Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

puterful

Można wsadzić procka z FSB 133 MHz zamiast 100?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W instrukcji mojej płyty głównej jest napisane:

"Abit KT7E uses the VIA APOLLO KT133E chipset to make the evolutionary move from PC 100 to PC 133, increasing the speed of the system and memory buses from 100 MHz to 133 MHz."

Dalej jednak jest napisane że:

"KT7e supports AMD Athlon 700 MHz - 1200 MHz or future Socket A based on 200 Mhz (100 Mhz Double Data Rate)."

Czy to pierwsze zdanie odnosi się tylko do FSB pamieci ram? Znam angielski ale nie znam się na komputerach.

Problem mam taki, że kupiłem procek na szynie 266MHz a moja płyta główna współpracuje (sądząc po powyższym) tylko z prockami na 200MHz. Chciałem jednak spróbować i komp działa. Nie testowałem go jednak długo bo czekam na nowy cooler z allegro. Co o tym sadzicie? Czy sa jakies niebezpieczeństwa z tego powodu ze mam procka na wyzszej szynie niz przystosowanej do tego modelu plyty glownej? Jakies nadmierne przegrzewanie czy cus? A jak poza tym mam skonfigurowac biosa zeby bylo lux? Prosze pisac jak dla dziecka 4-letniego bo inaczej moge nie zrozumiec :)

Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

tak bedzie dzialac bo 100= szynie 200 a 133= jest rowne szynie 266, ustaw na 133 i bedzie dobrze :)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
tak bedzie dzialac bo 100= szynie 200 a 133= jest rowne szynie 266, ustaw na 133 i bedzie dobrze :)

Dzięki za odpowiedź. Ale spójrz jeszcze raz na to zdanie: (pochodzące z instrukcji)

"KT7e supports AMD Athlon 700 MHz - 1200 MHz or future Socket A based on 200 Mhz (100 Mhz Double Data Rate)."

Nie ma mowy ani o 133 ani o 266 tutaj, tylko 100 (200).

A to pierwsze zdanie co cytowałem to nie odnosi się tylko do szyn ramu?

dziekiiii

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi