Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Thomasman

Fotorealistyczna grafika w grach?

Rekomendowane odpowiedzi

Pulpit - Rockstar Advanced Game Engine w skrócie RAGE ;-P A od IdSoftware to wyszła gra "RAGE", która pracuje na silniku idTech 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież Pulpit tylko się droczy. ;) Jeśli już jesteśmy w temacie silników, to czekam właśnie na Source 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pulpit - Rockstar Advanced Game Engine w skrócie RAGE ;-P A od IdSoftware to wyszła gra "RAGE", która pracuje na silniku idTech 5

No własnie napisanie tego w tamten sposób mnie zmyliło :E Sam silnik Rockstara nieźle się sprawuje, jeżeli oczywiście przymkniemy oko na port GTA4 na pc :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież Pulpit tylko się droczy. ;) Jeśli już jesteśmy w temacie silników, to czekam właśnie na Source 2.

Po co ? Wyjdzie UE4 i pozamiata całym rynkiem middleware. (tzn. licencjnowac go juz mozna, ale calosc jest jeszcze powijakach, Epic sporo eksperymentuje).

Zeby Source 2 mogl odniesc jakis sukces poza grami ktore bedzie robić Valve,to Valve musiałoby:

1. Rozdawać go za darmo.

2. Albo jakims cudem zaprezentowac feature-set lepszy on UE4 co szczerze mowiac ciezko mi sobie wyobrazic.

 

Nawet najwiekszy konkurent UE4, CryEngine został w tyle i dalej ledwie zaczyna doganiać.

 

Radze sie wam przyszykować, na to, ze obecna generacja gier bedzie zdominowana przez dwie rzeczy:

1. UE4.

2. PBR (Physically Based Rendering).

Jeśli ktoś narzekał na małą roznorodnosc graficzna gier w poprzedniej generacji, to teraz moze juz tylko isc na most, albo zmienić hobby ;p.

 

Ty udajesz? Przecież CE3 to jest NAJNOWSZA wersja tego silnika, ten filmik pokazuje przecież gry działające na CE3 (np. Ryse). Zdejmij klapki z oczu...

Nie jest. Epic zrezygnował z numeracji. Dla swiata, to bedzie poprostu CryEngine. Dla developerow to poprostu będa numery buildow.

 

Doskonale wiem, że to nowy cryengine tylko pisanie, że miażdży UE jest durne, bo tech-demo to jedno, niech zrobią na tym silniku grę, która nie będzie średniakiem, żeby nie powiedzieć gówniana. Zrobić silnik dla sztuki to pewnie nie jedno studio by potrafiło.

Wlasciwie to oni tam pokazywali rendery z gier.

Rzecz w tym, ze jesli chodzi o nasz "mały" gamedevowy rynek to nie pokazali tam nic nowego, co wstrzasnełoby całym światem u podszewki. Wszystkie te rzeczy a nawet wiecej, jest juz obecna w innych silnikach z UE4 na czele.

Jedynym znaczacym newsem jest to, ze CE bedzie pierwzszym silnikiem z PBS, ktory mozna pobrac za darmo.

 

PBS - Physically Based Shading.

 

Jesli nie liczyc tego, to ja tam nie widze znaczych postepow. Ale wstrzymam sie, az udostepnia do pobrania. Kto wie, moze wkoncu zaczeli komentować kod ? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest. Epic zrezygnował z numeracji. Dla swiata, to bedzie poprostu CryEngine. Dla developerow to poprostu będa numery buildow.

Chyba Crytek? :E;)

 

Zresztą, sprawa z numerkami została już wcześniej wyjaśniona. Moja wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam silnik Rockstara nieźle się sprawuje

Rotfl..jasne gry mają swietne ale ich wygląd to już lekka żenadka według mnie..zwłaszcza Gta IV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co ? Wyjdzie UE4 i pozamiata całym rynkiem middleware.

