Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

tomaszr33

ASUS - serwis kart graficznych

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem 2 podzespoły od Gigabyte, karte graficzną i płytę. Oba padły jakiś miesiąc czy dwa po gwarancji :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem 2 podzespoły od Gigabyte, karte graficzną i płytę. Oba padły jakiś miesiąc czy dwa po gwarancji :P

Napisz co z nimi robiles jesli mowisz o padaniu. Wiele osob kreci do granic sprzety , a pozniej narzeka na padanie. Gwarancja u Gigabyte to 3 lata - wiec jakby nie bylo chodzil przez ten czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Asusie mogłeś usłyszeć co najwyżej, że masz tyle gwarancji ile udzielił Ci sprzedawca. Jeśli GRAL dał Ci 3l gw. to w czym problem?

 

 

Zgada sie tak, dostałem fakturę. I wygląda na to że zrobili mnie w h...

 

A czemu ja lubiłem? bo działała epiej niz inne, obróbka grefiki bajka, A nie było najnowszej gry której by nie pociagneła na full-u mego syna.

 

Oto co mi odpisali z Asusa :(

 

Szanowny Kliencie,

 

Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

W przypadku pytan zwiazanych z gwarancja oraz naprawa sprzetu prosze sie kierowac do sprzedawcy poniewaz jest on jest pana gwarantem. Niestety musze potwierdzic informacje podana przez sprzedawce, karta ma 36 miesiecy gwarancji od czasu produkcji. Panska karta byla wyprodukowana w czerwcu 2006 roku. Takze pragne Pana poinformowac ze firma ASUS nie prowadzi napraw po gwarancyjnych sprzetu. Jesli decyzja o koncu gwarancji zostanie podjeta - karta zostanie odeslana zwrotnie do Pana.

 

 

W przypadku odpowiedzi na te wiadomosc, prosze o zachowanie ciaglosci korespondencji.

 

Lacze wyrazy szacunku,

 

Pawel Mantykiewicz

Technical Support Engineer L2

ASUS Polska Sp. z. o.o

 

---------- Original Message ----------

From : Sent : 2009-10-21 18:00:41

To : "tsd@asus.com.tw"

Subject : <TSD> Graphic Card EN8800 Series

 

[CASEID=WTM20091021162286038]

 

Apply date : 10/21/2009 4:22:08 PM

 

[Dane kontaktowe]

*Nazwisko : *Adres e-mail : Numer telefonu :

Miasto : Gdansk

*Kraj : Poland

 

[informacje o produkcie]

*Rodzaj produktu : Graphic Card

*Model produktu : EN8800 Series

*Numer seryjny produktu : 6CX0AG119412

Miejsce zakupu : Gral. ul. politechniczna

*Data zakupu : 2007/1/31

 

[specyfikacja plyty glównej]

*Dostawca plyty glównej : Asus PB5 Deluxe

*Wersja plyty glównej : PB5 Deluxe

*Wersja BIOS plyty glównej : Nie dotyczy

 

[specyfikacja Procesora]

*Dostawca Procesora : nie dotyczy

*Typ Procesora : nie dotyczy

*Predkosc Procesora : nie dotyczy

 

[specyfikacja Pamieci]

*Dostawca Pamieci : nie dotyczy

*Typ Pamieci : nie dotyczy

*Pojemnosc Pamieci : nie dotyczy

 

[specyfikacja Dysku twardego]

Dostawca Dysku twardego :

Model Dysku twardego :

Pojemnosc Dysku twardego :

 

[specyfikacja Karty dodatkowej]

Dostawca Karty dodatkowej :

Rodzaj Karty dodatkowej :

Model Karty dodatkowej :

 

*System Operacyjny : WinXP

 

 

 

 

No załamali mnie cholera.To jesli by grafa lezała rok w sklepie to by sie na nia tez wypieli bo miala by 24 miechy gwarancji? bez sensu to jest :( Kurde gdzie można taka grafe nawet odpłatnie naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgada sie tak, dostałem fakturę. I wygląda na to że zrobili mnie w h...

 

A czemu ja lubiłem? bo działała epiej niz inne, obróbka grefiki bajka, A nie było najnowszej gry której by nie pociagneła na full-u mego syna.

 

Oto co mi odpisali z Asusa :(

 

Szanowny Kliencie,

 

Dziekuje za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS.

W przypadku pytan zwiazanych z gwarancja oraz naprawa sprzetu prosze sie kierowac do sprzedawcy poniewaz jest on jest pana gwarantem. Niestety musze potwierdzic informacje podana przez sprzedawce, karta ma 36 miesiecy gwarancji od czasu produkcji. Panska karta byla wyprodukowana w czerwcu 2006 roku. Takze pragne Pana poinformowac ze firma ASUS nie prowadzi napraw po gwarancyjnych sprzetu. Jesli decyzja o koncu gwarancji zostanie podjeta - karta zostanie odeslana zwrotnie do Pana.

 

 

W przypadku odpowiedzi na te wiadomosc, prosze o zachowanie ciaglosci korespondencji.

 

 

 

 

No załamali mnie cholera.To jesli by grafa lezała rok w sklepie to by sie na nia tez wypieli bo miala by 24 miechy gwarancji? bez sensu to jest :( Kurde gdzie można taka grafe nawet odpłatnie naprawić?

 

Masz racje że jest coś nie tak z tą sytuacją ale chyba uderzasz w złym kierunku. Czestym przypadkiem jest że sklepu kupują tone sprzętu a potem leży u nich na magazynach. Według mnie czystym chamstwem jest sprzedawać leżaki magazynowe po takiej cenie ja karta się sprzedawała gdy się ukazała na rynku po raz pierwszy. No chyba że dostałeś jakis super discount na nie i powiedzmy kupiłeś za 600zł a nie 900zł - jeśli tak było to powinno cię zastanowić dlaczego tak tanio. Po drugie faktura zakupu jest też gwarancją tej karty więc jak kupowałeś to od grala to widziałeś ile ci dali gwarancji na ten sprzęt. Jak miałem sie okazje przekonać firma ASUS daje gwarancje producenta na pełen produkty a nie komponenty - czyli masz laptopa, eee czy jakiś smartphone - uderzasz na ich info linie i masz serwis. Jak masz grafike, płyte główną, sieciówke ect... to jest komponent i twoim gwarantem jest sprzedawca. Tu sie dowiedziałem od znajomego w hurtowni sprzętu dlaczego tak jest. Prosta odpowiedz jest - by na tobie zarobić - hurtownie sprowadzają komponenty prosto z tajwanu po kosztach (w tym omijają kompletnie ASUSa) wiec nic tu nie płaca nic ASUSowi w Polsce, wieć automatycznie serwis producenta nie wchodzi w gre bo nie jest on opłacony, teraz hurtownia sprzedaje taki sprzet sklepom i zwykle chcą umyć ręce od tego (taka taktyka - sprzedaj i zapomnij) a sklepy stają się gwarantem, sprzedają tobie jak im się podoba. Gdy coś się zepsuje sklep to przyjmuje uderza do dystrybutora, i jeśli karta nadal ma gwarancje to dystrybutor się tym zajmuje serwisuje, wymienia ect... jak nie to masz problem. Wiec tu pytanie - ile gwarancji ci Gral dał? i co powiedział jak się do nich zgłosiłeś? Jeśli masz znajomuch w dystrybucji części to możesz spróbowac uderzyć do nich bezpośrednio, a jak nie to na allgro taka uszkodzona karta nadal pójdzie za jakies 120 - 150zł, naprawa odpłatna karty nie wchodzi w gre bo średnia stawka za godzine pracy serwisanta to pomiędzy 100 a 150zł ... to sprzedasz tą na allegro za 150 dołożysz następne 100 i kupisz identyczną tylko sprawną. Podsumowując firma ASUS nie wyrządziła ci krzywdy, tylko twój sprzedawca firma Gral - uderz do nich, postrasz Rzecznikiem Praw ect... no chyba że istotnie dali ci na papierze że masz 2 lat i wtedy już pozamiatane - sprzedawaj na allegro pewnie trafi się jakis magik co "naprawia" karty opalarką i będzie grzał karte myśląc że to "zimny lut" i spali ją w diabły - ale to już nie będzie twój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kartę kupiłem 31.01.2007 z informacją ze na produkty Asusa jest 36 miesięcy. To samo pisze na stronie Asusa. A ja ja w ten piątek oddawałem do serwisu to sie okazało nagle że od daty produkcji. Wiec sprawdzili i sie okazało że zrobili ja w czerwcu 2006 roku. Wiec rok leżała w sklepie albo gdzies po magazynach skośnookich. A ja według pierwotnej informacji mam gwarancje na kartę do stycznia i nie dam se wmówic ze leżała itd. to tak jakbys kupował auto w salonie ktore ma gwarancje milion km lub 5 lat ale stało rok w salonie i juz masz 4 lata. TO NIE FAIR i gdzie ja mam teraz udeżyć co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ile ona ma gwarancji?? jak to jest?? kupiłeś rok temu grafe i już trzy lata od produkcji i koniec??

