsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha no to ciekawe czy zagrasz w gta 4 na full detalach jak na pes3. powodzenia

 

Ej no to ty juz masz GTA 4 na kompa... ?? :/. Myśle ze nie wiec niepisz takich głupot ze nie uciagnie .

 

http://img353.imageshack.us/my.php?image=0...dernx889qy1.jpg

 

 

znalazlem kiedys na necie i jak dla mnie bardzo realistyczny render ... co wy na to ? jednak da sie realistyczne renderki robić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ej no to ty juz masz GTA 4 na kompa... ?? :/. Myśle ze nie wiec niepisz takich głupot ze nie uciagnie .

 

http://img353.imageshack.us/my.php?image=0...dernx889qy1.jpg

 

znalazlem kiedys na necie i jak dla mnie bardzo realistyczny render ... co wy na to ? jednak da sie realistyczne renderki robić :)

Niektóre liście wyglądają jakby były zrobione z plastiku. Takie jakby sztuczne kwiaty :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektóre liście wyglądają jakby były zrobione z plastiku. Takie jakby sztuczne kwiaty :E

 

jakos tego nie widze ... zobacz sobie w doom 3 to jest dopiero "plastik", ale ten renderek jest konkretny i jak zywy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektóre liście wyglądają jakby były zrobione z plastiku. Takie jakby sztuczne kwiaty :E

Jak dla mnie to wygląda jak zdjęcie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=121

 

tu dopiero mozna zobaczyc piekne rendery...

 

Grafika fotorealistyczna to taka ktora do zludzenia przypomina przeciez "to co jest naprawde" a nie taka ktora ma byc "identyczna jak realny swiat" dlatego wlasnie grafika taka powstanie ale bedzie tworzona tak jak dzis za pomoca "trikow".

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php...21&t=641049

to jest grube, chodz nie twozone czysto w 3D...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to wygląda jak zdjęcie :)

 

Bo to jest zdjęcie i w dodatku na 99% robione telefonem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W battlefield bad company mozna bylo sie nawet dokopac do wody jak ktos mial duzo wolnego czasu i duzo czolgow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to wygląda jak zdjęcie :)

 

brawo bo to zdjecie :D wlazlem na pierwsza lepsza stronke i skopiowałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie. Kilkadziesiąt lat temu, gdy ludzie słyszeli o bezprzewodowym telefonie (pojawił się w jakimś filmie s/f) wpadali w szał śmiechu.

Uważam, że w 1990 jakbym pokazał komuś wydrukowane screeny z Crysisa zapytałby się jakiej wyspy są to fotografie. Fotorealistyczna grafika to kwestia maksymalnie kilkunastu lat.

Grafika Obliviona też była kiedyś określana mianem fotorealistycznej. Po niecałych trzech latach od premiery, postrzeganie tej grafiki, jako fotorealistycznej nie ma praktycznie racji bytu. Abstrahując od wszelkich nowinek technicznych, które powstaną w przyszłości nadal jestem zdania, że za kilkanaście lat może wyjść gra o grafice "fotorealistycznej", co również okaże się nieprawdą po kilku latach bytności tejże gry, a znaczenie grafiki fotorealistycznej, jako takiej, zostanie znów zmienione. Tym samym uważam, że grafika komputerowa może niewiele różnić się od świata rzeczywistego, ale nigdy nie będzie z nią identyczna.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grafika Obliviona też była kiedyś określana mianem fotorealistycznej. Po niecałych trzech latach od premiery, postrzeganie tej grafiki, jako fotorealistycznej nie ma praktycznie racji bytu. Abstrahując od wszelkich nowinek technicznych, które powstaną w przyszłości nadal jestem zdania, że za kilkanaście lat może wyjść gra o grafice "fotorealistycznej", co również okaże się nieprawdą po kilku latach bytności tejże gry, a znaczenie grafiki fotorealistycznej, jako takiej, zostanie znów zmienione. Tym samym uważam, że grafika komputerowa może niewiele różnić się od świata rzeczywistego, ale nigdy nie będzie z nią identyczna.

 

Pozdrawiam.