Gry śmigające na Source podobają mi się od strony stylistycznej, ciekaw więc jestem jak prezentować się będzie kolejna wersja tego silnika. Nie ma to związku ze sprawami czysto technicznymi, ale nie zaskoczyło mnie to, że od razu o tym pomyślałeś. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestie stylistyczne to juz rzecz art directora a nie silnika. Chociaz teraz kiedy wszystkie znaczace studia przechodza na PBR to gry zaczna wygladac bardzo podobnie do siebie (filmowy realizm albo realistycznie). Przynajmniej jesli chodzi o oswietlenie ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznasz chyba jednak, że HL2 z epizodami nie wyglądałby tak samo na innym silniku. Dobrze też wiesz, że sam silnik ma wpływ na wygląd gier, nie da się wszystkiego zamaskować designem i teksturami. ;) Chodzi mi tutaj o ogólne doznania wizualne, bez wchodzenia w szczegóły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rotfl..jasne gry mają swietne ale ich wygląd to już lekka żenadka według mnie..zwłaszcza Gta IV

 

Weź tutaj ważny czynnik, mianowicie - wsparcie dla modyfikacji, a tutaj R* daje zawsze wolną rękę. Notch z Minecraftem też nie pożałował pozostawienia otwartej struktury dla kupującego jego produkt ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznasz chyba jednak, że HL2 z epizodami nie wyglądałby tak samo na innym silniku. Dobrze też wiesz, że sam silnik ma wpływ na wygląd gier, nie da się wszystkiego zamaskować designem i teksturami. ;) Chodzi mi tutaj o ogólne doznania wizualne, bez wchodzenia w szczegóły.

Nie przyznam, bo musiałbym mieć więcej materiału porównawczego :E. Jakby był zrobiony na czyms bardziej nowoczesnym to napewno wyglądałby lepiej w kazdym razie :E

 

Dobrze wiem, ze rendere nie ma duzego wpłuwu na wyglad gier. Z trzech powodów:

1. W pierwszej kolejnosci wygladaja nadaje to jak sie przygotowuje textury.

2. Kazdy moze sobie napisać własny renderer.

3. Post process. Aktualnie to ta faza w duzym stopniu determinuje jak bedzie wygladac finałowa scena.

 

Było juz wiele dyskusjio tym jak to gry na UE3 wygldaja plastikowo (blablabla). Ale to nie była wina silnika. Bo na polycount, mozna znalesc dziesiatki prac na UE3, ktore jesli by nie było zaznaczone [uDK] to nikt by sie nie domyslil to jest UE3.

Ten zarzut to juz bardziej pasuje do CryEngine. Bo tam chyba nikomu niechce sie modyfikowac defaultowych shaderow :E

 

Niestety doswiadczenie podpowiada mi, ze silnik ma marginalny wplyw na to jak bedzie wygladac finałowa gra. Chyba, ze ktos robi wszystko na domyslnych ustawieniach i niczego nie modyfikuje :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, aż tak biegły jak Ty w tych sprawach nie jestem, zawsze myślałem, że silnik pozostawia swój ślad w oprawie(choćby obiekty, geometria) i w ten sposób można poznać co zostało użyte. Source wydaje mi się pod tym względem dość specyficzny. Człowiek się uczy całe życie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to takie małe zadanie. Zgadnij na czym to jest zrobione:

http://i.imgur.com/aCjTehI.jpg

 

http://mrsmo3d.com/midgard_screens/boats_02.jpg

 

Nie watpliwie jak ktos siedzi z lupą i analizuje kazda klatke to sie dopatrzy jakis tam podbieństw. To, ze gry wygldaja podobnie do siebie, wynika raczej z lenistwa i napiętych budżetów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CE wymiata :thumbup: chociaż nadal pamiętam pokaz UE4 "Infiltrator" (jednak w tym demie nie było gameplayu :thumbdown: )

 

Dobrze, że X1 daje radę grze Ryse bo to oznacza, że PC będą mogły iść jeszcze "sporo" do przodu... oj będzie konkretny postęp w grafice w ciągu najbliższych kilku lat :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to takie małe zadanie. Zgadnij na czym to jest zrobione:

http://i.imgur.com/aCjTehI.jpg

 

http://mrsmo3d.com/m...ns/boats_02.jpg

 

Nie watpliwie jak ktos siedzi z lupą i analizuje kazda klatke to sie dopatrzy jakis tam podbieństw. To, ze gry wygldaja podobnie do siebie, wynika raczej z lenistwa i napiętych budżetów.

 

Skądś kojarzę tę chałupinę, to nie twoja sprawka? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, ze gry wygldaja podobnie do siebie, wynika raczej z lenistwa i napiętych budżetów.

No i o to mniej więcej mi chodziło właśnie, pewien styl graficzny, wynikający choćby z lenistwa. Co do zagadki, to pierwsze nie wiem, drugie to chyba UE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skądś kojarzę tę chałupinę, to nie twoja sprawka? :P

Ta akurat nie ;p.