W zasadzie tak, ale trzeba pamiętać, że zawsze masz 2 lata na zgłoszenie sklepowi niezgodności towaru z umową.

 

@Chriiss

To dość trudna sprawa, ale wg mnie Asus jest czysty, zaatakowałbym Grala. Jest takie coś, że gdy sprzedawca podstępnie zataja wadę produktu, to ten dwuletni termin na zgłoszenie niezgodności z umową ulega przedłużeniu. Wprowadzenie w błąd co do długości gwarancji wg mnie tu pasuje. Pójdź do sklepu, spokojnie wyjaśnij swoje racje, pokaż im, że na stronie informują o 36 miesiącach gwarancji i nic nie mówią od kiedy to się liczy (a więc każdy zrozumie, że od momentu sprzedaży) itd. Jeśli będą się stawiali, to uderzaj do rzecznika praw konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że gwarancja sie liczy od daty produkcji to jest herezja- zawsze sie liczy data sprzedaży, nawet na chłopski rozum- ciebie nie interesuje ile ona leżała w sklepie na półce, nie daj sobie wmawiać herezji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chriiss,

 

Przeczytaj proszę co ci napisałem, wiem że jest długi i wymaga czytania ze zrozumieniem ale tam ci dalem pare rad. W pierwszej kolejności sprawdź co napisali ci na fakturze. Ile gwarancji ci udzielili, jesli jest to 2 lata i ty zgodzileś się na to kupując karte to tylko twoja wina.

 

Na stronie ASUSa jest napisane że strona nie jest ofertą handlową.

 

Są firmy takie jak ProLine które przyjmują też sprzęt na serwis. Możesz spróbowac u nich. Oni idą bezpośrednio do dystrybucji. Oczywiście też będą chcieli fakture zakupu i jesli jest tam napisae że masz 2 lata gwarancji to też nic z tego. Więc powiedz jak z zapiskiem o długości gwarancj na fakturze?

 

kartę kupiłem 31.01.2007 z informacją ze na produkty Asusa jest 36 miesięcy. To samo pisze na stronie Asusa. A ja ja w ten piątek oddawałem do serwisu to sie okazało nagle że od daty produkcji. Wiec sprawdzili i sie okazało że zrobili ja w czerwcu 2006 roku. Wiec rok leżała w sklepie albo gdzies po magazynach skośnookich. A ja według pierwotnej informacji mam gwarancje na kartę do stycznia i nie dam se wmówic ze leżała itd. to tak jakbys kupował auto w salonie ktore ma gwarancje milion km lub 5 lat ale stało rok w salonie i juz masz 4 lata. TO NIE FAIR i gdzie ja mam teraz udeżyć co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni bastion jakości -Asus upadł. :(

A miałem kupić na allegro 9600GSO Asusa,teraz się waham,na mieście w komputroniku oferta żadna ,ceny droższe o 50zł.

Co robić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu kupić tam, gdzie nie będzie problemów z ewentualną reklamacją. Komputronik się ceni, ale nie ma wałków, towar na półkach jest z bierzących dostaw, a wyższa cena nie bierze się z nikąd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo, że odpowiedni poziom kosztuje. Witać to w niemal każdej dziedzinie życia. Można śmiało kupić sprzęt na Allegro i "przyoszczędzić" tylko później z tych "oszczędności" biorą się gorzkie żale i biadolenie że ASUS/GB/MSI czy co tam jest beee. Dlaczego zwykle nie słychać, że Komputronik kogoś oszukał? Zwykle mówi się, że coś było kupione na giełdzie/na Allegro bądź w jakimś innym sezonowym lokalnym sklepiku i wtedy jest szum bo nie ma odpowiedzialnego. To w cenę wliczony jest support, gwarancja i inne tego typu "oczywiste" extrasy. Wnioski każdy wyciągnie sam, kto ma choć trochę rozumu.

 

Na przykładzie ASUSa - gwarantem na komponenty jest tylko i wyłącznie sprzedawca, ten odsyła sprzęt do dystrybutora, dystrybutor do serwisu. Dystrybutorzy biorą sprzęt bezpośrednio z Chin, zatem chcąc się prawować trzeba być przygotowanym na proces z producentem w Chinach. Przedstawicielstwo w Polsce nie uczestniczy w sprzedaży komponentów, pojęcie "gwarancja producenta" ściśle związane jest z drogą handlową.

 

Polskie prawo skonstruowane jest tak a nie inaczej, daleko nam do tego co np. w UK. Albo ktoś jest w stanie to zrozumieć albo żyje w nieświadomości bądź jest typowym bomisiem* widzącym świat przez różowe okulary (*bo mi sie należy...)

 

Wybór jak zwykle pozostaje w rękach Klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie moge sie przebic przez tony tekstu do interesujacej mnie informacji...

 

Mam Asus`a HD5770 ,zostalo mu pol roku gwarancji sklepowej (sklep daje 2 lata),bede go wystawial na allegro

Czy asus daje 3 lata gwarancji na swoje karty? zawsze to by pare zloty wiecej wpadlo jesli moglbym napisac o dodatkowym roku gwarancji asus`a , ale czy moge?

 

jakos nie moge na stronie asusa tego znalezc,znalazlem jeszcze takie cos: http://www.asus-polska.pl/serwis/info/terms

 

9.Firma ASUS zastrzega sobie prawo do skierowania Pani/Pana do sprzedawcy, jeśli różnica między datą zakupu sprzętu, a datą produkcji przekracza sześć miesięcy. W takim wypadku Pani/Pana sprzedawca zgłasza sprzęt do naprawy legitymując się dowodem zakupu od dystrybutora oraz sprzedaży klientowi końcowemu. W wypadku braku rzeczonych dokumentów naprawa może nie zostać uznana jako gwarancyjna. Gwarancja jest ważna tylko w przypadku sprzedaży sprzętu przez pierwszego dealera, który zakupił sprzęt od dystrybutora. Gwarancja nie jest ważna w przypadku dalszej odsprzedaży.

 

Co to ma oznaczac? :hmm: i od kiedy liczy sie start takiej gwarancji producenta? od wyprodukowania karty? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strona na którą się powołujesz nie umożliwia reklamacji komponentów PC, zatem wszelkie tamtejsze zapisy nie dotyczą w żaden sposób komponentów PC.

 

ASUS udziela gwarancji wyłącznie Dystrybutorowi. Dealer udziela gwarancji Klientowi Końcowemu. Masz tyle gwarancji, ile udzielił Ci Dealer/Sprzedawca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej starej 8600 GTS wykryłem małą wadę, mianowicie nie działało wyjście TV jeszcze te stare S-video, raz chciałem sobie ppodłączyć patrzę nie działa po 1,5 roku zaniosłem kartę do komputronika, po tygodniu otrzymałem nowiutką kartę i mało tego, otrzymałem nie 8600GTS 256 MB, tylko 9600 GT która miała na pokładzie 512 MB ram ;) a więc wyszedłem na tym bardzo dobrze, oczywiście nie mogli mi dać 8600GTS bo te karty już nie były produkowane a wcześniejsze modele też zawierały tą wadę, więc musieli dać mi nowszą kartę która nie miała by gorszych parametrów od 8600, dzięki temu uniknąłem jednej wymiany karty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strona na którą się powołujesz nie umożliwia reklamacji komponentów PC, zatem wszelkie tamtejsze zapisy nie dotyczą w żaden sposób komponentów PC.

 

ASUS udziela gwarancji wyłącznie Dystrybutorowi. Dealer udziela gwarancji Klientowi Końcowemu. Masz tyle gwarancji, ile udzielił Ci Dealer/Sprzedawca.

Wreszcie zostało to potwierdzone - co ciekawe, pisałem o tym na głównej to się jeden z redaktorów sprzeczał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strona na którą się powołujesz nie umożliwia reklamacji komponentów PC, zatem wszelkie tamtejsze zapisy nie dotyczą w żaden sposób komponentów PC.

 

ASUS udziela gwarancji wyłącznie Dystrybutorowi. Dealer udziela gwarancji Klientowi Końcowemu. Masz tyle gwarancji, ile udzielił Ci Dealer/Sprzedawca.

 

Tutaj są np warunki gwarancji: http://support.asus.com czytamy że: Karty Graficzne i fizyczne okres gwarancji: 3 lata, tylko że nigdzie nie jest napisane że po upływie 2 lat od zakupu nie ma praktycznej możliwości reklamowania. Większość sklepów wyprze się odpowiedzialności po 2 latach bo nie jest do tego zobowiązana prawnie (na pewno nie będą chcieli pokrywać kosztów przesyłki do dystrybutora).

Na oficjalnej polskiej stronie Asusa możemy też przeczytać wycinki z recenzji gdzie praktycznie przy każdej karcie graficznej są podane 3 lata gwarancji, dlaczego nie wyprowadzacie recenzentów z błędu zanim umieścicie linki do recenzji na swojej stronie?

Moglibyście poprawić wszędzie te informacje bo przecież wprowadzają w błąd i nie ma żadnej 3 letniej gwarancji na karty Asusa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moglibyście poprawić wszędzie te informacje bo przecież wprowadzają w błąd i nie ma żadnej 3 letniej gwarancji na karty Asusa :)

Oczywiście że jest, na sprzęt pochodzący z polskiej dystrybucji stale i niezmiennie obowiązuje 3-letni okres gwarancji! Do Kupującego należy jednak świadomy wybór Sprzedawcy, któremu powierza pieniądze. Renomowane sklepy zapewniają dokładnie taki okres gwarancji, sezonowi Sprzedawcy rodem z portali aukcyjnych bądź nieznanych sklepików internetowych bez względu na wszystko znajdą wiele sposobów by "odwrócić kota ogonem" i odmówić udzielenia takiej gwarancji, do jakiej sami mają prawo u Dystrybutora. Uczciwość i rzetelność od pójścia na łatwiznę i oszustwa odróżnić można tak łatwo, jak kolor czarny od białego.

 

Sam również dokonuję zakupu sprzętu za własne, niełatwo zarobione pieniądze. Każda zaoszczędzona złotówka jest na wagę złota, zwłaszcza pod koniec miesiąca przed kolejną wypłatą. Ale mam też świadomość, że oszczędzać należy z głową. Nie uważam by zakup w kilka(naście) złotych droższy od najtańszego wyszukanego gdzieś w sieci był ujmą czy plamą na honorze. Wybierając pewny sklep wiem, że w razie ewentualnego problemu będę miał gdzie wrócić i nikt nie potraktuje mnie jak natręta którego trzeba się jak najszybciej pozbyć. Prowadzenie firmy wymaga kosztów, które w pewien sposób muszą być wkalkulowane w marżę, a zatem w cenę końcową produktu. Kupując coś taniej muszę liczyć się z tym, że gdzieś jest jakiś haczyk i albo zaryzykuję albo nie. Rzeczywistość jest taka a nie inna, nie ma nic za darmo. Każdy ma swój własny rozum i sam dokonuje wyboru...