Termin "fotorealizm" jest po prostu dość popularny i używany w bardzo luźnym znaczeniu, w większości przypadków mamy zaś do czynienia ze zwykłym zabiegiem marketingowym. Taki poziom grafiki będzie ogromnie trudny do osiągnięcia, ale IMO nadal możliwy, choć ciężko wymagać 100% odwzorowania rzeczywistości. Chyba jest ona zbyt skomplikowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak dla ludzi którzy nie mają styczności z grami gry już z tego roku wydają się fotorealistyczne gdyż ci ludzie nie potrafią zauważyć różnic, natomiast gracze grając w gry przyzwyczajają się do zwracania uwagi na szczegóły i pomimo rozwoju grafiki nadal będą widzieć te szczegułki które odróżniają od rzeczywistości. Następnym problemem jest perspektywa widzenia im jesteś dalej od monitora tym trudniej odróżnić czy jest to gra czy zdjęcie. Niektórzy w przyszłości w grach będą podchodzili do ściany na centymetr i będą badali czy ściana jest fotorealistyczna a czy w rzeczywistości ludzie tak się zachowują na siłę doszukują się różnic nie wydaje mi się. A co do sprzętu na dniach intela było mówione ze za 15 lat laptop o wadze kilograma będzie miał procesor 256 rdzeniowy i wyposarzony będzie w 64GB ramu. Teraz granice najtrudniejszą do przekroczenia nadaje krzem gdyż zrobione z niego tranzystory przy dużej częstotliwości strasznie się nagrzewają i to powoduje ograniczenia wydajności cały czas trwają badania nad budowa nowych tranzystorów które nie będą miały tego problemu a także ich wielkość będzie dużo mniejsza. Gdy już nastąpi ten dzień gdy zostaną wdrożone wydajność zacznie się rozwijać w dużo szybszym stopniu niż teraz. Słyszeliście napewno o komputerach Kwantowych tam działanie tranzystorów jest całkiem inne. One dopiero raczkują są w stadium tak jakby P 133 Mhz a wydajnością już niedługo będą przewyższały teraźniejsze komputery. Teraz się wydaje że technologię ciężko okiełznać ale jak to już się uda to nie będzie z roku na rok skok np w pojemności ramu z 8GB do 24 GB lecz z 8 GB do 1024GB (Mówię tu oczywiście o komputerach klasy PC).

 

Dla niektórych z tego forum zdjęcie w niskiej rozdzielczości nie będzie fotorealistyczne bo zamało szczegułów widać.

pomyślcie o tym pod trochę innym kontem tak jak tu mówiono czym jest fotorealistyczność to nie jest dokładne odwzorowanie świata lecz złudzenie jego dokładności.

 

 

Za kilka lat ludzie nie będą się przejmować sprzętem gdyż byle laptop uciągnie nawet najbardziej wymagające aplikacje.

W zasadzie komputery rozwijają się dopiero od jakichś 70 lat(mogę się mylić) ale w zasadzie nadal to jest faza raczkowania. popatrzcie na rozwój np statków kiedyś człowiek pierwszy płyną na desce tysiące lat temu a teraz tworzy się statki w zasadzie nie wrażliwe na warunki atmosferyczne i ogromnych rozmiarów taki pancernik z 2 wojny światowej nie miał by szans z krążownikiem rakietowym.

 

 

Pierwszy komputer który zbudowali amerykanie miał moc obliczeniową prostego kalkulatora a zajmował kilkaset metrów kwadratowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam że gry fotorealistyczne mogą powstać, w końcu nawet jakby powstawała nawet 20 lat, to i tak grafika by się nie zestarzała. a w grze zbliżającej się do realizmu gameplay również nie uległby upływowi czasu, ponieważ wtedy trudno byłoby wymyślić coś nowego. chyba że uwzględnić gry z fotorealistyczną grafą, ale np. osadzoną w realiach fantasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz chyba tylko w holodecku ze startreka taki temat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, pomyślcie ILE CZASU zajełoby stworzenie gry z super realistyczna grafiką. To nie kwestia techniki, bo wiadomo, że jest zaawansowana, ale kwestia czasu.

 

I dla mnie taka gra nigdy nie powstanie i wcale nie dlatego, że "listek jest zawsze inny", czy "szklanka inaczej odbija światło", tylko z braku czasu człowieka na stworzenie czegoś takiego.

 

Czy nikt nie może tego zrozumieć?

 

A najbardziej mnie wkurza już ta przemądrzałość naukowców opisują oni co działo sie tysięczne sekundy po wielkim wybuchu, z cząsteczkami, z elektronami, jonami etc., a nie potrafią wyjaśnić takiej "bliskiej" nas rzeczy (w stosunku do tego co działo się rzekomo 15 mld lat temu), dotyczącą tego czy dinozaury były zmiennocieplne czy nie. Takich przykładów jest tysiące.

 

A i jeszcze jedno:

 

 

Średnio co 3,6 sekundy na świecie umiera człowiek z głodu, a pcha się tą pieprzoną forse w jakieś Badania Naukowe (a jakże - z Wielkich Liter) m.in. dotyczące techniki komputerowej (a co za tym idzie - i grafiki).

 

I co super?

 

Ech...

 

Pozdrawiam wszystkich, którzy rozumieją, że to jest chore.

 

Afterimage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przciez po to sie tworzy enginy zeby ulatwiac prace, duzo obiektow tworzy sie w sposob losowy, jezeli wykozystamy bardziej rt niz rastrowa grafike to nie bedzie trzeba kombinowac jak kon pod gorke zeby uzyskac dany efekt. Fotorealistyczna grafika(nie odtworzenie prawdziewego swiata) z pewnoscia bedzie w przyszlosci mozliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jak im się uda zrobić fotorealistyczna grafikę w grach, to co oni będą robić robić dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...