 

CE3

Tylko pierwszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieda się nie zgodzić z Inisidem. Największy wpływ na wygląd gier mają umiejetności grafików a nie silnik. Jakość geometri, styl jej projektowania sposób tworzenia textór i umiejetność operowania szaderami to to co zależy od grafika. Coprawda niektóre silniki potrafią ułatwić pewne rzeczy czy używać mniejszej lub większej liczby shaderów ale i tak umiejętność grafiką ma tu największe znaczenie. Nie wiem czy ktoś grał w grę Entropia Univers grafika tam jest dość kiepska a gra się opiera właśnie na silniku Cryteka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rotfl..jasne gry mają swietne ale ich wygląd to już lekka żenadka według mnie..zwłaszcza Gta IV

 

Co ty pleciesz. Spójrz ile lat ma gta4. Jak wychodziło to miało niezłą grafę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty pleciesz. Spójrz ile lat ma gta4. Jak wychodziło to miało niezłą grafę....

Far cry 2 dziękuje dobranoc(tak specjalnie wybrałem grę która tez wyszła na konsole i też ma otwarty swiat)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry śmigające na Source podobają mi się od strony stylistycznej, ciekaw więc jestem jak prezentować się będzie kolejna wersja tego silnika. Nie ma to związku ze sprawami czysto technicznymi, ale nie zaskoczyło mnie to, że od razu o tym pomyślałeś. :E

Source: http://images.fpsguru.com/articles/images/3000/2753/Black%20Mesa%20Source%20Screenshot%2004.jpg

Też Source: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Zeno_Clash_-_Chneero.jpg

I też Source: http://images.wikia.com/half-life/en/images/4/45/00565091-photo-half-life-2-episode-two.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Far cry 2 dziękuje dobranoc(tak specjalnie wybrałem grę która tez wyszła na konsole i też ma otwarty swiat)

 

hmm ? co ma fc2 do gta? .... to ze byly gry z lepsza grafika, nie znaczy za gta4 mialo slaba...

w ogole nawet nie ma co poruwnywac bo to inne klimaty graficzne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Rebel Moon część 2 sporo lepsza niż część pierwsza. Na początku trochę gadania i luzu a później zaczyna się akcja i uczta dla oka. Gdyby z pierwszej części wyciąć castingi do ekipy, fruwanie na kurczaku i inne pierdy i zastąpić je dłuższymi retrospekcjami które były przy stole w dwójce miało by to więcej sensu i zamiast 2 x 2h mógłby wyjść dobry film 3h. Mogli też zastąpić zboże jakimś rzadkim minerałem pożądanym przez wojsko np do napędzania tych dużych dział. Po obejrzeniu obu części P1 - 4/10, P2 - 6,5/10. Teraz szczerze czekam na część trzecią.
    • Wiem co czujesz 🙂.Ja przy nim prawie pada z kompa wyrwałem.A ile było Pi.....e nie gram to nie zliczysz 😄.Ale najważniejsze że się udało.I masz satysfakcję bo to jeden z najtrudniejszych soulsowych bossow https://ebd.cda.pl/620x368/15092229f8 Patrz to
    • Więc wytłumacz mi jakim cudem bez mierzenia wystarczy odpalić gówno kalibrator HDR WINDOWS i zobaczyć w jakim trybie pokazuje detal na 1000 nit, a w jakim na 570. Potem to samo zrobić w dowolnej grze z kalibracja HDR. I w każdym innym ustawieniu niż HDR + APL HIGH, ustawienie gry na 1080 nit prześwietla obraz. Więc w swoim ustawieniu masz niby 1000 nit z uciętymi w opór detalami. Faktycznie, genialna sprawa A jak ustawisz detale na 570 to on nie ma prawa zaświecić 1000 bo właśnie to ograniczyłeś w ustawieniach.  Ale żeby nie było, zjem i odpalę grę I będę srogo zdziwiony jak nie ujrze przepalonych jasności. 
    • Przy każdej zmianie traci się na tym, że kupuje się nową kartę, a sprzedaje używaną, dlatego częste zmiany są niekorzystne finansowo, chyba że się zmienia używaną na używaną.
    • Intel kompletnie tutaj nie ma sensu raz że to do gier, a dwa że jeszcze do 1440p. Powinieneś skupić się na wydajności GPU i bić po RTX 4070 Ti Super - tutaj możesz trzymać się RTX ale CPU spokojnie brałbym 7500F bo to będzie idealne najlepsze połączenie. Za 7100 zł masz właśnie taki zestaw https://proline.pl/koszyk/2878bd11 a celując w maksa to przy dopłacie za 7500 zł z 7900 XTX https://proline.pl/koszyk/316e8335 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...