 

Mam cichą nadzieję, że udało mi się rozwiać wątpliwości kolegi xt_ :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca to wyjaśnia sprawę bo nie chodzi o uczciwość sklepów ale niejasne zasady procedury reklamacyjnej. Zgodnie z prawem sklep odpowiada przed kupującym 2 lata od zakupu towaru więc później klient powinien mieć możliwość reklamacji towaru bez pośrednictwa sklepu. Jest dużo firm które kupują produkty Asusa z oficjalnej dystrybucji ale nie pośredniczą w reklamacji po upływie 2 lat ponieważ koszty przesyłki + utrata marży (gdyby karty nie udało się naprawić i nastąpiła korekta faktury) są znaczącymi kwotami dla takich małych firm. Problem zostałby rozwiązany gdyby do karty graficznej była dołączona karta gwarancyjna albo gdyby była możliwość wysłania sprzętu bezpośrednio do Asusa w razie odmowy naprawy gwarancyjnej przez sklep (inne firmy jak np Sapphire, Corsair, Seagate udostępniają taką możliwość i działa to całkiem sprawnie).

Ktoś może pomyśleć że trzeba szukać dużego renomowanego sklepu i zapłacić trochę więcej ale to nie zawsze się sprawdza bo sam kupiłem kiedyś radeona 5850 w sklepie X-Kom, który ma status gold partnera firmy Asus, karta po tygodniu padła a ja czekałem na naprawę 3 miesiące i dopiero po powołaniu się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej udało mi się odzyskać pieniądze. Więc gdzie kupować karty Asusa jeżeli nawet tytuł złotego partnera Asus nie gwarantuje sprawnej obsługi serwisowej? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawel bardzo dobrze opisal sytuacje , wszystko jest jasne i klarowne.

Jak nie rozumiesz to szkoda :P

Jak to napisales ? inne firmy...szafir ? to pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawel bardzo dobrze opisal sytuacje , wszystko jest jasne i klarowne.

Jak nie rozumiesz to szkoda :P

Jak to napisales ? inne firmy...szafir ? to pozdro

 

Kartę graficzną Sapphire możesz reklamować bezpośrednio u producenta, na zagranicznych forach jest opisana procedura - trzeba napisać maila do najbliższego centrum serwisowego z opisem problemu, numerem seryjnym karty i podać powód dlaczego nie chcesz/nie możesz reklamować u sprzedawcy. Serwis sprawdzi czy karta jest ciągle na gwarancji i wyśle Ci numer RMA który należy umieścić na przesyłce z grafiką. W krajach gdzie są centra serwisowe można wszystko wykonać przez automat na stronie Sapphire, bez konieczności wysyłania maili.

Wymieniłem też Seagatea bo oni wyjątkowo sprawnie wymieniają dyski - zwykle w ciągu tygodnia od oddania dysku na gwarancję dostaje się nowy/recertyfikowany dysk bezpośrednio z Holandii.

Karty graficznej Asusa nie ma szans reklamować u producenta z każdym problemem odeślą Cię do sprzedawcy (powodzenia jak miałeś pecha i sprzedawca zdążył upaść w okresie gwarancji karty).

 

Jak nie rozumiesz różnicy w podejściu wymienionych wyżej firm do klienta końcowego to szkoda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest, na sprzęt pochodzący z polskiej dystrybucji stale i niezmiennie obowiązuje 3-letni okres gwarancji! Do Kupującego należy jednak świadomy wybór Sprzedawcy, któremu powierza pieniądze. Renomowane sklepy zapewniają dokładnie taki okres gwarancji, sezonowi Sprzedawcy rodem z portali aukcyjnych bądź nieznanych sklepików internetowych bez względu na wszystko znajdą wiele sposobów by "odwrócić kota ogonem" i odmówić udzielenia takiej gwarancji, do jakiej sami mają prawo u Dystrybutora. Uczciwość i rzetelność od pójścia na łatwiznę i oszustwa odróżnić można tak łatwo, jak kolor czarny od białego.

 

Sam również dokonuję zakupu sprzętu za własne, niełatwo zarobione pieniądze. Każda zaoszczędzona złotówka jest na wagę złota, zwłaszcza pod koniec miesiąca przed kolejną wypłatą. Ale mam też świadomość, że oszczędzać należy z głową. Nie uważam by zakup w kilka(naście) złotych droższy od najtańszego wyszukanego gdzieś w sieci był ujmą czy plamą na honorze. Wybierając pewny sklep wiem, że w razie ewentualnego problemu będę miał gdzie wrócić i nikt nie potraktuje mnie jak natręta którego trzeba się jak najszybciej pozbyć. Prowadzenie firmy wymaga kosztów, które w pewien sposób muszą być wkalkulowane w marżę, a zatem w cenę końcową produktu. Kupując coś taniej muszę liczyć się z tym, że gdzieś jest jakiś haczyk i albo zaryzykuję albo nie. Rzeczywistość jest taka a nie inna, nie ma nic za darmo. Każdy ma swój własny rozum i sam dokonuje wyboru...

 

Mam cichą nadzieję, że udało mi się rozwiać wątpliwości kolegi xt_ :).

Winowajcą jest wasze prawo gwarancyjne i nie uczciwość,,,,. Z mojego podwórka na przykładzie gdzie pracujesz.

Kontakt w niedzielę... Numer RMA w poniedziałek,,,, Odesłałem email z danymi....Wtorek płyta wyszła od asusa...

Piątek płyta u mnie.....

Sobota pakuje starą płytę i wysyłam ją Asusowi.

Krótko mówiąc sami sobie życie utrudniacie--producent-dystrybutor-sklep... w sklepie trzeba zapłacić pracownikowi i dalej reakcja łańcuchowa..

Człowiek jak tak czyta takie rzeczy a nie miał z tym nigdy do czynienia to za głowę się łapie jak można tak sobie życie utrudniać.

 

A tak dla ścisłości to w PL stronie by nie było nie domówień wystarczy dodać to

Warranty period begins from manufacturer date unless otherwise noted

 

i na koniec

1st digit: Year Manufactured (last digit of the year)

2nd digit: Month Manufactured (1-9, A-C)

3rd digit: Product code ("N" for notebook, "M" for motherboard, etc.)

 

I nie było by niedomówień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiem i mam świadomość, że obwinianie wszystkiego dookoła jest najłatwiejsze. Wszyscy wiemy, że w każdej dziedzinie znajdą się sprawy które mogłyby być rozwiązane zupełnie inaczej. Lekcja w szkole mogłaby trwać 15 minut (bo później robi się nudno), ceny w sklepach powinny być obcięte o 50% na żądanie (bo przecież każdy Klient powinien być traktowany wyjątkowo), na drogach nie powinno być korków (aby każdy mógł zajmować Pole Position i być tym pierwszym ;)), świadczenia zdrowotne bądź emerytalne powinny być o niebo wyższe itp itd. I każdy z nas zdaje sobie sprawę, że na te przykładowe jak i różne inne sprawy po prostu nie mamy wpływu. Ktoś w jakiś sposób to policzył, narzucił oddgórnie i tak po prostu jest. Tak samo z obsługą reklamacji - my wiemy że każdy z Was chciałby dostać nowiutkie, nienaprawiane, najlepiej unowocześnione po 2 czy niemal 3 latach pracy urządzenie i to najlepiej zanim pierwsze jeszcze ono samo pomyśli o awarii. Wiem, że każdy z Was chciałby, aby Kurier czekał pod drzwiami z uśmiechem o każdej porze dnia i nocy. Problem w tym, że nawet wtedy znajdzie się coś, co nie będzie odpowiadało... Wszyscy pracujący w działach obsługi Klienta znamy argumenty o zbyt zielonej trawie ;).

 

Wszystko co zrobiłem, to próbowałem wyjaśnić, w jaki sposób, mając świadomość realiów oczywiście, postępuję by się nie oszukać. Na to mam wpływ i to znacznie pewniejsze niż narzekanie na wszystko dookoła, porównywanie do konkurencji bądź oczekiwanie bardziej dogodnych rozwiązań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawel u nas jest dziwny kraj i każdy robi wała tak jak asus i inni producenci że nie można bezpośrednio na serwis wysłać tylko do sklepu itp. a pisanie że np. karty mają 3 lata gwarancji producenta to kłamstwo, co z tego że może i mająte 3 lata jak w razie gdy sklep upadnie nie można wysłać bezpośrednio karty na gwarancję, więc gdzie ta gwarancja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...